ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Andurite juhtmekinnitusosa on sama. Usun, et andur on õige aga eks ma vaatan selle millalgi üle. Nüüd eile-täna sai sõidetud 100km otsad ja asi toimetas valetpidi. Nimelt külmalt oli põhjas, et 110 kraadi ja kuuma mootoriga näitas 95. Ehk siis temperatuuri tõustes hakkas näidik langema.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Küsin veel üle, kas vahetasid ära mootori küljes oleva anduri või armatuuris näidiku? võibolla on näidiku juhtmed vahetuses. Näidiku väljaviigud on:sipelgas wrote:Andurite juhtmekinnitusosa on sama. Usun, et andur on õige aga eks ma vaatan selle millalgi üle. Nüüd eile-täna sai sõidetud 100km otsad ja asi toimetas valetpidi. Nimelt külmalt oli põhjas, et 110 kraadi ja kuuma mootoriga näitas 95. Ehk siis temperatuuri tõustes hakkas näidik langema.
D-andur, B-süüte pinge 12 volti, ja korpus on massiühendus.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Ikka mootori küljes oleva. Mul neid viimase paari kuu jooksul mitu tükki olnud kasutusel ja kõik on töötanud õigesti aga mingi tühja kohaga või siis lõpuks ära surnud.
See uus on aga süüde sees kohe 110 peal ja temperatuuri tõustes langeb.
See uus on aga süüde sees kohe 110 peal ja temperatuuri tõustes langeb.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Sellisel juhul andur vigane ikka siis, sisemuses on lühis ja temperatuuri tõustes seal sees kontakt massiga lihtsalt väheneb kuidagi ja näitabki kellaplokis väiksemat temp-i. Eks tuleb siis uus andur muretseda. Neid peaks liikuma veel küllaldaselt vanakraami turgudel ja laatadel.
Soovin edu sulle!
Soovin edu sulle!
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Nii ta ilmselt on jah. Ei ole olnud aega, et võtta multimeeter kätte ja kontrollida. Ilmselt seda ei tee kah ja ostan uue.
Mõnus on muidugi see, et seesama andur sai just Volga poest ostetud.
Mõnus on muidugi see, et seesama andur sai just Volga poest ostetud.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Vahpeal igalppol käidud aga sapikat pole olnud aega teha. Eelmine reede sai sõidetud Järva-Jaani ja kõik oli suurepärane. Ainuke mure oli ehk kerge kolin mootoris. Laupäeval oli see kolin juba suuremaks läinud ning tagasi Tallinna sõites polnud autol jõudu ning kütust võttis palju. Nii ma siin olen nüüd temaga nädala sõitnud. Pidevalt meelitades ja uimerdades.
Täna mõtlesin, et vaatan süüte üle. Eelmine kord sai pandud paika stroboga aga seekord pidin läbi ajama lambiga. Erinevus võis tulla kasutatavatest vahenidest aga hetkel oli süüde umbes samapalju hiline kui enne varane. Seega oli päris hullult paigast ära ja panin tagasi varaseks. Koju sõites oli jõudu ikka mehiselt jälle ja võis valgusfoori tagant kenasti süstida. Samas tühikäigul käib mootor ikkagi kehvalt.
Kuidas süüde valeks läks ei tea. Vaevalt keegi seda mul keeramas käis aga mõtlen, et äkki tekstoliithammakas on asjas kuidagi süüdi. Igatahes homme põhi alt ära ning vaatan kepsud üle ning vahetan õli ära kuna selle vahetuse aeg on juba ammu käes. Maha kisun ka otsakaane ja vaatan ka mis seal all on. Üha enam õli lekkima hakanud kütusepump tuleb samuti asendada.
Täna mõtlesin, et vaatan süüte üle. Eelmine kord sai pandud paika stroboga aga seekord pidin läbi ajama lambiga. Erinevus võis tulla kasutatavatest vahenidest aga hetkel oli süüde umbes samapalju hiline kui enne varane. Seega oli päris hullult paigast ära ja panin tagasi varaseks. Koju sõites oli jõudu ikka mehiselt jälle ja võis valgusfoori tagant kenasti süstida. Samas tühikäigul käib mootor ikkagi kehvalt.
Kuidas süüde valeks läks ei tea. Vaevalt keegi seda mul keeramas käis aga mõtlen, et äkki tekstoliithammakas on asjas kuidagi süüdi. Igatahes homme põhi alt ära ning vaatan kepsud üle ning vahetan õli ära kuna selle vahetuse aeg on juba ammu käes. Maha kisun ka otsakaane ja vaatan ka mis seal all on. Üha enam õli lekkima hakanud kütusepump tuleb samuti asendada.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Ma ei tea mismoodi see mootor töötas aga igatahes au talle. Kasti mahavõtmise käigus selgus ka, et vedava võlli otsalaager on läbi ja otsasimmer lekib. Muidu oleks aga võinud Lätti minna küll sellise hammakaga. Vähemalt poleks igav hakanud ilmselt.
http://youtu.be/MhOor6vWprk
http://youtu.be/fZXkVXQ1-8Q
http://youtu.be/3qQEgpDvuYs
http://youtu.be/MhOor6vWprk
http://youtu.be/fZXkVXQ1-8Q
http://youtu.be/3qQEgpDvuYs
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Endale meeldetuletuseks ja teistele teadmiseks, et generaatori laagrid on 17x40x16 ehk 62203-2RS.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Täna tähtis päev kuna hommikul tiksus kellale ette number 20000.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Läti reisi järelkajana võib veidi kütusekulust rääkida. Kaks täiskasvanut, 2 last, katusraam ja kast katusel pluss muu träni pakiruumis võttis 399 km peale 36,43L kütust ehk siis 9,1L/100km.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Kuna taaskord on põhjust remondiks siis ka väike jutt.
Reedel sai mindud Haapsallu, laupäeval osalesime Nostalgiapäevade paraadil. Sealt edasi Tallinna ja siis Kiiule kust anti start orienteerumisele. Laupäeva hommikul sai gero remonditud kuid töötas 8 km ja siis seiskus taas. Tallinnas uuesti remonti pumba vahetuse näol kuid võistluse ajal selgus ikkagi, et töötab umbes 10 minutit. Et igav ei hakkaks siis oli võistluse ajal probleemiks välja hüppav tagurpidikäik. Mida edasi seda hullemaks läks ja oli lõpus huvitavaid kordi kus sai risti teel oldud nina kraavipervel ja tagurdada ei saa. Lõpuks sai ikkagi välja kuid sellega asjad ei lõppenud. Umbes pool tundi enne lõppu hakkas masin jõnkustama ja jõudu polnud. Sai kuidagi ikka finishisse jõutud.
Kui oli aeg kodutee ette võtta siis oli tegu, et masin tööle saada. Väike sõit ja selgus, et sõit võimatu ning tuli teha väike "remondipeatus". Midagi nagu ei teinudki aga sain ta tööle nii, et kannatas kuidagi sõita. Jõnksutades ja olematu jõuga aga õnneks polnud pikk maa minna. Mingi hetk üritasin gero uuesti tööle panna aga kiirus langes kohe hetkega kuna niigi olematut jõudu vähendas siis küünla poolt pandud koormus generaatorile. Tallinnasse jõudes sain selgeks, et sõita saab normaalselt siis kui koguaega pedaaliga mängida. Kiirenduspump töötas siis koguaeg ja autol oli jõudu rohkem.
Järgmine nädalavahetus vähe karmim katsumus Uunikute Tähesõidu näol. Aga üldiselt oli sapikate jaoks huvitav laupäevaõhtu.
Reedel sai mindud Haapsallu, laupäeval osalesime Nostalgiapäevade paraadil. Sealt edasi Tallinna ja siis Kiiule kust anti start orienteerumisele. Laupäeva hommikul sai gero remonditud kuid töötas 8 km ja siis seiskus taas. Tallinnas uuesti remonti pumba vahetuse näol kuid võistluse ajal selgus ikkagi, et töötab umbes 10 minutit. Et igav ei hakkaks siis oli võistluse ajal probleemiks välja hüppav tagurpidikäik. Mida edasi seda hullemaks läks ja oli lõpus huvitavaid kordi kus sai risti teel oldud nina kraavipervel ja tagurdada ei saa. Lõpuks sai ikkagi välja kuid sellega asjad ei lõppenud. Umbes pool tundi enne lõppu hakkas masin jõnkustama ja jõudu polnud. Sai kuidagi ikka finishisse jõutud.
Kui oli aeg kodutee ette võtta siis oli tegu, et masin tööle saada. Väike sõit ja selgus, et sõit võimatu ning tuli teha väike "remondipeatus". Midagi nagu ei teinudki aga sain ta tööle nii, et kannatas kuidagi sõita. Jõnksutades ja olematu jõuga aga õnneks polnud pikk maa minna. Mingi hetk üritasin gero uuesti tööle panna aga kiirus langes kohe hetkega kuna niigi olematut jõudu vähendas siis küünla poolt pandud koormus generaatorile. Tallinnasse jõudes sain selgeks, et sõita saab normaalselt siis kui koguaega pedaaliga mängida. Kiirenduspump töötas siis koguaeg ja autol oli jõudu rohkem.
Järgmine nädalavahetus vähe karmim katsumus Uunikute Tähesõidu näol. Aga üldiselt oli sapikate jaoks huvitav laupäevaõhtu.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Vahepeal sai ka lahenduse lõpuks oma temperatuurianduri probleemile. Nimelt sobib minu vana tüübi näidikuteplokiga andur, millel markeering 101.
Ja eile nägin võistluse ajal ka ühte M kere seismas ühes hoovis.
Ja eile nägin võistluse ajal ka ühte M kere seismas ühes hoovis.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Rallimasin ärkas just taas elule. Natuke sai remontida katkesti-jaoturit kuid põhisüüdlane oli süütepool, mille sekundaarmähis oli katkestusega. Oli säde mingil kujul ka olemas kui oluliselt nõrgem kui vaja. Peale vahetust tuksub mootor jälle kenasti.
Käikudega on endiselt vanaviisi.
Käikudega on endiselt vanaviisi.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Täna järjekordne gero kütusepumba vahetus. Eelmine oli kusagilt lühises ja mähis oli kogu aeg voolu all isegi lahutatud kontaktide korral. Homme selgub tõde kas seekord töötab kauem.
Ja tutikas punane vinge kütusepump läks ka külge.
Ja tutikas punane vinge kütusepump läks ka külge.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests