Bensiinipumba pealepanekust.

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

Bensiinipumba pealepanekust.

Post by Sapi-Vana »

Marek kirjutas, et "`72 aasta raamatu järgi peab olema väljaulatuva pulga pikkus A + 1,4 kuni 2,0 mm. A on vähim pikkus, et pulk oleks kõige seespolseimas asendis veel tihendite pinnaga tasa."

Jah, teoreetikutel on kindlasti selles kohas õigus. Praktika on aga hoopis teistsugusem. Nimelt on pumba enda hooval sees umbes 6mm lõtk. Ehk siis teistmoodi öeldes - teooria järgi käitudes hakkab pumba tõukurpulk edasi-tagasi käiama ainult seda lõtkuosa ja korralikust pumpamisest ei ole siis juttugi. Niriseb kuidagimoodi ja ei muud miskit - gaasiandmisel tulevad sisse jõuetusmomendid ja esineb muigki rõõme kasvõi mittekäivitumisega alustades.

Pumba pealepanek käib nii, et paned pulga nukkvõlli vastu selliselt, et nukkvõll ise on vändaga keeratud kõige "tagumisse" positsiooni. Ehk siis teistmoodi - otsid vändaga selle hetke, mil pulk on kõige enam sees. Kusjuures enne seda pead sa pumbajala poltidega kinni tõmbama, muidu see moment jääb arusaamatuks.

Nüüd viskad selle pumbajala juurest kõik need mõttetud paksendid ja tihendid ära ning kasutad ainult seda ühte õhukest tihendit, mis pumba küljes. Hoiab õli kinni küll.

Nüüd keerad siis need 12-sed mutrid maha ja hakkad pumpa peale sobitama. Kui enne kinni keeramist hakkab pump juba kõhisema, siis on pulk liiga pikk. Kasutades vene inseneri loogikat, peaks nüüd tehasel laskma teha igavese portsu tihendeid ja neid siis vahele panema hakkama. Idiootsus.

Selle asemel võta nüüd see pulk ja hakka seda ettevaatlikult lühendama. Millimeeter korraga. Iga lühendamise järel pane pulk masinasse, pump peale ja poldid kinni. Kui poldi kinnikeeramise viimase pooltiiru ajal pump esimest korda kõhina teeb ja käsihoova liigutamisega pump selgelt töötab, siis on kõik korras, pump on korralikult peale saanud. Poldid tuleb siis kusjuures KÕVASTI kinni saada.

Testimiseks pane nüüd pumba sissetõmbetoru otsa bensiinivoolik ja pumpa käsitsi pump bensiini täis. Viimase pumpamisega võib väljalasketorust juba ka tsörts kütust välja tulla. Kui see moment on käes, siis nüüd vänta esimest korda paar ringi ja kui teisel ringil bensiinivurtsu välja paiskab, on selge, et süsteem töötab 100% nii, nagu ta PEAB töötama.

Nüüd pane pumba väljalasketorule voolik otsa ja keera kergelt lahti karpa see punn, mille kaudu saab karpa kütusekambrist õhu välja lasta. Pumpad siis käsitsi karpa täis, nii et vastava poldi alt hakkab kütust välja sirisema. Polt kinni ja bena kaltsuga ära. Kui nüüd on süüde paigas, siis peab mootor ilma järeleaitamiseta (ei anna gaasi, ei tõmba õhuklappi peale) võtmest keerates kohe käima minema.

Kui ei lähe, siis süüde paigas ei ole.

Kui masin laksupealt käivitub, siis edasine on juba selline - sooja mootoriga läheb masin käima võtmest võibolla üliväikse gaasiga järeleaitamisega. Kui gaasiga üle aidata, siis on masin toorest täis.

Kui on masin külm, siis enne käivitamist pumpad kütuse üles, õhuklapp üles ja võtit keerates ning gaasiga veidi aidates peab masin käima minema.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Bensiinipumba pealepanekust.

Post by Sapi-Vana »

Kõigepealt siis demonstreerin bensiinipumba lõtkuosa. Tuletan meelde, et tõukuri väljaulatus on umbes 2 mm.
Last edited by Sapi-Vana on Sun Feb 15, 2009 8:34 am, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Bensiinipumba pealepanekust.

Post by Sapi-Vana »

Nüüd siis vaheklots.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Bensiinipumba pealepanekust.

Post by Sapi-Vana »

...und die Seiben...
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Bensiinipumba pealepanekust.

Post by Sapi-Vana »

Nagu näete, on tehas teinud enda poolt kõik selleks, et tõukuri ja pumba koostöö ladus ei oleks. See klots on muidugi selles mõttes tore, et kui oled pulka liiga palju maha võtnud, siis viskad klotsi vahelt ja saad jälle proovida.

Samas aga lisab iga seib oma muutuja, sest need on ju kokku surutavad.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Bensiinipumba pealepanekust.

Post by kelluke100 »

ma olen seda teemat siin vaadanud ja tuletanud vanu aegu meelde.Mõõde A oli ühes väljaandes max0,9-1,3 mm,arvan ,et ka kaks pole halb.Tegelikkuses olen kogenud ka seda,et pumba see osa ,mis puutub kokku tõukuriga(toimib ta ju kiige põhimõttel) on kas murdunud või deformeerunud,kuna on olnud pumpasid rohkem ,siis olen saanud nende detaile omavahel võrrelda ja asendada ,ning selleks ,et näha kuidas bens. voolab pumbast karburaatori poole olin pannud isegi plastvooliku. nüüd edasi ,liiga pika membraani käigu korral võib ta tööiga lühikeseks jääda,sest ta rebitakse puruks.Ja omal ajal vanakooli mehed seletasid seda tekstoliidist( nii vist kutsuti seda materjali) nn. klotsi materjalivalikut sellega ,et ta ei laseks mootori kuumust bensiinipumbale üle kanduda,sest siis tekik pumbas aurumine ja pump jätaks ajutiselt töötamise.Tean ,et vanad ZiL-i mehed valasid mõnikord kuumaga pumbale vett peale,kui see probleem tekkis,lisaks olid sel imelisel masinal ka vooliku asemel mootoriruumis raudtoru ,mis omakorda soodustas sellist anomaaliat.See eelnev pikk jutt ei pretendeeri absoluutsele tõele,vaid on meelde süüvinud ,sest käisin samuti abi küsimas vanade zapa meeste käest ,kes ei omanud masinat hobikorras vaid ,see pidi sõitma iga ilmaga.Lisaks lugesin saadaolevat kirjandust .Edu.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Bensiinipumba pealepanekust.

Post by Sapi-Vana »

Muuseas, see tekstoliitklots võib tõesti hädavajalik olla. Oma masinal pump vahepeal töötab tõepoolest anomaalselt. Külmaga OK, soojalt viskab igasugu vimkasid. Vihje on igastahes aus. Proovin järele ja annan teada.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests