Tere.
Auto on 1970 966b
Sellel nimelt puuduvad tehase poolt turvavööd. Kas keegi on kinnitusi ise paigaldanud.Ise eeldan,et parem kasutada enda paigaldatud rihmasid, kui päris ilma sõita ja loota heale õnnele, et kunagi avariisse ei satu Kas ülevaatusel keegi üldse taipab sellist asja kontrollida? Praegu ehitus ka veel seal maal, et oleks võimalik korralikud murtid plaadiga kere külge keevitada. Vaevalt see nõrgem jääks kui uuematel tehase poolt paigaldatud kinnitused.
Kõik soovitused teretulnud.
Ise turvavööde paigaldamine kahe otsaga asi. Kui 1:1-le uuemate mudelite kinnituskohad teha, siis tulemus vast sama, iseasi, kui avarii korral mõni isetehtud kinnitus lahti tuleb, sest vb. pole vanematel mudelitel vastavaid tugevdusi turvavööde kinnituskohtades.
Kunagi kodanik T. Piibur automoto foorumis rääkis, et oli oma 1970 aasta Moskvichiga sõitnud, milles turvavööd ise paigaldatud ning olid kinnitamata. Kui politsei kinni pidas ja jutuks läks antud teemal suutis autojuht ära seletada, et isepaigaldatud turvavöödega avariisse sattumine võib olla palju ohtlikum kui ilma vöödeta ning seepärast ei kinnitagi.
Minuteada kõik CCCP autod, mis tehtud kuuekümnendatel ja ennem teheasest ilma turvavöödeta ja pole kuulnud, et massiliselt vanadele Volgadele, mossedele või kasvõi muhkudele vöösi oleks paigaldanud. Samas kui originaali taga ei aja siis enda ohutuse mõttes võib ju lisada.
Esimeste turvavööde jaoks on piidal ülemine kinnitus täiesti olemas. Ja kui oma 968A-le hakkasin turvavöid panema, siis sellel oli ka piidal all korrektne poldiauk olemas. Ei teagi, mis sinna pidi muidu minema, kas äkki esiistme lukustus või? Rihmaluku panin paika nii, et puurisin läbi kesktunneli augu, augu ümber keevitasin jämeda seibi, seibiaugust läks läbi 12mm keermelatt, millele siis kummalegi poole läks mutter otsa.
Tagaistmele turvasüsteemi paigaldamine on juba keerulisem, sest kuhu sa seal keskel midagi kinnitad? Kaks külgmist otsa saad kinnitada ju istme seljatoe kinnituste külge, kus on ju igati soliidne 4mm plekk ja poldiaugudki sees. Tutvavöö rulli saad panna eelkõige ülemise kinnituse külge. Aga keskel pole ju peale bensiinipaagi eriti midagi... Kinnitada rihmalukk vöö külge ja vöö kuidagi kinnitada istme alla raamile?
Seda et turvavöö auke oli lihtsam toota kui vöösid endid.Nii tulidki autod algul ilma vöödeta ja vöö ostsid mõne aasta pärast kui Norma neid tootma hakkas.Sapakal oli see umbes 1975 või 1976.Keelatud oli ka igasugune isetegevus sellel alal.Esimesed rihmad olid ilma rullita-tänases arusaamises maru ohtlikud.Ise pidid rihma pikkust pandlast reguleerima-kes seda pidevalt tegi.
Ülevaatajate nutikuses ei maksa väga kahelda.
Kõrvalepõikena: 90. aasta paiku tuli tehasest ilma mootorita uusi autosid.Ise näinud UAZ469.Radiaator oli seotud kõrvalistuja istmele.
Taadu wrote:Esimesed rihmad olid ilma rullita-tänases arusaamises maru ohtlikud.
Maruohtlikud on need seetõttu, et inimesed ei viitsi ära pingutada rihma, tegelikult peaks rihm tihedalt enda ümber olema reguleeritud, aga nii mõne jaoks ebamugav sõita. Kõrvalistujal, kes üldjuhul vahetub koguaeg ja seega vahetub rihma pikkus ei viitsi üldjuhul üldse pingutada, lendab lihtsalt peale. Siis tekkiv tühimik küll ohtlik jah kui kiire 0-i pidurdus on, kas siis auto enda piduritega v. mõne füüsilise objekti tõttu. Ilma suure negatiivse kiirenduseta rihm vast ohtlik ei ole.
Parandaksin oma postitust siiski, ei olnud asjas kindel, aga nüüd jälle meelde tuletanud ,et ise turvavöid paigaldada EI TOHI. Kui pole tehases kinnituskohti ette tehtud, 966V, mis mul oli aastast 1968 puudusid ka turvavööde kinnituskohad. Kui ise paigaldada ei pruugi ülevaatuselt läbi saada kui ülevaataja beati jagab, mis muidugi tänapäeval üsna vähetõonäoline.
Minu arvates sarnaneb turvavööde paigaldamine autosse, kus neid pole, katuseluugi, CD-maki v. supaka installimisega, mis vanale stock autole väga hästi ei sobi, aga kui tuuningpill siis muidugi.
Minu sapikale on paigaldatud Mazda 626 kupee turvavööd, nii ees kui taga, taga siiski kaks , mitte kolm turvavöökomplekti, nagu Mazdal originaalis on. Nii, et võib TÜV-l jamasid tulla. Kuigi on korralikult tugevdusplaatidega keevitatud, ennem annab miski muu järele kui need turvavöökinnitused.