Kalle 3A3-966B 72'
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Midagi on vahepeal tehtud ka:
peajuhtmestik sai pikemaks tehtud kuna ei mahtunud korralikult vaiba alla ära, nii et viisakas ja märkamatu jääks.
Bens. pump leidis endale lõpuks koha ja toitevoolik sai tunduvalt lühemaks tehtud et vältida õhumullide pikka teekonda pooltühja paagiga.
Mootori aju läks ka veidi madalamale. Lihtsalt ei mahu üles ära, kui keegi veel sinna istme peale ka istub siis litsub karbi laiaks. All on kindlam.
Auto on seismisega korraliku tolmukihi peale kogunud. Ootan tegelikult külmemaid ja käredamaid lumerikkaid ilmasid, et siis sõitu minna. Selle soola ja sooja ilmaga ei taha üldse maanteele minna.
peajuhtmestik sai pikemaks tehtud kuna ei mahtunud korralikult vaiba alla ära, nii et viisakas ja märkamatu jääks.
Bens. pump leidis endale lõpuks koha ja toitevoolik sai tunduvalt lühemaks tehtud et vältida õhumullide pikka teekonda pooltühja paagiga.
Mootori aju läks ka veidi madalamale. Lihtsalt ei mahu üles ära, kui keegi veel sinna istme peale ka istub siis litsub karbi laiaks. All on kindlam.
Auto on seismisega korraliku tolmukihi peale kogunud. Ootan tegelikult külmemaid ja käredamaid lumerikkaid ilmasid, et siis sõitu minna. Selle soola ja sooja ilmaga ei taha üldse maanteele minna.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Head uut aastat klubilistele ja ootame hooaja algust juba!
Saladus ei ole, et mina tahan masinaga ikkagi talvel sõitma hakata. Nädala lõpus jõuavad uued rehvid ka kohale, ei tea mis see ennast kujutab aga Formula by Pirelli.
Mõõduks 175/70/R13. Ei ole küll õige auto kohta aga kuna suvekad ka samad, siis valisin sellise mõõdu.
Eks katsetused näitavad ja lumi ning jää on juba osaliselt maas. Naastud sellepärast, et meil on siin talvel pooled teed kiilasjää all.
Veidike tuuningut ning valgust mootoriruumi, juhuks kui tuleb midagi teel olles remontida ja lampi pole kaasas.
Päriselus näeb viisakam ja ilusam välja kui pildil.
Saladus ei ole, et mina tahan masinaga ikkagi talvel sõitma hakata. Nädala lõpus jõuavad uued rehvid ka kohale, ei tea mis see ennast kujutab aga Formula by Pirelli.
Mõõduks 175/70/R13. Ei ole küll õige auto kohta aga kuna suvekad ka samad, siis valisin sellise mõõdu.
Eks katsetused näitavad ja lumi ning jää on juba osaliselt maas. Naastud sellepärast, et meil on siin talvel pooled teed kiilasjää all.
Veidike tuuningut ning valgust mootoriruumi, juhuks kui tuleb midagi teel olles remontida ja lampi pole kaasas.
Päriselus näeb viisakam ja ilusam välja kui pildil.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Täna sai sapikaga selle aasta esimene ja talvine sõit tehtud. Kõik töötas nii nagu vaja väljaarvatud - starter. Soojast garaazist tulles jamas ühe korra ainult pendiks. See nagu jääb kinni, võll käib ringi, pendiks haakub hammasvööga aga ei vea seda ringi.
Aga kui auto oli mitu tundi väljas -14 kraadi ja tuule käes olnud, ei teinud starter enam midagi. Armartuuri tuledest ja bensiinipumba erksast häälest oli kuulda et starteri mähisele ei rakendu vool.Tõmbeosa oli nähtavasti suure külmaga kinni jäänud, ise kahtlustan seda keraamilist spraymääret mis sinna tõmbemagneti südamiku vahele lasin. See võis hanguda.
Mõne minuti pärast uuesti proovides vist asi veidi soojenes mõne kraadi, starter rakendus ja auto läks kohe käima.
See selleks aga vahva on et auto käivitub nüüd ilusti ja ka suurema külmaga, kui see starteri jama välja arvata.
Vahepeal juba tunne, et peab minema seda teed nagu Ahti, et lääne boschi starteri ostma ja õige pendiksi sinna otsa ning muretult sõitma.
Rehvid olid täna suvekad, nädalalõpus keeran talvekad alla ja võib juba maanteele pikematele reisidele minna.
Aga kui auto oli mitu tundi väljas -14 kraadi ja tuule käes olnud, ei teinud starter enam midagi. Armartuuri tuledest ja bensiinipumba erksast häälest oli kuulda et starteri mähisele ei rakendu vool.Tõmbeosa oli nähtavasti suure külmaga kinni jäänud, ise kahtlustan seda keraamilist spraymääret mis sinna tõmbemagneti südamiku vahele lasin. See võis hanguda.
Mõne minuti pärast uuesti proovides vist asi veidi soojenes mõne kraadi, starter rakendus ja auto läks kohe käima.
See selleks aga vahva on et auto käivitub nüüd ilusti ja ka suurema külmaga, kui see starteri jama välja arvata.
Vahepeal juba tunne, et peab minema seda teed nagu Ahti, et lääne boschi starteri ostma ja õige pendiksi sinna otsa ning muretult sõitma.
Rehvid olid täna suvekad, nädalalõpus keeran talvekad alla ja võib juba maanteele pikematele reisidele minna.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
VÄGA VALE määre sinna panemiseks. Tegelikult ei peaks sinna üldse määret panema vaid lihtsalt täiesti puhtaks tegema.pooltelg4 wrote:Tõmbeosa oli nähtavasti suure külmaga kinni jäänud, ise kahtlustan seda keraamilist spraymääret mis sinna tõmbemagneti südamiku vahele lasin. See võis hanguda.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Just - Ahtil on täiesti õigus. Sinna ei tohi mitte mingisugust määret panna.sipelgas wrote: VÄGA VALE määre sinna panemiseks. Tegelikult ei peaks sinna üldse määret panema vaid lihtsalt täiesti puhtaks tegema.
Et kindel olla, võtsin starteri maha - õnneks käib see minutiga maha auto pealt
Avasin korpuse, võtsin pendiksi küljest ära. Avastasin seejuures ka ühe puuduse - pendiks oli kinni jäänud.
Edasi tagasi liikus võlli peal aga kui maha võtsin siis keerates ei liikunud ühelegi poole.
Leotasin pendiksit kordamööda nitrolahusti ja NB Quality grafiitvedeliku sees, kuni pendiksist tuli kõik tolm välja ja see hakkas ilusti liikuma (ikka ühelepoole, nagu vaja).
Koostasin starteri kuivalt ja puhtalt, liugepinnale jäi õrn grafiitlahuse kiht.
Katsetused 10 kraadise külmaga, auto seisnud 3 tundi väljas - starter haakus nii nagu ei kunagi varem. Käib palju kiiremini ringi ja tuleb kohe tagasi kui mootor käivitub.
Täna tegin 20km sõidu, uued rehvid peavad hästi ja õli soojenes kiirelt üles.
Homme panen radiaatori külge ja siis kirjutan sapikaklubi blogisse, kas tasus ära torude vedamine või mitte ja kui mitu kraadi ma salongi sisse sain.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Video link:
https://youtu.be/OgAV9vMftqc
Käisime täna sõitmas.
Soojendust peale panna ei jõudnud, oli päris vahva -10 kraadine tiir linna ja tagasi
https://youtu.be/OgAV9vMftqc
Käisime täna sõitmas.
Soojendust peale panna ei jõudnud, oli päris vahva -10 kraadine tiir linna ja tagasi
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Soojenduse ehitamine venib pikemaks kui oodata oli. Ilmselgelt oleks tulnud minna sama teed nagu Tiit seda tegi aga näed juhtus mulle see märg gero.
Agregaat on võimas, näeb kaugelt välja nagu viljakuivati.
See on radiaatoripatarei - kombiradikas mis koosneb õli -ja jahutusvedeliku radiaatoritest.
Kapotile sai ammu mõeldud tugevdus välja, et seda veidi jäigemaks muuta ja seega müra vähendada. Ja nüüd sai see ka külge(klaasiliimiga).
Agregaat on võimas, näeb kaugelt välja nagu viljakuivati.
See on radiaatoripatarei - kombiradikas mis koosneb õli -ja jahutusvedeliku radiaatoritest.
Kapotile sai ammu mõeldud tugevdus välja, et seda veidi jäigemaks muuta ja seega müra vähendada. Ja nüüd sai see ka külge(klaasiliimiga).
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Vabandan, et enamus pilte on viltu 90kraadi aga muudmoodi ei oska ma neid siia postitada, et terve pildi ala näha jääks.
Vahepeal on mõned õhtud auto juures tegutsetud, ikka soojenduse kallal mille valmimine on viibinud tänu muudele asjatoimetustele.
Ette on mul näidata soojenduse korpuse isolatsioon, mis peaks välistama külmemate ilmadega õliradika liigse jahtumise ja effektiivsuse vähenemise. Selline ta sai.
*Kuna tegemist puhtalt ideeautoga, ei muretse ma sellepärast, et 1/4 pagasnikust on täidetud soojendussüsteemiga.
Ja lõplik lahendus, pildil tundub jube suur. Oleks saanud palju kompaktsema teha aga kukkus välja selline. Küljel lõdvik jookseb klaaside soojenduskorpusesse. Tuulutusõhu reguleerimiseks panen trossi ja selle otsa kesklukumootori mis nupuajutuse salongist lükkab värske õhu kas siis kinni või lahti.
Vahepeal on mõned õhtud auto juures tegutsetud, ikka soojenduse kallal mille valmimine on viibinud tänu muudele asjatoimetustele.
Ette on mul näidata soojenduse korpuse isolatsioon, mis peaks välistama külmemate ilmadega õliradika liigse jahtumise ja effektiivsuse vähenemise. Selline ta sai.
*Kuna tegemist puhtalt ideeautoga, ei muretse ma sellepärast, et 1/4 pagasnikust on täidetud soojendussüsteemiga.
Ja lõplik lahendus, pildil tundub jube suur. Oleks saanud palju kompaktsema teha aga kukkus välja selline. Küljel lõdvik jookseb klaaside soojenduskorpusesse. Tuulutusõhu reguleerimiseks panen trossi ja selle otsa kesklukumootori mis nupuajutuse salongist lükkab värske õhu kas siis kinni või lahti.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Soojendusseade on auto peale installitud ja tihe ning töötab. Nägin selle nimel päris palju vaeva, et grammigi soovimatut külma õhku salongi tulla ei saaks ühegi augu ega läbiviigu vahelt.
Õhku puhub aga kuidas on soojaga, see selgub. Õli vasktoru pealevoolule jootsin külge vasest hülsi ja sinna sisse pistsin temp. anduri, salongis saab jälgida õli soojenemist. Salongi panen ka temp. anduri ja siis näeb ka salongi temperatuuri.
Sõitma minnes teen video kus saab võrrelda näitusid ja näha kas see õliradikas üldse salongi kütab ja mis ventika kiirusel see kõige effektiivsem on.
Õhku puhub aga kuidas on soojaga, see selgub. Õli vasktoru pealevoolule jootsin külge vasest hülsi ja sinna sisse pistsin temp. anduri, salongis saab jälgida õli soojenemist. Salongi panen ka temp. anduri ja siis näeb ka salongi temperatuuri.
Sõitma minnes teen video kus saab võrrelda näitusid ja näha kas see õliradikas üldse salongi kütab ja mis ventika kiirusel see kõige effektiivsem on.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
kas sul see "ahi" tarvitab vaid salongi õhku (siseringlus)?
Kui nii on, siis kaasneb sellega väike probleem. Ei targuta niisama, vaid endal mul seesama mure. Ainult siseringlusega ei ole võimalik aknaid klaariks saada (va esimene tuuleklaas). Ahi veeretab niirkust ringi ja ringi ning kondens muudkui koguneb.
Kui nii on, siis kaasneb sellega väike probleem. Ei targuta niisama, vaid endal mul seesama mure. Ainult siseringlusega ei ole võimalik aknaid klaariks saada (va esimene tuuleklaas). Ahi veeretab niirkust ringi ja ringi ning kondens muudkui koguneb.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Tiit selline see süsteem ongi.tuust wrote:kas sul see "ahi" tarvitab vaid salongi õhku (siseringlus)?
Aga "ahi" töötab sarnasel põhimõttel nagu originaalahi. Klaaside peale tõmbab ka välisõhku selle klaasi all oleva klapi abil. See peaks tuulutusena toimima.
Katsetanud veel ei ole aga eks näeb kui hea ta on. Klapi panen üles alla ka liikuma et vajadusel saaks sulgeda.
Vaata pilti, täna sai asi valmis. Esiklaasile puhub sooja ja välisõhu segu.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests