Liitusin klubiga kuna soetasin omale ka seebikarbi ZAZ 968M.
Sai hakatud kevade saabudes aina rohkem mõtlema sapikale.
Käisin vaatamas mõnda ja sai otsustatud, et tuleb sõita Põlvamaale ja sealt masin ära tuua.
Autot vaadates sai aina rohkem veenduda, et sellega sõidan koju.
Ostsin auto noore koolipoisi käest, kel oli plaanis seda ise taastama hakata, kuid kooli kõrvalt ei jäänud aega ja finantsi. Omas ta seda u 2 kuud.
Enne seda oli see zaz vanainimese käes. Kunagi kui neid jagati talongide alusel, siis saada oli helesiniseid, kuid nagu öeldakse "raha rihib", siis sai papi omale helekollase.
Kaasa sain korraliku taga istme seljatoe, mille päike oli ära kõrvetanud. Lisaks veel karpasid, jagaja, laagreid, esituled ja muud pudi.
Papp makstud, paberid korras, sai hakatud sellega Tapale kantima. Sõidu pidas masin ilusti vastu,
u 180 km.
Autoks siis Zaz 968M 1986a väljalase ja 40 hj mootoriga. Kere seisukord rahuldav, kuid plaanis sügisel hakata keretöödega tegelema. Läbivat roostet kuskil ei ole, kuid põhi kisendab kivikaitse järgi. Värvkatet on üritatud pintselda, ning seetõttu on ka vähe kirju.
Mootor töötab ilusti. Sai kohe peale ostu klapid ära timmitud, küünlad ja õli vahetatud.
Hakkasin süüdet paika ajama, ning selgus, et jagaja on jala sisse kõvasti kinni oksüdeerunud.
Kätte sain selle tükkidena. Kaasa antud jagaja rändas peale, ning süüde sai ka paika aetud.
Hing ei andnud rahu, et mis ta ennast täis veab. Sai karpat timmitud ning ujuki tasapind paika aetud ja nüüd toimib enam-vähem. Kui tühikäik on hea ja käima läheb hästi, siis pole liikumist või vastupidi.
Pidurid, tuled ja muud viled toimivad.
Juba näpitud asjad:
Esituled vahetatud.
Rattalaagrid V esi ja P tagumine.
Tagaistme seljatugi.
Küünlad.
Õli.
Jagaja.
Tehtavate asjade nimekiri on pikk, aga toon välja põhilisemad:
Vaz 2109 kaburaator peale. (kellelgi üleliigset zaz-i sisselaske kollet on, võib julgelt teada anda.)
Sügise saabudes mootorile korralikum hoole, käigukasti poolne simme lekib.(usun et sellest saab enamiku tihendite vahetus).
Kere remont, värvimine ja sillad korda.
Loodan homme õhtul jõuda lisada palju pilte.
Hetkel kahjuks vaid üks.

Hoian teemega kursis.
Seniks aga parimat.