Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Jossu »

mul pole seal paraku ühtegi pihustit:)
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Sapi-Vana »

Aah krt jah sul on ju karpaga mootor... Aga kas sa jagaja juures juhtete pesi oled vaadanud? Mul esimesel Passatil oli seal pesades selline roheline oksiidimöga... kummalisel kombel juhtis isegi voolu... vahetevahel.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Jossu »

korras, pealekauba jagaja kaan, juhtmed ja küünlad uued kõik
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
valtsek
Posts: 39
Joined: Sun Feb 22, 2009 2:28 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by valtsek »

no sul pidi tosool kuhugi kaduma.....kui see sinna silindrisse niriseb ega siis vast eriti põleda ei tahagi..
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Jossu »

jep, uus tihend tellimisel. Tuleva nädalal lammutan maha vast bloki ja siis lihvimisse...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Sapi-Vana »

Plokikaant võid ise ka lihvida. Selleks on sul vaja ainult piisavalt laia liivakangast. Ise olen näinud sellist lahendust, kus 240-ne kangas tõmmati ideaalselt sirgele höövlitasapinnale, kaks meest hoidsid kangast kinni ja kaks meest liigutasid puhtaks pestud plokikaant. Veerand tundi jahmerdati, siis käidi pinnad 800se paberiga kergelt üle, puhuti kõik mulgud puhtaks ja pandi mootor kokku. Ja ei mingit muret.

Pigem algavad mured sellest, et ei osata plokikaant kinni keerata. Asi nimelt käib sedasi, et kõigepealt keeratakse njuutonmeetriga poldid kinni ja siis keeratakse veel pool pööret peale. Siis sõidetakse mootor kuumaks ja keeratakse veel täisring. Kolmas pingutus tehakse pärast seda kui masinaga on umbes 1000 km ära sõidetud. Siis keeratakse kuumalt veel üks täisring peale. Alles pärast seda on plokikaan paigas ja meister võib oma tööle garantii anda. Kuumalt keeramisel käib plokikambrikaan maha ja pole sellest hullu midagi, sest sinna alla tiheda mootori korral ju õli ei tule.

Reeglina jäetakse need kaks viimast keeramist ära ja sõidetakse poollõdva plokikaanega ringi. No ja siis imestataksegi, et kust kurat karterisse surve tuleb, kuhu jahutusvedelik kaob jne. Kõige lollim on see olukord, kus kasutatakse kiirelt lekkestoppi ja siis pärast seda pole poltide täiendaval keeramisel enam erilist mõtet.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Sapi-Vana »

Üks tüüpvigadest on ka 12-kandilise võtme asendamine 6-kandilisega. Njuutonmeeter näitab küll jah suurt jõudu, aga võti samas keerab juba kante maha, selle asemel et polti kinni keerata.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Jossu »

bloki tihend ja bloki lihvimine plaanis jah, ise mõtelsin ka et igaksjuhuks pingutan vaatan klapikambri kaane alla, et mismoodi pingutatud on poldid..
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
valtsek
Posts: 39
Joined: Sun Feb 22, 2009 2:28 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by valtsek »

:) sellise plokikaane kinnikeeramisega võid ka kaane rikkuda
tegelt on ettenähtud juba tehasepoolt kinnitus järjekord ja kinnitus tugevus ja mitu kraadi millal pöörata..
hea oleks kui oleks autodata..hea vaatada neid njuutoneid ja värke
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Sapi-Vana »

Ei, see on selge, et tuleb jälgida poltide kinnitamise järjekorda, mis tüüpiliselt jookseb keskelt diagonaalis otstesse. Näiteks minu endisel Passatil keerasime poldid paika ühe erilise terasvardaga. Kõigepealt njuutonmeetriga sai asi põhimõtteliselt paika pandud, siis sai masin kuumaks aetud ja viimase keeramise tegime nii, et selle meetrise varda panime poldi otsa ja siis keerasime vardale vindi peale. Nüüd hoidsime olukorda ja jälgisime, kuidas varras ise oma jõuga sujuvalt poldi kinni keeras. Varras keeras rahulikult poldile poolteist tiiru peale, nii et polnd asigi. Tuhande kilomeetri järel jäi olukord üle putitamata ja umbes aasta hiljem tuli karterisse väike rõhk sisse.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by kelluke100 »

plokikaane pingutamisel ei kehti alati reegel ,et kõvemini ja veel natuke on parem,reeglina on igal ostetud tihendil kaasas järjekord ja tugevus ja seda järgides ei riku sa midagi ära.soojalt üle pingutamine on rohkem diislite värk,kuid mitte alati ja siis on ka see kirjas.Kui ei ole kraaditõmbajat siis ise olen teinud nii ;panen dünamomeetri sellise asendi peale kus on kõige parem vajalikku tõmbenurka jälgida,tõmbangi siis saba 90¤ (enamus on nii )ja jälgin näitu ,kuna mõlemad töövahendid töötavad väändele,siis ka teoreetiliselt ei tohiks erinevust olla ja ülejäänud pingutan juba ainult näitu jälgides ja lisaks üks ring kontrolliks.Aga pannes tihendi ja kaane paike olen jätnud paariks tunniks või kauemaks ,mingi 50-60nm pingsusega seisma ,sel ajal tihend vajub ja ja nö.sureb ära,et välistada pingutusjärgseid vajumisi.Tuleks ära mõõta poldi pikkused,kui mõni on teistest pikem ,tuleks see välja vahetada,samas enne poltide tagasipanekut tehakse kaanes olevad poldiaugud korralikult puhtaks,lisaks poldi keere grafiidiga õrnalt kokku (või mõne tilga õliga),pärast kui poldid on paigas ,siis enne pingutamist lasknud paar tilka õli iga poldi pea ja seibi vahele,siis libiseb paremini ja pingutus toimub ühtlasemalt.lisaks eelnevale nõuvavad osad tootjad iga kord vanade poltide asendamist uutega(aydi v -mootorid).NB!!!Enne lihvima asumist puhasta kaan korralikult ja vaata ,et pragusid ei ole,neid on lihtsam avastada ,kui tõmbad puta kaane bensiinilapiga üle ja hea valgusega.pragude enam levinud kohad on klappide vahel või nendega külgnevatel aladel.Edu! Ükskord võidame niikuinii!!!
naljamiiz
Posts: 115
Joined: Sat Sep 08, 2007 9:36 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by naljamiiz »

selle tugevuse kohta kunagi õpetati, et vastavalt poldi jämedusele on ta siis 10mm, 12mm paned ka võtmel 100 või 120, kuumutamist ei ole vaja, lihtsalt lased 1000km ära siis uuesti sama tugevusega.

muidugi ei pea vist meelde tuletama, et algusel peab panema ikka poole väiksema tugevusega diogonaalis kinni. kohe ei tohi keskmist täie peale kinni keerata, siis on kaas kõver kohe.

endal on asi toiminud paljude mootoritega ja julgen edasi soovitada.


ja seda tahaks ka õelda, et mootoril on plokikaas, mitte kaan :)
Last edited by naljamiiz on Fri Mar 13, 2009 11:06 am, edited 1 time in total.
V4 veab mõnuga
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by kelluke100 »

see on jah rusikareegel,et poldi läbimõõdu järgi saab ka pingutada aga see ei pea alati paika .Näiteks ladal on üks plokikaase polt 8mm ja järgides eelmist postitajat võiks pingutada 80-nega ,tegelikuses on see erisegust polt küll ,kuid lubatud max. moment ainult max.32nm. ,samas tavalist 8mm polti tohib pingutada kuni 22 nm. Siit võiks järeldada ,et alati ei kehti ka see reegel plokikaase poltide pingutamisel,sest näit. zaz-il läheb see alumiiniumisse (,alumiiniumisulamist mootoriplokke on ka teistel autodel) ja see materjal on tundumalt nõrgem ,kui tavaliselt kasutatav materjal.Siit ikkagi soovitus kui tihendiga pole kaasas (tavaliselt on )momente ja järjekorda ,siis müüja kataloogis (seal samas kust otsib tihendi koodi)lehe allservas on ka tavaliselt olemas plokikaase pingutusmomendid. plokikaas--plokikaase;plokikaan-- plokikaane,tean ,et potil on kaan,kuid kas maksab ikka tähti närima hakata ,kui on aru saada ,mida kirjutaja on tahtnud öelda(ütelda),see siin ju pole õigekeelsuse lehekülg.
naljamiiz
Posts: 115
Joined: Sat Sep 08, 2007 9:36 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by naljamiiz »

see täheparandus ei tee ka liiga kellelegi, arvan ma.
ja sa tead valesti, et potil on kaan, potil on ka kaas, käändes poti kaane.
kaan on see vastik elukas, kes veekogus elab.

saan aru, ma isegi alati õigesti ei kirjuta, aga lihtsalt mulle tundub, et inimesed ei tea, millal kasutada kaan/kaas ja samuti küün/küüs
Last edited by naljamiiz on Fri Mar 13, 2009 7:09 pm, edited 1 time in total.
V4 veab mõnuga
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by kelluke100 »

huvitav potil võib olla kaks asja nii kaas,kui ka kaan----kumb on õigem?ja mootoril on gaasipedaal või äkki akseleraatori pedaal ,seda viimast ei kasutata,sest kõlab võõrapäraselt ja imelikult,kuigi oleks õigem.Tegelikult tean üht koma teist ,aga ei ole tähenärija.kaua aega tagasi kutsuti auto velge rummuks või pöiaks,s.t. seda osa kuhu kumm e.rehv peale pandi.ajad muutuvad ja ka tähendused ,nii et ei maksa karva lõhki ajada.inglise keelest otse cylinder head ( nii ainsus ,kui mitmus),eesti keeles oleks loogiline ains.silindripea ja mitmus plokikaas vs.plokikaan,sest sõna plokk eeldab komplekti e. mitmust ja ülejäänu võiks olla lingvistiline kasutamine.inglisekeelne cylinder block on eesti keeles mootoriblokk(mootoriplokk).võiks ju olla veel mitmus cylinder heads, siis saaks eesti keeles sõnaühendit silindripead kasutatakse rohkem mootorratta juures. Ükskord me võidame niikuinii!! kas tõesti on meile abiks tulnud ka eesti filoloog!!!EI maksa unustada ka seda ,et eestis ei räägita igal pool ühte moodi,kuigi vene ajal tehti selleks kõik.Võidame niikuinii!!!
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests