ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Pagan, sa näed ikka hulka vaeva nende asjadega. Tore vaadata.
Ülisuur kiitus.
Ülisuur kiitus.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Eks ta ole jah. Paras tegemine on küll aga raskemaks alles läheb kuna huvitav materjal alles tuleb.
Eks see selline madala kvaliteediga asi on aga lõpuks saab ehk midagi selgeks ka.
Eks see selline madala kvaliteediga asi on aga lõpuks saab ehk midagi selgeks ka.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Kas uued otsad sobivad ilma midagi ümber tegemata varda sisse?
sipelgas wrote:Kunagi ammu planeeritud rooliotste ümberehitus jõudis lõpuks mingisuguse esimese tulemini. Valmis esimene prototüüp. Nüüd tuleb ainult kuidagi testida kas tugevus on piisav ja ei lähe katki löökaugus näiteks.
Sisse läks:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Ei sobi. Varda sees on avad freesitud suuremaks ja madalamaks.Nongrata wrote:Kas uued otsad sobivad ilma midagi ümber tegemata varda sisse?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Kaks laupäeva olen tegelenud piduritega.
Ukrainast saadud esimesed silindrid tahtsid saada päris palju kohendamist. Seest olid ikka kohati roostes aga sai vist asja. Ees läksid vahetusse kõik silindrid ja klotsid. Ühe poole silindritevahelise toru pidin ka uue tegema. Osadel silindritel olid reguleerrõngad sees nii vabalt, et käisid koos kolviga ringi. Surusin neid laiali aga vist jäi veidi kahtlane kohati.
Tagumised silindrid olid aga nagu eile tehasest tulnud. Ainuke mure, et ühel silindril olid sees tavalised kolvid kus polnud reguleerrõngaid. Pidi kahest kokku ehitama. Vasak tagumine silinder oli täiesti kinni aga see oli puutumatult olnud ka aastast 2010. Taha läksid uued silindrid, klotsid, trumlid ja seisupiduritrossid.
Nii häid pidurid pole kunagi olnud. Ja seisupidur on alati olnud vigane aga nüüd kännu taga.
Uued silindrid tegin Würthi pidurivaseliiniga niipalju kokku kui võimalik, et roostet eemal hoida.
Parem roolivarras on veel vana ja jälle lõtkuga. Selle teen järgmine nädal ka uueks. Seekord teen veidi teistmoodi kui esimene variant. Ja siis esiklaas vahetada ja ülevaatusele minek. See kuu saab läbi aga ilmselt jääb ikka aprillis tegemiseks.
Tulevikus vajavad vahetust tagumised õõtsad. Paremal on päris paha pragu sisse tulnud.
Ukrainast saadud esimesed silindrid tahtsid saada päris palju kohendamist. Seest olid ikka kohati roostes aga sai vist asja. Ees läksid vahetusse kõik silindrid ja klotsid. Ühe poole silindritevahelise toru pidin ka uue tegema. Osadel silindritel olid reguleerrõngad sees nii vabalt, et käisid koos kolviga ringi. Surusin neid laiali aga vist jäi veidi kahtlane kohati.
Tagumised silindrid olid aga nagu eile tehasest tulnud. Ainuke mure, et ühel silindril olid sees tavalised kolvid kus polnud reguleerrõngaid. Pidi kahest kokku ehitama. Vasak tagumine silinder oli täiesti kinni aga see oli puutumatult olnud ka aastast 2010. Taha läksid uued silindrid, klotsid, trumlid ja seisupiduritrossid.
Nii häid pidurid pole kunagi olnud. Ja seisupidur on alati olnud vigane aga nüüd kännu taga.
Uued silindrid tegin Würthi pidurivaseliiniga niipalju kokku kui võimalik, et roostet eemal hoida.
Parem roolivarras on veel vana ja jälle lõtkuga. Selle teen järgmine nädal ka uueks. Seekord teen veidi teistmoodi kui esimene variant. Ja siis esiklaas vahetada ja ülevaatusele minek. See kuu saab läbi aga ilmselt jääb ikka aprillis tegemiseks.
Tulevikus vajavad vahetust tagumised õõtsad. Paremal on päris paha pragu sisse tulnud.
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Ukrainas on mingi veebipood?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Esmapilgul tundub, et kohati antakse asju poolmuidu...
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Ahti, kas sul ka suurema hoo pealt tugevamini pidurdades ja hiljem ennem seismajäämist on "lääne auto kõvera piduriketta effekt"? Ehk siis nagu jõnksutab. Millest selline asi olla võib, kas mõni rattavõll kõver või trumlid tehasest nii viletsad tulnud.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Ju ta ikka trumli probleem pole. Ehita agregaat ja mõõda viskumine ära.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Tegin valmis välimise roolivarda ühe otsa. Eelnevalt panin sisse valmis šarniiri aga seekord katsetasin teist lahendust. Treisin rooliotsast sobiva detaili. Sai päris hea aga lihtsuse võiks panna teise otsa ikka šarniiri. Vähem tööd lihtsalt.
Ainus mure on see, et rooliotsa on 1/8 koonusetõusuga (mis on ka õige) kuid šarniir on 1/10 tõusuga. Läheb sisse aga väike loks jääb. Kui kinni tõmmata mutriga siis muidugi kõik korras. Ja juba mitu aastat kasutusel olnud teise poole roolivarras on šarniiriga ja täitsa korralik.
Ainus mure on see, et rooliotsa on 1/8 koonusetõusuga (mis on ka õige) kuid šarniir on 1/10 tõusuga. Läheb sisse aga väike loks jääb. Kui kinni tõmmata mutriga siis muidugi kõik korras. Ja juba mitu aastat kasutusel olnud teise poole roolivarras on šarniiriga ja täitsa korralik.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Käisin täna ülevaatusel ära. Odo näitas 47142 km
Endale märkuseks, et siduri töösilindri mansetid tuleks ära vahetada (uus silinder läks külge eelmine suvi Šveitsis) kuna sealt on niiske.
Lisaks oli paremal pool summutis tühikäigul HC kõrge. Vask oli u 140 ja parem u 900 (lubatud kuni 1000). Pööretega langes ilusti alla. Kuna uue mootoriga läheb veel palju aega siis peab uurima mis värk on.
Hommikul läks külge ka uus esiklaas kuna vanas oli pragu. Täitsa kahju oli seda vinjettidega klaasi eest ära võtta. Pärast mõtlesin, et võiks hiljem uuesti tagasi panna
kuna klaas ju ise terve.
Aga kuna mul uusi klaas veel kaks siis arvati, et võib ikka veel paar korda Austrias käia neid pragustamas.
Endale märkuseks, et siduri töösilindri mansetid tuleks ära vahetada (uus silinder läks külge eelmine suvi Šveitsis) kuna sealt on niiske.
Lisaks oli paremal pool summutis tühikäigul HC kõrge. Vask oli u 140 ja parem u 900 (lubatud kuni 1000). Pööretega langes ilusti alla. Kuna uue mootoriga läheb veel palju aega siis peab uurima mis värk on.
Hommikul läks külge ka uus esiklaas kuna vanas oli pragu. Täitsa kahju oli seda vinjettidega klaasi eest ära võtta. Pärast mõtlesin, et võiks hiljem uuesti tagasi panna

Aga kuna mul uusi klaas veel kaks siis arvati, et võib ikka veel paar korda Austrias käia neid pragustamas.

-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Mul olid mõlemast sumpsist need näidud tühikäigul 1300. Pöördega langesid 650 peale ja jäid sinna ka lõpuks tühikäigul. Kõrge näit pidi tähendama palju põlemata bensiini. Mida siis tegema peaks?sipelgas wrote:
Lisaks oli paremal pool summutis tühikäigul HC kõrge. Vask oli u 140 ja parem u 900 (lubatud kuni 1000). Pööretega langes ilusti alla. Kuna uue mootoriga läheb veel palju aega siis peab uurima mis värk on.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
1300 on palju aga 600 ja juba ok karpamootori puhul.
Kõrge HC on jah põlemata kütus. Segu võib olla rikas (karpa reguleerida või õhufilter umbes). Süütesüsteem vigane või süütenurk vale. Silindrite rõhud madalad.
Kõrge HC on jah põlemata kütus. Segu võib olla rikas (karpa reguleerida või õhufilter umbes). Süütesüsteem vigane või süütenurk vale. Silindrite rõhud madalad.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests