Külma mootoriga on paugupill, kuid soojana ei taha eriti hästi käivituda..
Kus võiks viga otsima hakata?
Soojana käivitub halvasti
-
- Posts: 187
- Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
- Contact:
Soojana käivitub halvasti
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
Ford Focus 05'
Goped 03'
-
- Posts: 86
- Joined: Wed Jul 14, 2010 3:54 pm
- Contact:
RE: Soojana käivitub halvasti
Minul on sama probleem. Külmana läheb tõesti esimesest pöördest käima kuid kui soe on siis peab ikka ketrama natuke, enne kui läheb. Kuid kõik on normi piires, sellesmõttes, et mul ei kulu mitmeid minuteid, et käima saada, lihtsalt esimesest pöördest ei lähe.
-
- Posts: 187
- Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
- Contact:
RE: Soojana käivitub halvasti
Äkki on klapivahed vaja ära reguleerida? Seda ma pole enda ZAZil veel teinud.. Keegi oskab mind juhatada kohta, kus see töö ette võetaks?
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
Ford Focus 05'
Goped 03'
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Soojana käivitub halvasti
No paigast ära klapivahed on muidugi üks võimalus...
Teine põhjus on aga pigem küttesegu. Karbuss ei ole päris täpselt ära häälestatud. Selle kohta ütleks ise nii - pigem tulgu seda bensiini peale vähem kui rohkem. Seda regullida saab iseenesest väga lihtsalt, aga sellest ei ole essugi kasu kui kütusega koos igasugu sodi ka sisse tuleb. Seega korralik filter vahele. Näiteks see filter, mis on sapikal enne ahju peal, on üks krdima hea filter iseenesest... aga ta sobib pigem filtriks PEALE pumpa. Enne pumpa peaks olema see tavaline plastfilter ees, sest ega pumbale ka ei meeldi kui suvaline sopp sisse ronib. Nimelt sellest "universaalfiltrist" tuleb peenike soga täie rahuga läbi ja ega ta karbussi mõjutamata ei jäta. Kui panna enne pumpa peenfilter peale, võib aga pump ise jällegi kuivaks jääda.
Sapikaga on ju see jura kogu aeg, et esiteks on ta pikalt seisnud ja teiseks ei ole sapikamehel reeglina kunagi raha, et paak täis hoida. Ja siis pn nagunii pikk periood (talv), mille jooksul masin tühja paagiga seisab. Kui sellise 10L kütusehulgaga lõpuks jälle ringi kolistatakse, siis ei ole midagi imestada kui lisaks vanale sopale (A-76 setted segamini A-93 setete ja 95 setetega... oh seda keemiat) uut ja peenikest ka lisaks tuleb.
Oma masinal ma ei saanudki lõpuks teisiti kui panin metallfiltri enne ja pärast pumpa peale. Pärast seda mured kadusid.
__________________________
Teoreetiliselt peaks talveks seisma jääva masina pealt paagi maha võtma ja läbi pesema, karbussi peaks White Spiritit täis laskma (põleb samahästi kui bensiin), siis kevadel pole muud kui paak peale, voolikud külge, kütus sisse ja keera võtit.
Teine põhjus on aga pigem küttesegu. Karbuss ei ole päris täpselt ära häälestatud. Selle kohta ütleks ise nii - pigem tulgu seda bensiini peale vähem kui rohkem. Seda regullida saab iseenesest väga lihtsalt, aga sellest ei ole essugi kasu kui kütusega koos igasugu sodi ka sisse tuleb. Seega korralik filter vahele. Näiteks see filter, mis on sapikal enne ahju peal, on üks krdima hea filter iseenesest... aga ta sobib pigem filtriks PEALE pumpa. Enne pumpa peaks olema see tavaline plastfilter ees, sest ega pumbale ka ei meeldi kui suvaline sopp sisse ronib. Nimelt sellest "universaalfiltrist" tuleb peenike soga täie rahuga läbi ja ega ta karbussi mõjutamata ei jäta. Kui panna enne pumpa peenfilter peale, võib aga pump ise jällegi kuivaks jääda.
Sapikaga on ju see jura kogu aeg, et esiteks on ta pikalt seisnud ja teiseks ei ole sapikamehel reeglina kunagi raha, et paak täis hoida. Ja siis pn nagunii pikk periood (talv), mille jooksul masin tühja paagiga seisab. Kui sellise 10L kütusehulgaga lõpuks jälle ringi kolistatakse, siis ei ole midagi imestada kui lisaks vanale sopale (A-76 setted segamini A-93 setete ja 95 setetega... oh seda keemiat) uut ja peenikest ka lisaks tuleb.
Oma masinal ma ei saanudki lõpuks teisiti kui panin metallfiltri enne ja pärast pumpa peale. Pärast seda mured kadusid.
__________________________
Teoreetiliselt peaks talveks seisma jääva masina pealt paagi maha võtma ja läbi pesema, karbussi peaks White Spiritit täis laskma (põleb samahästi kui bensiin), siis kevadel pole muud kui paak peale, voolikud külge, kütus sisse ja keera võtit.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 187
- Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
- Contact:
RE: Soojana käivitub halvasti
Avastasin, et käima läheb soojana siis, kui gaas põhjas hoida..
Juu siis vist ikka karbussi vaja sättida.
Juu siis vist ikka karbussi vaja sättida.
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
Ford Focus 05'
Goped 03'
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
RE: Soojana käivitub halvasti
mul viimastel päevadel täpselt sama probleem, kui korda saan annan teada. Tundub et on umbes jälle. Sapi-Vana jutt jumala õige - bensiinijaama universaalfilter laseb peenema prahi läbi endast. Ja düüsid kinni , ja ega ilma bensiiniuduta masin tööle ei lähegi.plekkvelg kirjutas:
Avastasin, et käima läheb soojana siis, kui gaas põhjas hoida..
Juu siis vist ikka karbussi vaja sättida.

-
- Posts: 60
- Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
- Contact:
RE: Soojana käivitub halvasti
kui soojalt tahab käiamist ja jalaga pedaali põhjas hoidmist ,siis võiks viga olla karburaatori nõelklapis ,mis ei pea .Kuna pärast mootori seiskumist jääb bensuiinipumba ja karburaatori vahelisse voolikusse väike surve ,siis riknenud nõelklapi korral ujutatakse karburaator üle ,ehk bensiin tilgub sisselaskesse ja moodustub liiga rikas segu.Seal nõelklapi otsas peaks asuma väike tihendike ,nagu on ka mossedel ja volgadel,ladal ei ole.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
RE: Soojana käivitub halvasti
jah, ongi õigus, filtrid ja karpa puhtad. Nõelklapp tuleb ära kontrollida, seal on selline huvitav plastmassist seibike, vanal oli mul kummirõngas. Ja täna külmalt andsin korra starterit ja sekundi murdosa jooksul läks auto käima. Lasin töötemperatuuri saavutada , ja seiskasin mootori. 15min pärast proovisime uuesti, kuna oli vaja naabermajja sõita, ja enam ei käivitunud. Gaas siis põhja, starterit, ja kaks...kolm sekundit starterit(puhus vist läbi värske õhuga) ja hakkas lubama ja läks käima. Muidu on hea karburaator, mitmest karpast kokku tehtud ja üldiselt käib ideaalselt, aga hakkan ka vaikselt mõtlema ümber vahetamisele mingi teise auto oma vastu.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Soojana käivitub halvasti
Kusjuures selle pagana nõelaga on see huvitav paradoks, et kuigi mosse nõel on samas läbimõõdus ja ka muude samade mõõtmetega - sapika karpale see ei sobi.
Aga mõte masinale teine karpa peale aretada on üks hea mõte. Eila millalgi panin oma masina profülaktika mõttes üle kahe kuu käima - ei olnud probleeme. Sai "külmalt" kohe sõitugi minna.
Aga mõte masinale teine karpa peale aretada on üks hea mõte. Eila millalgi panin oma masina profülaktika mõttes üle kahe kuu käima - ei olnud probleeme. Sai "külmalt" kohe sõitugi minna.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests