Muutused mootoris läbi aegade

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Muutused mootoris läbi aegade

Post by AhtiH »

Täna mootorit koostades jäi silma mitmeid erinevusi erinevates mootorites. Siinkohal tooks mõned välja ja püüaks neile ka kirjanusest vasted leida. Eriti huvitaks millal vastavad muutused tehti. Pildid ka lähiajal.

Antud teemas siis 40 hj mootoritest.

1. Tõukurid. Neid olen näinud kolme varianti x2 ehk reaalselt 6 erinevat. Tõukuritest olenevad ka tõukurvardad.

2. Otsakaaned. Näinud kahte, erinevus karterituulutuse õlieraldajas.

3. Õlipump. Näinud kahte, vahe kinnitusjalas.

4. Plokke on väliselt vähemalt kolme tüüpi. Välised erinevused võivad olla lihtsalt kosmeetilised ja mingit reaalset tähtsust ei oma. Aga üks tõsine erinevus on õlipumba kinnituses.

5. Klapid. Sisselaske omasid on vähemalt kolme tüüpi ja erineb nii ülemine osa (poolkuu kinnituskoha soon) kui ka õõnsus klapitaldrikus. Väljalaske omasid 2 varianti.

6. Õli sissevalamise toru. Kahte tüüpi, lühike ja pikk.

Palun lisada.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Muutused mootoris läbi aegade

Post by pooltelg4 »

Lisan siia 40hj Memz 968te erinevusi:

7. Õhupuhasti - osadel ainult õhu karbutaatorisse voolamise lõdviku ja karterituulutuse toruga, teistel lisaks sellele veel ujukiruumi tuulutamise toru otsik või on neid veel(olen näinud 3 erinevat);

8. Plokikaaned - nendest on juttu olnud ka A.Palu ja K.Aleksiuse raamatutes. Osadel on klapikambri põhjas ruudustiku moodi muster, osadel see puudub. Kahjuks ei mäleta enam, mis see tähendas, aga kirjutan siia kohe, kui teada saan;

9. Õlivannid(karteripõhjad) - olenevalt õlipumbast(kuna neid on erinevaid), on ka karteripõhjasid erinevaid(vähemalt 2 tk). Minu karteripõhja on relakaga töödeldud seestpoolt, kuna nähtavasti ei mahtunud õlivõttur(sõel) ära(asetseb erinevatel pumpadel erinevalt). Õli loksumist vältivaid vaheribisid oli maha käiatud;

10. Tõukurvarraste kummirõngad - oleneb millisega tegemist. Kui tootekood peale pressitud... siis on kvaliteetne. Kuid targemad mehed teavad rääkida, et neid toodeti ka Eestis erinevates kooperatiivides ja ebakvaliteetsest kummist(pole ei õli- ega kuumakindel). Sattusin isegi nende otsa(kirjad puudusid konkreetsetel isenditel) ja paigutasin mootori külge. Peale 100km sõitu olid nad kivikõvad ja servad põlenud(kuigi kuumust oli olnud max 100kraadi). Vigased kummirõngad hakkavad õli läbi laskma ja lõpuks põhjustavad mootori ülekuumenemise(õli imab tolmu endasse ja silindrid kattuvad paksu soojust mitte juhtiva kihiga);

11. Õlirõhu andurid - vähemalt kaks erinevat(üks selline seenekujuline ja teine meenutab temp. andurit väljastpoolt);

12. Temperatuuriandurid - ühed vibro-tüüpi ja teised termotakisti-tüüpi. Vastavalt andurile on vaja ka õiget temp. näidikut armatuuri. Esimene oli rohkem kasutusel 966 ja 968A peal, teine valdavalt 968M peal(ka töökindlam, eluiga pikem).

Ootame lisa Sipelgaga! :)
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Muutused mootoris läbi aegade

Post by AhtiH »

Kolm erinevat karteripõhja. Üks paraku ainult väljast.

Image
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Muutused mootoris läbi aegade

Post by AhtiH »

Kaks erinevat õlipumpa. Vahe kinnitusjala pikkuses ja kaas on ka teistsugune aga sellest hetkel pilti pole.
Image
Image

Pikema kinnitusjalaga pumba kood 968-1011025 ja lühema 968-1011020
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Muutused mootoris läbi aegade

Post by AhtiH »

Pikema kinnitusjalaga õlipumbaga sobiva mootoriploki kood 968-1002015-Б

Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Muutused mootoris läbi aegade

Post by AhtiH »

Kaks erinevat silindripead. Üks kahe ja teine nelja nookurvõlli poldiga.

Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Muutused mootoris läbi aegade

Post by AhtiH »

Pildil kahe erineva kinnitusega klapid. Vahe on siis klapisäärtes ja "poolkuudes".

Image
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Muutused mootoris läbi aegade

Post by tuust »

On ka kolmas varjant klapist, kuna pilti teha ei saa siis - sälk on 3mm pikk, ülemine serv terav, alumine 45 kraadi. Klapil tähis M3MA.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests