Kalle 3A3-966B 72'

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Mitmeid Forde on lammutatud ja sealt neid üle jäänud. Sulle sobiks tegelikult EDIS süsteem hästi, kuna sul ju väntvõlli wheel olemas, sinna VR sensor juurde(nihutatav, et täpselt paika saaks ajada). Skeem EDIS mooduli ühendamiseks:

Image

Siis sa võid jagaja augule üldse korgi peale panna. (Õlipumba võll peab muidugi alles jääma).
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Mida rohkem loed seda hullemaks asi läheb. Hetkel juba mõtlesin, et ei lähe EDIS peale aga eks näis. Peab veel lugema ja seedima seda asja. Põhimõtteliselt võiks mootori ajutiselt tööle panna ainult pritsega ja jagaja jätkas alles aga süüdet juhiks ikkagi MS abil. Pärast siis süüde ümber teha aga ajutised asjad on nii nagu nad on.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Põhimõtteliselt võiks mootori ajutiselt tööle panna ainult pritsega ja jagaja jätkas alles aga süüdet juhiks ikkagi MS abil.
Kui jagaja alles jätad, ja võtad sealt ignition impulsi(näiteks Halli sensoriga), ei pea sa trigger wheeli üldsegi panema. Ja ujustasin juba ära, et Megasquirtiga pole sul EDIS-t ka vaja, lihtsalt nelja väljaviiguga süütepooli(ja kui MegaSquirt neid amprite poolest ära ei draivi siis võibolla lisaks ka kahte Mosfet transistorit). "Megaplurts" juhib ise süüdet ja tekitab kaks eraldi sädet(wasted sparki).
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

MS2 tuleb veidi ümber ehitada ja aretada, et saaks mitut pooli juhtida. MS3 on see juba oluliselt lihtsam.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Kuna viimati peal olnud pihustitega sisselaskekollektor on nüüd üks osa pritsungisüsteemist(ei kõlba enam karburaatoriga kasutamiseks) siis võtsin laost ette järgmised kollektorid. Esimesega ilmnes kohe probleem - sisselaskekollektor on lühem. Seda siis millimeeter või paar. Tundub, nagu oleks seda suurendatud surveastmega mootoril kasutatud(ja maha freesitud/lihvitud). Põhimõtteliselt saan selle peale panna, aga sisselaskekollektori tihendid tulevad paksemad teha(2..3mm). Muidu on nad originaalis umbes 1 mm seinapaksusega.
Karburaator on nüüd täiesti valmis, modifitseerisin veel tühipööretenõela - paigaldasin selle alla kummiseibi, nüüd läks reguleerimine veidi täpsemaks(ennem muutus asend hüppeliselt) :p
Ostsin kaks 12V H5 55W/60W pirni täna(H4 välimuselt aga krae teine), sobivad mu sapikale ja näitavad võimsalt(võrreldes originaal R2 tuledega). 2 tk hind 2.50 eur.
Ootan juba nädalavahetust, et midagi teha, tahaks soojenduse ära proovida ja autot ülevaatusele lähemale viia(puuduolevad jupid külge panna). :)
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Õhtust, lp. klubilised!
Avastasin, et mul loksub rihmaratas. Nimelt, mitte väntvõlli teljega paralleelselt vaid ringiratast vasakule ja paremale käega keerates umbes 2mm. Kas midagi võib ära kulunud olla? Märkisin loksuvad osad joonisel:

Image

Süüdet on raske täpselt paika saada, muidu ei häiri.
Last edited by pooltelg4 on Tue Jan 15, 2013 9:24 pm, edited 1 time in total.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Ilmselt polt lahti sealt seest. 968-1017023 numbriga
Tagumine jalg ju kiilu otsas aga polt hoiab paigal.


Tiit võib sellega seotud seiklustest lähemalt rääkida :roll:
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Parandasin vigase viimatilisatud pildi ka ära. Selge, pingutan polti siis. Ju kiilu peal annab loksuda vist ja polt lahti rappunud(või unustasin selle üldse õige momendiga üle pingutada suures ehitamishoos). :)
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Kiilu peal täitsa tihedalt ta ei olegi. Lõplikult paigal hoiab teda siiski polt. Ja kindlasti poldile stopperseib ka peale väänata.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Selleks ma pean siis tsentrifugaalfintri lahti võtma, rihmaratas maha ja siis saan pingutada? Ahjaa, vända nagad on ju rihmaratta külge keeratud, mitte talla külge :D seal mu viga ongi, selgee. Pingutan nädalavahetusel ära kohe selle ja stopper peale. Siis saan korraga õlifiltrit ka puhastada, kuigi 20km tagasi ma alles tegin seda :D niikuinii tuleb ka uus õlivahetus, sisse läheb Valvoline 10W40 poolsünt ikka. Miks? Sest vahepeal remontisin ju mootorit, võtsin kaasi maha ja purusid läks ikka õli sisse. Karteripõhja tahaks ka ümber ehitada - küttekehale ava teha. Nüüd läheb soojendus mitte enam karteripõhja külge vaid 500W 230V spiraal õli sisse. Soojendab jahedamatel hommikul õli vedelamaks, milleks vaesekest kurnata paksu õliga.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Rihmaratta kuus polti lahti ja maha. Polt kinni keerata ja siis stopper peale. Stopperi üks külg siis poldi vastu ja teine naga läheb läbi koonusketta jala sees olevasse soonde.

Polt käib muidu 100-125 Nm jõuga kinni.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Polt käib muidu 100-125 Nm jõuga kinni.
No siis nagu auto rattamutrid/poldid, sama jõuga enamvähem. :)
Räägin nüüd, mis ma täna tegin. Vähe, aga asi seegi.
Pesin õhulugeja lõdviku täiesti puhtaks, ennem oli karterituulutuse vooliku juurest õline. Tulemus selline(see läheb ka sapika mootoriruumi):

Image

Peale 15minutilist nühkimist tõin lagedale õhulugeja(Mazda 323 BG oma). See on laba-tüüpi MAF - VAF(Vane Air Flow Meter). Puhastasin ka seda, ja võtsin plastkaane maha, et uurida takistuskeha seisukorda. Välimus oli super, nagu täiesti kulumata. Bensiinipumba kontaktid olid samuti puhtad. Need lülitavad benspumba järele, kui õhku hakatakse imema(starterit antakse).

Image

Kuidas see õhulugeja töötab? Näide on siin(õhu asemel minu sõrm):

Image Image

Sellel lugejal on ka integreeritud siseneva õhu termoandur, niiet ta suudab aju erinevalt juhtida nii külma- kui ka palava välisõhu korral. Esimese puhul mahub õhku rohkem mootorisse ja segu tuleb muuta rikkamaks, palava suveilma korral vastupidi.

Siin on ka mu karburaatorinõela aretus - see väike rõngas ajas vahepeal küll asja ära, kuid -10 kraadi saabudes hakkas karbussi üle ujutama. Sain nüüd korraliku nõela muhu karpast, mis peab ideaalselt.

Image
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Tore ikka, siis kui nädalavahetus hakkab paistma ja mu käed tahaks sapika kallal tegutseda, mängib ilm meil vingerpussi jälle, huvitav kas ta saab aru, et nv saabub? :D

Image

imelik tõesti. Muudkui ainult küta maja ja ära nina välja pista. Saab mis saab - teen homme õhtul SL kollektori tihendid valmis, panen "uue" karpa peale, jagaja paika, õliradiaatori külge, süüde õigeks ja tuld. Ennem lasen plokisoojendusega õli ka veidi soojaks. Tahaks nii väga neid uusi summuteid proovida, eelmine kord ei saanud aru, sest mul olid nad küljest ära kui karpat proovisin. igatsen seda toore bensiini lõhna, mis käivitamisel õhku paiskub :D
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Ilm siis õrnalt jahe(-24 kraadi kuvab termomeetri ekraan õue kohta praegu) ja mina tulin väljast sapikat ehitamast.
Asetasin oma kohale remonditud ja määritud jagaja ning kruvisin kinni. Juhtmed tuleb veel korralikult ära vedada aga põhimõtteliselt on süüde paigas(kasutasin akut ja 12V 5W pirni). Sisselaskekollektor on peal, õhusuunamise plekk peal ja karburaator küljes. Voolikud on nüüdseks ilusti painduvaks läinud ja saan pärast ära ühendada. Ujuki taset peab veel reguleerima. Mootori temperatuur peaks praegu vähemalt 15..20 kraadi olema, loodan et läheb käima(loodan väga). Karterisoojendus peale ei sobinud, pole lamedat pinda, üle jäi elektripliit telliskivide peale ja seina. Kui mootor ei lähe käima, proovin hommikul edasi.
Mõelda vaid, ma pole 5 pikka kuud oma sapikaga sõitnud :D
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

pooltelg4 wrote:Mõelda vaid, ma pole 5 pikka kuud oma sapikaga sõitnud :D
Nii pikaks ei tohi jätta vahet. Võõrutusnähud võivad liiga raskeks kujuneda.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest