Kalle 3A3-966B 72'

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Updeidin oma teemat - esimesed edusammud, mootor käis täna hommikul paar minutit iseseisvalt, täheldasin heitgaaside lõhna järgi segu lahjasust, arvatavasti temp. andur pekkis, kuna tester näitas selle takistuseks 0,5 oomi(mootoriploki temp. olikäivitushetkel ~1 plusskraad, anduri takistus peaks selle temperatuuri juures olema vähemalt 18 kilo-oomi). Pritseimpulsside ajastus pole ka õige, sain need veneaegse jagaja kontaktide pealt(pidin lisama LM7805 5voldise pingeregulaatori, sest otse ühendades oleks aju sisend maha põlenud).

Hetkel pole isa jõudnud veel mazda-vene jagaja jaoks võlli valmis treida, ennem seda ma mootorit korralikult testida ei saa. Uut lambda andurit ka veel pole. Keerasin aukude ette ettejuhtuvad vanad andurid(augutäiteks). Mis siis saab kahe anduriauguga? - üks läheb auto aju tarbeks küttega HEGO, teise pesasse tuleb wideband lambda, plus ehitan näidiku armatuurlauale. Hakkab mul reaalajas küttesegu kontrasti näitama (A/F gauge).

Eilne mootoriuumi aretus:
Image
Aju peidan tagaistme alla:
Image
Armatuur, juhtmed kinnitamata veel:
Image
Katuseluuk seestpoolt:
Image
Image
Image
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Kui kellelgi on üks Motorcrafti DFS coilpack üle, siis olen sellest huvitatud! Hakkan jagajakaanest vabanema, ehitan wasted spark süsteemi.
Image
Image
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by metsamees »

7805 on igavene jama impulsside 5v peale tegemiseks. Läheb genereerima, aeglane jne. Stabilitron + takisti jadamisi peaks kõvasti parema tulemuse andma.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

metsamees wrote:7805 on igavene jama impulsside 5v peale tegemiseks. Läheb genereerima, aeglane jne. Stabilitron + takisti jadamisi peaks kõvasti parema tulemuse andma.
Vot kui ma nüüd selle pärast ei saanudki mootorit korralikult tööle, siis rihma mulle vaja :D tean seda ju küll, aga laiskusest kasutasin "kiirmeetodit", sest 7805 vedeleb igalpool :)
Aitäh, et meelde tuletasid. Aga nüüd proovin mazda optilise andiuriga jagaja ikka peale panna, kuid rootorit ning jagajakaant ei taha. Selleasemel panen väntvõlli rihmaratta otsa trigeri ja mootori külge TDC anduri, mis hakkab silindrite süütepoole kahekaupa "switchima", nelja silindriga on see lihtne.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Otsustasin, et kuna ARK-ist mul ümberehitusluba ei ole, ja ei hakka ka sellega vaeva nägema ja närve sööma, siis läheb talveks peale karburaator ja teine sisselaske kollektor. Miks? - Praegu on võimatu autot garaazi ja hoiukoha vahel veeretada, maapind on nii künklik seal kus ehitan autot, ja pidevalt garaazis hoida ei saa, kuna seal teine auto vahepeal sees. Panen hetkel tavalise karburaatori tagasi, et saaks käima panna ja sõita sooja garaazi. Jooksvalt ehitan mootorit ja selle pritsungi abiseadmeid edasi, aga peale aretan selle pritsungi lõplikult siis kui tehnoülevaatusel käidud. Soojendssüsteemi teen valmis, seda ei jäta pooleli.

Küsimus laiale ringile - kunas pean läbima TÜV, mis kuu, kui mu numbrimärk on 07ZJU (mitte tavaline euroopa numbrimärk vaid USA-stiilis)?
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

pooltelg4 wrote:Küsimus laiale ringile - kunas pean läbima TÜV, mis kuu, kui mu numbrimärk on 07ZJU (mitte tavaline euroopa numbrimärk vaid USA-stiilis)?
September on viimane kuu käia.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Oh, siis võib varsti ära käia(karburaatoriga ikka), pärast TÜV panen pritse peale tagasi. Septembrini aega küll ja küll ;)
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Pole juba kuu aega midagi kirjutanud, parandan selle vea siis :D
Vahepeal tegin puhtaks karburaatori, suvel olin kindel, et seda vidinat mul enam vaja ei lähe, aga tegelikkuses on see vägagi oluline. Tehnoülevaatusele ma juba pritsega ei lähe. Niisiis, puhastasin detailhaaval lahti võetud karbussi põhjalikult ja vahetasin kuluosad. Lisaks paigaldasin gaasisiibri otstesse kummimansetid - tihendid, et võlli lõtku tõttu mootor lisaõhku ei saaks:

Image

Tulemus selline:

Image

Üks harilik(ilma pihustiteta) sisselaskekollektor sai ka läikima löödud:

Image

Silma jäi ka jagaja, mis praktiliselt kasutamata aga seisnud ilma kaaneta mustas garaazis. Pesin sellegi jupid ükshaaval hoolikalt puhtaks ja määrisin võlli, puhastasin kontaktid ja reguleerisin katkesti-jagaja. Homme asetan need asjad auto peale ja proovin, kuidas õnnestus. :) Seniks - head ööd klubilistele!
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Sõidan täna üle pika aja maale. Kaeme siis, kas jõuan sel nädalavahetusel ka sapika juures midagi tehtud, ennem seda kui pühapäeval ära Rootsi kruiisile sõidan. Plaan oli autoga mõned tiirud sõitu teha ja summutite pealt värvi maha põletada :D ei tea kas karburaatori korralikult tööle saan, sest pole siiani korralikku ujukinõela leidnud(mis peaks ka, mitte läbi ei laseks). Homme juba pikemalt siia teemasse. :)
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Vahepeal sai tegeletud sapikale uue õliradika ehitamisega. Lõikasin kasutatud metallist bensiinifiltrist 7mm-sed voolikuotsad maha. Võtsin Mazda 626 GD salongisoojendusradiaatori, jootsin sealt 18mm-sed voolikuotsad maha. Puhastasin pinnad, natuke saltserit ja jootsin 7mm otsad radiaatori külge. Ennem seda puhastasin radika happelahusega seestpoolt õrnast katlakivikihist, mis sinna aastatega sadestunud oli, pesin läbi ja lasin kuivada. Nüüd on uus õliradiaator valmis. Karterisse rohkem õli ei pea kallama hakkama, kuna radiaator mahutab pool kohvitassitäit õli(normaalne kogus, ei tõmba karterit kuivaks). PILTE ka:

Image

Image

Nüüd tuleb hakata tuuletunnelit ehitama, kuhu radiaator sisse istutada, lisada tsüklonventilaator ja siis hakkabki juba asi õhku tagaakna peale puhuma. :)
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Mootorit karpaga tööle ei saanud? Ja pritse osas mingeid edasiminekuid ka olnud?
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

külmad vahepeal olnud, see nädal on vähe pehmem aga pole tahtnud teist ilmaasjata käiata. Kindlasti saaks käima ka. Teen parem asjad lõpuni ja siis proovin, soojenduse ja pritse juhtimise(sest niikuinii tuleb pritse tagasi, teine sisselase lihtsalt). Juhtmed paigutan ennem ära.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Google pildiotsinguga jõudsin otsapidi Mazda foorumisse. Peab ütlema, et oli huvitav sirvimine kuna leidus vähe rohkem ja spetsiifilisemat infot.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Tõsi, pikemat aega juba kirjutan ka Mazdaklubisse tegemistest. Kõrghetk oli muidugi sügisel, kui aega leidus praktiliselt 100% sapika jaoks. Otsustasin, et kuna pritsesüsteemi olulised osad tulevad Mazda 323 pealt, siis oleks otstarbekas ka sinna vene masina jaoks konto luua(igapäevaauto Mazda 626 GD kupee kohta on mul juba foorumis varem teema olemas olnud, sest ehitasin seda ka ümber). Luban, et ehitamine läheb täies hoos jälle lahti, kui ilmakraadid vähegi plussi lähevad. Garaazis kütet pole ja käsi ilmaaegu külmetada ei taha. Ega see jahedas õige ehitamine polegi(juhtmed ei paindu ja plastikosad kipuvad murduma). Kui juba teha, siis korralikult ;)
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Seniks kõvat mõttetööd ning teoreetilist arengut.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 3 guests