Mis kataloog see on?sipelgas wrote:Käisin ostas kalal ja näkkas...
ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Ikka see tavapärane suurte värviliste piltidega raamat.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Kuidas sul see eksperiment edeneb?! Kas sõidad ikka veel igapäevaselt sapikaga, või loobusid juba mugavuste kasuks?
Endal selle "uue" sapakaga läbisõiduks u. 2000km. Esimese lumega jääb seisma. Vaja natuke tuunima hakata.
Endal selle "uue" sapakaga läbisõiduks u. 2000km. Esimese lumega jääb seisma. Vaja natuke tuunima hakata.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Loobusin mugavuse kasuks.
Aga tegelikult kui natuke tagamaid avada siis alguse sai see mõte sellest, et saatsin oma senise igapäevaliikuri uutele jahimaadele. Ja no pole ju mõtet kolme autot pidada ka.
Seega oli jah algselt plaan hakata sapikaga sõitma. Planeeritud orienteerumisele ei jõudnud kuna piloot ei saanud ja endal olid ka muud kohustused. Sinna nahka see asi vist läkski.
Ahju tegin korda seega otsest takistust sõitmiseks pole kuid reaalselt sõitsin viimati sügispäevadel. Mul sügistalvine külmkäivitus siiamaani (pärast ma ei tea mitut aastat) korralikult paika sättimata. Sellega võiks tegeleda.
Aga endalegi suureks üllatuseks osutus uueks mugavuseks kordades suuremad Volvod, Scaniad ja MAN-id ehk siis viipan rohelist kaarti ja sõidan bussiga. Hetkel ainus miinus, et kui kiire siis ei jõua õigeks ajaks koju. Ühe korra selle aja jooksul sõitsin autoga ka. Hommikul sain kohe klaase kraapida ja sain aru, et ikka jube mugav on käed taskus bussi peale kõndida.
Aga eks ma oma välku ikka päris seisma ei jäta. Kiiretel päevadel ilmselt liigun sellega ja vahest tuleb koolis ka käia. Ja no kui lumi maha tuleb siis tuleb ikka vanu häid aegu meelde tuletada. Kui õnneks läheb siis meelitan Tiidu ka kaasa.
Tartu talvisest reisist ikka head mälestused vaatamata kõigile juhtumistele.
Loodan, et see aasta tuleb lubatud külm talv ja saab ikka sapikaga saartele sõita.

Aga tegelikult kui natuke tagamaid avada siis alguse sai see mõte sellest, et saatsin oma senise igapäevaliikuri uutele jahimaadele. Ja no pole ju mõtet kolme autot pidada ka.
Seega oli jah algselt plaan hakata sapikaga sõitma. Planeeritud orienteerumisele ei jõudnud kuna piloot ei saanud ja endal olid ka muud kohustused. Sinna nahka see asi vist läkski.
Ahju tegin korda seega otsest takistust sõitmiseks pole kuid reaalselt sõitsin viimati sügispäevadel. Mul sügistalvine külmkäivitus siiamaani (pärast ma ei tea mitut aastat) korralikult paika sättimata. Sellega võiks tegeleda.
Aga endalegi suureks üllatuseks osutus uueks mugavuseks kordades suuremad Volvod, Scaniad ja MAN-id ehk siis viipan rohelist kaarti ja sõidan bussiga. Hetkel ainus miinus, et kui kiire siis ei jõua õigeks ajaks koju. Ühe korra selle aja jooksul sõitsin autoga ka. Hommikul sain kohe klaase kraapida ja sain aru, et ikka jube mugav on käed taskus bussi peale kõndida.
Aga eks ma oma välku ikka päris seisma ei jäta. Kiiretel päevadel ilmselt liigun sellega ja vahest tuleb koolis ka käia. Ja no kui lumi maha tuleb siis tuleb ikka vanu häid aegu meelde tuletada. Kui õnneks läheb siis meelitan Tiidu ka kaasa.

Loodan, et see aasta tuleb lubatud külm talv ja saab ikka sapikaga saartele sõita.
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
03. nov on Tallinnas järjekordne Retro Race orienteerumine. Olen ise sapikaga platsis. Saad ka võimaluse masinat tuulutada
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Vaatab, ehk tulen lihtsalt kohale.
Sõitma ei tule kuna mulle see formaat ei istu. Kaart peab ikka ees olema.
Sõitma ei tule kuna mulle see formaat ei istu. Kaart peab ikka ees olema.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Täna oli ikka üks ütlemata ilus hommik. Lund sajab, klaasipuhastid vehivad, gero annab sooja, selja taga müriseb. Täitsa ilus algus päevale.
Päris talvest ja talvekõlbulikust autost on asi muidugi kaugel. Sidur on raskeks läinud (või jalg nõrgemaks) ja gero temperatuur ka veidi liiga madal. Ja muidugi see külmalt käima saamine on paras ooper.
Nüüd ongi väike dilemma, et kas ehitada peamiselt uut mootorit või pühendada rohkem aega auto talvekindlaks tegemisele. Soov ikka mõned tõsised talvesõidud ette võtta.
Päris talvest ja talvekõlbulikust autost on asi muidugi kaugel. Sidur on raskeks läinud (või jalg nõrgemaks) ja gero temperatuur ka veidi liiga madal. Ja muidugi see külmalt käima saamine on paras ooper.
Nüüd ongi väike dilemma, et kas ehitada peamiselt uut mootorit või pühendada rohkem aega auto talvekindlaks tegemisele. Soov ikka mõned tõsised talvesõidud ette võtta.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Nagu kõik võisid sügispäevadel näha/kuulda oli minu autol loll komme kohapeal tiksudes pöördeid tugevalt lainetada. Tegelikult see viga tekkis reisil olles ja on olnud päris häiriv.
Neli kuud läks mööda aga täna siis lõpuks võtsin ennast kokku ja vaatasin milles asi. Asi oli muidugi imelihtne ja enda põhjustatud
Enne reisi ja tegelikult ka reisi ajal sättisin mootori juhtimist selliselt, et mootoriga pidurdus oleks võimalikult suur. Mägedes sõites pidureid ju kasutada ei taha palju ja seega on mootor abimees.
Selleks, et pidurdus võimalikult suur oleks sättisin siis mootori sellisele režiimile kus gaas lahti lastes endam kütust üldse peale ei lastud. Loomulikult olid seal omad kriteeriumid aktiveerumiseks aga laias laastus 2,5 sekundit peale gaasi lahti laskmist keerati kütus kinni.
Üsna hea oli võrrelda näiteks Tiiduga kuna tema karburaatoril sellist võimalust polnud nagu näiteks K133-l. Igatahes Tiidu auto lippas allamäge kiiremini.
Reisi jooksul ma aeg ajalt seda sättisin, et maksimumi kätte saada. Kusjuures see sama mure viis mind eksiteele kui (nagu tagantjärgi selgus) mul oli probleeme süütesüsteemiga. Igatahes selle tõttu keerasin tühikäigupöörded kõrgemaks, et sõita parem oleks. Muidu tahtis gaasi lastes välja surra.
Ja see lainetamine tekkis siis sellest, et rakendumispöörded olid liiga madalad. Kui tühikäik oli tõstetud siis üle 1500 pöörde minnes keeras 2,5 sekundi pärast kütuse kinni seni kuni langes alla 1400. Selline lihtne viga siis.
Päris välja seda hetkel ei lülitanud kuid muutsin parameetreid, et nii vara ei rakenduks ja lainetamine kadunud.
Neli kuud läks mööda aga täna siis lõpuks võtsin ennast kokku ja vaatasin milles asi. Asi oli muidugi imelihtne ja enda põhjustatud

Enne reisi ja tegelikult ka reisi ajal sättisin mootori juhtimist selliselt, et mootoriga pidurdus oleks võimalikult suur. Mägedes sõites pidureid ju kasutada ei taha palju ja seega on mootor abimees.
Selleks, et pidurdus võimalikult suur oleks sättisin siis mootori sellisele režiimile kus gaas lahti lastes endam kütust üldse peale ei lastud. Loomulikult olid seal omad kriteeriumid aktiveerumiseks aga laias laastus 2,5 sekundit peale gaasi lahti laskmist keerati kütus kinni.
Üsna hea oli võrrelda näiteks Tiiduga kuna tema karburaatoril sellist võimalust polnud nagu näiteks K133-l. Igatahes Tiidu auto lippas allamäge kiiremini.
Reisi jooksul ma aeg ajalt seda sättisin, et maksimumi kätte saada. Kusjuures see sama mure viis mind eksiteele kui (nagu tagantjärgi selgus) mul oli probleeme süütesüsteemiga. Igatahes selle tõttu keerasin tühikäigupöörded kõrgemaks, et sõita parem oleks. Muidu tahtis gaasi lastes välja surra.
Ja see lainetamine tekkis siis sellest, et rakendumispöörded olid liiga madalad. Kui tühikäik oli tõstetud siis üle 1500 pöörde minnes keeras 2,5 sekundi pärast kütuse kinni seni kuni langes alla 1400. Selline lihtne viga siis.
Päris välja seda hetkel ei lülitanud kuid muutsin parameetreid, et nii vara ei rakenduks ja lainetamine kadunud.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Tahaks osta sapikale uued korralikud pehme seguga talverehvid.
Ideaalis tahaks Continental ContiVikingContact 6 rehvid aga vajalikku mõõtu ei toodetagi. Sobilik mõõt oleks siis 155/80R13 kuid eelistaks tegelikult 165/80R13 rehve.
155/80R13 oleks teoreetiliselt saada Continental ContiVikingContact 5 rehvi aga reaalselt seda lihtsalt saadaval pole. Hinnakirjas muidugi olemas seega saaks vist tellida.
Tegelikult on üldse nutune tippklassi rehvidega. Enamusel tootjatel ei olegi selliseid mõõte.
Ideaalis tahaks Continental ContiVikingContact 6 rehvid aga vajalikku mõõtu ei toodetagi. Sobilik mõõt oleks siis 155/80R13 kuid eelistaks tegelikult 165/80R13 rehve.
155/80R13 oleks teoreetiliselt saada Continental ContiVikingContact 5 rehvi aga reaalselt seda lihtsalt saadaval pole. Hinnakirjas muidugi olemas seega saaks vist tellida.
Tegelikult on üldse nutune tippklassi rehvidega. Enamusel tootjatel ei olegi selliseid mõõte.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Kaks aastat tagasi otsisin samuti korralikke naastrehve sapikale. Ja ei olnud neid. Lõpuks ostsin Nankang SW7 naastrehvid. Need vist ainukesed, mis kohe Eestist saada oli. Ja täitsa rahule jäin.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Ma oma igapäevaliikuritel olen alati kasutanud lamelli ja naaste ei taha. Korraks mõtlesin sapikale panna naastus kuna tihtipeale satub selle autoga ikka lausjää peale. Kuid hetkeseisuga tundub, et võtan ikkagi ContiVikingContact 5 lamellid ligi. 155/80R13 mõõduga siis.
Varasemalt olen Masteri/Vallai rehvidega sõitnud ja ei ole ka väga pidanud kurtma. Aga Nankangi jms ei taha. Pigem siis tõesti Master. Kui naast siis sihiks Conti IceContact rehve. Samas kaldun arvama, et naast ei õigusta ennast minu jaoks.
Aga mõned päevad aega veel mõelda.
Varasemalt olen Masteri/Vallai rehvidega sõitnud ja ei ole ka väga pidanud kurtma. Aga Nankangi jms ei taha. Pigem siis tõesti Master. Kui naast siis sihiks Conti IceContact rehve. Samas kaldun arvama, et naast ei õigusta ennast minu jaoks.
Aga mõned päevad aega veel mõelda.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Mis sa haigena ikka kodus teed.
Vaatad reisivideot ja läheb kohe seest soojaks
http://youtu.be/hxB7XxEeQWg
Vaatad reisivideot ja läheb kohe seest soojaks

http://youtu.be/hxB7XxEeQWg
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 1 guest