silindrite järjekord

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
naljamiiz
Posts: 115
Joined: Sat Sep 08, 2007 9:36 pm
Contact:

silindrite järjekord

Post by naljamiiz »

kuidas lugeda silindrite järjekorda,
kui vaatan taganpoolt mootori poole, kui on esimene silinder jne
Maido
Posts: 163
Joined: Sun Dec 03, 2006 6:55 pm
Contact:

RE: silindrite järjekord

Post by Maido »

1.2 4.3 minuteada..aga võin ka valesti mäletada.
Elu on kannatuste rada. (L)zaz(L)
Aho
Posts: 98
Joined: Sun Dec 03, 2006 2:27 pm
Contact:

RE: silindrite järjekord

Post by Aho »

vaade natuke allapoole ja kõik olemas http://sapikaklubi.org/forum/viewthread ... ead_id=388
Ühe pedaaliga zaz.
naljamiiz
Posts: 115
Joined: Sat Sep 08, 2007 9:36 pm
Contact:

RE: silindrite järjekord

Post by naljamiiz »

nonii, ajan veidi segast juttu:):

asi selles, et kuidas ikka peab süüde olema. väntvõlli otsas oleval rihmarattal on kaks kriipsu, esimese panen üles selle nu õige koha peale, siis peaks olema jagaja ka esimese silindri juures?, aga mul on ta hoopis 180 kraadi teisel pool. ja töötab

samas panin ühel mootoril su'üüte enda arust paika rootori esimese silindri juurde ja peale starteri proovimist oli ta hoopis teisel poole, miks? ei tea

kas tuleb ikka lugeda tagant poolt mootori peale vaadates
34
12
??

ja kumb tööjärjekord peab olema 1243 v 1342? üks ütleb üht ja teine teist. minul mootor töötab esimesega, kuigi käima minnes nagu võtaks hinge kinni korraks.
sai jah segane jutt, kel viitsimist võib midagi tarka kirjutada.
tegu 40hj mootoriga, aga selles vist suurt vahet olla ei tohiks:)
Last edited by naljamiiz on Sun Oct 14, 2007 9:01 pm, edited 1 time in total.
naljamiiz
Posts: 115
Joined: Sat Sep 08, 2007 9:36 pm
Contact:

RE: silindrite järjekord

Post by naljamiiz »

Kes tahab vib midagi kirjutada tarka:)
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: silindrite järjekord

Post by Jossu »

hinge kinni võib võtta ka küttest...ei pruugi olla mingi süüte jama üldse...kui praksub, paugub, lööb tagasi siis märk puusse pandud süütega
aga kui hinge kinni tõmbab siis vb asi olla kiirenduspumbas...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
naljamiiz
Posts: 115
Joined: Sat Sep 08, 2007 9:36 pm
Contact:

RE: silindrite järjekord

Post by naljamiiz »

no nädalavahetusel vtan karpad ette,
aga tööjärjekord ja rootor valel pool selle kohta midagi, kui süüte kriipsud on rihmarattal üleval, siis rootor on 4nda silindri juures, aga töötab, mitte hästi küll
Last edited by naljamiiz on Mon Oct 29, 2007 4:17 pm, edited 1 time in total.
naljamiiz
Posts: 115
Joined: Sat Sep 08, 2007 9:36 pm
Contact:

RE: silindrite järjekord

Post by naljamiiz »

tõstatan veelkord teema
ei saa ikka autot korralikult häälde, viga peab olema kas karpas v jagajas, sest need olid maas ja sai ära puhastatud.
1. kui palju peab karpal see segukruvi lahti olema. mida veel vaatama peaks?

2. kuidas see süüde ikka olema peab, ühe väntvõlli pöörde kohta teeb jaga pool pööret, peabki nii olema?? ma ei teadnudki:D
panin esimese kriipsu rihmarattal üles ja jagajal rootori 1.silindri juurde ja kontaktid avatud. kuid jõudu ikka ei ole, tühikäigul töötab peaaegu normaalselt mõne aja tagant pöörded korraks kõiguvad.

3. imelik asi see, et enne mootori mahavõtmist oli tööjärjekord 1242 ja asi toimis - 1342 ei toiminud, nüüd peale seda kui jagaja korra maas oli toimib ainult 1342 ja 1243 ei toimi, millest küll selline asi tulla võis ei tea.
Last edited by naljamiiz on Mon Oct 29, 2007 4:15 pm, edited 1 time in total.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: silindrite järjekord

Post by marek »

naljamiiz kirjutas:
1. kui palju peab karpal see segukruvi lahti olema. mida veel vaatama peaks?
Segukruvi timmimist kunagi metsamees selgitas mulle oli nii ,et leiad segukruvil koha, kus pöörded kõrgeimad, siis lased gaasiklapi kruvi tagasi, et tööle jääks. Siis otsid jälle segukruviga koha, kus kõrgeimad pöörded, pärast jälle gaasiklapi kruvi allapoole jne kuni väga teravaks ära läheb. Lõpuks segukruvi võimalikult välja, kus veel korralikult töötab.
naljamiiz kirjutas:
2. kuidas see süüde ikka olema peab, ühe väntvõlli pöörde kohta teeb jaga pool pööret, peabki nii olema?? ma ei teadnudki:D
panin esimese kriipsu rihmarattal üles ja jagajal rootori 1.silindri juurde ja kontaktid avatud. kuid jõudu ikka ei ole, tühikäigul töötab peaaegu normaalselt mõne aja tagant pöörded korraks kõiguvad.
Kõigil neljataktiliselt peab ju jagaja 1 tiiru tegema 2 väntvõllipöörde kohta, sest sisse/väljalaske ajal pole sädet tarvis eriti. Süütemärk on seal rihmrattal esimene, kui mootor õietpidi käib, see peab otse üleval olema ja siis esimese silindri(vasak-tagapool) süütekoht on see. Paned kontaktid sel hetkel avanema ja vägev.
naljamiiz kirjutas:
3. imelik asi see, et enne mootori mahavõtmist oli tööjärjekord 1242 ja asi toimis - 1342 ei toiminud, nüüd peale seda kui jagaja korra maas oli toimib ainult 1342 ja 1243 ei toimi, millest küll selline asi tulla võis ei tea.
Jagaja hammakat peaks ju andma igas asendis nukkvõlli omale külge panna, niiet sealt võibki erinevus tulla.
Ühel oopelil panime süütejärjekorra nii paika, et pulgad silindrisse ja kust kolb tuli sinna juhe, kus hetkel säde oli ja nii läks vägevalt.
Image
naljamiiz
Posts: 115
Joined: Sat Sep 08, 2007 9:36 pm
Contact:

RE: silindrite järjekord

Post by naljamiiz »

ega ei ole tähtsust kumma väntvölli pöörde ajal peab olema 1 silindri juures?

homme jälle vaatan ja üritan asja paremaks ajada
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: silindrite järjekord

Post by metsamees »

Natuke ikka on tähtsust. pane mingi punn (korgist näiteks) küünla asemele ja kui punn minema lendab on õige ring. Minu mäletamist mööda jagajat saab ainult ühte pidi mootori külge istutada. Jagaja alumises otsas peaks ju olema soon, kergelt tsentrist väljas et kogemata 180 kraadi nihkesse ei paneks. Tööjärjekorra kogemata muutmiseks peaks ikka kõvasti annet olema. Aga sa pane jagaja kontaktivahe õigeks kõigepealt ja siis hakka alles süüdet timmima. Üks asi veel- karpa all peab korralik tihend olema muidu jäädki kruvima ja paika ei saagi. Mootor imeb ikka päris korraliku vaakumiga, tühikäigupööretel on segusiiber praktiliselt kinni ja kui nüüd karpa ja kollektori vahelt natukenegi lekib imetakse sealt kõvasti õhku juurde.
naljamiiz
Posts: 115
Joined: Sat Sep 08, 2007 9:36 pm
Contact:

RE: silindrite järjekord

Post by naljamiiz »

nu sain asja juba paremaks, süüde vast õige.
kui gaasipedaaliga pumpan siis läheb pöördesse küll, aga kui lihtsalt põhja vajutan siis nagu võtab hinge kinni v hakkab välja surema
tühikäigul päris hea töötab ühtaste pööretega ja vaikselt ka
Andri
Posts: 74
Joined: Sat Sep 15, 2007 8:24 pm
Contact:

RE: silindrite järjekord

Post by Andri »

raamatus 43
12
Andri
Posts: 74
Joined: Sat Sep 15, 2007 8:24 pm
Contact:

RE: silindrite järjekord

Post by Andri »

maido, kuidas sa loed muidu et vasak esimen on 1, parem esimene 2, vasak tagumine ehk esiotsapoole on 4 ja parem tagumine on 3?
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest