Katk 968M - valge mac
-
- Posts: 213
- Joined: Sun Dec 03, 2006 7:19 pm
- Contact:
Katk 968M - valge mac
Kogu lugu sai alguse pisut enam kui nädal aega tagasi, mil leidsin endale uue sobiva iluduse (vanaga juhtus teadupärast pisike õnnetus).
Masin tundus piltide ja ütluste järgi täitsa normaalne ja ka hind oli vastuvõetav. Ainus probleem oli selles, et masinal ei olnud pidureid. Transpordi peale ei tahtnud ka väga palju kulutada ja siin kerkiski Metamehega mõte teha spetsiaalne sapika pukseerimise haagis.
Eelmisel neljapäeval saigi natuke metalli varutud ja haagis valmis tehtud - aega kulus täpselt ühe õhtu jagu ja katsesõit näitas, et haagis toimib küll.
Laupäeval sai haagis autosse pandud ning Mäo ligidale masina järgi sõidetud - kohapeal selgus, et masin on täitsa rahuldavas seisus ja pidurite mittetöötamise põhjuseks oligi arvatult dot-4. Igatahes täitsime paberid ära, võtsin masina sappa ja tagasitee võis alata. Üldiselt saab haagise kohta ainult kiidusõnu öelda - kiirusel 50-70 oli kõik väga hea ja stabiilne ning ka auto kütusekulu ei olnud võrreldes tavasõiduga suurem. Koju jõudes ja masinat pisut põhjalikumalt uurides selgus, et lisaks piduritele tuleb kiiremas korras käsile võtta ka auto salongi põrand - kerge roosteuss on seda närima hakanud. Õnneks on väljast auto põhi kaetud mingi mastiksi vms ainega ja sealt kõik korras.
Masin tundus piltide ja ütluste järgi täitsa normaalne ja ka hind oli vastuvõetav. Ainus probleem oli selles, et masinal ei olnud pidureid. Transpordi peale ei tahtnud ka väga palju kulutada ja siin kerkiski Metamehega mõte teha spetsiaalne sapika pukseerimise haagis.
Eelmisel neljapäeval saigi natuke metalli varutud ja haagis valmis tehtud - aega kulus täpselt ühe õhtu jagu ja katsesõit näitas, et haagis toimib küll.
Laupäeval sai haagis autosse pandud ning Mäo ligidale masina järgi sõidetud - kohapeal selgus, et masin on täitsa rahuldavas seisus ja pidurite mittetöötamise põhjuseks oligi arvatult dot-4. Igatahes täitsime paberid ära, võtsin masina sappa ja tagasitee võis alata. Üldiselt saab haagise kohta ainult kiidusõnu öelda - kiirusel 50-70 oli kõik väga hea ja stabiilne ning ka auto kütusekulu ei olnud võrreldes tavasõiduga suurem. Koju jõudes ja masinat pisut põhjalikumalt uurides selgus, et lisaks piduritele tuleb kiiremas korras käsile võtta ka auto salongi põrand - kerge roosteuss on seda närima hakanud. Õnneks on väljast auto põhi kaetud mingi mastiksi vms ainega ja sealt kõik korras.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 603
- Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Katk 968M - valge mac
Teretulemast tagasi õnnelike ja hobile palju vaba aega kulutavate inimeste sekka.
Lugesin seda sinu postitust ja siin on rohkem infot kui alguses välja paistab.
Siiamaani olen ma arvanud et sapika suhteliselt soliidses kütusekulus on oma osa ka mitte just väga aerodünaamilises keres ja üpris kehvasti veerevates ratastes.
Sinu auto koduõuele saamine näitab aga selgelt et kui mazda mootor suudab liigutada sapikat + veel umbes tonni rauda (nimega premacy) väiksema kütusekuluga kui sapika enda mootor ainult sapikat siis on küll zaz-i suure kütusekulu peasüüdlane ainult originaal mootor.
Lugesin seda sinu postitust ja siin on rohkem infot kui alguses välja paistab.
Siiamaani olen ma arvanud et sapika suhteliselt soliidses kütusekulus on oma osa ka mitte just väga aerodünaamilises keres ja üpris kehvasti veerevates ratastes.
Sinu auto koduõuele saamine näitab aga selgelt et kui mazda mootor suudab liigutada sapikat + veel umbes tonni rauda (nimega premacy) väiksema kütusekuluga kui sapika enda mootor ainult sapikat siis on küll zaz-i suure kütusekulu peasüüdlane ainult originaal mootor.
-
- Posts: 86
- Joined: Wed Jul 14, 2010 3:54 pm
- Contact:
Re: Katk 968M - valge mac
Mõeldakse küll, et väike mootor, ei võta eriti midagi. Aga see väike mootor peab nii palju siblima, et seda sapikat edasi vedada, pluss veel külma mootoriga läheb veel rohkem bensiini ja nüüdseks on kõikidel sapikatel enamjaolt juba paras läbisõit kaa mootoril, eks see ka oma osa annab, kindlasti on veel faktoreid, mis seda kütusekulu tõstavad. Kuid ma arvan, et aerodünaamika ikkagi loeb kaa, mazda lõikas oma terava ninaga lihtsalt selle õhu juba lahti, mis edasi sealt tuleb peaks olema üsna ükskõik ju?
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Katk 968M - valge mac
kuidas need rattad siis kehvasti veerevad? Pead silmas laagreid? Ma arvan, et kui need kenasti määritud on siis veerevad paremini kui mõne lääne automargi rattad. Minuomal lükkan käega hoo sisse ja teeb mitu-mitu tiiru(esirattad) tagumised niihästi ei käi kuna käigukast ka pidurdab.metsamees wrote: Siiamaani olen ma arvanud et sapika suhteliselt soliidses kütusekulus on oma osa ka mitte just väga aerodünaamilises keres ja üpris kehvasti veerevates ratastes.

Selles suhtes on sul täpipealt õigus. Olen proovinud sapika karburaatorisse suruõhku lasta(simuleerisin mootori töötamist, umbes keskmise koormusega ja oioi mis bensiini keeris seal tekkismetsamees wrote:...siis on küll zaz-i suure kütusekulu peasüüdlane ainult originaal mootor.


-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
Re: Katk 968M - valge mac
Mis puudutab nüüd sapika mootorit kui sellist, siis neid tehti kolmele erinevale kütusele mõeldult. Ning lähtuvalt bensiinist said nende surveastmed ka tiba teisemad.
ZAZ965 ja ZAZ966B said omale mootorid, mis sõitsid eelkõige A-72-ga, aga olid t
äitsa kobedad ka A-76-ga sõites.
ZAZ966 ja ZAZ968M neelasid eelkõige A-76.
ZAZ968A jaoks sobis juba AI-93. Tundub ebaloogilisena, aga Zaporozje tehased jäid pidama mootorile, mis tarbis kärts-mürts pliikütust - ju siis 968M-i puhul polnud enam miski oluline.
Kuna praegu on meil tanklas sapikale kõige lähedasem bensiinivariant 95E, siis õnnelikud on 968A omanikud, kuna nende masinate mootorite jaoks on enamvähem sobilik kütus olemas.
Ülejäänud nii õnnelikud ei ole - nende autode mootorid on tänapäevase kütuse korral parajad õgardid ja sinna ei ole eriti midagi teha. Ja vaese kütteseguga need mootorid vabsee ei toimi.
ZAZ965 ja ZAZ966B said omale mootorid, mis sõitsid eelkõige A-72-ga, aga olid t
äitsa kobedad ka A-76-ga sõites.
ZAZ966 ja ZAZ968M neelasid eelkõige A-76.
ZAZ968A jaoks sobis juba AI-93. Tundub ebaloogilisena, aga Zaporozje tehased jäid pidama mootorile, mis tarbis kärts-mürts pliikütust - ju siis 968M-i puhul polnud enam miski oluline.
Kuna praegu on meil tanklas sapikale kõige lähedasem bensiinivariant 95E, siis õnnelikud on 968A omanikud, kuna nende masinate mootorite jaoks on enamvähem sobilik kütus olemas.
Ülejäänud nii õnnelikud ei ole - nende autode mootorid on tänapäevase kütuse korral parajad õgardid ja sinna ei ole eriti midagi teha. Ja vaese kütteseguga need mootorid vabsee ei toimi.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Katk 968M - valge mac
Tuleb siis surveastmeid tõstma hakata? või mida teha, kuidagi peab ju vähema bensiinikogusega hakkama saama, kuidas lääne autod siis saavad? 
Katkul ilus masin igatahes.

Katkul ilus masin igatahes.

-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
Re: Katk 968M - valge mac
Surveastet tuleb tõsta jah. Loogika ongi nii, et mida kõrgem surveaste, seda kõrgema oktaanarvuga kütusega saab sõita.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 213
- Joined: Sun Dec 03, 2006 7:19 pm
- Contact:
Re: Katk 968M - valge mac
Eile siis asusiseme Metsamehega sapika piduriparandus vol 2'le. Esimesel korral tuli ootamatult Metsamehe masina piduritega tegeleda. Igatahes peale mõningast uurimist tuli mõte siiski eirata igasuguseid häid tavasid ja süsteemi DOT-4 sisse valada. Kõik tihendid ja ka peapump pidid nagunii vahetusse minema kuna eelnevalt oli seal eelmise omaniku poolt pärandiks PSK ja DOT-4 kompott.
Pidurite koha pealt avastasime veel ühe huvitava fenomeni - esisilla pidurisilindrites on mansetid erineva suurusega... ei suutnud meie sellele head ja loogilist põhjendust välja mõelda.
Nagu ikka sapikute remondi puhul tuli meilgi ette paar ootamatust - esiteks sai esimesel korral kasutusse võetud üks mansettidest ja just selle eelpool kirjeldatud nähtuse tõttu polnud koheselt ka õiget kuskilt saada. Teise probleemina selgus, et vasakpoolse esisilla kõik kummijunnid on nii läbi, et läheb suuremaks lammutamiseks (esialgselt lootsime kergemalt pääseda).
Kuna meie päev algas siiski piduritega ja huvi kuidas DOT-4 siiski toimub, tegime peapumbale sobiva pimeda otsa ning süsteem õli täis ja õhutama. Õhutamisega me kahjuks kaugele ei jõudnud - süsteem lekkis... õnneks siiski esialgu peapumba ja õlirõhuanduri ülemineku kohtades, mida meil aga ei olnud, olid sinna vahele sobivad seibid.
Päeva võiks kokku võtta järgmiselt - väga lahe oli ja eks varsti jälle, siis loodetavasti saab asja juba nii kaugele, et jõuab masinaga ka ülevaatuseni
Pidurite koha pealt avastasime veel ühe huvitava fenomeni - esisilla pidurisilindrites on mansetid erineva suurusega... ei suutnud meie sellele head ja loogilist põhjendust välja mõelda.
Nagu ikka sapikute remondi puhul tuli meilgi ette paar ootamatust - esiteks sai esimesel korral kasutusse võetud üks mansettidest ja just selle eelpool kirjeldatud nähtuse tõttu polnud koheselt ka õiget kuskilt saada. Teise probleemina selgus, et vasakpoolse esisilla kõik kummijunnid on nii läbi, et läheb suuremaks lammutamiseks (esialgselt lootsime kergemalt pääseda).
Kuna meie päev algas siiski piduritega ja huvi kuidas DOT-4 siiski toimub, tegime peapumbale sobiva pimeda otsa ning süsteem õli täis ja õhutama. Õhutamisega me kahjuks kaugele ei jõudnud - süsteem lekkis... õnneks siiski esialgu peapumba ja õlirõhuanduri ülemineku kohtades, mida meil aga ei olnud, olid sinna vahele sobivad seibid.
Päeva võiks kokku võtta järgmiselt - väga lahe oli ja eks varsti jälle, siis loodetavasti saab asja juba nii kaugele, et jõuab masinaga ka ülevaatuseni
-
- Posts: 529
- Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
- Contact:
Re: Katk 968M - valge mac
Endal sapikal ka dot 4 sees ja pole midagi juhtunud veel. Ja silindritest on läbi käinud veel enne seda neva, võibolla ka mingid teised vedelikud, aga see on eelmiste omanike teada. 

-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: Katk 968M - valge mac
PSK ja DOT 4 peaks olema sama ja nende kokkuvalamisel ei juhtuvat midagi. Endal oli BSK ja Dot 4 kompott ja see rikkus küll mansetid ära.
-
- Posts: 529
- Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
- Contact:
Re: Katk 968M - valge mac
marek wrote:PSK ja DOT 4 peaks olema sama ja nende kokkuvalamisel ei juhtuvat midagi. Endal oli BSK ja Dot 4 kompott ja see rikkus küll mansetid ära.
Ise olen kuulnud jälle ,et psk ja bsk sama ja dot4 ja neva samad.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
-
- Posts: 213
- Joined: Sun Dec 03, 2006 7:19 pm
- Contact:
Re: Katk 968M - valge mac
Siin kirjas natuke üldharivat juttu pidurivedelikest. Ka siin on ilusti välja öeldud, et erinevaid pidurivedelikke, eriti lääne ja SRÜ päritolu ei maksa omavahel segada.
-
- Posts: 213
- Joined: Sun Dec 03, 2006 7:19 pm
- Contact:
Re: Katk 968M - valge mac
Nonii, nüüd vist oleks paras aeg taaskord natuke oma tegemistest pajatada.
Neljapäeval sai taaskord üks remondipäev ette võetud. Seekord olid kõik vajalikud seibid-tihendid olemas ning töö kulges probleemideta. Isegi üks piduri peapumpa tuleva toru ühendus sai uus tehtud. Seejärel Dot4 uuesti sisse ja õhutama. Üldiselt kulges õhutamine ilusti - üks lahtiunustatud tagumine nippel jms pisiasjad tööd ei seganud. Enne õhutamist sai ka esisild kokku lapitud ja põhimõtteliselt oligi masin käivitamiseks valmis.
Eelnevalt oli teada, et mootor käivitub ebaühtlaselt, jätab vahele ja heitgaasid (loe must suits), mis sealt välja tulevad ei ole kohe kindlast, need mis olema peaks... sai siis natuke mootorit käiatud ja ka vett karpasse valatud, aga asi väga paremaks ei muutunud ja kuna ka kell oli päris palju, siis otsustasime lõpetada ja vaadata, kuidas läheb kas jõuab reede veel pisut timmida ja ülevaatusele või siis jääb asi järgmisse nädalasse...
jätkub...
Neljapäeval sai taaskord üks remondipäev ette võetud. Seekord olid kõik vajalikud seibid-tihendid olemas ning töö kulges probleemideta. Isegi üks piduri peapumpa tuleva toru ühendus sai uus tehtud. Seejärel Dot4 uuesti sisse ja õhutama. Üldiselt kulges õhutamine ilusti - üks lahtiunustatud tagumine nippel jms pisiasjad tööd ei seganud. Enne õhutamist sai ka esisild kokku lapitud ja põhimõtteliselt oligi masin käivitamiseks valmis.
Eelnevalt oli teada, et mootor käivitub ebaühtlaselt, jätab vahele ja heitgaasid (loe must suits), mis sealt välja tulevad ei ole kohe kindlast, need mis olema peaks... sai siis natuke mootorit käiatud ja ka vett karpasse valatud, aga asi väga paremaks ei muutunud ja kuna ka kell oli päris palju, siis otsustasime lõpetada ja vaadata, kuidas läheb kas jõuab reede veel pisut timmida ja ülevaatusele või siis jääb asi järgmisse nädalasse...
jätkub...
-
- Posts: 213
- Joined: Sun Dec 03, 2006 7:19 pm
- Contact:
Re: Katk 968M - valge mac
eelmisest postitusest on väga palju aega möödas ja kui algselt pidi tulema väike järg siis paraku nii kaugele ei jõudnudki. Ühesõnaga õpetussõnad mulle endale - tuleb ikka kohe kõik ilusti kirja panna.
Seoses suure sapikate Tartu invasiooniga tuli ka lõpuks oma masin lume alt välja kaevata ja sellele hääled sisse puhuda, sest sügisel jäi masin seisma teadmisega, et segu on liiga rikas, kütusekulu suur ja soojalt mootor käima ei lähe.
Kui nädalavahetusel sai poolpiduse akuga tulutult proovitud, siis täna ma enam nalja ei teinud - korralikult täislaetud aku järgi, natuke käiamist ja mootor töötas. Esialgu tundus kõik tore olevat, aga talvekohast teele sõites hakkas masin imelikult käituma, mootor ei töötanud ühtlaselt ning jõudu ka polnud. Paar prooviringi külavahel ei süvendanud ka kindlustunnet - külavahelisel jäärajal oli asi nagu täitsa ok, aga maanteel jõudu polnud ja üle 50mh/h sisse ei saanud.
Igatahes sai siiski otsustatud masin 25km kaugusele Tartusse viia. Teekond iseenest ei olnudki väga hull, kui välja arvata olematu kiirus (kaks korda allamäge sai siiski 70 ka sisse). Vahetult enne linnapiiri sõitis minust aga mingi **** mööda ja ilus valge auto kaeti hetkega soolalumeplögaga ja kohe nii hullusti, et pidi masina tee äärde seisma jätma ja tükk aega klaase puhtaks rookima.
Kui maanteel sai natuke linnasõidu pärast pabistatud - kuidas sellise poolpiduse mootoriga linnas liigelda, siis see mure oli asjatu - linnas kulges aparaat nagu sapikas muiste (üldiselt pidi küll sõitma sapikale kohaselt vasak jalg pidur-sidur ja parem gaasil), aga jõu probleeme ei esinenud.
Etteruttavalt olgu öeldud, et remondi käigus selgus, et jõuprobleem on vigastes küünlajuhtmetes ja kolme püti kohta liigub masin isegi hästi.
Kütusekulu pealt ka natuke rekordeid - talvine maanteesõit u 50l/100km ja esimene paagitäis u 20l/100km, õnneks see probleem oli liiga kõrges ujuki tasemes (küünlad ujusid kütuse sees).
Seoses suure sapikate Tartu invasiooniga tuli ka lõpuks oma masin lume alt välja kaevata ja sellele hääled sisse puhuda, sest sügisel jäi masin seisma teadmisega, et segu on liiga rikas, kütusekulu suur ja soojalt mootor käima ei lähe.
Kui nädalavahetusel sai poolpiduse akuga tulutult proovitud, siis täna ma enam nalja ei teinud - korralikult täislaetud aku järgi, natuke käiamist ja mootor töötas. Esialgu tundus kõik tore olevat, aga talvekohast teele sõites hakkas masin imelikult käituma, mootor ei töötanud ühtlaselt ning jõudu ka polnud. Paar prooviringi külavahel ei süvendanud ka kindlustunnet - külavahelisel jäärajal oli asi nagu täitsa ok, aga maanteel jõudu polnud ja üle 50mh/h sisse ei saanud.
Igatahes sai siiski otsustatud masin 25km kaugusele Tartusse viia. Teekond iseenest ei olnudki väga hull, kui välja arvata olematu kiirus (kaks korda allamäge sai siiski 70 ka sisse). Vahetult enne linnapiiri sõitis minust aga mingi **** mööda ja ilus valge auto kaeti hetkega soolalumeplögaga ja kohe nii hullusti, et pidi masina tee äärde seisma jätma ja tükk aega klaase puhtaks rookima.
Kui maanteel sai natuke linnasõidu pärast pabistatud - kuidas sellise poolpiduse mootoriga linnas liigelda, siis see mure oli asjatu - linnas kulges aparaat nagu sapikas muiste (üldiselt pidi küll sõitma sapikale kohaselt vasak jalg pidur-sidur ja parem gaasil), aga jõu probleeme ei esinenud.
Etteruttavalt olgu öeldud, et remondi käigus selgus, et jõuprobleem on vigastes küünlajuhtmetes ja kolme püti kohta liigub masin isegi hästi.
Kütusekulu pealt ka natuke rekordeid - talvine maanteesõit u 50l/100km ja esimene paagitäis u 20l/100km, õnneks see probleem oli liiga kõrges ujuki tasemes (küünlad ujusid kütuse sees).
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests