Mis õlid?
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Mis õlid?
Ausalt öeldes ma ise ei julge küll midagi muud peale Žiguli õli panna. Eks ta tahab saada ikka sellist paksemat õli.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
RE: Mis õlid?
Sõiduatod(K.Aleskius ja A.Palu) raamatus soovitatakse zazile enne autooli kui žiguli õli. Endal on mootoris Championi mineraalõli. 5l oli mingi 250 ja 300.- vahel. Töötab küll.
-
- Posts: 202
- Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
- Location: Võru, Tartu
- Contact:
RE: Mis õlid?
olen kasutanud vene diiselõli või siis kamassiõli:p
-
- Posts: 92
- Joined: Thu May 21, 2009 10:57 pm
- Contact:
RE: Mis õlid?
õliga ka selline lugu et kallimad lääne õlid tahavad seest puhast mootori.kui on vene õli sees olnud siis on mootor seest suht s..ane ja lääne õli peseb s.ta lahti,ning see paha mootorile.kui mootoril kap.rem. tehtud on ja seest ilusti puhas ,võib ka täis sünt õli kasutada.see annab mootorile pikema tööea ka.need vana aja vene õlid pole head,ehk siis kui iga 1000km-i läbisõidul vaheta ära.mul praegu traktoril zaz-30hp mootor peal juba 8a.,olen lääne õlisid kasutanud.vahel mootor saab sellist hullu vatti aga kokku pole jooksnud ning õli surve ka hea.momendil mootoris OMW 15-40W veoka diisel õli..olen kasutanud ka20-50w troopilist õli,kuid külmaga ära enam käima proovi panna..;)suvel on küll see õli hea.nii et kasutage häid õlisid;)
-
- Posts: 211
- Joined: Sun May 10, 2009 9:46 pm
- Contact:
RE: Mis õlid?
JOALANA BX kirjutas:
õliga ka selline lugu et kallimad lääne õlid tahavad seest puhast mootori.kui on vene õli sees olnud siis on mootor seest suht s..ane ja lääne õli peseb s.ta lahti,ning see paha mootorile.kui mootoril kap.rem. tehtud on ja seest ilusti puhas ,võib ka täis sünt õli kasutada.see annab mootorile pikema tööea ka.need vana aja vene õlid pole head,ehk siis kui iga 1000km-i läbisõidul vaheta ära.mul praegu traktoril zaz-30hp mootor peal juba 8a.,olen lääne õlisid kasutanud.vahel mootor saab sellist hullu vatti aga kokku pole jooksnud ning õli surve ka hea.momendil mootoris OMW 15-40W veoka diisel õli..olen kasutanud ka20-50w troopilist õli,kuid külmaga ära enam käima proovi panna..;)suvel on küll see õli hea.nii et kasutage häid õlisid;)
panen selle kõrvataha!!!!
[img]http://i44.tinypic.com/2141pq9.jpg[/img]
-
- Posts: 202
- Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
- Location: Võru, Tartu
- Contact:
RE: Mis õlid?
ma arvan et ideaalsem varinat olex panna mingi lääne õli (ntx valvoline 10W 40 mis on mõendud üle 100000 läbisõiduga mootoritele ja peax sobima aastaringsex kasutusex, maxab kuskil 100.- liiter) aga eelnevalt on vaja mootor läbi pesta sisepesuõliga või siis remmi käigus 0 laiali ja kõik detailid puhastada, düüsid läbi puhuda, mis vaja st kulunud jupid uute vastu vahetada (kap rem.) ja kokku laduda ning uus õli sisse.
-
- Posts: 101
- Joined: Wed Feb 13, 2008 5:59 pm
- Contact:
RE: Mis õlid?
kas või kus asub 40hj sapika mootoril õlifilter?
-
- Posts: 202
- Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
- Location: Võru, Tartu
- Contact:
RE: Mis õlid?
sapika mootoril asub õlifilter alumise rihmaratta sees, see on siis nn tsentrifugaalfilter mida tuleks õlivahetuse ajal lahti võtta, seest puhtaks teha ja uuesti kokku panna.
-
- Posts: 529
- Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
- Contact:
RE: Mis õlid?
Aga, et seda ära saada siis peab ju mootori maha võtma?
-
- Posts: 202
- Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
- Location: Võru, Tartu
- Contact:
RE: Mis õlid?
101% kindel et mootorit ei pea maha võtma!B)
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
RE: Mis õlid?
sapikal on tagaotsas stange juures keskel, seal käsikäivitusvända augu juures veel mõned avavused, mis kaetud tavaliselt kummipunnidega, need võtad ära ja saad pikendatud sabaga 10se padrunvõtmega eelnevalt eemaldatud genekarihmaga rihmaratta ära võtta, keerad poldid lahti ja ta ei ole eriti kõvasti seal kinni, tuleb lihtsalt väntvõlli suhtes horisontaalselt tõmmata ja ära ta ongi.
Selle puhastad seest ära puupulga vms-ga ja paned tagasi. Samas, jäta meelde, kuidas ta asetses seal väntvõlli küljes, igatpidi ta tagasi ei istu. See on seepärast nii tehtud, et rihmarattal asetsevad süüte seadmise märgid, ja need peavad õieti jääma. Rattal on kaks märki.
Esimene süüte kriips ja teine esimese silindri ülemise surnud seisu märk(kriips). Aga ja, mootorit ei pea kohe kindlasti tsentr. filtri puhastamiseks maha võtma.
Selle puhastad seest ära puupulga vms-ga ja paned tagasi. Samas, jäta meelde, kuidas ta asetses seal väntvõlli küljes, igatpidi ta tagasi ei istu. See on seepärast nii tehtud, et rihmarattal asetsevad süüte seadmise märgid, ja need peavad õieti jääma. Rattal on kaks märki.
Esimene süüte kriips ja teine esimese silindri ülemise surnud seisu märk(kriips). Aga ja, mootorit ei pea kohe kindlasti tsentr. filtri puhastamiseks maha võtma.

Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests