Mootor maha
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Mootor maha
Mismoodi käib? Alla lasta ja siis auto üle tõsta?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 603
- Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Mootor maha
Jah, kusjuures koos käigukastiga, mootori alumise otsa ümber oleva pleki ja sumpsidega.
Poolteljed tasub enne omavahel kokku siduda et kastipoolsed otsad diffri seest soontest välja ei tuleks. Nii väldid pärast poolteljekummide lahti võtmist.
Ära unusta lahti lasta spido trossi, siduri töösilindrit ja starteri jämedat pluss juhet
Poolteljed tasub enne omavahel kokku siduda et kastipoolsed otsad diffri seest soontest välja ei tuleks. Nii väldid pärast poolteljekummide lahti võtmist.
Ära unusta lahti lasta spido trossi, siduri töösilindrit ja starteri jämedat pluss juhet
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Mootor maha
Tallinnas kellelgil pukki ja tali on laenuks anda mingite õlleühikute eest? Pukk kuskil kuuks.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor maha
Pukk on olemas ja ilmselt (loodetavasti) kuu aja jooksul vaja pole.
Tali pole kuid võin pakkuda tõstuki kasutamise võimalust kui viitsid autot kohale/ära vedada.
Tali pole kuid võin pakkuda tõstuki kasutamise võimalust kui viitsid autot kohale/ära vedada.
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Mootor maha
Sain mootori maha, koormarihmaga, nikerdamist oli, aga asja sai.
Küsimused: kust saada 2 remonditikkpolti silindri jaoks? Vedru ei tundu nagu usaldusväärne. Lekib kasti sidurikoja poolne simmer. Kas selle saab kätte väljast või tuleb kast lahti lammutada? Kas kippus undama, mis võib põhjuseks olla, kuna kast maas, siis korraga ära teha. Kuidas kontrollitakse klappide pidavust? Pöörata tagurpidi ja petrooli või diislit peale valada? Kas õlifiltri on keegi endale installinud? Originaalfilter ei tundu eriti usaldusväärne.
Küsimused: kust saada 2 remonditikkpolti silindri jaoks? Vedru ei tundu nagu usaldusväärne. Lekib kasti sidurikoja poolne simmer. Kas selle saab kätte väljast või tuleb kast lahti lammutada? Kas kippus undama, mis võib põhjuseks olla, kuna kast maas, siis korraga ära teha. Kuidas kontrollitakse klappide pidavust? Pöörata tagurpidi ja petrooli või diislit peale valada? Kas õlifiltri on keegi endale installinud? Originaalfilter ei tundu eriti usaldusväärne.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor maha
Remontmõõdus polti võid ehk Volgast küsida või siis ise lasta treida. Kusjuured V-coili vastupidavuse kohta pole mul mingeid etteheiteid (veel).
Käigukasti sidurivõlli tihendi saad väljastpoolt vahetada. Kasti ei ole vaja lahti võtta.
Kui undab siis laagrid läbi ja/või hambuvus vale. Esimene kontroll oleks liigutada sidurivõlli ja katsuda kas lõtk on. Kui lõtk olemas siis laagrid läbi. Kui juba maas siis võiks muidugi vähemalt peaülekande omad üle kontrollida.
Klappide tiheduse kontrollimiseks keera pea külje peale ja vala sisselasketorustikku bensiini. Ja siis pärast keera ümber ja sama väljalaskega. Bensiini ei tohiks läbi imbuda ka tunni pärast.
Õlifiltrit pole veel pannud kuid kõik eeldused selleks on tehtud. Aga lihtsalt pole sinnamaani jõudnud. Kusjuures tsentrifugaalfilter on väga hea kuid element võiks ikkagi lisaks olla.
Käigukasti sidurivõlli tihendi saad väljastpoolt vahetada. Kasti ei ole vaja lahti võtta.
Kui undab siis laagrid läbi ja/või hambuvus vale. Esimene kontroll oleks liigutada sidurivõlli ja katsuda kas lõtk on. Kui lõtk olemas siis laagrid läbi. Kui juba maas siis võiks muidugi vähemalt peaülekande omad üle kontrollida.
Klappide tiheduse kontrollimiseks keera pea külje peale ja vala sisselasketorustikku bensiini. Ja siis pärast keera ümber ja sama väljalaskega. Bensiini ei tohiks läbi imbuda ka tunni pärast.
Õlifiltrit pole veel pannud kuid kõik eeldused selleks on tehtud. Aga lihtsalt pole sinnamaani jõudnud. Kusjuures tsentrifugaalfilter on väga hea kuid element võiks ikkagi lisaks olla.
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Mootor maha
Poldid saingi Volgast, 2,4€ tükk. Ostsin Viljandist kolvid ja silindrid koos sõrmedega, kolvil peal kiri 76,21. See peaks siis olema teine remontmõõt ja rõngad ka siis 76,2 mõõt? Kuskilt on kõrva jäänud, et sobivad sigulli rõngad, kas on mõtekas neid kasutada?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Mootor maha
Ostsin ja kasutasin 01-e 76mm rõngaid, kuid kauaks need sisse ei jäänud. Väsisid maru ruttu ära. Ma ei tea, kuidas seda nimetada, aga elastsus kadus, ning ei surunud enam vastu silindri seina ja kompressioon jäi nõrgaks. Vanad ja kasutatud zaz-i rõngad oluliselt vastupidavamad.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor maha
Tegu peaks ikkagi siis olema esimese remontmõõduga. Kui kolbidega said ka rõngad siis kasuta neid.
Või kui Lada omasid siis pigem Lääne päritolu.
Või kui Lada omasid siis pigem Lääne päritolu.
-
- Posts: 71
- Joined: Sat Apr 06, 2013 4:54 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Mootor maha
Olen ka ennem lugenud, et ei pea Lada rõngad vastu. Põhjus minu arvates seisneb erinevates töö temperatuurides.tuust wrote:Ostsin ja kasutasin 01-e 76mm rõngaid, kuid kauaks need sisse ei jäänud. Väsisid maru ruttu ära. Ma ei tea, kuidas seda nimetada, aga elastsus kadus, ning ei surunud enam vastu silindri seina ja kompressioon jäi nõrgaks. Vanad ja kasutatud zaz-i rõngad oluliselt vastupidavamad.
Kui oled Tallinnast siis luban oma laos kolada kust võid leida remont mõõdus kui ka originaal mõõdus rõngaid.
Vastu sooviks saada näiteks 30hj. mootori esimest kaant ja kui veel midagi pakkuda siis ära ei ütle

-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Mootor maha
Õnnestus õlipumba tihend ära lõhkuda, oli jube õhukesest materjalist. Millega seda asendada?
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Mootor maha
Nonii, nüüd on kepsusaaledega mingi kamm. Panin uued standart mõõtu, aga need poovad mootori kinni, isegi ühe kepsuga ei jõua võtmega mootorit ringi ajada. Proovisin ka vana saalega, sama lugu, kepsud on nummerdatud, vanad saaled jõudsin juba segamini ajada, aga loogiliselt võttes peaks uus saale kulunud vändaga ringi käima küll ja veel. Mõistus on otsas ja kopp on ees.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor maha
Ilma kepsudeta käib ikka väntvõll ringi?
Kui ka vanade saaledega poob kinni siis arvaks, et sa panid kepsu kaane 180 kraadi valepidi külge.
Kui ka vanade saaledega poob kinni siis arvaks, et sa panid kepsu kaane 180 kraadi valepidi külge.
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: Mootor maha
Ilma kepsudeta käib käega keerates. Kaas on õiget pidi, vaatasin seda lahti võttes, tähed kepsul ja märk kaanel olid kõikidel ettepoole ja saale sälgud on samal pool. On võimalus, et kunagi on pandud eelmise omaniku poolt valetpidi.
Last edited by Nongrata on Thu Jun 20, 2013 9:13 pm, edited 1 time in total.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests