See teema vist ei sobi siia aga... annade ehk andeks?
Ma olen nii ohmu kuid ma tahaks teada mis õlid (nagu piduri õli jmd õlid) ja kui paljus zazi lähevad (ummbes Liitrites)
Tänks.
Pidurisüsteemi läheb PSK (või ka BSK) ja MUUD EI LÄHE SINNA ÜLDSE MITTE KOHE. Kui ostad pooleliitrise pudeli, siis sellest jätkub. Mootorisse läheb miski üle kolme liitri õli vist. Siin on vaieldus nii ja naa. Ise ma sinna olen seni pannud Žiguli õli, aga siin inimesed räägivad, et 10W40 poolsünt on parem.
Õhufiltri potti läheb keskmine klaasitäis sedasama õli, mida mootorisse panid.
Käigukasti läks vist mingi 2,5 L korralikku transmissiooniõli.
... ja siis mõistagi läheb sapikamehesse suures koguses sõiduõli, mida on soovitav tarbida pärast sõidust tulemist. Ma täpselt ei tea, aga pidi tõstma tuju ja langetama moraali.
... ning... tuletades meelde sõber Švejki - kuna põlvedele võib külma ilmaga vilu tuult puhuma hakata, siis on ilmatu hää opodeldokiga määrida.
Last edited by Sapi-Vana on Wed Feb 10, 2010 7:31 pm, edited 1 time in total.
Mosseklubis räägiti , et mosse kannatab küll dot 4. Aga sapika kohapealt ei tea midagi öelda, ise kasutan nevat- mosses ja mõlemas sapikas. Mossesse panime sinna lihtsalt hulka sinna, mingi hall mögin on seal nüüd koos, aga 2 aastat on pidurid väga vägevalt võtnud, loodame et võtavad teised 2 veel:)
Tähendab... piduriõlide kokkusegamist loetakse auto juures üheks suureks rumaluseks, kuna auto pidurdusvõimest sõltub palju. Mõnikord isegi elu. Esiteks on piduriõlid KÕIK ülimalt hügroskoopsed (kisuvad võimalusel vett endasse) ja teiseks on eri tootjate õlide koosseis keemiliselt erinev. Kokku segades reeglina vastav õli kaotab oluliselt oma nakkuvad omadused ning eriti kohe oma viskoossuse omadused. Mis tähendab seda, et külmaga ei pruugi pidureid äkki ollagi, sest asi on moosiks läinud. Ja kui see "moos" nüüd soojaga nagu töötab, siis on see väga petlik pilt, sest moosina olles see vedelik võttis endasse kogu vee, mida vähegi võtta sai. Üldiselt on kord selline, et kui vahetad õli mootoris, vahetad õli ka pidurisüsteemis.
Kokku võib segada DOT - 1, DOT - 2, DOT - 3 ja DOT -4, sest nende õlide koosseis on standardiseeritud ja nad on sisuliselt DOT-1 baasil aretatud kõik.
Paraku sapikas on sees kas PSK või Neeva, mis keemiliselt on DOT-i kloonide suhtes agressiivne. See tähendab, et asi läheb klimbiks kätte ja mis kõige vastikum - see klimp hakkab oma vaiksel ja väärikal moel sööma kõike, mis ei ole metall. Seega aidaa mansetid, tihendid...
Põhiline jama, mis sapikatega on - nendega ei sõideta talvel. Ja siis tundubki, et piduritega polegi nagu midagi hullu eriti... kuni siis äkki mingi sein või puu või hullemal juhul inimene hirmsa kiirusega lähemale tuleb.
Kusagil on keegi kirjutanud, et PSK ja Neeva on kokkusegatavad. Mina seda igaks juhuks ei praktiseeriks.
Aga piduriõli vahetamine käib lihtsalt - niplid maha ja vana õli pumpad välja kuni potsik tühi. Siis paned uue õli sisse ja pumpad kuni potsik tühi. Kui nüüd altpoolt järele vaadates on näha, et tõesti on igast niplist mehiselt välja tulnud, võid niplid otsa panna, potsiku uuesti täis valada ja alustada õhutamist.