Täna oli jälle omamoodi huvitav päev. Karpaga ma ei ole jõudnud veel midagi ette võtta, küll aga sain täna omale igati korraliku pakiraami. Kui küsisin endiselt omanikult, et mida ja kui palju ta siis raami eest tahab ka, öeldi vastuseks naljamisi, et viis kükki, neist kolm viimast prääksuga. No ega ma ei olnud ka laisk poiss, hakkasin kohe tegema. Pärast teist kükki öeldi, et aitab küll loomapiinamisest ja raam oligi minu.
Tahab puhastamist ja ülevärvimist, aga muidu tipp-topp. Elu on ikka seiklus küll
Last edited by Sapi-Vana on Mon May 04, 2009 8:37 pm, edited 1 time in total.
Uuh... tuunitud mootoriga (Solexi karpaga) oleksin teises kurvis kruusateel peaaegu üle pea käinud. NII PÜSSI masinat ei oodanud. Adrenaliinilaks oli ausalt öeldes julm. Pärast jälgede pealt vaatasin, et umbes 15 meetrit sai siis kahe ratta peal ära sõidetud.
Praegu masin seisab jälle. Kõigepealt tahaks teada, kuidas sapikale see "purilend" mõjus ja et ega miskit jooksma pole hakanud. Teisalt tuleb ette võtta karpa täiendav reguleerimine.
Paistab vägisi, et pean vist tagasilda vähe jäigemaks tegema.
________________
Pärast avastasin, et see sapikaga driftimine oli endale kõige rohkem mõjunud - nimelt pea oli natuke lõhki ja verdki jooksis tsipa Karm värk.
Last edited by Sapi-Vana on Fri May 08, 2009 10:00 am, edited 1 time in total.
ega sul seal ikka nalja pole ,tänapäevastel masinatel on taga sõltumatu vedrustuse korral(see spakal ju ongi)stabilisaatori vardad ,mis omavahel läbi kere mõlemat poolt ühendavad,see hoiab jah kere otsema ,aga see selleks .Edu.
Hheee... eila proovisin sapikale uut tüüpi turbot. Nimelt ma keevitasin õhu väljalasule paremale poole ühele avale toru peale ning selle otsa läks siis lõdvik. Asja uba on pikemas perspektiivis soojendus. Proovisin nii, et lasin pikendava voolikuga paarkümmend minutit mootorist õhku otse salongi ning siis salongis olles katsusin aru saada kui paha see õhk siis on... ja teate - ei olnud ei õli ega bena vinetki sees. Tuba mõnusalt soe ja hingamine lahe.
Nii... aga eila siis tuli selline tore mõte, et mis oleks kui tõmbaks teise ava ka kinni ja suunaks voolikust tuleva õhujoa otse karburaatorisse. Mõeldud - tehtud. Efekt oli tuntav. Täitsa turbo mis turbo. Muidugi - 1,2 liitrise masina turbo. Selles mõttes ei olnud klassikalist turboefekti, et selg vajub rohkem istmesse jne. , aga tajutav efekt oli täitsa olemas - mootor läks oluliselt mõnusamalt pöördesse.
Kõigepealt see soojenduse asi. Nats karm keevitus on muidugi... sest plekk on seal miski pool milli umbes, toru paksus aga oli vähemalt 3 mm. Teine ava on siis lahti jäetud.
Toru ise hakkab jooksma salongi tagant paremalt ülevalt... tagaistme seljatoe ülemisest nurgast läheb siis külge sisse ja sealt läbi salongifiltri tuppa.
Turboefekti saavutamiseks tuleb teha ainult üks lõdvikuvahetus. Tõsi ta on, et ega nii OTSE ikka ei saa - tolm lendab masinasse sisse. Aga proovimise mõttes oli huvitav. Ja... efekt oli märgatav.
Karpast siis ka üks lähivaade. On teine väiksem kui sapika oma originaal... aga see-eest töötab. See vedrumoonutus on mul oma näputöö - suurem vedru reguleerib gaasihoova liigutamisel õhuklappi. Selle suure vedru regullimine on muuseas see kõige räigem peenmehhaanika.
Last edited by Sapi-Vana on Thu May 21, 2009 9:59 pm, edited 1 time in total.
Kas kellelgi on pakkuda seda pehmest metallist (magneesium?) värdit, mille sees see pumbatõukur liigub ja mis ****tpidi mootorist välja ulatub?
Täna nimelt hakkasin aretama peale Nissani bensiinipumpa. Kahjuks osutus esimesel korral tõukurpulk nati pikaks ja nii see pulk läks puru ja nii see magneesiumkest samuti. Õnneks midagi mootorisse ei jäänud, sain terves tükis kätte.
___________________
Põhjus, miks tuli hakata pumbaga tegelema, oli asjaolu, et see ikkagi ei õigustanud ennast. Paistab, et klapid lasevad täiega tagasi ja no niimoodi siis ei jõua bena karpasse kuidagimoodi.
Praegu käib tihe aretustöö Ford Scorpio pumbaga. On nimelt elektriline pump... pumpab võimsalt. Võibolla isegi et liigagi võimsalt. Mõtlesin teha nii, et lasen pumbal bensiini pumbata kuskile vahepotsikusse (mingi jahutusvedeliku paisupaak näiteks) ja sealt toon siis kaks väljavõttu - ühe karpasse ja teise paaki tagasi.
Kas keegi võiks mulle anda vihjet selle kohta, millise klemmi külge ma elektrilise bensiinipumba + -juhtme võiksin ühendada, nii et võtmest keerates pump ise tööle hakkab ja süüte välja keerates seisma jääb?
kas sa sapika soojenduspumpa ei leia,see on membraaniga ja ei avalda nii suurt survet.omal ajal aretati neid vanadele japsidele ,milledel karburaatorid peal aga penssu andsid elektrilised väikese survelised pumbad.Lisaks oli sapikal kah soojenduse juures olemas vist ujukiruum ,nii et nõelklapp peaks surve ära kannatama küll.Vaata ,et sapakat õhku ei lase,ega tast ikka raketti ei saa küll.Edu.
No soojenduspumba võtsin maha ja üritasin temast asja teha... aga ei saand tast asja mitte. Muidu idee käis algul jah just selle pumba ümber.
Ega see aretamine on jah üks huvitav teema.
Kõigepealt tuleb luua paaki lisaühendus... selline üsna jämedake, mille kaudu pumba liigtootlikkus saaks rahulikult paaki tagasi minna. Siis tuleb ehitada selline vahepott, mis hoiaks täpselt niipalju survet, et nõelklapp tööle hakkaks... jebi on parasjagu.
Teine variant on muidugi selline, et saan ehk kusagilt selle megneesiumist tõukurpulga ümbrise ja provin Nissani mehhaanilise pumba tööle ehitada.
Teine variant meeldiks oluliselt enam, aga no ei ole seda va magneesiumjullat.
Last edited by Sapi-Vana on Tue May 26, 2009 9:06 am, edited 1 time in total.