Õpetus-:-Pidurid
-
- Posts: 1843
- Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
- Contact:
Õpetus-:-Pidurid
Enne pidurisüsteemi õli lisamist on ülimalt soovitatav järgi uurida mis ollus seal enne sees olnud on. psk ja dot4 segamisel saab "vaffa moosi" mille tagajärjel lähevad viimane kui üks mansett vahetusse(kui hästi läheb, halvemal juhul täie tükiga 4 rattasilindrit + peapump). Kui õhutamiseks läheb on soovitatav õhutusnippleid eelnevalt roostesurmaga leotada.
1 võibolla kasulikuks osutuv tarkus veel: piduri peapump on sapakal ja sigulil sama (vähemalt 01-l)
pidurite õhutamist tuleb alustada peapumba kõige kaugemast punktist, seega
1. parem taga
2. vasak taga
3. parem esi
4. vasak esi
By: metsamees
1 võibolla kasulikuks osutuv tarkus veel: piduri peapump on sapakal ja sigulil sama (vähemalt 01-l)
pidurite õhutamist tuleb alustada peapumba kõige kaugemast punktist, seega
1. parem taga
2. vasak taga
3. parem esi
4. vasak esi
By: metsamees
-
- Posts: 33
- Joined: Sat Dec 09, 2006 9:37 am
- Contact:
RE: Õpetus-:-Pidurid
Hea oleks auto soetamisel õli ära vahetada. See käib kõigi õlide kohta
-
- Posts: 74
- Joined: Tue Jun 16, 2009 8:38 pm
- Contact:
RE: Õpetus-:-Pidurid
Tegelesin just piduritega.
Vana õli sai välja suruõhukompressori abi. Ja uue õli sisse saamine polnud ka keeruline, sai lihtsalt potsikud täis pandud ja lahtiste niplitega lihtsalt piduripedaali pumpama hakatud. Mingil hetkel hakkas eesmistest niplitest pidurivedelik välja pritsima, keerasime kinni. Ja tagumistega samamoodi, hakkas pritsima - keerasime kinni. Muidugi peab jälgima, et vedelik potsikutes otsa ei saaks.
Ja kõige viimasena - õhutamine. Üks vend pumpab ja hoiab pedaali all, teine keerab nipli lahti (laseb vedeliku välja) ja keerab kohe kinni. Ja siis otsast peale kuni tuleb välja vedelik, mitte ei purista nagu vaal.
Õli kulus kogu süsteemi täitmise peale u 0.7l
Vana õli sai välja suruõhukompressori abi. Ja uue õli sisse saamine polnud ka keeruline, sai lihtsalt potsikud täis pandud ja lahtiste niplitega lihtsalt piduripedaali pumpama hakatud. Mingil hetkel hakkas eesmistest niplitest pidurivedelik välja pritsima, keerasime kinni. Ja tagumistega samamoodi, hakkas pritsima - keerasime kinni. Muidugi peab jälgima, et vedelik potsikutes otsa ei saaks.
Ja kõige viimasena - õhutamine. Üks vend pumpab ja hoiab pedaali all, teine keerab nipli lahti (laseb vedeliku välja) ja keerab kohe kinni. Ja siis otsast peale kuni tuleb välja vedelik, mitte ei purista nagu vaal.
Õli kulus kogu süsteemi täitmise peale u 0.7l
Last edited by uhmer on Sun Aug 16, 2009 9:04 pm, edited 1 time in total.
Zaz 968A 1976a.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Õpetus-:-Pidurid
Mina tegin oma masinaga nii, et vana saasta (Neeva) lasin süsteemist välja suruõhuga, siis panin potsiku PSK-d täis ja lasin selle täie tambiga uuesti voolikutest läbi. Siis panin potsiku jälle täis, pumpasin tsipa ja siis õhutasin. Pärast muidugi olid veljed omajagu äkased, aga paar kilomeetrit lumerallit tegi imet.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 11
- Joined: Sun Nov 30, 2008 9:14 pm
- Contact:
RE: Õpetus-:-Pidurid
kas oleks võimalik saada pilti põhja alt kuidas pidurivoolikud asetsegad ja kuidas see koht väljneb näeb mis algab põhja lõpust ja argneb kummi voolikutesse? kas seal miski jagaja või kuidas need voolikud seal jooksevad
-
- Posts: 1843
- Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
- Contact:
RE: Õpetus-:-Pidurid
käigukasti tala kohal kolmik, sealt jooksevad torud edasi kiige alla kus ühendub kummivoolikuga...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
-
- Posts: 11
- Joined: Sun Nov 30, 2008 9:14 pm
- Contact:
RE: Õpetus-:-Pidurid
nii alguses oli põhja all 2 vask voolikut mis voolik teine on?
õhesõnaga eest taha mõlemale poole jookseb ainult yks vask toru ja siis kolmik mis jagab õõdsadele asuvatele kummi voolikutele
õhesõnaga eest taha mõlemale poole jookseb ainult yks vask toru ja siis kolmik mis jagab õõdsadele asuvatele kummi voolikutele
Last edited by allud on Tue Oct 20, 2009 8:35 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 202
- Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
- Location: Võru, Tartu
- Contact:
RE: Õpetus-:-Pidurid
allud kirjutas:
nii alguses oli põhja all 2 vask voolikut mis voolik teine on?
see teine on soojendussüsteemi kütusetoru
ZAZ 968M 91a., ZAZ 968MG 86a., LUAZ 969M 87a.
-
- Posts: 11
- Joined: Sun Nov 30, 2008 9:14 pm
- Contact:
RE: Õpetus-:-Pidurid
kas oleks võimalik et keegi teeb pildi või paneb siia täpse joonise ja hea oleks kui oleks seal ka see soojendus süsteemi toru joonis
täname
täname
-
- Posts: 11
- Joined: Mon Nov 02, 2009 4:49 pm
- Contact:
RE: Õpetus-:-Pidurid
mis asi on vaskvoolik???
-
- Posts: 1843
- Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
- Contact:
RE: Õpetus-:-Pidurid
vasktoru siis hr. Tähenärija
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
-
- Posts: 187
- Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
- Contact:
RE: Õpetus-:-Pidurid
Krt, pidurid jäävad peale.. Mida teha? Peapump õhtul?
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
Ford Focus 05'
Goped 03'
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Õpetus-:-Pidurid
Võibolla on pingutavad vedrud katki läinud? Mismoodi nad su masinal peale jäävad? Kui kõik mingil määral jäävad, siis peapump õhtul. Kui üks, siis selle ühe ratta juures peab see viga olema.
Aa... muuseas see pidureid peale tõmbav klots, mille külge veel kässar kinnitub võib vabalt natuke ära painduda. Kui nii, siis klots kruustangide vahele, kuvaldaga külje pealt väike kõks ja käib jälle. Samas see ei tohiks oluliselt mõjuda piduri pealejäämist... iseasi muidugi kui sa just ei vahetanud pidurikatteid.
Kui üks ratas jääb peale, siis usun, et probleem on eelkõige järgmine - pingutusvedru tegi oma prõksu ära, kässariklots tuli pesast välja ja nüüd takistab klotsi allatulekut.
Aa... muuseas see pidureid peale tõmbav klots, mille külge veel kässar kinnitub võib vabalt natuke ära painduda. Kui nii, siis klots kruustangide vahele, kuvaldaga külje pealt väike kõks ja käib jälle. Samas see ei tohiks oluliselt mõjuda piduri pealejäämist... iseasi muidugi kui sa just ei vahetanud pidurikatteid.
Kui üks ratas jääb peale, siis usun, et probleem on eelkõige järgmine - pingutusvedru tegi oma prõksu ära, kässariklots tuli pesast välja ja nüüd takistab klotsi allatulekut.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 1843
- Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
- Contact:
RE: Õpetus-:-Pidurid
kaua seisnud masinal vb asi lihtsalt kinni olla. Kolvid tagasi ei liigu. Lisaks rooste vahel...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
-
- Posts: 187
- Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
- Contact:
RE: Õpetus-:-Pidurid
esimesed pidurid jäid eile peale. Tagumised olid OK. Piduriõli vahetatud, silindrid puhastatud ligi 50 kilti tagasi.. Kisun lahti ja proovin veel.. Volga poes soovitati silindirid uuesti ära puhastada ja kui ei aita, siis silindrite või peapumba vahetus ootab mind ees!
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
Ford Focus 05'
Goped 03'
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests