40 hp mootori forsseerimine
-
- Posts: 21
- Joined: Tue Feb 10, 2009 9:31 pm
- Contact:
40 hp mootori forsseerimine
Tere,
Et endal on olemass LUAZ 967M, siis sai nõuks võetud sellele tugevam mootor peale saada. VAZi mootorit ei viitsi aretada ülevaatuse pärast. Karbussi vahetust sai proovitud, efekt oli ainult tühikäigule - palju ühtlasemaks muutus.
Edasi jäi variant olemasolevat mootorit forssida.
Netis surfamisega jäid silma mujal tehtud asjad ning enda omaga oli plaanis teha:
1. suurendada töömahtu
2. tõsta surveastet
3. panna kontaktivaba süüde
4. vahetada karbuss
5. lisada väline õlifilter vahetatava elemendiga
6. lisada klapisäärele tihend
Hakatuseks ostsin ühe korras 40 hp mootori ja panin kontrolliks puki otsas tööle.
Ootuspäraselt oli mootor seest kaetud vana õlisettega - selle pesuga läks mitu õhtut. http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426899/
1. Töömahtu sai suurendatud sel moel, et silindrid puurit läbi d79 peale ja VAZ kolvid asemele. Ühtlasi said silindrid ka hoonitud. Töömaht kasvas ca 8% ehk siis on umbes 1290 cc.
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426909/
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426907/
2. Surveastme tõstmiseks freesiti plokikaaned 2 mm madalamaks. Arvutuslikult peaks olema nüüd 8,5 (sobib A95 jaoks). Kuna lahtivõtmisel läks kaks tikkpolti puruks ja uusi oli nagu nii vaja tugevamaid, siis lasin teha uued tikkpoldid M12 keermega. Lisaks sellel oli vaja sama 2 mm võrra treha lühemaks tõukurvardad ja vardakatted. Samuti tuli sisselaskekollektorilt kummastki tihendipinnast 2 mm maha freesida.
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426901/
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426913/
3. Kontaktivaba süüte ostsin 2108 komponendid komplektis koos juhtmetega. Juurde oli vaja teha vahetükk jaga kinnitamiseks ja jagaja võllipikendus. Küünlavahed seadsin ka ~0,9 mm.
4. Karbussi panen K127, sest see on olemas tutikas. Sinna on vaja vaheplaati ja trosside kinnitus koha järgi sobitada.
5. Õlifiltri lisamiseks on vaja karteris õlikanal ringi teha ja leida filtripesa (mina tegin ise). Karteri ja filtri vahel on kuumuskindlad hüdrovoolikud kinnitatud niplitega.
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426917/
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426919/
6. Klapisääre tihendi paigaldamiseks lõin nad plokikaanest välja, treisin vastava kinnituskoha sisse ja panin tagasi. Klapisäärte ja tõukurikatete demontaaz ja montaaz toimus siis umbes 200-220 C kuumutuse järel. Vana praeahi sobib igati.
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426903/
Lisaks sellele vahetasin ära mansetid ja lihvisin klapid. Samuti oli vaja starter ja tõmberelee lahti võtta ja puhastada ning õlitada.
Hetkeseis on selline, et kõik asjad on tehtud, mootor koostatud ja pukis käima pandud. Puki otsas on mootor tiksunud umbes 2-3 l bensiini jagu.
Tunde järgi peaks tulemust olema, sest kui ma käsitsi liiga palju gaasi andsin, siis tahtis mootor puki ümber keerata kiirenduse hetkel.
Käivitamisel rikkus asja jagajarootori kaitse, mille tõttu kadus säde. Nüüd on seal koos kaitsmega ka üks traadijupp.
Enne autosse paigaldamist proovin veel mõned korrad külmalt käivitamist ja siis teen ka sõidukatsed.
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426925/
Paar sõna hinnast ka - selle raha eest peaks üsna mitu veel sõidukorras sapikat saama.
PS. Kui saaks teada triki, kuidas pilte lisada, siis on tegemise käigust pildid olemas.
Perfektsusel piiri pole.
Et endal on olemass LUAZ 967M, siis sai nõuks võetud sellele tugevam mootor peale saada. VAZi mootorit ei viitsi aretada ülevaatuse pärast. Karbussi vahetust sai proovitud, efekt oli ainult tühikäigule - palju ühtlasemaks muutus.
Edasi jäi variant olemasolevat mootorit forssida.
Netis surfamisega jäid silma mujal tehtud asjad ning enda omaga oli plaanis teha:
1. suurendada töömahtu
2. tõsta surveastet
3. panna kontaktivaba süüde
4. vahetada karbuss
5. lisada väline õlifilter vahetatava elemendiga
6. lisada klapisäärele tihend
Hakatuseks ostsin ühe korras 40 hp mootori ja panin kontrolliks puki otsas tööle.
Ootuspäraselt oli mootor seest kaetud vana õlisettega - selle pesuga läks mitu õhtut. http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426899/
1. Töömahtu sai suurendatud sel moel, et silindrid puurit läbi d79 peale ja VAZ kolvid asemele. Ühtlasi said silindrid ka hoonitud. Töömaht kasvas ca 8% ehk siis on umbes 1290 cc.
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426909/
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426907/
2. Surveastme tõstmiseks freesiti plokikaaned 2 mm madalamaks. Arvutuslikult peaks olema nüüd 8,5 (sobib A95 jaoks). Kuna lahtivõtmisel läks kaks tikkpolti puruks ja uusi oli nagu nii vaja tugevamaid, siis lasin teha uued tikkpoldid M12 keermega. Lisaks sellel oli vaja sama 2 mm võrra treha lühemaks tõukurvardad ja vardakatted. Samuti tuli sisselaskekollektorilt kummastki tihendipinnast 2 mm maha freesida.
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426901/
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426913/
3. Kontaktivaba süüte ostsin 2108 komponendid komplektis koos juhtmetega. Juurde oli vaja teha vahetükk jaga kinnitamiseks ja jagaja võllipikendus. Küünlavahed seadsin ka ~0,9 mm.
4. Karbussi panen K127, sest see on olemas tutikas. Sinna on vaja vaheplaati ja trosside kinnitus koha järgi sobitada.
5. Õlifiltri lisamiseks on vaja karteris õlikanal ringi teha ja leida filtripesa (mina tegin ise). Karteri ja filtri vahel on kuumuskindlad hüdrovoolikud kinnitatud niplitega.
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426917/
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426919/
6. Klapisääre tihendi paigaldamiseks lõin nad plokikaanest välja, treisin vastava kinnituskoha sisse ja panin tagasi. Klapisäärte ja tõukurikatete demontaaz ja montaaz toimus siis umbes 200-220 C kuumutuse järel. Vana praeahi sobib igati.
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426903/
Lisaks sellele vahetasin ära mansetid ja lihvisin klapid. Samuti oli vaja starter ja tõmberelee lahti võtta ja puhastada ning õlitada.
Hetkeseis on selline, et kõik asjad on tehtud, mootor koostatud ja pukis käima pandud. Puki otsas on mootor tiksunud umbes 2-3 l bensiini jagu.
Tunde järgi peaks tulemust olema, sest kui ma käsitsi liiga palju gaasi andsin, siis tahtis mootor puki ümber keerata kiirenduse hetkel.
Käivitamisel rikkus asja jagajarootori kaitse, mille tõttu kadus säde. Nüüd on seal koos kaitsmega ka üks traadijupp.
Enne autosse paigaldamist proovin veel mõned korrad külmalt käivitamist ja siis teen ka sõidukatsed.
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426925/
Paar sõna hinnast ka - selle raha eest peaks üsna mitu veel sõidukorras sapikat saama.
PS. Kui saaks teada triki, kuidas pilte lisada, siis on tegemise käigust pildid olemas.
Perfektsusel piiri pole.
Last edited by TPK 967M on Sun Aug 30, 2009 9:13 pm, edited 1 time in total.
LUAZ 967M
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
RE: 40 hp mootori forsseerimine
piltide lisamisest: lihtsaima näitena võtad lahti internetilehekülje http://www.nagi.ee ja teed endale sinna kasutaja(registreeru), kui sul seda veel pole. Järgmisena saad oma pildid arvutist sinna üles laadida, õpetused selleks on lehel olemas. Et teised sapikaklubi kasutajad pilte näha saaksid, kopeerid siia teemasse lihtsalt oma nagi.ee piltide aadressid, mille saad ülevalt aadressiribalt, samal ajal kui vastav pilt lahti on klõpsatud.

Last edited by pooltelg4 on Sun Aug 30, 2009 4:21 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 21
- Joined: Tue Feb 10, 2009 9:31 pm
- Contact:
RE: 40 hp mootori forsseerimine
Pidasin silmas, et pildid teksti vahel.
Nagu see
Karteripõhi enne pesu
[img]C:\Documents%20and%20Settings\Owner\Desktop\Mootori%20forss%20038.jpg[/img]
Nagu see
Karteripõhi enne pesu
[img]C:\Documents%20and%20Settings\Owner\Desktop\Mootori%20forss%20038.jpg[/img]
LUAZ 967M
-
- Posts: 74
- Joined: Tue Jun 16, 2009 8:38 pm
- Contact:
RE: 40 hp mootori forsseerimine
Praegusel juhul asuvad pildid sinu arvutis ja sinna igamees oma arvutiga ei pääse, et foorum neid kuvada suudaks.TPK 967M kirjutas:
Pidasin silmas, et pildid teksti vahel.
Nagu see
Karteripõhi enne pesu
[img]C:\Documents%20and%20Settings\Owner\Desktop\Mootori%20forss%20038.jpg[/img]
Pead pildid üles laadima kuhugi, sobib ka hot.ee või zone.ee
Zaz 968A 1976a.
-
- Posts: 19
- Joined: Sat Aug 01, 2009 10:15 am
- Contact:
-
- Posts: 21
- Joined: Tue Feb 10, 2009 9:31 pm
- Contact:
RE: 40 hp mootori forsseerimine
Originaalis kindlasti ei lähe. Aga praegusel juhul kui on läbipuuritud silindrid ja VAZ kolvid, siis on ka VAZ kolvirõngad.
LUAZ 967M
-
- Posts: 1843
- Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
- Contact:
RE: 40 hp mootori forsseerimine
mis kuradi vaheplaadi sa pead tegema et 127 karpat panna?
täpselt samasugune kinnituselt nagu originaal...
täpselt samasugune kinnituselt nagu originaal...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
-
- Posts: 249
- Joined: Tue May 29, 2007 2:27 pm
- Contact:
RE: 40 hp mootori forsseerimine
Tahaks juba väga näha ja kuulda liikumis tulemusi.
Väärt tegu(Y)
Väärt tegu(Y)
Minu jaoks on sapikas vaimselt kõigist autodest üle.
-
- Posts: 21
- Joined: Tue Feb 10, 2009 9:31 pm
- Contact:
RE: 40 hp mootori forsseerimine
K127 kinnitub 4 poldiga, K133 2 poldiga. Üleminekuks ongi vaheplaati vaja. Sama plaadi peale peaks saama panna suvalise Solexi või Ozoni karpa, neid on ka igasuguseid aretatud.
LUAZ 967M
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: 40 hp mootori forsseerimine
Hmm... ausalt öeldes tahaks lausa näha sihukest K-127 karpat, mis kinnitub alt nelja poldiga. Siiani olen ainult kahe poldiga kinni käivaid näinud. Ju siis nõukogude toodang oskas üllatada. Sest standardkollektoril on ju ka ainult 2 polti välja tulemas. Seega pidi siis ka kollektor modifitseeritud olema.
Solexi karpal on augud umbeskombes sama vahega, mis K-127-l (kui on kaks auku), nii et peenema poldiga saaks isegi vist kinni vägistada. Oma sapika juures vägistamisega tegelema ei hakanud, tegin Solexi karpa pealepanemiseks vaheplaadi.
Solexi karpal on augud umbeskombes sama vahega, mis K-127-l (kui on kaks auku), nii et peenema poldiga saaks isegi vist kinni vägistada. Oma sapika juures vägistamisega tegelema ei hakanud, tegin Solexi karpa pealepanemiseks vaheplaadi.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 21
- Joined: Tue Feb 10, 2009 9:31 pm
- Contact:
RE: 40 hp mootori forsseerimine
Vabandust, karpa on K126H. Muu jutt jääb kehtima
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12457455/
Pildil on näha ka gaasitrossi aretis, toore oma sobis ilusti.
Selgeks on saanud ka esimene aps, nimelt on õlifiltri voolikud liiga peened. Praegu on 3/8" aga vaja on panna 1/2". Vaja osta uued voolikud ja niplid.
http://nagi.ee/photos/TPK967M/12457455/
Pildil on näha ka gaasitrossi aretis, toore oma sobis ilusti.
Selgeks on saanud ka esimene aps, nimelt on õlifiltri voolikud liiga peened. Praegu on 3/8" aga vaja on panna 1/2". Vaja osta uued voolikud ja niplid.
LUAZ 967M
-
- Posts: 74
- Joined: Sat Sep 15, 2007 8:24 pm
- Contact:
Re: 40 hp mootori forsseerimine
Kuidas sa kolvi sõrmed kinni panid? ei saanud aru nendest plasti asjadest vms
-
- Posts: 74
- Joined: Sat Sep 15, 2007 8:24 pm
- Contact:
Re: 40 hp mootori forsseerimine
Kuidas sa kolvi sõrmed kinni panid? ei saanud nendest plastikust asjadest aru mis sa mainisid
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: 40 hp mootori forsseerimine
Millega ja mismoodi sisepindu kõige paremini puhtaks saab?TPK 967M wrote: Ootuspäraselt oli mootor seest kaetud vana õlisettega - selle pesuga läks mitu õhtut. http://nagi.ee/photos/TPK967M/12426899/
-
- Posts: 801
- Joined: Thu Dec 06, 2007 5:05 pm
- Location: Elva
- Contact:
Re: 40 hp mootori forsseerimine
Leidsin ka www.nagi.ee -st need fotod mis töö oled läbi teinud.
Peaks mainima ,et tööd oli kõvasti
Kuidas siis mootor masina peal?
Ja mina enda luazile panin küll vazi kolvirõngad 76mm
Peaks mainima ,et tööd oli kõvasti

Kuidas siis mootor masina peal?
Ja mina enda luazile panin küll vazi kolvirõngad 76mm
http://www.luaz969.tk
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests