Oleks vaja abi sapaka mootori korralikult tööle saamiseks.
Kuna ma olen natukene autokauge inimene ja kokkupuude vene masinatega on minimaalne, siis seetõttu ärge pahandage, et osasid asju ei tea. Asi on selline, et pean ise kuidagi saama selle mootori paika timmitud ja tööle korralikult, sest ei ole enam inimesi alles, kes seda asja jagaksid peres.
Tegu on sapaka mootoriga, mis ei asu enam auto peal. On ühe muu tehnika peale tõstetud. Mis mootoriga täpselt tegu, ma ei tea, ei ole näinud tähiseid kuskil mootori peal.
Panen algatuseks mõned pildid. Peale klikkides lähevad suuremaks.


Probleem 1: talvel käis mootor pidevalt 2 või 3 silindriga ainult. No ei tahtnud teisi taha võtta. Sai ostetud uued küünlad, nendega sai masina 3 silindri peale tööle. Tavaliselt on (kui mootorit vaadata pealtvaates ja rihm on üles/ettepoole suunatud) parempoolne alumine see silinder, mis ei tööta. Seal on isegi väljalasketoru külm.
Miks need silindrid siis taha ei tule? Mis selles võib viga olla?
Hetkel panin uue küünla sinna, kus silinder taha ei ole tulnud, siis võtsin ja puhastasin selle ümmarguse sõela ära (see potska seal mootori peal), vaatasin küünla juhtmed üle, võtsin jagajakaane maha, seal mingit probleemi ei näe, kõik korras ja puhas, kaanel pragusid mõrasid ei ole. Peale seda asja hakkasid kõik silindrid läinud nädalal tööle.
Aga siit tekkis probleem nr 2:
nimelt alguses käib kõik ilusti, aga kui masinaga sõita ja koormus on taga, siis mingi hetk hakkab jama pihta. Nimelt on nii, et kui lasta sidur lahti või vahetada käiku, siis kaob mootoril jõud tagant ära, pöörded kukuvad alla ja gaasiga mängides on masinat väga raske tööl hoida. Siiamaani enamasti sureb masin välja selle asja peale ja siis on käimasaamine päris raske. Muudkui käia teda, kuid lõpuks läheb käima. Mingi hetk tekib tunne, nagu vasaku külje pealt ei tahaks mingi silinder töötada vms, aga samas gaasitades hääl on hea ja jõudu nagu oleks, kuigi samas, selle jamamisega viskab tossu vasakpoolesest summutist välja, tihti on see must. Aga samas bensu haisu üles ei löö.
Ma alguses mõtlesin, et kui on probleem koormuses, et siis peaks näiteks hüdraulikaga mängimine samamoodi mootori välja suretama, aga ei. Mängi hüdraulikaga palju tahad, ei sure välja. Ja niikui liikuma hakkad, hakkab jama pihta ja kui uuesti seisma jääd, siis ongi nii, et masinal on päris keeruline korralikult tühikäigul töötada ja mitte välja surra.
Varasematel aastatel oli midagi sarnast, aga siis lõi bensu lõhna üles. Seekord bensu lõhna ei tunne.
Probleem 3: minu meelest saab masinal aku liiga kiiresti tühjaks. Kus asub sellel masinal genekas? Üks seier on masinale pandud, mis näitab laadimise ampreid. See on suht 0 lähedal töötades. Käivitusel läheb seal -15...-30 A ikka ära. Kahjuks tollel näidikul väiksemaid numbreid peal ei ole, niiet ei tea, palju A tühikäigul tuleb.
Jagaja kaas on ostetud uus läinud aastal. Küünlad on uued. Sai ostetud ka küünla juhtmed, kuid need kohe kuidagi ei sobinud. Vist oli mingi teise mootori mudeli omad. Pikkused olid valed. Või teine asi, päris sapaka keres jooksevad need juhtmed jagajatest küünaldeni teise koha pealt?
Enne kevadet vahetasin starteri ära. Vana lõpetas lepingu üles.
Minu küsimus olekski, et mida ma antud juhul teha saan, et mootor saaks korralikult tööle? Et alati oleks 4 silindrit ikka taga, et mootoril oleks jõudu, ja et mootor end nö täis ei tõmbaks ja et selliset imelikul kombel välja ei sureks käiku sisse pannes, nagu eelpool kirjeldada püüdsin.
Küsiks ka, et mis mootori margiga on täpselt tegu?
Või peaks midagi lahti võtma, puhastama, regulleerima vms? Kui peab, siis äkki selgitate, et mida ja mismoodi. Vist mingeid tööriistu ka leiab ka sealt garaažist, millega vist vanasti Ladasid, sapakaid ja mootoreid remonditi ja hooldati.
Nii, loodan, et sai hetkel kogu probleem üles kirjutatud. Kui midagi jäi puudu, eks ma siis täiendan.
Aitäh. Loodan, et saan selle mootori korralikult jooksma ja tööle Teie abiga.