Sapi-Vana sapikas

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
JOALANA BX
Posts: 92
Joined: Thu May 21, 2009 10:57 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by JOALANA BX »

mina oma lyaz-l ühendasin mootori bentsupumbaga soojenduse,tegin kolmiku vahele,toimis küll.hea kui elektriklapp enne soojendust vahel on.aga need soojendused on ühed parajad vigurid:)vahel lööb leegi ka salongi,hakka või vorsti grillima:D
jack
Posts: 15
Joined: Wed Dec 05, 2007 12:13 am
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by jack »

Aga miks sa ei taha panna sigla pumpa?
Sobib ju see nagu valatult orignaali asemele. Ja juppe pumbale on saada siglapoodidest sigamoodi.
Mäletamist mööda oli mingi teema pumba sisse/välja torudega, emmal kummal olid toruväljundid otse, teisel jällegi nurga all. Aga igatahes palju lihtsam lahendus kui hakata peedist "pesumasinale" pumpa tegema. :o
Muideks sinu kirjeldus vanast pumbast, millel pumpamise fuktsioon polnud mitte vajutamine vaid üles poole tõmbamine, tuletas mulle meelde mosse PUMPA
Last edited by jack on Thu Jun 04, 2009 9:25 am, edited 1 time in total.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Noh... olen praeguseksläbi proovinud vist 5-6 pumpa. Nendest 2 on olnud sapika omad ja 3 vähemalt siguli omad. KÕIK VIIMSENI ei hoia kütust üleval, seega kõik nad on klappidest ****s olnud. Olen ka neid klappe regullida proovinud - tulemused samad.

Seega ongi praegu nii, et mehhaanilistest pumpadest on üsna siiber ees juba ja olen pigem nõus rohkem ümberehitusi tegema süsteemi nimel, mille jõudluses ma ei kahtle.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
jack
Posts: 15
Joined: Wed Dec 05, 2007 12:13 am
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by jack »

Nende vanade pumpadega ongi nii, et tekstoliitklapid väsivad ära ja hakkvad tagasi laskma.
Kaks võimalust, kas saada klapid kuidagi pidama või uus pump.
Eisalt olen ise mõelnud, et võiks mõnest muust elastsemast materjalist uued klapid teha. Need jääksid vast paremini pidama. Muidugi ei tohi materjal hakata bensiini käes sulama või porsuma.
Ühe võimaliku materjaline on silma hakanud hulgiladudes ukseavade ette riputatav poolläbipaistvad plastikribad. Või mingi silikoonkumm. Need võiksid olla sellised, mis bensiini ei karda.
Mis veel, kui pumba tõukur on vale pikkusega, siis membraani töö on palju ebaefektiivsem. Veel on siis pumba membraan (liiga pika tõukuri puhul) ühes servas pinges ja väsib kiiresti ära. Ka annab tõukuri pikkust kompenseerida lisatihendite lisamisega pumba ja mootori vahele.
Pikk on muidu mootori poolt tõukuri käik?
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by kelluke100 »

kui sa vanu pumpasid proovisid,siis need võisidki vigased olla ,sest ega korras asja ju keegi niisama autolt maha ei võtnud,neid klappe koos pesade ja vedrudega on eraldi saadaval ja vähemalt ühe vahetamine ei kujuta mingit probleemi ,teisega on rohkem tegu ,sest otse välja lüüa ei saa.ja veel raamatus oli antud mõõt palju see tõukur pidi välja ulatuma,kui ta oli liiga väljas ,siis võis hakata membraane lõhkuma.Aga see selleks ,kontrollimiseks paneb keegi starterit ,bensiin peab ikka parajalt välja purskama ,mitte nirisema.tegelikult peaks käega tõmmates kah purskama aga siis ei tea kas mootoripoolne ajam toimib.Edu.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

jack kirjutas:
Nende vanade pumpadega ongi nii, et tekstoliitklapid väsivad ära ja hakkvad tagasi laskma.
Tule mulle rääkima...
jack kirjutas:
Eisalt olen ise mõelnud, et võiks mõnest muust elastsemast materjalist uued klapid teha. Need jääksid vast paremini pidama. Muidugi ei tohi materjal hakata bensiini käes sulama või porsuma.
Ühe võimaliku materjaline on silma hakanud hulgiladudes ukseavade ette riputatav poolläbipaistvad plastikribad. Või mingi silikoonkumm. Need võiksid olla sellised, mis bensiini ei karda.
Ei tasu vaeva - klapid peavadki sellised pooljäigad olema, muidu läheb kogu võhm punnitamisse ja ei toimu mingitki kütuse edasilüket.
jack kirjutas:
Mis veel, kui pumba tõukur on vale pikkusega, siis membraani töö on palju ebaefektiivsem. Veel on siis pumba membraan (liiga pika tõukuri puhul) ühes servas pinges ja väsib kiiresti ära. Ka annab tõukuri pikkust kompenseerida lisatihendite lisamisega pumba ja mootori vahele.
Pikk on muidu mootori poolt tõukuri käik?
Da hui tam razbirajet... mul seal igal pool omatehtud papptihendid vahel. Regull käib nii, et paned pulga sisse, keerad enamvähem pingesse ja paned mootori käima. Siis käiva mootori juures krutid pumpa järjest lähemale. Kui käuksuma hakkab, siis on pulk pikk. Kui käuksuma ei hakka, siis on kaks varianti - kas pump ei löö (pulk lühike) või lööb.

Täna sain vist mehhaanilise pumba tööle... ei taha ära sõnuda muidugi.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

kelluke100 kirjutas:
kui sa vanu pumpasid proovisid,siis need võisidki vigased olla ,sest ega korras asja ju keegi niisama autolt maha ei võtnud,neid klappe koos pesade ja vedrudega on eraldi saadaval ja vähemalt ühe vahetamine ei kujuta mingit probleemi ,teisega on rohkem tegu ,sest otse välja lüüa ei saa.
No üks pump oli tõesti vana. Ülejäänud aga uued. Praegu on peal 966 originaalpump ja paistab, et vist sai hää.
kelluke100 kirjutas:
kontrollimiseks paneb keegi starterit ,bensiin peab ikka parajalt välja purskama ,mitte nirisema.tegelikult peaks käega tõmmates kah purskama aga siis ei tea kas mootoripoolne ajam toimib.Edu.
Starterit polegi vaja anda - keera vänta ja bena peab purtsatama. Omamoodi pull on see, et kui pulk ei ole 100 % õige pikkusega, siis ei tööta ka käsihoob. Et käsihoob töötaks, pead korraks pumbal kaane lahti keerama ja siis on sellest tolku ka ainult poole ujukikambri täitmiseks.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by kelluke100 »

käsihoob ei pea lööma ühe korraga karpat täis vaid ikka mitme vajutusega,ainult ajamivõll peab olema õiges asendis st.tõukuri pulk peab olema võimalikult sees,mida rohkem ta väljas on seda vähem jääb membraani käigu jaoks ruumi ja tundub et lööd tühja ,kui hoob liigub kergelt.keera vv.veerand pööret ja proovi uuesti jne..Kui pulk on liiga pikk siis on membraan kogu aeg pinge all ja ei saa käsitsi pumbata ja ega mootorgi siis ei pumpa,hoova membraani käik jääb liiga lühikeseks.Ja veel,kui pump on autolt maas ja käsihooba liigutades pumba klapid teevad sellist krooksuvat häält,siis peaks pump toimima.Käisin vahepeal katsetamas ja tulemus:kui keerad pumba kruvidest pooleks,siis sealt torust imedes kust bens.siseneb,peab tulema vaakum ja keel peaks torusse kinni jääma,teisest nö. väljuvast sisse puhudes ei tohiks see klapp,mille pesa on näha õhku läbi lasta ,kui on kahtlus siis pöialt ette pannes saad ikkagi aru,kas on vahet või ei.ja veel vanad praktikud õpetasid,et pumpa keskelt kokku keerates tuleb vajutada hoob põhja (osadel ngu GAZ aga üles),et membraan jääks võimalikult suure pinge alla,siit järeldan ,et tegelik pulga poolt avaldatav käigumaa peaks käsihoova käigust veidi lühem olema ja siit on meelde jäänud,et ladal on teoreetiliselt iga vända asendi korral võimalik bensiin üles pumbata,asi on lihtsalt tootlikuses.Kusagil kirjanduses on läbi liikunud see mõõde ,kui mitu mm peaks pulk plokist ja nendest vahetükkidest välja ulatuma.Sai pikk jutt ja kindlasti oled kusagilt ehk selle kohta lugenudki. Pakun ka nende pumpade(elektri ja mehhaaniline)asemele veel ühe võimaluse,pane pakiraam ja sinna peale bensiini kanister ,kanistrist vii voolik otse karburaatorisse ja nii isevoolu teed on bens, pealevool kindlustatud,kanistrile võid alla serva õige jämedusega toru aretada ja siis kahe otsa vahele voolik,ikka ohutum kui mingi scorpa survepump ja mingi vahepaak mootori kõrval.Sai pikk jutt aga ikkagi EDU!
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

kelluke100 kirjutas:
käsihoob ei pea lööma ühe korraga karpat täis vaid ikka mitme vajutusega,ainult ajamivõll peab olema õiges asendis st.tõukuri pulk peab olema võimalikult sees,mida rohkem ta väljas on seda vähem jääb membraani käigu jaoks ruumi ja tundub et lööd tühja ,kui hoob liigub kergelt.keera vv.veerand pööret ja proovi uuesti jne..Kui pulk on liiga pikk siis on membraan kogu aeg pinge all ja ei saa käsitsi pumbata ja ega mootorgi siis ei pumpa,hoova membraani käik jääb liiga lühikeseks.
Krdi hea on praktikute juttu lugeda. Kõik 100% õige. Ongi täpselt nii, et kui pulga pikkus ei ole täiesti õige, siis ei tonka käsihoob kah. Ja kusjuures minu praktika näitab, et siis ei ole ka mitte mingitki vahet, mis positsioonis nukkvõll on. Keera seda nii taha kui tahad - ei funka käsihoob mitte. Ainus võimalus ongi see, et pumbal kaan maha, kaan peale, pool ujukikambrit täis, kaan maha, kaan peale, teine pool täis, süüde sisse ja pool kilomeetrit sõitu. Ja siis otsast peale.

kelluke100 kirjutas:
Ja veel,kui pump on autolt maas ja käsihooba liigutades pumba klapid teevad sellist krooksuvat häält,siis peaks pump toimima.
Mhmh... nii jah... ainult et... seda krooksu pead sa tabama ka tõukurhooba liigutades. Ja siis sa alles näed, kui palju peab see varras välja tulema, et pump tõesti tööle hakkaks.

Minu praktika näitab, et parim viis seda pikkust paika saada ongi pump poolenisti külge keerata, mootor käima ajada ja siis käiva mootori juures mutrid kinni keerata. Kui süsteem käuksuma ei hakka ja pumbast välja tulevast voolikust kinni võttes tunned vooliku tuksumist, siis on kõik korras.
kelluke100 kirjutas:
tegelik pulga poolt avaldatav käigumaa peaks käsihoova käigust veidi lühem olema
Nii ongi. Kui sa pumpa pulgahoovast käima lükkad, siis näed, et "krooksufaas" käivitub kusagil 8mm kaugusel lükkes ja toimib kui selles kauguses liigutada 3mm edasi-tagasi. Tegelikkuses on selle käsihoovaga sama lugu, ainult et ta tundub teistmoodi käivat ja lõtkupiirkond on palju suurem.
kelluke100 kirjutas:
Pakun ka nende pumpade(elektri ja mehhaaniline)asemele veel ühe võimaluse,pane pakiraam ja sinna peale bensiini kanister ,kanistrist vii voolik otse karburaatorisse ja nii isevoolu teed on bens, pealevool kindlustatud,kanistrile võid alla serva õige jämedusega toru aretada ja siis kahe otsa vahele voolik,ikka ohutum kui mingi scorpa survepump ja mingi vahepaak mootori kõrval.Sai pikk jutt aga ikkagi EDU!
Selle mõtte peale tulin ise ka miski paar kuud tagasi, vanadest tsiviilkaitse varudest sai välja aetud isegi vastav membraanklappidega plekkpotsik, mille oleks saanud salongi üles riputada ja mis ei oleks ilmselt bensiinihaisu välja lasknud. Pealeselle on mul olemas miski Volvo bensiinipaak, mis on tsirka 5 cm paks ja mille saaks suurepraselt lakke ära kinnitada (kaotus tagavaates oleks minimaalne). Kütust tuleks siis sisse valada katuse kaudu, aga kindlasti toimiks ideaalselt.

Aga no praegu süsteemid toimivad ilma vastavate edasiarendusteta.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
valtsek
Posts: 39
Joined: Sun Feb 22, 2009 2:28 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by valtsek »

mu luazikul oli ka jama et ei jõudnud käsitsi üles lüüa ja bena ka ei hoidnud üleval....viga oli siis selles et torustik imes õhku kero süsteemist...
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

No minu masinal tuleb paagist otseühendus pumba külge ja ei ole ühtki kõrvalrada. Gero on prügimäel, kõik sellega kaasnevad jubinad samuti. Kui ei funka, siis milleks hoida. Selle asemel tuleb soojendatud õhk mootrorist otse salongi. Tasuta ja puha.

Aga õige ta on küll, et pole ühtki asja mis ei mõjutaks sapika originaalset toitesüsteemi. Sellepärast ma ise läksingi seda teed, et probleemsed asjad lihtsalt vahetan paremate ja tänapäevasemate lahenduste vastu.

Lähipäevil hakkan ka õhufiltrit välja vahetama. Uue karpaga õlifilter ennast enam ei õigusta, kuna rõhud on totaalselt teised.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Sapi-Vana »

Elu on ilus... täpselt niikaua kuni ta on ilus. Eila sain siis lõpuks nii kaugele, et mosse 2141 filter sai peale pandud ja mootor töötab nüüd lihtsalt imeliselt.

Noh...jah.

Sai siis proovisõitu tegema mindud, mis lõppes numbrimärgi mõlkimise ja bensiini pealepumpamisega. Algul oli minek nii võimas, et märjas mullases kurvis trajektoor venis laiemaks ja naabrimehe elektritara ette jäi. Polnud probleemi. Siis aga hakkas masin jälle tuttavlikult törtsuma ja noh... tuli hakata jälle bensiini manuaalselt peale andma. Pärast seda sõitis miski kilomeetri maha ja siis jälle sama jama. Villand.

Mõte järgmine. Elektriline pump süsteemile otsa, pumbast tulev kütus jookseb salongi sisse vastavasse vertikaalselt pikka potsikusse, kus on kaks väljavoolu. Ülemine väljavool on liigse bensiini jaoks ja sealt siis jookseb kütus ise paaki tagasi. Alumisest väljundist läheb voolik otse karpasse.

Ja kaob kogu see jebi selle neetud küttepumbaga.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by Jossu »

ma teeks ikkagi pumba normaalselt korda mitte ei topiks mingit lääne keberneetikat peale...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
JOALANA BX
Posts: 92
Joined: Thu May 21, 2009 10:57 pm
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by JOALANA BX »

ma arvan ka et lihtsam originaal jätta peale.elektripumbal liiga tugev surve et ajab karpast üle,tagasivoolu toru peab siis suure auguga olema et ära vool kiire oleks.aga katsetada ju ikka vöid;)
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Sapi-Vana sapikas

Post by pooltelg4 »

Sapi-Vana kirjutas:
Kas kellelgi on pakkuda seda pehmest metallist (magneesium?) värdit, mille sees see pumbatõukur liigub ja mis ****tpidi mootorist välja ulatub?
oled leidnud juba selle magneesiumalumiiniumist julla benapumba ja karteri vahele?
tulen ise järgm. nädal helmest/ tõrvast läbi, võin tuua sulle. vedeleb neid piisavalt.
number on olemas mul postituse all nii et kui huvi on siis saad kõne teha.
Last edited by pooltelg4 on Thu Jun 11, 2009 1:11 pm, edited 1 time in total.
Image
Image
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests