ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Ma ei salli neid modifikaatoreid. Üritan ikka mehhaaniliselt puhtaks teha ja siis happekrunt peale...
Ma soovitasin seda, sest olen selle ise järele proovinud(sapika terve kere on peale mehhaanilise orig. värvi, tehasekrundi ja roostepesade eemaldamist sellega töödeldud). Ei pea roostet roostemuundi alla jääma, nagu mõned väidavad.
Aga midagi toimub halja, liivapritsist tulnud kerega roostemuundaja kihi all - mingi reaktsioon, mis tekitab plekile vetttõrjuva, roostet välistava kihi mul on sapikas mitme koha pealt mehaanilise värvikahjustusega, sest seisis kaks aastat väljas peale värvimist ja lumi ning jää tegid talle liiga. Tulemus - haljas plekk, mis on paljastunud ei ole rooste läinud, isegi peale seda äädikaga pesemist, kui isane kass mu auto peal sirtsutamas käis. Olen ise samuti kahtlev kui keegi suvaline võõras inimene mainib mingit kahtlast toodet, olgu see või kütuse-, õli vms lisand. Ma pole keemikuharidusega, aga buvanol, mida mina ise kasutasin, seda võib usaldada. Aga kui happekrunt, siis pole mingit roostemuundit tarvis ;)
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Oma eelmisel sapikal ma kasutasin buvanoli ja ausalt öeldes ei taha enam sellega jamada. Oli ikka igavesti ebamugav asi minu jaoks. Lisaks on õige kasutamise kohta ka mitukümmend versiooni. Leian siiski, et mugavam on kasutada happekrunti. Põhimõttelisel on neil ju sama ülesanne (põletada hapnik, mis on vajalik rooste tekkeks) aga vahe on kasutusmugavuses.

Kunagi tegi üks kasutaja automotos loomkatse erinevate variantidega aga kahjuks lingid ei tööta enam.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by tuust »

Leidsin Automoto-st pildiseerja, kus on ka sinu oma ära märgitud. Pluss lisaks üks korralik A.
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... 42&page=79
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Jaa. Nõmmel ämma hoovis pildile saadud. Vahepeal oleks pidanud pilti tegema hetkeseisust aga hiljaks jäin ja lumi sulas ära. Sapikat muidu kuhja alt ei paistnud väga. Tegelikult peaks auto pritsi viima.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Tõstame ka oma teemat veidi ülespoole.

Image
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by tuust »

Vägevalt on halja pleki rooste tõmmand.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Rotikas.

Aga sai uljalt peale lennatud ja siis jäi soiku see asi. Märtsis tahaks ülevaatusel käia aga hetkel eest luugi all tühjus.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by tuust »

Õppind mehed ja Rootsi riistad - kaua see kapotialuse täitmine siis ikka aega võtab :D
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Täna sai siis ühtekokku 7 tundi sapikaga tegeletud. Esimeseks katsumuseks oli auto õuest tuppa saada. Lume lükkasin maha ja katuseraami eemaldasin ka kuna segas lume eemaldamist. Kaevasin hangest välja. Rattad muidugi maa külge kinni jäätunud.

Lükata polnud lootustki seega otsustasin käima panna ja sõita. Sidurit ja pidureid muidugi pole aga see pole suur takistus. 8)

Vedasin siis aku mootori juurde ning ühendasin käivitusjuhtmed generaatori külge. Hakkasin siis kütust üles pumpama ja vastu vaatas selline tore nähtus. 5 kuud kasutusel olnud 2-jahre garantiiga pump tegi siis nii:



Ma isegi ei vaadanud kas lihtsalt poldid lahti või midagi muud aga seisma jäädes oli kõik ok. Ilmselgelt oli liiga ohtlik käivitada ja tuli auto hangest teise masinaga välja tõmmata. See polnudki kuigi lihtne aga õnnestus. Ja siis tuppa lükatud (korralikult libe loomulikult).

Ketaslõikuri otsas oleva traatharjaga sai siis kapotialust puhastama hakatud. Kuna müra suur (klapid peas) ja vibra ka siis pikalt ei saanud lasta ning tuli pause teha. Sel ajal tegelesin mootoriga.

Alguses mõtlesin, et eemaldan ainult selle värvi, mis lihtsalt tuleb aga kuna ka raskelt eemaldatava värvi alt tulid roostepesad välja siis otsustasin kõik haljaks lasta. Raskesti ligipääsetavad kohad püüan koduse liivapritsiga puhtaks lasta.

Järgmine nädalavahetus tahaks lõpuni puhtaks teha ja roostekolded eemaldada ning siis ülejärgmisel happekrunt ja epokrunt selga lasta.

Image
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Piloot avaldas soovi minna 16. märtsil sapikaga orineteeruma. Ei teagi kas nüüd ajutiselt kokku panna ja siis uuesti lahti kiskuda ja lõpuni teha. :roll:
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Ühe ukrainlase teema kuidas väga kehvas olukorras autost sai üsna kena isend. Tasub pilte vaadata.

http://zaz.kiev.ua/forum/viewtopic.php? ... sc&start=0
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Endale meeldetuletuseks:

Kontrollida amordi 53005/SA-007-303 sobivust kunagi.


Ja üks tore leht kus oma autot mõttes värvida.

http://zazselecta.ru/selecta/?model=968M


Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Kuna talv ei taha taanduda siis otsustasin, et lükkan värvimise asja edasi. Garaaz soojaks kütta värvimise ajaks pole mingi probleem aga tahaks pinnad kõik täiesti puhtaks saada enne. Paraku ei mahu mehhaaniliste vahenditega igale poole seega see eeldab keemia kasutamist ja siseruumis seda väga teha ei taha. Kuna aga õues tegemiseks vaja saada plusskraade siis hetkel lähen ilma värvimata edasi.

Panen pidurid ja siduri kokku ära. Loomulikult nii, et pärast lihtne lahti võtta. Vean kuidagi elektri ära ja teen esisilla korda. Siis on ehk lootust see aprilli alguses ülevaatusel ära käia.

Kuna akut ma ette ei taha siis oli idee panna ta tagumise istme alla. Kuna kõige madalam tavaaku oli 175mm siis jääb see idee ilmselt katki. Lihtsalt liiga kitsaks läheb. Ehk siis tuleb istutada mootoriruumi.

Ausalt öeldes on hull soov juba sapikaga sõitma minna. :roll:
Ja noh uue mootori võimeid tahaks ka katsetada aga hetkel see veel liiga toores.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Täna märgistas üks võõras sapikas püksid heitgaasidega ära. Ai kuidas tulid head ajad meelde. :twisted:

Eesmärk on laupäeval teha selle aasta esimene sõit enda masinaga.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Vahepalaks sai täna valmistatud esimene variant tööriistast, mille abil esisillast puksid välja tõmmata. Päris selline pole nagu joonisel aga kaks puksi sai välja tõmmatud. Sai tehtud üsna tugevast terasest aga kõveraks tõmbas ikkagi veidi kuna puksid olid korralikult kinni. Ilma selleta oleks aga see täielik ulme.

Selleks, et neid välja võtta on vaja muidugi terve sild laiali lammutada ja torsioonid välja võtta.

Image


Vasakul siis kaks välja tõmmatud puksi.
Image
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 3 guests