mõõda ära geneka faaside vahelised pinged, 2 faasi millevahel mõõta leiad blokeerrelee küljest, tähistatud "~" märkidega, kõige suurem pruun relee laadimisrelee PP310 vms kõrval, kui sinna voolu ei jõua siis on viga genekas, kõike seda tuleb teha siis kui mootor töötab;)
Nüüd ka minul laadimise probleem: Geneka laadimise tuli hakkas põlema. Kiirelt voltmeetriga kontrollides selgus, et laadimine kõigub 12V-19V ja hüppab koguaeg. Mis viga võib olla?
Pingeregulaator läbi? On seda kuskilt saada ja milline ta on?
Asjaga on väga-väga kiire.
Pingeregulaator on selle nn "laadimise relee PP310" sees, mida saab asendada ka väga edukalt vene traktorite peal kasutatava pingereleega(mida peaks mul endalgi mingi hunnik olema, huvi korral saab pilti), saadavuse kohapealt ei oska kommenteerida.
proovitud nii ühte kui teist pingeregulaatorit - ikka sama jama. Vahetasin isegi dioodploki ära, ei aitanud see ka. Eks siis täna õhtul viskan geneka ringi.
praeguse seisuga testri näit hüppab seal 21V peal kuskil. Põlema ei ole läinud aga aku saab tühjaks.
Kui geneka vahetus ka ei aita, siis on mõistus otsas.
See aasta polegi veel õpetanud kedagi sapika laadimist remontima.
1. Pingeregulaatorid tahavad raudselt massi saada, ilma ei tööta.
2. Genekat annab kontrollida ka ilma pingeregulaatoriga. Vaiksete pööretega 12V ergutus otse peale anda ja mõõta kas hakkas laadima.
Sapika geneka töötamine on päris mitme muutujaga võrrand. Lihtsaim võimalus asja tööle saada on hakata ükshaaval neid muutujaid diagnostika ajaks süsteemist välja viskama.
Esimene mis tegelikult üldse laadimist ei mõjuta on plokirelee- See kuhu genekast 2 pruuni juhet tuleb. See tegeleb ainult laadimistule kustutamise ja töötava mootoriga starteri plokeerimisega.
Järgmine pingeregulaator on isegi vajalik et genekas laeks. See reguleerib ergutusvoolu vastavalt mootori pööretele et geneka väljundpinge paras oleks ja paigal püsiks. 3 otsa. kollane geneka külge minev ergutuse ots, must mätas ja ma ei mäleta mis värvi see oli mis 12V süütpooli juurest tuli. Igal juhul kui kollasele otsale 12V peale anda siis peab töötav genekas laadima hakkama. Seda katset tee ainult madalatel pööretel. Kui gaasi anda siis võib pinge kurat teab kui palju tõusta. Igatahes piisavalt et mõned pirnid ja makk valhallasse saata. Mõõda voltmeetriga, ära usu laadimise lampi.
Kordan veel üle. See kobakas tahab KINDLASTI korralikku massi saada, muidu ei hakkagi tööle.
Kui nüüd ikka veel ei lae jääb järgi ainult genekas ise. Seal läheneda kõigepealt harjadele, siis dioodidele ja kui ikka ei lae siis kõige viimaseks jäävad mähised ise.
Muide, dioodid on geneka korpuses. Ise kratsisin ka kunagi kukalt ja mõtlesin et mida kuradit, kas tõesti need neli pisikest dioodikest plokirelees alaldavad kogu geneka võimsuse ära aga ei, mähise otstelt läheb ikka natuke viisakamatesse dioodidesse.
No ja siis jääb meil ju veel see võimalus et kellegi kuri käsi on genekast tuleva kõige jämedama juhtme starteri küljes valesti ühendanud.
Kui taga ei aeta originaalsust, siis saab RR310 asendada ka Vazi elektroonilise pingeregulaatoriga
B3= +12V süüde
Ш= generaatori ergutus
Ja ka see tablett peab olema alumiinuim osaga korralikult massis, muidu põleb maha.
Kuna kirjeldatu viga ,et pinge hüppab, siis viga arvan olevat regulaatoris,
ZAZ 965AE
ZAZ 1102 Tavria
Siin kõik mu kola ->[url]http://www.nymmik.pri.ee[/url]
968M-il on vist teine genekas ja teine väiksem relee RR-310, `77 aasta masinal, millel veel suur kandiline RR-310 käib laadimisvool "teispidi", niiet kärsatab Lada relee lihtsalt läbi. Ise proovind ja hiljem teada saanud, et ei sobi. Samas M-ile peaks sobima küll.
Nüüd on minu generaator ka trikitama hakkanud. Aku pealt mõõtes näitab 12,4V...ja kui mootori pöördeid tõsta siis laadimise lagi on 13V. Ergutusmähise takistus kontrollitud(harjad peaks korras olema), dioodid samuti okei, juhtmed ühendatud nii, kuis vaja. Laadimisrelee PP310 asendatud Lada väikese kandilise kontroll-valgusdioodiga releega. Selle järgi, et dioodid kuumenevad, nagu toimuks alaldamine ja laadimine aga aku tühjeneb ikka. Kardan et mähistes on lühiskeerud ja generaator tuleb asendada.
Milleks on sellel Lada regulaatorplokil see punane valgusdiood ja kunas ta süttima peaks? Mul ta ei põle, ei siis kui süüde sisse lülitatud, starterit andes ega ka mootori käimise ajal ka ei põle. Samas regulaator kontrollitud, töötab.
P.S. proovisin ka aku + klemmi ja ergutusmähise vahele panna 5W 12V pirni, pirn põleb , ergutus peaks olema aga ikka ei tule genekast piisavalt voolu.