Sapi-Vana sapikas
-
- Posts: 11
- Joined: Sun Oct 04, 2009 10:50 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Selleks olekski ju hea valida mingi normaalse tootja toode mitte mingit tundmatut jama, millega hilem palju jama.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Ahoi sõbrad!
Kas keegi oskab ütelda kustkandist läheb see piir, mil autot enam legaalselt ühevärviliseks ei peeta?
Mul masinal on passis kirjas BEEŽ, see tähendab, et lubatud on kõik värvitoonid, mille juures natukenegi saab rääkida beežikast toonist. Rohekasbeež, sinikasbeež, helebeež, tumebeež, beežikasbeež...
Uus plaan selline - auto üldiselt elevandiluuks, mis käib mõiste alla "helebeež". Siis katus, pagasnikuluuk ja kapotiluuk mustaks. Nägin taolist pilti internetis... oli vist miski Ford Cortina niimoodi värvitud.
Kas selliselt värvides ei nõuta tehnilise passi ümbertegemist? Kui aus olla, siis sellest lisakulust ma esialgu hoiduksin.
Umbes selline:
Kas keegi oskab ütelda kustkandist läheb see piir, mil autot enam legaalselt ühevärviliseks ei peeta?
Mul masinal on passis kirjas BEEŽ, see tähendab, et lubatud on kõik värvitoonid, mille juures natukenegi saab rääkida beežikast toonist. Rohekasbeež, sinikasbeež, helebeež, tumebeež, beežikasbeež...
Uus plaan selline - auto üldiselt elevandiluuks, mis käib mõiste alla "helebeež". Siis katus, pagasnikuluuk ja kapotiluuk mustaks. Nägin taolist pilti internetis... oli vist miski Ford Cortina niimoodi värvitud.
Kas selliselt värvides ei nõuta tehnilise passi ümbertegemist? Kui aus olla, siis sellest lisakulust ma esialgu hoiduksin.
Umbes selline:
Last edited by Sapi-Vana on Thu Dec 03, 2009 12:50 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 1843
- Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
toonikaardid on erinevad juba arkis. Mul 966el muudeti värv lampi tumekollasest heleroheliseks. Niiet sinakas beez ja rohekas bees ei ole ilmselt samad. katus ja luugid jms tulebki kokku umbes 50% üle mille peab märge olema. See ei maksa arkis ju midagi, registriandmete muutmine ja mõned sajad vaid. Ei hakkaks sellepärast ise küll jebima...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
-
- Posts: 11
- Joined: Tue Sep 22, 2009 10:31 am
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Värvisin omal 2140-ne esikapoti ja katuse mustaks, ülevaatusel öeldi, et palju sai... Ainult esikapott mustaks värvituna kõlbas!
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Täna oli tore päev jälle. Alguses muidugi ei olnud tore, sest see lukk, millega suletud garaažiukse taga minu sapikas seisab, osutus talve poolt avamatuks disainituks. Eks siis pea sulailma ootama...
Aga siis läks paremaks. Meil siin tuli lammutusse tõeline haruldus - vana MAZ. Üldiselt läksid need masinad juba 10 aastat tagasi oma sünnimaale - sulatusahju - see isend aga jäi tulelõõmast puutumatuks, kuna ta oli end rooste ja tonnaažiga garaažide kõrvale maasse ankurdanud. Eilse päeva sündmus oligi selle ürgse rekka veokiosa remondihalli toimetamine, mis võttis nii mehed, MTZ-i kui ka telfri üsna võhmale.
Täna siis alustati demontaažiga. Kuna olin spetsiaalselt kohale tulnud, siis õnnestus mul omale tekitada minu jaoks MAZi kõige väärtuslikumad osad - logo ja salongisoojendusradiaatorid.
Nüüd on siis vaikselt soojenduse jaoks suur jagu asju juba olemas - on ette klaasi alla sooja puhuma hakkav ventikaga soojendusradikas ja on kaks MAZi radikat, mis läheavd salongi vabalt hingama. Torustikuks vajaminev hakkab samuti vaikselt tekkima. Ainus mida ei ole - see on veepump. Katsetasin prooviks kütusepumbaga, kuid see õigustas end ainult külma vedeliku edasitransportimisel. Mida pump ütles igaks juhuks kuumaks lastud vee edasitoimetamisel, seda trükisõna ei kannata.
Igal juhul soojustus tuleb niisugune, et MAZi radikad lähevad tagaistme alusraami pleki külge ning soe hakkab juhi ja kõrvalistuja selja tagant üles tõusma. Peaks andma ideaalse konvektsiooni. Paraku tähendab se, et tagaiste kui nähtus peab leidma endale teise rakenduse... võibolla teen sellest aiadiivani. Tagaistme asemele tuleb siis musta kunstnahaga ülelöödud plate koos sinna külgekruvitud kõlarikastidega.
Ning MAZi logo panen ilmselt masinale ette. Meil siin on üks linnapea või miski muu kõrge ametnik, kes poosetab oma vana Volgaga, no et põder ja puha. Mõtlesin, et kui oma masina ükskord nii kaugele saan, siis hakkan tema auto kõrvale parkima. Et siis nagu piison paneks põdrale ära või nii
Aga siis läks paremaks. Meil siin tuli lammutusse tõeline haruldus - vana MAZ. Üldiselt läksid need masinad juba 10 aastat tagasi oma sünnimaale - sulatusahju - see isend aga jäi tulelõõmast puutumatuks, kuna ta oli end rooste ja tonnaažiga garaažide kõrvale maasse ankurdanud. Eilse päeva sündmus oligi selle ürgse rekka veokiosa remondihalli toimetamine, mis võttis nii mehed, MTZ-i kui ka telfri üsna võhmale.
Täna siis alustati demontaažiga. Kuna olin spetsiaalselt kohale tulnud, siis õnnestus mul omale tekitada minu jaoks MAZi kõige väärtuslikumad osad - logo ja salongisoojendusradiaatorid.
Nüüd on siis vaikselt soojenduse jaoks suur jagu asju juba olemas - on ette klaasi alla sooja puhuma hakkav ventikaga soojendusradikas ja on kaks MAZi radikat, mis läheavd salongi vabalt hingama. Torustikuks vajaminev hakkab samuti vaikselt tekkima. Ainus mida ei ole - see on veepump. Katsetasin prooviks kütusepumbaga, kuid see õigustas end ainult külma vedeliku edasitransportimisel. Mida pump ütles igaks juhuks kuumaks lastud vee edasitoimetamisel, seda trükisõna ei kannata.
Igal juhul soojustus tuleb niisugune, et MAZi radikad lähevad tagaistme alusraami pleki külge ning soe hakkab juhi ja kõrvalistuja selja tagant üles tõusma. Peaks andma ideaalse konvektsiooni. Paraku tähendab se, et tagaiste kui nähtus peab leidma endale teise rakenduse... võibolla teen sellest aiadiivani. Tagaistme asemele tuleb siis musta kunstnahaga ülelöödud plate koos sinna külgekruvitud kõlarikastidega.
Ning MAZi logo panen ilmselt masinale ette. Meil siin on üks linnapea või miski muu kõrge ametnik, kes poosetab oma vana Volgaga, no et põder ja puha. Mõtlesin, et kui oma masina ükskord nii kaugele saan, siis hakkan tema auto kõrvale parkima. Et siis nagu piison paneks põdrale ära või nii

Last edited by Sapi-Vana on Fri Jan 15, 2010 11:55 am, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 529
- Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Erit vägev oleks kui saaks ,vana mazi karu:) Oli vist mingil ilgelt vana mazil karukapoti peal maz 200 või midagi:D
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
No see karu on absoluutrariteet. Oli nendel MAZidel, millel oli veel puust sisuga kabiin. Aga need on sulatusahjust juba vist 30 aastat tagasi läbi käinud. Kui väga-väga otsida, siis selliseid leiab praegu vist küll ainult kusagilt kamina pealt.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Täna sain ometi selle garaažiukse luku lahti muugitud ja proovisin sapikat käima ajada. Algul ei taht üldse kohe. Aga siis võttis tule torru ja käitus kuulekalt. Aga fakt on, et seda žiguli õli ma enam rohkem seal mootoris näha ei taha... mootor läheb läbipesemisele ja läheb siis lääne 10W40 sisse.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Täna hommikul läksin laetud akuga taas sapika juurde. Käivitus nagu oleks eile seisma jäetud ja jäi ühtlaselt käima. Lasin mootoril natu aega käia, siis vaatasin õlivarrast ja avastasin - see näitas õli pehmelt öeldes väheselt. Siis vaatasin sellele vardale otsa ja mõtlesin, et oleks ehk äärmiselt hea teada kui pikk on teiste tegelaste sapikatel see õlivarras kuni stopperini. Mul onu lasi ühe villise mootori kunagi sellepärast kokku, et õlivarras oli nõks pikem.
Seega - oleksin äärmiselt tänulik kui keegi kostitaks mind andmetega oma sapika õlivarda pikkusest.
Seega - oleksin äärmiselt tänulik kui keegi kostitaks mind andmetega oma sapika õlivarda pikkusest.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Tegin täna siis õlivahetuse. Kõigepealt siis vana õli välja ja siis pesuõli sisse ja siis pesuõli välja ja 10W40 sisse.
Olin paaki valanud umbes 2L õli, kui õlivardal nivoo läks umbes 5cm üle ülemise kriipsu. Samas ma tean, et peaks minema miski nii 3,8L . Mis krdi värk on? On kellelgi ideid? Kas osa pesuõlist võis mootorisse jääda? Kuigi ma ei saa aru, miks oleks pidanud... kõik punnid olid maas.
Või peaks nüüd ootama nii päevakest pool kuni kõik õli ilusti alla vajub ja siis mõõtma?
Olin paaki valanud umbes 2L õli, kui õlivardal nivoo läks umbes 5cm üle ülemise kriipsu. Samas ma tean, et peaks minema miski nii 3,8L . Mis krdi värk on? On kellelgi ideid? Kas osa pesuõlist võis mootorisse jääda? Kuigi ma ei saa aru, miks oleks pidanud... kõik punnid olid maas.
Või peaks nüüd ootama nii päevakest pool kuni kõik õli ilusti alla vajub ja siis mõõtma?
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 92
- Joined: Thu May 21, 2009 10:57 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
ZAZ-ile ei lähe 3.8l õli ,30hp mootorisse läheb2.8l ja 40hp mootorisse 3.35l õli.mootorisse vana õli jääb ehk filtrisse ,seda ime vähe.kui selle ära puhastad ei jää sinna ka midagi.suvel võiks midagi paksem õli olla,15w40 .põkale panin õli20w50 põkal mul 30hp zaz-i mootor.see peab kuumusule vastu ja õli surve ok.10w40 on külmema aja õli rohkem.edu
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Aitüma! Eks siis lasen jälle õli välja ja uuesti... õnneks on uut õli niipalju alles küll. Asi siis klassifitseerub eriti korralikuks puhastamiseks 

von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 9
- Joined: Fri May 08, 2009 6:37 am
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Nägin täna kuidas see nõukogude ime taaskord garaazist välja aeti ja mõned kiiremad tehti, täitsa kenasti käib juba! Krt, vägisi tungib sapikapisik kallale mulle. 

-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Hhee
Soojaks aetud mootoriga kruusa peal roomas seier rahus saja peale
Aga õhuklapile on asi hetkel natu liiga tundlik. Ja esimeste amortidega tuleb midagi ette võtta. Samuti tuleb esisild ikkagi nõks jäigemaks ajada.
On kellelgi aimu mis isendi amort võiks ette asenduseks minna?
Ja mis võimalused oleksid sapika esisilda vähem kõikuma panna?


On kellelgi aimu mis isendi amort võiks ette asenduseks minna?
Ja mis võimalused oleksid sapika esisilda vähem kõikuma panna?
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Siin siis 1 pilt sellest, kuidas on lahendatud õhuklapi reguleering ja gaasi piiraja.
1 - kahvel, mille harude vahel istub õhuklapi poldi ots
2 - koht, mille ümber kahvel keerleb
3 - gaasi miinimumi piiraja
Gaasihooba päris nulli lastes tikub mootor välja surema...
1 - kahvel, mille harude vahel istub õhuklapi poldi ots
2 - koht, mille ümber kahvel keerleb
3 - gaasi miinimumi piiraja
Gaasihooba päris nulli lastes tikub mootor välja surema...
Last edited by Sapi-Vana on Mon Apr 26, 2010 5:38 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest