Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Jossu »

**** no mai saa aru mis ****u moodi **** seda plokikaant pingutama peab. Mootor soe, hakkasin üle pingutama, vaid 60nm(ettenähtud kuni 80nm), kolm polti pingutasin ilusti ära, neljas oli aga nii lahti, et tegin kaks täis tiiru, käis jumala vabalt ja järsku lihtsalt krõks. **** jälle vaja **** kõik lahti arutada. **** see saan ei sõida niipea kuskile vist.
****u kui siiber sellest saanist **** on.
Last edited by Jossu on Sun Apr 05, 2009 3:11 pm, edited 1 time in total.
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
naljamiiz
Posts: 115
Joined: Sat Sep 08, 2007 9:36 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by naljamiiz »

tutikad poldid olid jah?

aga kuidas, mitu korda ja kui tugevalt esimene kord kinni keerasid, külmal mootoril
V4 veab mõnuga
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Sapi-Vana »

Meil käib poltide pingutus umbes 80cm pika terasvardaga. Varda otsas on vastavad padruniotsad ja lõpus keerame varda pingesse, hoiame pinget kahe mehega ja varras keerab poldi ise sujuvalt kinni. Ilma vardata on oht äkiliseks käänakuks. Või siis pane võtme otsa julgelt meetrine pikendus - saad aeglaselt väga sujuvalt keerata.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
j6rx
Posts: 14
Joined: Thu Mar 12, 2009 1:06 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by j6rx »

See polt ei olnud sul üldse mitte "lahti" vaid puruks juba kui sa seda üle hakkasid pingutama. Sooja mootoriga oli sul polt juba välja venitatud, keskelt sama tugev kui vorsti kang, siis keerasid kaks tiiru "tühja" kuni keskelt katkes.
**** no mai saa aru mis ****u moodi **** seda plokikaant pingutama peab. Mootor soe, hakkasin üle pingutama, vaid 60nm(ettenähtud kuni 80nm), kolm polti pingutasin ilusti ära, neljas oli aga nii lahti, et tegin kaks täis tiiru, käis jumala vabalt ja järsku lihtsalt krõks. **** jälle vaja **** kõik lahti arutada. **** see saan ei sõida niipea kuskile vist.
****u kui siiber sellest saanist **** on.
Last edited by j6rx on Mon Apr 06, 2009 10:23 am, edited 1 time in total.
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Sapi-Vana »

No see on nüüd küll jama jutt, et polt keskelt keerdu läheb. Kui on ikka õige polt, siis ei lähe. Kui polt oleks soojast peast pehme nagu sea****, siis veniks ta ju välja ja mootori mistahes vedelikud saaksid tihendi vahelt ükskõik mis suunas vabalt liikuma hakata.

Mootoripolt peaks üldiselt olema mootori kõige jäigem osa. Aga õige on muidugi see, et odava raha eest saab ka selliseid polte, mis on pehmed.

Passatile kunagi tegin tihendivahetust, mul läks polt maksma 40 eeku. 320 eeku poldiring. Kusjuures see pidi olema veel soodukas. Aga polte võis ka hirmuta keerata.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
j6rx
Posts: 14
Joined: Thu Mar 12, 2009 1:06 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by j6rx »

paar korraliku pilti oleks situatsiooni analüüsiks kõige õigem ... ennem ei saa üksteise juttu alahinnata väga ... no offence taken
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by marek »

Olen oma silmaga näinud kuidas 8 mm polt(Honda JC29) plokikaane pingutamisel läks keskelt keerdu je peenikeseks ühe koha pealt. Pingutades tundsin, et hakkas kegelt käima ning keerasin välja ja oh seda imestust.
Siis üks teadjam tegelane ütles mulle, et vanu plokikaane polte ei panda üldjuhul kunagi tagasi, eriti kui mootorit endale teed. Pidavat ajapikku venima/nõrgenema.
Last edited by marek on Mon Apr 06, 2009 3:02 pm, edited 1 time in total.
Image
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Sapi-Vana »

Korduvalt kuuma saanud 8mm poldi äraväänamist täitsa usun. Passatil näiteks olid 12mm poldid, mersudel on reeglina kümnene polt, audidel sõltuvalt mudelist 12 või 10 mm.

Aga uue poldi vintikeeramisel peab ikka midagi väga valesti olema. Vaatan... kui aega üle jääb, võin töökojas ühe priborri karprauast valmis keevitada. Keevitan mutri alla ja hakkan poldiga raudu kokku väänama.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
naljamiiz
Posts: 115
Joined: Sat Sep 08, 2007 9:36 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by naljamiiz »

tegelikult on nii, et enamustel mootoritel ikka kasutusel poldid, mis on nn venivad, just selle pärast tulebki alati peale lahtivõtmist uued panna, et vanad on oma venimise ära teinud ja kui korra lahti keerad, siis ei tee nad oma tööd korralikult enam.
V4 veab mõnuga
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Jossu »

Alguses oli tõesti kasutusel enamasti vanad poldid, kuna uusi polnud võimalik kusagilt võtta. Nüüd aga sain lõpuks uued ja viga lahendatud, paraku see **** ei käi ikka nii nagu võiks. Vahel harva hakkavad kõik 4 silindrit tööle, enamasti 2 ja 3, sestap läheb ka kiiresti kuumaks. Nüüd lisaks veel sulab juhtmestik vaikselt üles järjest...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by kelluke100 »

Ei ole tegemistega algusest peale kursis aga kas :surved on mõõdetud ja enamvähem võrdsed(eeldan et on),, kui eemaldad küünlajuhtme ja mingil kaugusel hakkaks nagu mootor paremini tööle on küünal vigane,kui midagi ei muutu on sama ainult ka juhe võib jamada,juhtmeid saab takistuse mõõtmisega kontrollida(peab olema 10 koomi võib ka 15-16 -ne kanti aga kõik olgu suht võrdsed ja kui takistust ei näita või on 0,siis on ka juhe vigane.Edu.
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Jossu »

Mingil ajal ma surved mõõtsin ära, oli 8,5 kõigis enamvähem(+- 0,1).
Nüüd pole mõõtnud, plaanisin seda teha, täna paraku ei jõudnud.
Küünlad aga uued, juhtmed uued, jagaja kaas uus. Mingi '' lahe'' karp pidi olema jagajas, mis läheb ****, mida korda teha ei saa, täpselt nimetust sellel ei mäleta, kuid pidi miskit head sädemele tegema kui töökorras.
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by Jossu »

Surved kõigis silkudes korras, isegi üle kui peaks aga see ilmselt sellest, et silkudes õli. Kust tuleb?
See asi on kõikides silindrites, surve mõõdiku ots saab õliseks. Kõikides silindrites ei saa korraga õlirõngad ära olla ju? Lükkab rõnga jama ka see ümber, et karteris survet pole.
Äkki klapisääre tihendid? Ikkagi kuidas kõikidel silindritel?
Äkki ploki tihend sai ikkagi pasasti? Ikkagi miks kõikidel silkudel?
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by kelluke100 »

Tere!Loodan,et talitasid nii:see kes võtit keeras hoidis gaasipedaali kogu mõõtmise aja põhjas,külma mootoriga võiks need mõõdud olla O.K.,õigem on mõta töösoojal mootoril,sest siis oleks õli vedelam ja ei omaks niisuurt tähtsust rõngaste vahele sattudes ,aga siis peaks surved olema ikka suuremad,nii üle 11-ne.Õli satub põlemiskambrisse ainult läbi rõngaste või klapisääre tihendite.Kogemus näitab ,et mõlemal juhul ei saa õli hulk olla nii suur,et mootori töö oleks väga palju häiritud.Samas juhul kui on rihm sõidu ajal purunenud ,siis on võimalik et klapi juhtpuksid on praoga ja siis võib õli hulk olla küll liiga suur ,selleks ,et küünlad töö käigus õlituvad ja nad ütlevad lepingu üles.Vaatasin vanu postitusi ja selgus,et tegu karpamootoriga,veel üks võimalus,karbussi küljes võib ola mingi membraan,mis seotud kütuse kogusega tühikäigul,mäletan et 08-l tekitas see umbes sama efekti,kaks küünalt oli kogu aeg tahmanud ja märjad ning ei töötanud,pärast klapi uue vastu vahetamist see probleem kadus.Ei mäleta enam kas ta tegi märjaks 1 ja 4,või 2 ja 3 küünla,aga fakt oli see ,et sisselaske osa karbussi all oli just nii poolitatud(kaks välimist ja kaks sisemist).On veel võimalus,et klapid ei avane korralikult ehk on valesti reguleeritud,sest kui sisselasked on kinni imeb kolb ju õhu karterist koos õliga üles.Praegu rohkem meelde ei tule aga jään su edasisi katsetusi ootama.Edu.
kelluke100
Posts: 60
Joined: Fri Jan 30, 2009 4:28 pm
Contact:

RE: Jossu 968M '80 aka "Mummu"

Post by kelluke100 »

Veel .ka karburaatori tooreklapp võib jääda kinnisesse asendisse kui see peab avanema jahutusvedeliku abil või ka siis hoova läbi.Kontrolli õhupuhastajat ära võttes kas soe vedelik ikka keerab toore klapi lahti,või kui hoovaga ,kas ikka hoob lükkab lahti.Tegelikult võid soojal mootoril klapi vahele kasvõi kruvika torgata ja töökäik motol peaks muutume,juhl kui klapp oli ikka kinni.edu.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests