Kalle 3A3-966B 72'
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Sellel sillal ei käigi õli sees vaid määrimine toimub pukside juures olevate määrdeniplite kaudu. Need panid ka ikka uued?
Eeliseks võiks olla mittelekkiv sild aga samas õliga variant ilmselt määrib paremini.
Isiklikult eelistan ja kasutan samasugust vana tüübi silda.
Eeliseks võiks olla mittelekkiv sild aga samas õliga variant ilmselt määrib paremini.
Isiklikult eelistan ja kasutan samasugust vana tüübi silda.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Ma lootsin, et leian oma silla küljest ka need korgid, nagu 968M-idel o aga netu. Siis tegin ise. Sild ei tohiks mul lekkima kuidgi hakata - need puksid, mis seal sees olid - leidsin oma poest 1:1-le mingi traktori messing puksid ja vahetasime need ära. Välja saamine oli muidugi eriline probleem, vastavat tõmmitsat polnud. Siis sai rauasaelehega saetud ja lõhestatud vanad ja lõpuks tulid välja. Uued läksid lihtsalt sisse pressi all, natuke pikemad olid aga sai parajaks tehtud.
Määrdeniplid kõik uued. Sild ei leki, sest vahetasin ka õõtshoobade mansetid ära, leidsin jällegi traktori hüdrosilindrite mansettide riiulist 100% sobivad sinna ja istusid ilusti ja tihedalt.
Alumised sarniirisõrmed/munakad pidin panem samad, mis üleval, kuna lühikesi pole saada kusagilt(kindlasti on, aga ma ei viitsi otsida)
panen kontramutrid ja nii saan külgkallet reguleerida.
Kui esisild valmis, lähen veel tagasilla kallale, uurin mis seal kolksub sõidu ajal ja vajadusel vahetan vigased detailid. Ilmselt piirdeaas, amort kutu ja lööb läbi.
Seejärel natuke juhtmeid vedada, nipet-näpet salongi sisustada ja sõidame ülevaatusele.
loodan, et kõik läheb NÜÜD lõpuks ometi plaanipäraselt. Ilmad on ilusad ja motivatsioon laes 
Määrdeniplid kõik uued. Sild ei leki, sest vahetasin ka õõtshoobade mansetid ära, leidsin jällegi traktori hüdrosilindrite mansettide riiulist 100% sobivad sinna ja istusid ilusti ja tihedalt.
Alumised sarniirisõrmed/munakad pidin panem samad, mis üleval, kuna lühikesi pole saada kusagilt(kindlasti on, aga ma ei viitsi otsida)

Kui esisild valmis, lähen veel tagasilla kallale, uurin mis seal kolksub sõidu ajal ja vajadusel vahetan vigased detailid. Ilmselt piirdeaas, amort kutu ja lööb läbi.
Seejärel natuke juhtmeid vedada, nipet-näpet salongi sisustada ja sõidame ülevaatusele.


-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Palun täpsemat infot pukside ja mansettide kohta. Oleks enda riiulisse ka vaja üht komplekti.
Ja ega sa siis mõlemat lahendust ei kasuta (määre ja õli)?
Ja ega sa siis mõlemat lahendust ei kasuta (määre ja õli)?
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
sipelgas wrote:Palun täpsemat infot pukside ja mansettide kohta. Oleks enda riiulisse ka vaja üht komplekti.
Ja ega sa siis mõlemat lahendust ei kasuta (määre ja õli)?
Nüüd ma enam ei tea, ainus võimalus kummid uuesti torsiooni pealt maha venitada(üks vähemalt) et mõõta, üles ma kuhugile ei kirjutanud targa peaga. Aga mansetid olid mõõduga 35x55x10, s.o siis siseläbimõõt korda välismõõt korda paksus.
Pukside koha pealt peaksid ise oma torsiooni ära mõõtma, siseaugu ja võlli, siis saan sulle otsida pukse. Minu võllid olid suhteliselt kulumata, sest rohkelt määret oli sees, aga olen näinud ka täiesti roosteussitanud õõtsavõlle - need tuleks lasta kas üle treida, uued muretseda vms. Muidu vähe kasu pukside vahetamisest.
Kasutan ikka mõlemat silla sees(nii õli kui määret)pukside vahele(seal keerukujuline määrdesoon ka sees) läheb ikka liigendimääre ja torudesse sisse vedrulehtede õlitamiseks paksem käigukastiõli, GL-75 vms. Ega tervet torsiooni ju määret täis ei pumpa, raiskamine ja vähe-effektiivne. Lekkima ei tohiks õli kuidagi hakata mansettide vahelt ja vedrud murduma ka mitte, kui õli sees. Muidu kuivalt pidid pikapeale kriuksuma ja ära murduma/roostetama hakkama seest). Sapi-Vana õpetused

Järgmise trikina tahaks sapika võimalikult kõrgele ajada, nina püsti ja summutid peaaegu vastu maad, et saaks korralikult põhjamastiksi üle kontrollida. Kindlasti on mõne koha pealt seda vajaka, 2006 a. ju sai viimati tehtud teda

Praegu on kere ja sillatööd NR. 1 asi, mootor käib enamvähem normaalselt, seda ei näpi enam ennem ülevaatust. Käigukasti pooltelgede kaitsekummide mansetid tuleks ka vahetada, need natuke leemendasid.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Ahtile nii palju, et Automoto poes Viljandis on esisilla torsiooni puksid kohapeal olemas.
Käisin vana sõbra juures jälle riiuleid tühjendamas eile, andis mulle ukselukkude vastused, uued pidurikatted kõik, needid nende jaoks, 40hj mootori jaoks karteripõhjatihendi(viimane oli), 40hj mootori kolvid, sõrmed, pendelhoova pukse(lõpuks saan 100% kõik puksid vahetatud ka), ja palju muid pudinaid veel. Nüüd on nii hea uusi puhtaid asju auto külge paigaldada.
Eile õhtul meisterdasin ennem vihma juhipoolse ratta juures, sain taldriku paika, vaja veel ainult piduriklotsid sisse panna, vedrud ja ja trummel ka peale. Siis hakkas vihma sadama ja ei viitsinud väljas jamada enam, läksin garaazi ja panin põlvepeal teise käändtelje kokku, sarniirikausid sisse, munakad külge, määre vahele, kummid peale jne. Kruvisin taldriku ka külge ja ka see detail on nüüd valmis auto külge rändama. Õhtul teen kokkuvõtlikud pildid hetkeseisust, kes teab, võibolla saan täna esisilla valmis ka kui ilma on.
Käisin vana sõbra juures jälle riiuleid tühjendamas eile, andis mulle ukselukkude vastused, uued pidurikatted kõik, needid nende jaoks, 40hj mootori jaoks karteripõhjatihendi(viimane oli), 40hj mootori kolvid, sõrmed, pendelhoova pukse(lõpuks saan 100% kõik puksid vahetatud ka), ja palju muid pudinaid veel. Nüüd on nii hea uusi puhtaid asju auto külge paigaldada.

Eile õhtul meisterdasin ennem vihma juhipoolse ratta juures, sain taldriku paika, vaja veel ainult piduriklotsid sisse panna, vedrud ja ja trummel ka peale. Siis hakkas vihma sadama ja ei viitsinud väljas jamada enam, läksin garaazi ja panin põlvepeal teise käändtelje kokku, sarniirikausid sisse, munakad külge, määre vahele, kummid peale jne. Kruvisin taldriku ka külge ja ka see detail on nüüd valmis auto külge rändama. Õhtul teen kokkuvõtlikud pildid hetkeseisust, kes teab, võibolla saan täna esisilla valmis ka kui ilma on.

-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Tänase päeva töö, üks ratas küljes
seegi pole õige ratas, lihtsalt auto liigutamise jaoks ajutiselt alla pandud. Lõpuks tulevad ilusad valged veljed sapika alla ikka.

Alumised sarniirisõrmed on pikad, nagu võõrkehad seal. Kuna lühikesi polnud saada, siis kasutasin pikemaid. Muud vahet pole, kui et lihtsalt pikemad.

Piduriklotsidele ka uued katted needitud, vaja veel torud vedada pumpa ja siis saab juba proovida, kuidas võtavad.

Peale koostamise lõppu tuleb masin ratastele lasta, külgkalle reguleerida, kokkujooks paika panna ja amordipuksid kinni pingutada mutritega. Siis juba laagrite reguleerimine jne.

Ostsin salongi armatuuri külge ka ühe lisavidina, mis võib sapika mootori juures vägagi kasulikuks ja hädavajalikuks osutuda, kuna õli avariituld alati usaldada ei saa. Vean 5mm vasktoru mootióri juurest salongi ja manomeetri külge. Nii näeb reaalset hetkeseisu õlirõhku.

Ehitustööd jätkuvad õige pea. Siis juba uued pildid ja jutt.


Alumised sarniirisõrmed on pikad, nagu võõrkehad seal. Kuna lühikesi polnud saada, siis kasutasin pikemaid. Muud vahet pole, kui et lihtsalt pikemad.

Piduriklotsidele ka uued katted needitud, vaja veel torud vedada pumpa ja siis saab juba proovida, kuidas võtavad.

Peale koostamise lõppu tuleb masin ratastele lasta, külgkalle reguleerida, kokkujooks paika panna ja amordipuksid kinni pingutada mutritega. Siis juba laagrite reguleerimine jne.

Ostsin salongi armatuuri külge ka ühe lisavidina, mis võib sapika mootori juures vägagi kasulikuks ja hädavajalikuks osutuda, kuna õli avariituld alati usaldada ei saa. Vean 5mm vasktoru mootióri juurest salongi ja manomeetri külge. Nii näeb reaalset hetkeseisu õlirõhku.

Ehitustööd jätkuvad õige pea. Siis juba uued pildid ja jutt.

-
- Posts: 529
- Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Mis pidurivoolikuid kasutasid?
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Lada 2101 jupid, made in Germanymadis1080 wrote:Mis pidurivoolikuid kasutasid?

Hehh, mul kogu pidurisüsteem Lada varuosad, v.a. esisilla pidurid, need ziguli tagumised. Pump, torud, otsad, kolmik, töösilindrid jms on kõik Lada omad. Vaatame kuidas ära tasub ennast, praegu veel ei tea.
Eile käis hull pidurikatete neetimine ka, päris huvitav töö, kui kõik kenasti sujub. Esimene kate läks aiataha, viltu jäi ja siis polnud enam midagi teha. Aga õnneks katted odavad, 2.90 tükk, mitte nagu lääne autodel :p
Alates septembrist hakkan iga päev õhtuti kodus olema, niiet sapikaehitus elavneb veelgi. Varsti, varsti,

-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Valmistun täna suuremaks ehitamiseks jälle, sai palju juppe juurde ostetud, määrdeniplikaitsed said otsa, niplid uued aga nüüd ootavad korke ka peale 
Mitmesugused nokitsemise tööd tuleb ette võtta, rooliotsad valmis teha ja külge monteerida jne.

Mitmesugused nokitsemise tööd tuleb ette võtta, rooliotsad valmis teha ja külge monteerida jne.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
On see sul seal vasemääre? Ja kas sama asi on ka kuulliigendites?
Püüa pärast välja jääv osa piinlikult puhtaks saada muidu hakkab kohe tolmu korjama ja läheb koledaks ja niiskeks.
Püüa pärast välja jääv osa piinlikult puhtaks saada muidu hakkab kohe tolmu korjama ja läheb koledaks ja niiskeks.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
sipelgas wrote:On see sul seal vasemääre? Ja kas sama asi on ka kuulliigendites?
Püüa pärast välja jääv osa piinlikult puhtaks saada muidu hakkab kohe tolmu korjama ja läheb koledaks ja niiskeks.
Vasemääre oli ikka ainult selle jaoks, et sõrmed kenasti õõtsade sisse läheks ja rooste eest hoiaks, ülejäänu pesen pärast survekaga puhtaks, kuivatan ja mootoripesuga veel üle ja siis uuesti survekaga. Liigendites on kvaliteetne Valvoline liigendimääre.
Tänase päeva töö oli puhastada piinlikult ilusaks erinevaid detaile, sealhulgas veljed auto jaoks. Valisin välja parimad veljed oma laost ja tegin valiku ka osalt ventiiliaugu järgi - see pidi olema väiksem. Nimelt panen kummid peale tubelessilt. Värvisin haljad veljed esmalt krundiga, seejärel helevalge kattekaga. Jäi päris viisakas ilme. Teine piduritrummel rändas ka külge, silmitsesin neid tikkpolte seal küljes ...need on ikka lühikesed, peaks panema sinna mingid pikemad ja suurema läbimõõduga rattapoldid. Ja nende otsa ka suuremad koonusega mutrid. Täna suurt rohkem ei jõudnud, oli vaja ka igapäevaliikurit Mazdat kõpitseda. Ilmselgelt tahab Mazda varsti puhkust saada ja Sapikas sõitma saada

-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Midagi sain ka valmis. Teine pool seisab ühe piduriklotsi taga, mis veel paigaldamata ja siis saab juba auto ratastele lasta(kui pendelhoob, roolikarp ja paralleelvarras ühendatud on). Roolikarbil sai vahetatud mansetid, uus õli sisse ja läheb. Pendelhooval puksid.

Kummid läksid ilma õhukummita (tubelessilt) peale ja jäid viisakalt pidama, kusagilt õhku ei leki. Olen tulemusega rahul, vaja veljed ka veel tasakaalu ajada koos rehvidega.
Kuna vahepeal tuleb intensiivselt teist töömasinat ehitada, Mazdal nimelt olid amordid, esisilla puksid ära ja tuleb need vahetada, siis sapikas jääb hetkel tagaplaanile. Aga kui Mazda valmis, lõpetan sapika viimased esisilla sõlmed ka ära ja lükkan auto ratastele.

Kummid läksid ilma õhukummita (tubelessilt) peale ja jäid viisakalt pidama, kusagilt õhku ei leki. Olen tulemusega rahul, vaja veljed ka veel tasakaalu ajada koos rehvidega.
Kuna vahepeal tuleb intensiivselt teist töömasinat ehitada, Mazdal nimelt olid amordid, esisilla puksid ära ja tuleb need vahetada, siis sapikas jääb hetkel tagaplaanile. Aga kui Mazda valmis, lõpetan sapika viimased esisilla sõlmed ka ära ja lükkan auto ratastele.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Vahepeal sai natuke muru niidetud, et sapikas päris heina ei kasvaks 

Järgmisest nädalast olen igal õhtul kodus ja proovin edasi ehitada, ilmad hakkavad vaikselt külmemaks muutuma ja ega väljas varsti enam suurt midagi ei tee ilma kinnasteta, kui ikka sügis päris kätte jõuab. Peab esirattad alla saama, maksab mis maksab


Järgmisest nädalast olen igal õhtul kodus ja proovin edasi ehitada, ilmad hakkavad vaikselt külmemaks muutuma ja ega väljas varsti enam suurt midagi ei tee ilma kinnasteta, kui ikka sügis päris kätte jõuab. Peab esirattad alla saama, maksab mis maksab

-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Kui lootus hakkas juba tulema, et saan edasi ehitada, siis pidi nüüd just tervis käest minema. Pärnus mingi gripihooaeg ja sain sellest osa. Praegu võin ainult unistada sapika ehitamisest ja und näha.
proovin kähku terveks saada ja jätkata remonditöödega.

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Saa ruttu terveks, tee auto korda ja siis juba oktoobris Soomaal kohtume 

Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests