
Jõulumäele jõudes tuli välja, et karpa nõelklapi tihend oli saba andnud ning ujutas mootori täiega üle, bensiin voolas igas ilmakaares mööda mootorit alla ja üles. Sai ajutine versioon ilma tihendita tehtud, mis alguses töötas ka, kuid pikal sõidul hakkas jälle üle ujutama. Pidi täisgaasiga koju ära sõitma.
Järgmine päev tahtsin osta ilma tihendita koonusnõela, kuid poemüüja jutu järgi pidavat tänapäeva tooted nii kehvad olema, et need tuuakse tagasi üldjuhul ja enam ei telligi neid. Läks siis tavaline nõel tihendiga (tihend 20 eurosenti tükk).
Jõulumäel sai tühikäiku reguleeritud ning räägiti, et mul tühikäigu kütusekruvi üldse ei mõika ja seal miskit mäda. Riiulist sai kodus võetud uus K127, millesse sai enda karbussi düüsid ja uus nõela tihend pandud (seest olid osad vidinad puudu). Tühikäiku regullides sai tühikäigu küll paika, kuid gaasi andes ja seejärel maha lastes suri mootor alati välja ja korralikult tööle ei saanudki seda.
Õnneks tuli meelde, et Aho 968M-ist allesjäänud mootoril oli väga hea karpa peal. Mingi aeg olin veendunud, et vargad olid selle garaažist koos muu kraamiga vastu minu tahtmist omastanud, kuid õnneks oli see mootor nii suure kola all peidus, et ise ei leidnud ka seda esimese hooga üles ja oli ikka alles.
Sealt tulnud karpa K133 tundub, et toimetab hästi, siiani parim karbureerimine, mida see auto minu käes näinud on. Karbuss ise selline:


Mingi elektroonikavärk on ka sellel karburaatoril, keegi teab, kas ja miks see hea on ja kas on mõtet sinna mõni juhe vedada?
Lisaks oli 2 lisa vaakumi toru võrreldes vanemate karburaatoritega, mis sai omavahel rohelise voolikuga ühendatud, sest mälu järgi nii oli, aga ei tea, kas see 100% õige?
Edasi sain teada, et siduri peapumba mansetid ikka üsna läbi omadega, salongipõrandal selline tore ollus:

On keegi siduripumbas mansette vahetanud, kas on samad, mis 1 kambrilises piduripumbas 965 koodiga?
Edasi hakkasin esisillas katkiseid kummikatteid vahetama, kuid jõudes nendeni avastasin, et enda varudes olevad ei sobigi sinna. Tarvis siis neid kummikatteid, millel punane ring ümber:

On keegi kursis, kas tänapäevaseid mingeid alternatiivseid kummilutte sinna on saada?
Eelmine kord panin kasutamata veneaegsed, aga ei tea kas vanuses asi või oli kvaliteet kehv, et pragunesid ja läksid katki. Seega huvitaks, kas on mingeid tänapäevaseid normaalseid alternatiive, ei taha enam sama viga korrata.
Traditsioonilise juhtumisena hakkas ka üks rattapolt trumli küljes ringi käima. Nüüd lasen kõik poldid kinni keevitada, et seda jama vältida. Eriti just teeäärde jäädes tühja rehviga oleks päris suur probleem.

Hetkel seisabki masin nõnda nagu 2 pilti ülevalpool, sest neid kummilutte tarvis. Kui need küljes saab auto kokku ja siis ülevaatusele. Augusti alguseni puhkus, selle aja sees tahaks ikka liigelda ka.
Huvitav tähelepanek ka 768 km läbimisel oli mootori õlitase maks kriipsust miinimumi jõudnud, seega 1 liiter vist? Hea protsent sellest õlist lainetab ka mööda garaažipõrandat ringi tegelikult. Ja osa jäi ju ka eelmisel aastal Haapsallu, nii et õli võtmises mootorit veel väga süüdistada ei saa
