968M käigukangi juures must nupp?
-
- Posts: 13
- Joined: Thu Jul 30, 2009 12:07 pm
- Contact:
968M käigukangi juures must nupp?
Värske sapikaomanikuna tekivad küsimused:
1. Mis otstarve on käigukangi ja käsipiduri vahel põrandal asuval mustal nupul? Liigub üles-alla paar mm kuid midagi sellest ei muutu.
2. Kas mootorile ja mootoriruumile võib ligineda survepesuriga lootes et kunagi veel mootor käivitub? Kui jah siis millised elutähtsad organid tuleb kinni katta? Jagajakaas ilmselt kindlasti?
1. Mis otstarve on käigukangi ja käsipiduri vahel põrandal asuval mustal nupul? Liigub üles-alla paar mm kuid midagi sellest ei muutu.
2. Kas mootorile ja mootoriruumile võib ligineda survepesuriga lootes et kunagi veel mootor käivitub? Kui jah siis millised elutähtsad organid tuleb kinni katta? Jagajakaas ilmselt kindlasti?
Hansabuss/Hansarent
-
- Posts: 202
- Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
- Location: Võru, Tartu
- Contact:
RE: 968M käigukangi juures must nupp?
1. see imevidin seal peax olema toorekalpp, ilmselt on traat mitte tross kõrri kinnijäänud
2. võib küll, hiljuti just pesin, midagi kinni ei katnud - ilusti käivitus, polnud probleem
2. võib küll, hiljuti just pesin, midagi kinni ei katnud - ilusti käivitus, polnud probleem
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: 968M käigukangi juures must nupp?
Võta kas WD-40 või irrutusõli ja uputa mootori juurest tooretraadi väljatuleku juurest seda voolikuauku. Mõlemad õlid imbuvad väga ilusti ja sa peaksid ilma suurema lõhkumiseta traadi jälle käima saama. Selleks siis lased süsteemil näiteks öö otsa imbuda ja siis tirid kord salongist punni üles, kord mootoriruumist traati tagasi. Punniga edasi-tagasi jaurates läheb traat lihtsalt ükskord pooleks ja siis on tööd kõvasti rohkem juba.
Aga survepesuriga mootorit pestes... kaitse kõigepealt kontaktplokke ja tulede kontakte. Korista igaks juhuks ka küünlajuhtmed ja süütepooli juhe. Akult klemm maha. Süütepoolile preservatiiv peale, jagajale teibiga kilekott pähe, gaasitrossi ja tooretrossi optsadele teip ümber, kile peale ka filtriavale ja siis uputa palju tahad.
Normaalne survepesur käib ju 16 atmosfääri pealt, seega seda peenikest veepihu jätkub igale poole ja sa ei kontrolli, kuhu teda kui palju siis lõpuks läheb. Kehv lugu kui pärast tuleb välja, et gaasitross on kinni roostetanud, tuled ei funka, süütevool ei jõua pärale ja igast keredetailist võid surakat saada.
Võib ju muidugi ka nii minna, et joppab roppu moodi nagu seda kasutajal Z@Z juhtus, aga see kindlasti ei ole reegel.
Aga survepesuriga mootorit pestes... kaitse kõigepealt kontaktplokke ja tulede kontakte. Korista igaks juhuks ka küünlajuhtmed ja süütepooli juhe. Akult klemm maha. Süütepoolile preservatiiv peale, jagajale teibiga kilekott pähe, gaasitrossi ja tooretrossi optsadele teip ümber, kile peale ka filtriavale ja siis uputa palju tahad.
Normaalne survepesur käib ju 16 atmosfääri pealt, seega seda peenikest veepihu jätkub igale poole ja sa ei kontrolli, kuhu teda kui palju siis lõpuks läheb. Kehv lugu kui pärast tuleb välja, et gaasitross on kinni roostetanud, tuled ei funka, süütevool ei jõua pärale ja igast keredetailist võid surakat saada.
Võib ju muidugi ka nii minna, et joppab roppu moodi nagu seda kasutajal Z@Z juhtus, aga see kindlasti ei ole reegel.
Last edited by Sapi-Vana on Tue Aug 11, 2009 9:17 am, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 13
- Joined: Thu Jul 30, 2009 12:07 pm
- Contact:
RE: 968M käigukangi juures must nupp?
Praegu käivitub auto nii külmalt kui soojalt ca. 3 sekundiga. Kas tooreklapp tuleb mängu ainult külma ilmaga või oleks mul seda juba praegu vaja?
Kui palju see nupp peaks üles-alla liikuma?
Kui palju see nupp peaks üles-alla liikuma?
Hansabuss/Hansarent
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: 968M käigukangi juures must nupp?
Hinnanguliselt see nupp liigub miski 4-5 cm.
Tooreklapp on muidugi jah külma ilma puhul väga abiks. Aga ega tema positsioonist sõltub ju ka näiteks kütusekulu...
Tooreklapp on muidugi jah külma ilma puhul väga abiks. Aga ega tema positsioonist sõltub ju ka näiteks kütusekulu...
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 13
- Joined: Thu Jul 30, 2009 12:07 pm
- Contact:
RE: 968M käigukangi juures must nupp?
Nupp on kõige alumises asendis. Vist siis kinni. Eks peab hakkama seda trossi karburaatori poolt leotama.
Küsimusi tekitasid ka kaks korki ees kapoti all (kohe esiklaasi servas), loogiliselt oleks üks aknapesuvedeliku jaoks aga teine?
Küsimusi tekitasid ka kaks korki ees kapoti all (kohe esiklaasi servas), loogiliselt oleks üks aknapesuvedeliku jaoks aga teine?
Hansabuss/Hansarent
-
- Posts: 7
- Joined: Sun Aug 09, 2009 7:58 pm
- Contact:
RE: 968M käigukangi juures must nupp?
üks kork peaks ikka siduiõli olema ja teine piduriõli(parempoolne siduriõli)
-
- Posts: 202
- Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
- Location: Võru, Tartu
- Contact:
RE: 968M käigukangi juures must nupp?
klaasipesuvedelikupaak asub sapikal kohe esiklaasiservas oleva pleki all mille sees need kaks korki asuvad, selleni pääsemiseks tuleb ühest küljest teiseni ulatuv plastikkate eest ära võtta:)
-
- Posts: 202
- Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
- Location: Võru, Tartu
- Contact:
RE: 968M käigukangi juures must nupp?
Sapi-Vana kirjutas:
Võib ju muidugi ka nii minna, et joppab roppu moodi nagu seda kasutajal Z@Z juhtus, aga see kindlasti ei ole reegel.
Palju kordi olen mootoreid survepesuriga pesnud ilma miskit kinnikatmata ja pärast ilusti käivitunud alati (põhiliselt diiselmootoreid):D
-
- Posts: 13
- Joined: Thu Jul 30, 2009 12:07 pm
- Contact:
RE: 968M käigukangi juures must nupp?
Selge, sellepärast korkide ümbrus oligi õlise sodiga kaetud.
Kuidas seda norm õlitaset mõõdetakse, peab kõrini täis olema?
Ja kui juurde lisada siis mida?
Kuidas seda norm õlitaset mõõdetakse, peab kõrini täis olema?
Ja kui juurde lisada siis mida?
Hansabuss/Hansarent
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: 968M käigukangi juures must nupp?
No ma usun, et teisema disainiga ja teostusega autosid võib ka tuletõrjevoolikust pesta, aga sapika juures ma küll mõtleks enne mitu korda. Ma ei tea, kuidas teistel sapikatel, aga minu sapikal on küll kogu kontaktijaoskond niiviisi disainitud, et vesi mootoriruumis sinna igal juhul ligi pääseb. Õnneks on elutähtsad kontaktid kõik ÜLEVAL.
Kunagi ammu pooljommis peaga sai sapikaga Emajõge forsseeritud. Oli täiega amfiib, rattad vedasid edasi, aknast sai lumelabidatega hoogu juurde antud, kõik tihendid pidasid, väikestest aukudest siin-seal tuli muidugi vett sisse mis kohises, aga niipalju pidas vastu, et ühest ujulast teiseni välja vedas ja isegi omal jõul ilmselt kahe potiga veest välja sõitis. Nina oli muidugi püsti ja **** vees, aga kontaktplaadid märjaks ei saanud ja kast konjakit oli minu. Oleksid kontaktid märjaks saanud... no vähemalt sapikas oleks kindlasti jõepõhjas olnud.
Kunagi ammu pooljommis peaga sai sapikaga Emajõge forsseeritud. Oli täiega amfiib, rattad vedasid edasi, aknast sai lumelabidatega hoogu juurde antud, kõik tihendid pidasid, väikestest aukudest siin-seal tuli muidugi vett sisse mis kohises, aga niipalju pidas vastu, et ühest ujulast teiseni välja vedas ja isegi omal jõul ilmselt kahe potiga veest välja sõitis. Nina oli muidugi püsti ja **** vees, aga kontaktplaadid märjaks ei saanud ja kast konjakit oli minu. Oleksid kontaktid märjaks saanud... no vähemalt sapikas oleks kindlasti jõepõhjas olnud.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 13
- Joined: Thu Jul 30, 2009 12:07 pm
- Contact:
RE: 968M käigukangi juures must nupp?
Nupu sain liikuma, kerkib teine tõesti põrandast ca. 4cm.
Aga tolku temast küll ei paista olevat, külma mootori korral üles tõmmates kerkivad korraks pöörded ja seejärel hakkab mootor puterdama ja tahab äe kooleda.
Kas see tooreklapp hakkab ainult külmaga funkama või on karburaatoril miskit peetis?
Aga tolku temast küll ei paista olevat, külma mootori korral üles tõmmates kerkivad korraks pöörded ja seejärel hakkab mootor puterdama ja tahab äe kooleda.
Kas see tooreklapp hakkab ainult külmaga funkama või on karburaatoril miskit peetis?
Hansabuss/Hansarent
-
- Posts: 92
- Joined: Thu May 21, 2009 10:57 pm
- Contact:
RE: 968M käigukangi juures must nupp?
tooreklapp on mõeldud käivituse ajaks.kui mootor käima läheb ,lükka nupp alla poole peale,nii et mootor norm.tööle jääks.pöörded võivad ka suuremad olla.siis kui tooreklappi peale ei tõmba ja mootor hästi käima läheb,annab karpa liiga palju segu peale.sellest ka kütte kulu suurem.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: 968M käigukangi juures must nupp?
"Puterdamine" ja "koolemine" viitavad ainult ühele asjale - kütuse ja õhu segu ei ole õige.
Kõigepealt võiksid kasutada seda ~80 eeku maksvat karbussipuhastuspihustit, millega saad karpa seestpoolt oluliselt puhtamaks.
Ja siis on ju olemas segukruvi. Seda siis keerad natuke vastupäeva. Mõistagi keskmine küttekulu siis tõuseb veidi.
Võid ju filtri korraks lahti ka ühendada ja vaadata, et mida huvitavat mootor siis teeb. Kui käib oluliselt paremini, siis ilmselt on filter eeskujulikult umbes.
Kõigepealt võiksid kasutada seda ~80 eeku maksvat karbussipuhastuspihustit, millega saad karpa seestpoolt oluliselt puhtamaks.
Ja siis on ju olemas segukruvi. Seda siis keerad natuke vastupäeva. Mõistagi keskmine küttekulu siis tõuseb veidi.
Võid ju filtri korraks lahti ka ühendada ja vaadata, et mida huvitavat mootor siis teeb. Kui käib oluliselt paremini, siis ilmselt on filter eeskujulikult umbes.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests