Täna mootorit koostades jäi silma mitmeid erinevusi erinevates mootorites. Siinkohal tooks mõned välja ja püüaks neile ka kirjanusest vasted leida. Eriti huvitaks millal vastavad muutused tehti. Pildid ka lähiajal.
Antud teemas siis 40 hj mootoritest.
1. Tõukurid. Neid olen näinud kolme varianti x2 ehk reaalselt 6 erinevat. Tõukuritest olenevad ka tõukurvardad.
2. Otsakaaned. Näinud kahte, erinevus karterituulutuse õlieraldajas.
3. Õlipump. Näinud kahte, vahe kinnitusjalas.
4. Plokke on väliselt vähemalt kolme tüüpi. Välised erinevused võivad olla lihtsalt kosmeetilised ja mingit reaalset tähtsust ei oma. Aga üks tõsine erinevus on õlipumba kinnituses.
5. Klapid. Sisselaske omasid on vähemalt kolme tüüpi ja erineb nii ülemine osa (poolkuu kinnituskoha soon) kui ka õõnsus klapitaldrikus. Väljalaske omasid 2 varianti.
6. Õli sissevalamise toru. Kahte tüüpi, lühike ja pikk.
Palun lisada.
Muutused mootoris läbi aegade
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Muutused mootoris läbi aegade
Lisan siia 40hj Memz 968te erinevusi:
7. Õhupuhasti - osadel ainult õhu karbutaatorisse voolamise lõdviku ja karterituulutuse toruga, teistel lisaks sellele veel ujukiruumi tuulutamise toru otsik või on neid veel(olen näinud 3 erinevat);
8. Plokikaaned - nendest on juttu olnud ka A.Palu ja K.Aleksiuse raamatutes. Osadel on klapikambri põhjas ruudustiku moodi muster, osadel see puudub. Kahjuks ei mäleta enam, mis see tähendas, aga kirjutan siia kohe, kui teada saan;
9. Õlivannid(karteripõhjad) - olenevalt õlipumbast(kuna neid on erinevaid), on ka karteripõhjasid erinevaid(vähemalt 2 tk). Minu karteripõhja on relakaga töödeldud seestpoolt, kuna nähtavasti ei mahtunud õlivõttur(sõel) ära(asetseb erinevatel pumpadel erinevalt). Õli loksumist vältivaid vaheribisid oli maha käiatud;
10. Tõukurvarraste kummirõngad - oleneb millisega tegemist. Kui tootekood peale pressitud... siis on kvaliteetne. Kuid targemad mehed teavad rääkida, et neid toodeti ka Eestis erinevates kooperatiivides ja ebakvaliteetsest kummist(pole ei õli- ega kuumakindel). Sattusin isegi nende otsa(kirjad puudusid konkreetsetel isenditel) ja paigutasin mootori külge. Peale 100km sõitu olid nad kivikõvad ja servad põlenud(kuigi kuumust oli olnud max 100kraadi). Vigased kummirõngad hakkavad õli läbi laskma ja lõpuks põhjustavad mootori ülekuumenemise(õli imab tolmu endasse ja silindrid kattuvad paksu soojust mitte juhtiva kihiga);
11. Õlirõhu andurid - vähemalt kaks erinevat(üks selline seenekujuline ja teine meenutab temp. andurit väljastpoolt);
12. Temperatuuriandurid - ühed vibro-tüüpi ja teised termotakisti-tüüpi. Vastavalt andurile on vaja ka õiget temp. näidikut armatuuri. Esimene oli rohkem kasutusel 966 ja 968A peal, teine valdavalt 968M peal(ka töökindlam, eluiga pikem).
Ootame lisa Sipelgaga!
7. Õhupuhasti - osadel ainult õhu karbutaatorisse voolamise lõdviku ja karterituulutuse toruga, teistel lisaks sellele veel ujukiruumi tuulutamise toru otsik või on neid veel(olen näinud 3 erinevat);
8. Plokikaaned - nendest on juttu olnud ka A.Palu ja K.Aleksiuse raamatutes. Osadel on klapikambri põhjas ruudustiku moodi muster, osadel see puudub. Kahjuks ei mäleta enam, mis see tähendas, aga kirjutan siia kohe, kui teada saan;
9. Õlivannid(karteripõhjad) - olenevalt õlipumbast(kuna neid on erinevaid), on ka karteripõhjasid erinevaid(vähemalt 2 tk). Minu karteripõhja on relakaga töödeldud seestpoolt, kuna nähtavasti ei mahtunud õlivõttur(sõel) ära(asetseb erinevatel pumpadel erinevalt). Õli loksumist vältivaid vaheribisid oli maha käiatud;
10. Tõukurvarraste kummirõngad - oleneb millisega tegemist. Kui tootekood peale pressitud... siis on kvaliteetne. Kuid targemad mehed teavad rääkida, et neid toodeti ka Eestis erinevates kooperatiivides ja ebakvaliteetsest kummist(pole ei õli- ega kuumakindel). Sattusin isegi nende otsa(kirjad puudusid konkreetsetel isenditel) ja paigutasin mootori külge. Peale 100km sõitu olid nad kivikõvad ja servad põlenud(kuigi kuumust oli olnud max 100kraadi). Vigased kummirõngad hakkavad õli läbi laskma ja lõpuks põhjustavad mootori ülekuumenemise(õli imab tolmu endasse ja silindrid kattuvad paksu soojust mitte juhtiva kihiga);
11. Õlirõhu andurid - vähemalt kaks erinevat(üks selline seenekujuline ja teine meenutab temp. andurit väljastpoolt);
12. Temperatuuriandurid - ühed vibro-tüüpi ja teised termotakisti-tüüpi. Vastavalt andurile on vaja ka õiget temp. näidikut armatuuri. Esimene oli rohkem kasutusel 966 ja 968A peal, teine valdavalt 968M peal(ka töökindlam, eluiga pikem).
Ootame lisa Sipelgaga!

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Muutused mootoris läbi aegade
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Muutused mootoris läbi aegade
On ka kolmas varjant klapist, kuna pilti teha ei saa siis - sälk on 3mm pikk, ülemine serv terav, alumine 45 kraadi. Klapil tähis M3MA.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests