Mind huvitaks, mida sapika omamine endaga üldiselt kaasa tooks, võrreldes mõne "tavalise" autoga.
Sapikad on mulle lapsepõlvest peale meeldinud ning nüüd olen mõelnud, et võiks ehk ühe osta - samas olen selles osas täielik võhik ja mul on seega terve hulk suht elementaarseid küsimusi. Siit foorumist olen leidnud küll palju juhiseid erinevate konkreetsete probleemide lahendamiseks, aga mitte ühtegi üldist teemat algajatele.
Mulle paistab, et hooldust ja remonti nõuavad sapikad tublisti rohkem kui tavalised autod (eks ole?), aga tehnika peale mul kahjuks eriti soont ei ole, ning üritan praegu välja uurida, kas mul oleks mõtet üldse sapika peale mõelda. Veidi konkreetsemad küsimused:
- kui töökindel selline auto üldse on? Oletame, et näiteks suhteliselt heas korras 968M, aga võite ka vanemate mudelite kohta rääkida. Kas oht teele jääda on suur (kui autot üldiselt korralikult hooldada), ning kui on, siis mis on sagedasemad põhjused? Kas on mõni tehniline oskus, mis peaks kindlasti olemas olema, kui sapikaga üldse sõitma minna?
- kuidas üldse käib sapikaga sõitmine (võrreldes mistahes uuema autoga)? Kas käivitamisel, käiguvahetusel, mis iganes puhul tuleb midagi näiteks eraldi sisse lülitada, teistmoodi teha vms.? Kuidas erineb juhitavus uuemate autode omast?
- kas vastab tõele siit-sealt jäänud mulje, et suvel või maanteel on sapikas praktiliselt kasutuskõlbmatu mootori pideva ülekuumenemise tõttu, käredamal talvel aga puuduva või tuleohtliku salongikütte tõttu? Kas sapikas sobibki ainult mõõdukalt jaheda ilmaga linnas sõitmiseks või on seda võimalik siiski veidi laiemalt kasutada?
- kui suureks kujuneksid hooldus- ja ülalpidamiskulud (kui see sõltub autost, siis nt. 968M, mida kasutataks aeg-ajalt, aga mitte igapäevaautona) - seda siis juhul, kui ma ise tehnikaga tegeleda ei oska ja selle kõik mõistliku tasu eest kellelegi targemale teha jätaksin? Millele tuleks autot hooldades / hooldada lastes tähelepanu pöörata ja mida tuleb teha, mida tavalise auto hooldamisel tegema ei pea?
- kas sapika hoolduse ja parandamisega tulevad üldse tavalised autoremontijad toime või on tegu juba nii teistmoodi asjaga, et parem oleks mõni just neile spetsialiseerunud inimene leida?
- mis konkreetselt ostmist puudutab, siis milline oleks (muidugi väga üldjoontes) hinnaklass sõidukorras autole, mis tehnoülevaatuselt läbi läheks? Vaatan, et rohkem pakutakse autosid, mis vajavad "veidi nokitsemist", aga see pole väga minu teema. Ja juhul, kui ma peaks otsustama sapika näiteks Leedust tuua (seal paistab neid veidi rohkem liikvel olevat) ning kui ta on sealses registris ja ülevaatuse läbinud, kas siis Eestis registreerimine oleks formaalsus või võib ka maanteeameti poolt mingeid üllatusi tulla?
Ühesõnaga, küsimusi sai küll palju, aga vastustega pole mul kiiret (päris nüüd ja kohe ma ostma ei kibele, kuulan veel veidi maad). Kui keegi viitsib vastata, oleks ma päris tänulik ja kui mul midagi olulist küsimata jäi, võite ka sellest rääkida - mul poleks midagi selle vastu, kui sellest teemast tulevikus ka teistele algajatele ja võhikutele kasu tõuseks

aitäh!