Eile sai õhtul torru varras sisse lükatud ja näitas sihukesi andmeid:
temp - 76 kraadi
1/min - 550
CO vol % - 3,146
CO2 vol % - 13,81
O2 vol % - 2,30
ppm vol HC - 1381
Lambda - 0,948
COvrai vol% - 3,146
Teisel katsel olid tulemused sellised:
temp - 75 kraadi
1/min - 1130
CO vol % - 1,745
CO2 vol % - 10,29
O2 vol % - 5,43
ppm vol HC - 2422
Lambda - 1,073
COvrai vol% - 2,174
Krt arumaitaipa - kas see tähendab seda, et ülevaatusele minnes tuleb pöörded peale keerata või mis?
Tossuandmed
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
Tossuandmed
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 1843
- Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
- Contact:
RE: Tossuandmed
maha pigem, HC kõrge, teisel katsel veel kõrgem, alla 800 peab olema...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Tossuandmed
Eila kuulsin sellist asja, et kui auto on üle 30 aasta vana, siis tossuregistrisse kantake kirja ainult variandid kas:
a) suitseb,
b) ei suitse.
Krt kui see nii tõesti on, siis panen pärast talvekummide allakeeramist padavai ülevaatuse poole leekima.
a) suitseb,
b) ei suitse.
Krt kui see nii tõesti on, siis panen pärast talvekummide allakeeramist padavai ülevaatuse poole leekima.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 603
- Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
RE: Tossuandmed
Pea nüüd hoogu väheke. seda 30 aasta juttu oleme me kõik vist kuulnud ja siis veidi hiljem väheke "täpsustusi" juurde. Ma siin terve hommikupooliku olen seadusi ja paberimajandust uurinud kuni euroopaliidu dokumentideni välja. Asi tundub olevat vähe keerulisem.
põhiasjad:
Mootorsõiduki heitgaasis sisalduvate saasteainete heitkoguste, suitsususe ja mürataseme piirväärtused. Keskkonnaministri 2004 aasta määrus. Ark-i lehel tehnoülevaatuse dokumentide alt leitav.
seal lõpus on üks tabel
Keskkonnaministri 22. septembri 2004. a määruse nr 122 «Mootorsõiduki heitgaasis sisalduvate saasteainete heitkoguste, suitsususe ja mürataseme piirväärtused»
lisa 6
milles on ilusti kirjas Mootori tüüp(esmakasutusele võtmise aeg) ja selle järel CO ja CH väärtused
tüüp CO CH
kõik tüübid (enne 01.01.1973) Ei piirata või peab vastamavalmistaja piirväärtusele
kõik tüübid (01.01.1973–31.12.1986) co: 4,5% CH: 1000 ppm
kõik tüübid (alates 01.01.1987) CO: 3,5% CH: 600 ppm
Ja nüüd ajaloolased suure ringi küsimus: millal tulid sapikatele esimesed neljakümnesed mootorid?
Mina loen siit välja et Valitsuse määrus tahab teada ainult millal seda tüüpi mootor kasutusele võeti mitte seda kas sapika mudeli nime lõpus on M, A või ükskõik mis.
Samas jälle euro seaduste järgi, täpsemalt
NÕUKOGU DIREKTIIV 96/96/EÜ,
20. detsember 1996,
mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust käsitlevate liikmesriikide õigusaktide ühtlustamise
kohta
(EÜT L 46 , 17.2.1997, lk 1)
EUROOPA LIIDU NÕUKOGU,
võttes arvesse Euroopa Ühenduse asutamislepingut, eriti selle artiklit 75,
võttes arvesse komisjoni ettepanekut, (1)
võttes arvesse majandus- ja sotsiaalkomitee arvamust, (2)
toimides asutamislepingu artiklis 189c sätestatud korras (3)
ning arvestades, et:
(23) ottomootoritel(bensiinimootoritel) loetakse mootori tühikäigul
summutitorust väljapaisatavat süsinikmonooksiidi piisavaks näitajaks,
et teha kindlaks sõiduki mootori hooldusseisund heitgaaside
osas;
(26) liikmesriigid võivad vajaduse korral käesoleva direktiivi reguleerimisalast
välja jätta teatavad ajaloolist huvi pakkuvad sõidukid; ka
võivad nad selliste sõidukite testimiseks ette näha oma nõuded;
selline õigus ei tohi siiski kaasa tuua rangemaid nõudeid kui need,
millest lähtudes nimetatud sõidukid algselt on projekteeritud;
ON VASTU VÕTNUD KÄESOLEVA DIREKTIIVI:
8.2. Heitgaasid
8.2.1. Ottomootoriga (sädesüütega) mootorsõidukid
a) Kui heitgaase ei kontrollita spetsiaalse heitgaaside kontrollsüsteemi,
näiteks lambda-anduriga kolmeastmelise katalüsaatori abil, siis tuleb:
1. kontrollida visuaalselt heitgaasisüsteemi, et välja selgitada, kas see
on täielik ja rahuldavas seisukorras ning avastada võimalikud
lekked,
2. kontrollida visuaalselt tootja poolt paigaldatud heitgaaside kontrollsüsteemi,
et välja selgitada, kas see on täielik ja rahuldavas
seisukorras ning avastada võimalikud lekked.
Pärast asjakohast mootori soojendusaega (vastavalt sõiduki tootja
soovitustele) mõõdetakse heitgaaside süsinikmonooksiidi (CO)
sisaldust tühikäigul (ilma koormuseta).
Heitgaaside maksimaalne lubatud CO-sisaldus on ette nähtud
sõiduki tootja poolt. Kui see teave ei ole kättesaadav või kui liikmesriikide
pädevad asutused otsustavad seda kontrollväärtusena
mitte kasutada, ei tohi CO-sisaldus ületada järgmisi näitajaid:
i) sõidukite puhul, mis on registreeritud või esmakordselt kasutusele
võetud selle kuupäeva, millest alates liikmesriigid nõuavad
direktiiviga 70/220/EMÜ (1) sõidukitele kehtestatud nõuete
täitmist, ja 1. oktoobri 1986 vahelisel ajal: CO — 4,5 mahuprotsenti;
ii) sõidukite puhul, mis on registreeritud või esmakordselt kasutusele
võetud pärast 1. oktoobrit 1986 — 3,5 mahuprotsenti.
Tegelt on veel hulk seadusi-määrusi -eeskirju aga põhiline on see et vähe sellest et neist tuleks kõigist aru saada on nad ka üksteisele vasturääkivad.
Mõnes ülevaatuspunktis käib sapika ülevaatus nii et kui omal jõul sisse sõidab ja enne seina pidama saab siis on OK, teises jälle otsivad heitgaaside euronorme ja salongi müra detsiBelle ka taga. Ülevaatusele minnes varusta ennast igaksjuhuks selle keskkonnaministri määruse ja sapika mootori ajalooga, viimases hädas võib ju seda [Tsensuur, lapsed vaadake kõrvale] [small]komanikkujat[/small] mängida teemal et MOOTORI ESMAKASUTUSELE VÕTMISE AEG MITTE AUTO, äkki on abiks.
põhiasjad:
Mootorsõiduki heitgaasis sisalduvate saasteainete heitkoguste, suitsususe ja mürataseme piirväärtused. Keskkonnaministri 2004 aasta määrus. Ark-i lehel tehnoülevaatuse dokumentide alt leitav.
seal lõpus on üks tabel
Keskkonnaministri 22. septembri 2004. a määruse nr 122 «Mootorsõiduki heitgaasis sisalduvate saasteainete heitkoguste, suitsususe ja mürataseme piirväärtused»
lisa 6
milles on ilusti kirjas Mootori tüüp(esmakasutusele võtmise aeg) ja selle järel CO ja CH väärtused
tüüp CO CH
kõik tüübid (enne 01.01.1973) Ei piirata või peab vastamavalmistaja piirväärtusele
kõik tüübid (01.01.1973–31.12.1986) co: 4,5% CH: 1000 ppm
kõik tüübid (alates 01.01.1987) CO: 3,5% CH: 600 ppm
Ja nüüd ajaloolased suure ringi küsimus: millal tulid sapikatele esimesed neljakümnesed mootorid?
Mina loen siit välja et Valitsuse määrus tahab teada ainult millal seda tüüpi mootor kasutusele võeti mitte seda kas sapika mudeli nime lõpus on M, A või ükskõik mis.
Samas jälle euro seaduste järgi, täpsemalt
NÕUKOGU DIREKTIIV 96/96/EÜ,
20. detsember 1996,
mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust käsitlevate liikmesriikide õigusaktide ühtlustamise
kohta
(EÜT L 46 , 17.2.1997, lk 1)
EUROOPA LIIDU NÕUKOGU,
võttes arvesse Euroopa Ühenduse asutamislepingut, eriti selle artiklit 75,
võttes arvesse komisjoni ettepanekut, (1)
võttes arvesse majandus- ja sotsiaalkomitee arvamust, (2)
toimides asutamislepingu artiklis 189c sätestatud korras (3)
ning arvestades, et:
(23) ottomootoritel(bensiinimootoritel) loetakse mootori tühikäigul
summutitorust väljapaisatavat süsinikmonooksiidi piisavaks näitajaks,
et teha kindlaks sõiduki mootori hooldusseisund heitgaaside
osas;
(26) liikmesriigid võivad vajaduse korral käesoleva direktiivi reguleerimisalast
välja jätta teatavad ajaloolist huvi pakkuvad sõidukid; ka
võivad nad selliste sõidukite testimiseks ette näha oma nõuded;
selline õigus ei tohi siiski kaasa tuua rangemaid nõudeid kui need,
millest lähtudes nimetatud sõidukid algselt on projekteeritud;
ON VASTU VÕTNUD KÄESOLEVA DIREKTIIVI:
8.2. Heitgaasid
8.2.1. Ottomootoriga (sädesüütega) mootorsõidukid
a) Kui heitgaase ei kontrollita spetsiaalse heitgaaside kontrollsüsteemi,
näiteks lambda-anduriga kolmeastmelise katalüsaatori abil, siis tuleb:
1. kontrollida visuaalselt heitgaasisüsteemi, et välja selgitada, kas see
on täielik ja rahuldavas seisukorras ning avastada võimalikud
lekked,
2. kontrollida visuaalselt tootja poolt paigaldatud heitgaaside kontrollsüsteemi,
et välja selgitada, kas see on täielik ja rahuldavas
seisukorras ning avastada võimalikud lekked.
Pärast asjakohast mootori soojendusaega (vastavalt sõiduki tootja
soovitustele) mõõdetakse heitgaaside süsinikmonooksiidi (CO)
sisaldust tühikäigul (ilma koormuseta).
Heitgaaside maksimaalne lubatud CO-sisaldus on ette nähtud
sõiduki tootja poolt. Kui see teave ei ole kättesaadav või kui liikmesriikide
pädevad asutused otsustavad seda kontrollväärtusena
mitte kasutada, ei tohi CO-sisaldus ületada järgmisi näitajaid:
i) sõidukite puhul, mis on registreeritud või esmakordselt kasutusele
võetud selle kuupäeva, millest alates liikmesriigid nõuavad
direktiiviga 70/220/EMÜ (1) sõidukitele kehtestatud nõuete
täitmist, ja 1. oktoobri 1986 vahelisel ajal: CO — 4,5 mahuprotsenti;
ii) sõidukite puhul, mis on registreeritud või esmakordselt kasutusele
võetud pärast 1. oktoobrit 1986 — 3,5 mahuprotsenti.
Tegelt on veel hulk seadusi-määrusi -eeskirju aga põhiline on see et vähe sellest et neist tuleks kõigist aru saada on nad ka üksteisele vasturääkivad.
Mõnes ülevaatuspunktis käib sapika ülevaatus nii et kui omal jõul sisse sõidab ja enne seina pidama saab siis on OK, teises jälle otsivad heitgaaside euronorme ja salongi müra detsiBelle ka taga. Ülevaatusele minnes varusta ennast igaksjuhuks selle keskkonnaministri määruse ja sapika mootori ajalooga, viimases hädas võib ju seda [Tsensuur, lapsed vaadake kõrvale] [small]komanikkujat[/small] mängida teemal et MOOTORI ESMAKASUTUSELE VÕTMISE AEG MITTE AUTO, äkki on abiks.
Last edited by metsamees on Sat Nov 29, 2008 1:04 pm, edited 1 time in total.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest