ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Andurite juhtmekinnitusosa on sama. Usun, et andur on õige aga eks ma vaatan selle millalgi üle. Nüüd eile-täna sai sõidetud 100km otsad ja asi toimetas valetpidi. Nimelt külmalt oli põhjas, et 110 kraadi ja kuuma mootoriga näitas 95. Ehk siis temperatuuri tõustes hakkas näidik langema.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Andurite juhtmekinnitusosa on sama. Usun, et andur on õige aga eks ma vaatan selle millalgi üle. Nüüd eile-täna sai sõidetud 100km otsad ja asi toimetas valetpidi. Nimelt külmalt oli põhjas, et 110 kraadi ja kuuma mootoriga näitas 95. Ehk siis temperatuuri tõustes hakkas näidik langema.
Küsin veel üle, kas vahetasid ära mootori küljes oleva anduri või armatuuris näidiku? võibolla on näidiku juhtmed vahetuses. Näidiku väljaviigud on:

D-andur, B-süüte pinge 12 volti, ja korpus on massiühendus.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Ikka mootori küljes oleva. Mul neid viimase paari kuu jooksul mitu tükki olnud kasutusel ja kõik on töötanud õigesti aga mingi tühja kohaga või siis lõpuks ära surnud.

See uus on aga süüde sees kohe 110 peal ja temperatuuri tõustes langeb.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by pooltelg4 »

Sellisel juhul andur vigane ikka siis, sisemuses on lühis ja temperatuuri tõustes seal sees kontakt massiga lihtsalt väheneb kuidagi ja näitabki kellaplokis väiksemat temp-i. Eks tuleb siis uus andur muretseda. Neid peaks liikuma veel küllaldaselt vanakraami turgudel ja laatadel.

Soovin edu sulle!
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Nii ta ilmselt on jah. Ei ole olnud aega, et võtta multimeeter kätte ja kontrollida. Ilmselt seda ei tee kah ja ostan uue.

Mõnus on muidugi see, et seesama andur sai just Volga poest ostetud.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Vahpeal igalppol käidud aga sapikat pole olnud aega teha. Eelmine reede sai sõidetud Järva-Jaani ja kõik oli suurepärane. Ainuke mure oli ehk kerge kolin mootoris. Laupäeval oli see kolin juba suuremaks läinud ning tagasi Tallinna sõites polnud autol jõudu ning kütust võttis palju. Nii ma siin olen nüüd temaga nädala sõitnud. Pidevalt meelitades ja uimerdades.

Täna mõtlesin, et vaatan süüte üle. Eelmine kord sai pandud paika stroboga aga seekord pidin läbi ajama lambiga. Erinevus võis tulla kasutatavatest vahenidest aga hetkel oli süüde umbes samapalju hiline kui enne varane. Seega oli päris hullult paigast ära ja panin tagasi varaseks. Koju sõites oli jõudu ikka mehiselt jälle ja võis valgusfoori tagant kenasti süstida. Samas tühikäigul käib mootor ikkagi kehvalt.

Kuidas süüde valeks läks ei tea. Vaevalt keegi seda mul keeramas käis aga mõtlen, et äkki tekstoliithammakas on asjas kuidagi süüdi. Igatahes homme põhi alt ära ning vaatan kepsud üle ning vahetan õli ära kuna selle vahetuse aeg on juba ammu käes. Maha kisun ka otsakaane ja vaatan ka mis seal all on. Üha enam õli lekkima hakanud kütusepump tuleb samuti asendada.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Ja sellised näevad välja u 4500 km sõitnud kepsusaaled. Ja raamsaaled on ka mõnusa lõtkuga.

Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Ma ei tea mismoodi see mootor töötas aga igatahes au talle. Kasti mahavõtmise käigus selgus ka, et vedava võlli otsalaager on läbi ja otsasimmer lekib. Muidu oleks aga võinud Lätti minna küll sellise hammakaga. Vähemalt poleks igav hakanud ilmselt.

http://youtu.be/MhOor6vWprk
http://youtu.be/fZXkVXQ1-8Q
http://youtu.be/3qQEgpDvuYs
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Endale meeldetuletuseks ja teistele teadmiseks, et generaatori laagrid on 17x40x16 ehk 62203-2RS.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Täna tähtis päev kuna hommikul tiksus kellale ette number 20000.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Läti reisi järelkajana võib veidi kütusekulust rääkida. Kaks täiskasvanut, 2 last, katusraam ja kast katusel pluss muu träni pakiruumis võttis 399 km peale 36,43L kütust ehk siis 9,1L/100km.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Kuna taaskord on põhjust remondiks siis ka väike jutt.

Reedel sai mindud Haapsallu, laupäeval osalesime Nostalgiapäevade paraadil. Sealt edasi Tallinna ja siis Kiiule kust anti start orienteerumisele. Laupäeva hommikul sai gero remonditud kuid töötas 8 km ja siis seiskus taas. Tallinnas uuesti remonti pumba vahetuse näol kuid võistluse ajal selgus ikkagi, et töötab umbes 10 minutit. Et igav ei hakkaks siis oli võistluse ajal probleemiks välja hüppav tagurpidikäik. Mida edasi seda hullemaks läks ja oli lõpus huvitavaid kordi kus sai risti teel oldud nina kraavipervel ja tagurdada ei saa. Lõpuks sai ikkagi välja kuid sellega asjad ei lõppenud. Umbes pool tundi enne lõppu hakkas masin jõnkustama ja jõudu polnud. Sai kuidagi ikka finishisse jõutud.

Kui oli aeg kodutee ette võtta siis oli tegu, et masin tööle saada. Väike sõit ja selgus, et sõit võimatu ning tuli teha väike "remondipeatus". Midagi nagu ei teinudki aga sain ta tööle nii, et kannatas kuidagi sõita. Jõnksutades ja olematu jõuga aga õnneks polnud pikk maa minna. Mingi hetk üritasin gero uuesti tööle panna aga kiirus langes kohe hetkega kuna niigi olematut jõudu vähendas siis küünla poolt pandud koormus generaatorile. Tallinnasse jõudes sain selgeks, et sõita saab normaalselt siis kui koguaega pedaaliga mängida. Kiirenduspump töötas siis koguaeg ja autol oli jõudu rohkem.

Järgmine nädalavahetus vähe karmim katsumus Uunikute Tähesõidu näol. Aga üldiselt oli sapikate jaoks huvitav laupäevaõhtu.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Vahepeal sai ka lahenduse lõpuks oma temperatuurianduri probleemile. Nimelt sobib minu vana tüübi näidikuteplokiga andur, millel markeering 101.

Ja eile nägin võistluse ajal ka ühte M kere seismas ühes hoovis.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Rallimasin ärkas just taas elule. Natuke sai remontida katkesti-jaoturit kuid põhisüüdlane oli süütepool, mille sekundaarmähis oli katkestusega. Oli säde mingil kujul ka olemas kui oluliselt nõrgem kui vaja. Peale vahetust tuksub mootor jälle kenasti.

Käikudega on endiselt vanaviisi.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Täna järjekordne gero kütusepumba vahetus. Eelmine oli kusagilt lühises ja mähis oli kogu aeg voolu all isegi lahutatud kontaktide korral. Homme selgub tõde kas seekord töötab kauem.

Ja tutikas punane vinge kütusepump läks ka külge.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests