Jõudu !
Vabandan juba ette kuna enamus jutust tuleb teoreetiline targutamine ja sel sajandil ma K-133-ga maadelnud ei ole aga ehk on natukenegi kasu.
Kogu see alumine osa karpast, mis segusiibrist allapoole jääb mõjutab
ainult tühikäiku.
Sõidu ajal peab paigas olema ujuki tase ja enamus bensiinist lahkub karpast läbi ujukikambri põhjas oleva peadüüsi.
Kõik. Nii lihtne ongi karpa.
Ja nüüd siis tegelik elu.
Kõigil sapaka karpadel mida ma olen näinud on kaaned poltidega kõveraks väänatud. Tihendid ei saagi pidama hakata kuni pole ülemine pool jälle siledaks lihvitud.
Kui ei usu proovi ilma tihendita ja vaata palju valgust läbi paistab.
Täpselt ei mäleta aga K-133-l käis mingi bensiini kanal ka läbi karpa kaane kohe lõõri kõrvalt. Selle ümbruses on eriti oluline et tihend peaks.
Järgmine "leivanumber" on kiirenduspumba põhjas üks klapp mis tohib bensiini läbi anda ainult siis kui sinna peale vajutatakse. Sellega olen maadelnud rohkem kui ühel korral. Lekkima kipub raip.
Tüüpiline näide sapika karpast seeria nr 3.
Karpa all otsas talla sees, peale segusiibrit on vähemalt 1 peenike auk (ja teine segusiibrist üleval pool vist) mille kaudu tühikäigul küttesegu peaks käima. Üpris mitmel karpal on sealkandis tugev tahma kiht olnud niiet pole nähagi kus need augud olnud on. Kogu tühikäigu süsteem loomulikult siis enam ei toimi. Järgmine liigutus mida tehakse on kähku gaasi rohkem peale tõmbamine. Jah, tõesti mingisugune tühikäik tekib aga tühikäigu kruvidest seda enam reguleerida ei saa kuna gaasi siiber on nii lahti et kõik aur käib sealtkaudu, mitte enam tühikäigu süsteemist.
Kui siia nüüd veel juurde panna lekkivad karpa alused ja kollektori teises otsas olevad tihendid, kurat teab mis asendisse väänatud ujuk, pool pidune nõelklapp ja sodi täis ujukikambri põhi siis annabki ühe "harju keskmise" sapika karpa kokku.
Tegelikult kompressor, karpa puhastus aerosool, veidike kaltsu, liivapaber ja mingi sile pind kaane lihvimiseks + tihendikomplekt ja peaks päris hea saama.
Ah jaa, Õhufiltri korralik diisliga läbi pesemine + alumise kopsiku puhtaks kraapimine on ka asi mida võiks korra hooaja jooksul läbi teha.
Siia lõppu veel üks ilus värviline pilt(ei ole minu oma) aga hea näpuga järge ajada ja mõistatada kust käib õhk ja kust bensiin.
http://i768.photobucket.com/albums/xx32 ... /ZAL13.gif
Võimalik et siia sai nüüd ka mingi osa vale infot. Kui keegi oskab midagi parandada või täiendada, andke tuld. Hea kui kõik karpa trikid ühte kohta kokku saaks.