Madise Zaz 968m. 1987

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by Sapi-Vana »

See Fiat Uno karpa teema käis 0.9L karpa kohta, aga vaevalt nüüd küll 1.1L karpa altpoolt oluliselt teistsugune on. Aga sa võta karbuss prooviks kaasa ja viska kollektorile otsa. Mul endal ISIKLIKULT vastavat konkreetset kogemust ei ole, vahendasin toona infot, mida andsid mulle töökoja kolleegid, kellel endil vastav kogemus on olemas.

Aga OMAST KOGEMUSEST ütlen küll, et lääne karpat sapikale peale panna tasub igal juhul. Oma masinale läks siis 0.9L Renault´ pealt pärit Solexi karpa ja masin on OLULISELT ärksam ja ökonoomsem kui originaalse - andke andeks - sitanikerdisega. Seega 1.1L karpa peaks andma ärksust oluliselt enam juurde, jäädes samas ökonoomsuse mõttes ikka veel sapika karpast mõttekamaks.

Sapikale võib ju ka kopika 1.2L karpa peale aretada (vastav vaheklots on saadav või tehtav), Uve käest võis kogemusi küsida.

Põhiline asi selle karpavahetuse juures on õhufiltri paigutamine mootoriruumis. See on tavaliselt ju otse karpa peal, vastavat ruumi mootorikatte all selliselt ei ole. Oma masinal panin filtriks mosse poti ja aretasin alumiinlõdvikuga ühenduse. Originaalse õlifiltriga oli tossul ikka oluliselt tõmmum värv ja lärtsus ka ehtsapikalikult ebaühtlaselt.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

http://img5.imagebanana.com/img/hfquib9n/web.jpg
http://img5.imagebanana.com/img/fzl385qf/webalt.jpg
http://img5.imagebanana.com/img/csz3brbf/webmark.jpg
ise näeb välja selline ja mõõtmed on:
Keskmine auk on siseservadest mõõdetuna umbes 3,2cm. Poldi augud on teineteisest umbes 6cm. kaugusel (mõlema augu keskkohast mõõdetult).
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by Sapi-Vana »

Alus näeb küll välja nagu täpselt sapika karbussil.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Eks ma võtan ta ära siis.:) Kuulisn et 1.6 vana ford taunuse oma pidi minema peale(mingid kerged puurimised tuleb teha) Ja sellega pidi minek rämedalt paranema.:D Sobivad ka Golf1 1.1 karbussid.

Kui see karbuss on sama kõrge kui lada oma, siis mahub sinna lada õhufiltri potska veel peale. Täna viskasin nsma nalja pärast peale lada karbuss(tikpoldid jäid kuidagi sinna sisse igast aukudesse) Ja panin õhu võtja peale ja mootori kate läks kinni küll, isegi mingit vastu käimis heli polnud;)
uve6
Posts: 801
Joined: Thu Dec 06, 2007 5:05 pm
Location: Elva
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by uve6 »

Masin päris ägeB)
http://www.luaz969.tk
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Image
Üks pilt ka suvest, sapikas uhkelt teiste luks masinate kõrval:D
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Täna siis päev läbi karbussiga jännatud. Päris 1to1 ei isut, aga vaja aint poldi auke suuremaks puurida(ise ajasin sealt 9.5mm puuriga läbi ja läks peale). Pikemad tikkpoldid. Seal sisselaske pleki peal olevat gaasitrossi hoidjat väänata, uued kinnitused sellele vedrule(mis hoiab gaasitrossi paigal). Toores vaja tuuriga vedada. Jne:). Aga pilte ka:
Image
Image
Image
Siin veel alumine plaat on Papist zabloon.
Image
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by Sapi-Vana »

Eks ta ole - karbussi ehituslik "suund" on sapikal ja teistel autodel üsna sama, aga gaasi- ja tooretross tuleb sapikal pikisuunas ja teistel masinatel ristsuunas. Ma pidin ka just sellepärast oma Solexi karpale vaheplaadi tegema - muidu oleks auke üle puurides kindlasti pealegi vägistanud, aga siis oleks pidanud gaasitrossile miski "vända" sisse organiseerima.

Samas on küttesegu jaoks parem kui vaheplaati ei ole.

Ise ehitasin miski "kahvli", mille harude vahel tooreklapi ots sees istub ja siis seda kahvlit saab trossiga altpoolt tõmmata üles ja allapoole ning sõltuvalt suunast läheb tooreklapp ka teise positsiooni.

Aga jõudu nikerdamisel!
Last edited by Sapi-Vana on Thu Jan 28, 2010 8:02 am, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Karbussi panin nii pidi peale et gaasi tross jääb sinna salongi poole, ja seda originaal gaasi kahvlit väänates saab suunata trossi sinna poole.

Kas toore trossi kannatab veel sealt tunnelist juurde kangutada(umbes mingi 2cmi)?

Aga jah jõudu vaja, eriti veel sellise ilmaga kui garaazi vahel peab käima tunnis 10 korda ja mõlemas on sama külm kui õues:).
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by Sapi-Vana »

See "juurde kangutamine" lõpeb tavaliselt halvasti. Aga... alati saab panna pikema trossi. Lõpuks võid ju panna olemasolevale ka painduva pikenduse ning kombineerida tooreklapi juurde ühe pehmema vedru, mis iseenesest klapi üles tõmbab või alla lükkab. No ja siis ei olegi muud kui et see elastne pikendus peab oma tõmbejõuga vastukaalu tekitada.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Täna sain kõik peale toore peale, aga tekkis uus probleem, see vaakum mis bensiini peale surub sealt ajas bena läbi, tegin lahti ja mis ma näed kõik membraan murenend ja katkine:(. Mõtlesin et äkki lada oma istub, aga see suurema tõuke vardaga.
Ei tea kust uue sellise saaks, või kannatab äkki membraan vahetada?
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by metsamees »

Ei viitsi väga süvenema hakata mis numbriga weber sul seal on aga mõtlemisainet natuke

http://cgi.ebay.de/Y10-Fiat-Ritmo-Tipo- ... 518837bf27
Last edited by metsamees on Fri Jan 29, 2010 6:29 pm, edited 1 time in total.
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Hind küll overkill ju:). Lõikan ise selle parem;)
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by Jossu »

madis1080 kirjutas:
Hind küll overkill ju:). Lõikan ise selle parem;)
see ikka üsna odav rem. komplekt. Ilmselt pole sa rohkem nendega kokku puutunud:)
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Madise Zaz 968m. 1987

Post by madis1080 »

Ega jah, pole läänekatega eriti kokku puutunud:)
Aga lõikasin ise täna selle membraani, ja installisin karbussi ka ära.
Veidike väänamist ja sain toore ka külge:) Homme teen pilte ka.
Käib suht hästi, aint toore gaas on liiga suur. Homme teeb väiksed tuurid ka.:D
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests