Nukkvõll

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
zazist11
Posts: 52
Joined: Sun Dec 17, 2006 8:36 pm
Contact:

Nukkvõll

Post by zazist11 »

Probleem siis selline et ei oska kuidagi nukkvõlli otsas olevat hammasratast ära võtta. Kuidas oleks võimalik?
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

RE: Nukkvõll

Post by marek »

Tõmmitsaga, teisi hammakaid saab kangutada ka kruvveritega lahti, aga tekstoliithammakas hakkab sedasi murenema. Kui tõmmitsat ehitada ei viitsi siis näiteks kahe laia lapikviiliga mõlemalt poolt kangutades. Mina panin viili ja hammakavahele plekitükid ka, et hammakat vähem kahjustada.
Image
zazist11
Posts: 52
Joined: Sun Dec 17, 2006 8:36 pm
Contact:

RE: Nukkvõll

Post by zazist11 »

sain kätte
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nukkvõll

Post by AhtiH »

Kuidas mulle meeldib vanasid teemasid üles kaevata.


Aga kõige lihtsam on tekstoliithammasratast kätte saada nukkvõlli välja lüües. Tagant peab olema kaas muidugi eemaldatud ja tasakaalustusvõll ka (natuke saaks ka eemaldamata ilmselt). Ja siis haamriga nukkvõlli otsa (puuklots vahele muidugi). Kusjuures ei pea isegi tõukureid eemaldama aga peab olema ettevaatlik, et liiga kaugele ei lööks. Alguse saab liikma siis saab juba ilusti käega maha. Tõmmitsaga tekstoliiti saab vist küll ainult vigastustega kätte. Pigem siis juba tagant kruvika vms. asjaga kangutades südamikust.
tinapoiss
Posts: 2
Joined: Fri Jun 28, 2013 10:22 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Nukkvõll

Post by tinapoiss »

Kaevan siis ka vanas teemas.

On töös siledakstõmmanud nuka hammasratta vahetamine. Otsakaas on maha võetud, mootor ise auto küljes. Tasakaaluvõll käib nagu mingi vedruga sisse-välja, kui hammasratta maha võtan,kas vedru tõmbab võlli otsa kuskile sügavustesse?
Kuna nukaratas on nagunii sile, võib teda mahavõtmiseks edasi lõhkuda, ma loen siit et ilma nukkvõlli kuskilepoole välja löömata. Kas uus ratas läheb elusast peast võlli otsa või on mingeid erivõtteid tarvis?
Ja loomulikult võib kaevuda ka asja põhjusesse,ehk miks viskas tekstoliithammakas hambad maha? Nukkvõlli halb õlitus? Materjali väsimine? Veel mingi Nõukogude tehnika eripära?

Mootor käis hiljaaegu maas ja vahetusse läksid kõik tihendid,uus sidur jne. Sisu jäi samaks,kuna läbisõit on olematu.

Sapikagurud, jagage teadmisi:)
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Nukkvõll

Post by tuust »

Tarakaalustusvõll sügavustesse ei kao, tal teises otsas plaat vastas. Uus tekstoliit ratas läheb lihtsalt võlli otsa tagasi ja siis pensu pumba ekstsentrik mutriga fikseeritakse. Jälgima pead aga võllide õiget asetust- vaata raamatust järgi, või jäta märkide asukohad meelde. Hammakas jookseb siledaks kahel põhjusel peamiselt (vist), pehme materjal, ja külmalt rapsimine. Külmalt on tekstoliit väga rabe.
tinapoiss
Posts: 2
Joined: Fri Jun 28, 2013 10:22 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Nukkvõll

Post by tinapoiss »

Tekkis veel üks tõsine küsimus. Kas nukkvõlli seiskumine sõidu ajal annab sapika mootoril klappidele ka surmahoobi? :)
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: Nukkvõll

Post by marek »

Tekstoliithammasrattaga mootorid (zaz, mosse 408, volga) on konstrueeritud nii et klapid pähe ei jookse.
Image
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests