Tervist,
Käimas on ühe 40hj mootori remont, mis ennem lahtivõtmist lekkis õli ning töötas suhteliselt kuumalt võrreldes varasemate aastatega. Praeguse seisuga on plokist eemaldamata väntvõll ja nukkvõll. Paari päeva jooksul saab ka sellega ühele poole. Vahetusse lähevad kõik tihendid.
Küsimus 1:
Kontrollimisel selgus, et kaks sisselaskeklappi ei pea. Kummalgi plokikaanel üks. Klapipaisumispilu kontrollimist ei mõjutanud, kuna nookurid olid eemaldatud. Kas peaks vahetama kõik klapid või julgeb keegi soovitada ainult kahe vahetamist?
Küsimus 2:
Kas pulbervärv mootori plekkidel kestab seal valitsevat kuumust?
Mootoriremont: tihendid, klapid, sidur jm.
-
- Posts: 15
- Joined: Mon Apr 06, 2009 5:45 pm
- Contact:
Mootoriremont: tihendid, klapid, sidur jm.
kaffel - 2 pauku 8 auku
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootoriremont: tihendid, klapid, sidur jm.
1. Klapipesad vaja üle lõigata või klapid soveldada. Kui pesadel roosteaugud sees siis pidama ei saa lõikamata. Võimalusel tee kõik klapid korda kuna vastasel juhul võib mõni teine varsti lekkima hakata.
2. Kestab küll.
2. Kestab küll.
-
- Posts: 15
- Joined: Mon Apr 06, 2009 5:45 pm
- Contact:
Re: Mootoriremont: tihendid, klapid, sidur jm.
Tänud vastuse eest,
Klapipesa lõikamist ei osanud veel töödemahtu sisse arvestada. Peab veenduma klapipesade kõlblikkuses. Sohveldamine ehk ajaks asja ära kui pinnad korralikud.
Klapipesa lõikamist ei osanud veel töödemahtu sisse arvestada. Peab veenduma klapipesade kõlblikkuses. Sohveldamine ehk ajaks asja ära kui pinnad korralikud.
kaffel - 2 pauku 8 auku
-
- Posts: 15
- Joined: Mon Apr 06, 2009 5:45 pm
- Contact:
Re: Mootoriremont: tihendid, klapid, sidur jm.
Kas tekstoliithammasratta ees olev muhv istub keermega nukkvõlli otsas ?
Joonise pealt loeks välja küll niimoodi, aga pole varem sellega kokku puutunud.
Tervitused,
Joonise pealt loeks välja küll niimoodi, aga pole varem sellega kokku puutunud.
Tervitused,
kaffel - 2 pauku 8 auku
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Posts: 15
- Joined: Mon Apr 06, 2009 5:45 pm
- Contact:
Re: Mootoriremont: tihendid, klapid, sidur jm.
Mõõdetud said silindrid ja kolvid:
Silindrid kolmepunktimikromeetriga 76,... :
Ülevalt / Keskelt
1. ,055 / ,045
2. ,030 / ,025
3. ,040 / ,035
4. ,070 / ,065
Neljandas olid selgelt näha tugevamad kulumisjäljed, teistel oli veel hoonimisjäljedki olemas. Kirjandust uurides tuleb välja et kulumispiir on 76,10, seega praeguste mõõtetulemustega peaks rahule jääma ???
Kolvid mõõdetuna kruvikuga õlirõnga soone alt:
Silm / Risti
1. 75,54 / 75,81
2. 75,54 / 75,83
3. 75,56 / 75,85
4. 75,54 / 75,89
Millise mõõdu järgi peak kolvi ja silindri vahelist lõtku hindama kui on lubatud 0,05-0,07 mm ???
Silindrid kolmepunktimikromeetriga 76,... :
Ülevalt / Keskelt
1. ,055 / ,045
2. ,030 / ,025
3. ,040 / ,035
4. ,070 / ,065
Neljandas olid selgelt näha tugevamad kulumisjäljed, teistel oli veel hoonimisjäljedki olemas. Kirjandust uurides tuleb välja et kulumispiir on 76,10, seega praeguste mõõtetulemustega peaks rahule jääma ???
Kolvid mõõdetuna kruvikuga õlirõnga soone alt:
Silm / Risti
1. 75,54 / 75,81
2. 75,54 / 75,83
3. 75,56 / 75,85
4. 75,54 / 75,89
Millise mõõdu järgi peak kolvi ja silindri vahelist lõtku hindama kui on lubatud 0,05-0,07 mm ???
kaffel - 2 pauku 8 auku
-
- Posts: 15
- Joined: Mon Apr 06, 2009 5:45 pm
- Contact:
Re: Mootoriremont: tihendid, klapid, sidur jm.
Eile hakkasin tikkpoltide pealt kultuurikihti maha lükkama, kui jäi silma keermeniit mõne poldi plokipoolses otsas. Plokis tikkpoldiavade keermeid kontrollides selgus, et 2-3 ava on suht siledad. See tähendab tikkpolte lahti keerates tuli keermeniit koos poldiga välja.
Pildil ülemine ava on täitsa sile, alumises on veel midagi keermelaadset.

Mida kogemustega mehed arvavad, kui 8-st 1 keere on tuksis, kuid veel midagi hoiab, kas plokikaane saab korralikult pingutatud, või lööb ta mootori töötades selle poldi ikkagi lahti ???
Või siis peaks üle puurima, uuesti keermestama remontmõõduga ja remontmõõdus tikkpoldi panema?
Pildil ülemine ava on täitsa sile, alumises on veel midagi keermelaadset.

Mida kogemustega mehed arvavad, kui 8-st 1 keere on tuksis, kuid veel midagi hoiab, kas plokikaane saab korralikult pingutatud, või lööb ta mootori töötades selle poldi ikkagi lahti ???
Või siis peaks üle puurima, uuesti keermestama remontmõõduga ja remontmõõdus tikkpoldi panema?
kaffel - 2 pauku 8 auku
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootoriremont: tihendid, klapid, sidur jm.
Kindlasti pead korda tegema kuna juba üks polt tekitab vähemalt õlilekke. Kasutada võid siis kas remontmõõdus tikkpolt või V-coil keermetaastajat näiteks.
Minul on kõik avad profülaktika mõttes V-coiliga üle tehtud.
Minul on kõik avad profülaktika mõttes V-coiliga üle tehtud.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests