tere
Sai ka soetatud omale projekt
peale koju toomist sai mõni sõit ka tehtud aga ei tulnud sellest midagi välja, mootoris oli kolin sees ja sõita sai ainult 1,2 ja tagurpidi käiguga
luaz ise siis selline
Last edited by Martin2 on Sun Feb 14, 2010 7:33 pm, edited 1 time in total.
Jossu kirjutas:
ilmselt mõtetu otsida samaliigilist masinat nagu mul....
Kuule Joosep, sa ajad niimoodi kõigil siin suu vett jooksma. Liigsest süljevoolust võib aga maohaavad saada ja see ei ole üldse mitte tervislik. Seega KÕIGI siin foorumis teotsevate isikute nimel - riputa oma masinatest pildiseeria ülesse!
Last edited by Sapi-Vana on Mon Feb 15, 2010 7:00 am, edited 1 time in total.
Olen märganud poodides müügil uretaanvärve. Need eeldavad vastavat krunti (pakendil kirjas millist) kuid värv on ise kulumiskindel ülikõva pinnaga värv. Suur jagu autode tehasevärve on ka uretaanvärvid. Seega ei tasu ennast lasta petta pakendil olevast kirjast, et tegu on põrandavärviga. Uretaanvärve on siis põhitoone ja neid saab kohapeal toonida. Vedeldamiseks sobis vist ksüleen.
Hinnaklass jäi pentaftaalvärvidega samasse kanti. Ainult et uretaanvärv on pöördumatu, pentakas paraku mitte. Pentaftaalvärv tuleb näiteks tärpentiniga maha. Uretaanvärv pärast kuivamist lahustitele tundlik ei ole. Kuivamisel uretaanvärv ei eelda lisatingimusi.
Firmanimi ei tähenda pakendi peal mitte midagi. Sisu on tähtis. Näiteks kui vaadata MOTIPi valmisvärvide koostist, siis need tooted, mida meil süüdimatult autovärvide pähe müüakse, kõlbavad kasutada näiteks aiapostide värvimiseks, autole paraku mitte. Liiga väike jääkelastsus, sisuliselt olematu lahustikindlus, keskpärane nake ja kelme moodustumise ebaühtlus on need põhjused.
________________________
Kui tahad pikemat aega kestvat tulemust, siis unusta ära kõik värvid, millele on andmetesse sisse kirjutatud akrüül, atsetüül, glüftaal, pentaftaal, nitro ja kolloksüliin. Nendega saab asja ära aetud, aga nad eeldavad kõik alusvärviga sobiva mittepöörduva lakikihi pealekandmist. Kõik need, kes mõtlevad nüüd nitrolaki peale... viga.
Autole sobivad sellised värvid, mille kelme moodustavad:
a) linaõli,
b) polüuretaan,
c) polüestrid,
d) epoksiidide ja polüestrite segu,
e) üks oli veel, aga hetkel ei meenu... miski otsene kantserogeen oli igastahes.
Seega õlivärviga auto värvimine on oluliselt mõistlikum kui nitrovärvi kasutamine, sest õlivärvi kelme peab autokere vibreerimisele vastu, nitrovärv paraku on selleks liiga jäik. Vibraga lihtsalt keemilised seosed painutatakse lahti. Eriti sellisel juhul kui aluskrundiks on kasutatud universaalkrunti. Pealeselle on õlivärv keemiliselt pöördumatu.
Pikemalt mingi lähihetk kirjutan värvidest õpetuste rubriigis. Hiljaaegu tegin vastavas teemas üsna korraliku uurimuse.
Last edited by Sapi-Vana on Sat Apr 24, 2010 9:24 pm, edited 1 time in total.
luaz keevitatud
nüüd vaja vana värv maha lihvida
küsimus millega või kuidas oleks kõige parem seda teha?
millist lihvketast kasutada relaka otsas?
või on käsitsi parem tulemus ?
Last edited by Martin2 on Tue Apr 27, 2010 8:27 pm, edited 1 time in total.
Martin2 kirjutas:
luaz keevitatud
nüüd vaja vana värv maha lihvida
küsimus millega või kuidas oleks kõige parem seda teha?
millist lihvketast kasutada relaka otsas?
või on käsitsi parem tulemus ?
Lihvketas pole kõige parem lahendus!
Ma kasutasin traatharja mis käib relaka otsas, se minuarust kõigeparem/odavam tehnika! Kindlasti ka mingi keemia olemas millega värvi maha saada!