Kalle 3A3-966B 72'
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Sapikad (ja üldse enamik nõukogude autotoodangust) värviti pentaftaalvaikudepõhiste emailidega. Need olid sellised emailid, mille nakke parendamiseks kanti neid üleskuumutatud aluspinnale ja kui pärast metall jahenedes kokku tõmbus, jäi pinnaühiku kohta märksa enam kinnitusi. Sõltuvalt detailist jäi kuumutustemperatuur +70 ja +110 kraadi vahele. Aga põhiolemuselt oli tegu ikkagi pentaftaalvärviga.
Seega kui tahad värvida pentaftaalvärviga (või glüftaalvärviga... ka akrüül- ja alküüdvärviga), siis pole lihtsaimal juhul muud vaja teha kui vana värv karestada ja uus selga. Ei mingit kruntimist ega muud sellist kamarajura. Peale tuleb siis panna kindlasti stabiliseeriv lakk, näiteks ise vaatan hetkel väga lootusrikkalt parketilaki poole. On teine selline pentaftaaluretaanlakk, mis peaks idee järgi (niipalju kui ma keemikuna üldse asjast aru saan) sobima nende värvidega kokku nagu valatult.
Kui on mõte minna kallimat lahendust pidi, siis tuleb vana värv maha saada, kere puhastada, teha vajalikud keretööd ja siis kõik värvitööd step-by-step käima. Aluskrunt, timmiv krunt, värv. Ja kui soovi on, siis lakk ka. Rahhi küsib see lahendus rämedalt enam.
Seega kui tahad värvida pentaftaalvärviga (või glüftaalvärviga... ka akrüül- ja alküüdvärviga), siis pole lihtsaimal juhul muud vaja teha kui vana värv karestada ja uus selga. Ei mingit kruntimist ega muud sellist kamarajura. Peale tuleb siis panna kindlasti stabiliseeriv lakk, näiteks ise vaatan hetkel väga lootusrikkalt parketilaki poole. On teine selline pentaftaaluretaanlakk, mis peaks idee järgi (niipalju kui ma keemikuna üldse asjast aru saan) sobima nende värvidega kokku nagu valatult.
Kui on mõte minna kallimat lahendust pidi, siis tuleb vana värv maha saada, kere puhastada, teha vajalikud keretööd ja siis kõik värvitööd step-by-step käima. Aluskrunt, timmiv krunt, värv. Ja kui soovi on, siis lakk ka. Rahhi küsib see lahendus rämedalt enam.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Vahepeal tuli sapperiga sõita garaazi ja sealt välja , ja mootor käis üpris halvasti. Arvasin esialgu, et noh, külm mootor. Las soojeneb. Soojenedes ei käinud enam üldse, pöördesse ka ei läinud. Nüüd võib kahtlustada kahte asja, bensiinipump õhtal või karburaatoris puru ees kusagil. Ja ometigi on mul 2 x bensiinifiltrid, ennem pumpa ja pärast seda, ennem karpat. Aina enam kisub ikka bensiini otse silindrisse pihustamise poole. Hetkel üks teine projekt natuke kiirem, aga kohe kui selle valmis saab, võtan ühe MeMz-968 mootori ette ja hakkan valmistama teda pritsungiks. Kui hakkab tööle siis oleks supper, kui ei siis pole ka hullu.
:D
Valisin lihtsa süsteemi, elementaarselt läheb vaja:
ANDURID:
MAP- sensor(sisselaske kollektori absoluutse rõhu(hõrenduse) mõõtja);
TPS- Õhuklapi asendi andur(potentsiomeeter, ühendatud mehaaniliselt gaasisiibriga pmt);
Sisselaske kollektori temperatuuri andur;
Hooratta hammasvöö andur(hammastega probleem, tuleb neid modifitseerida natuke vist);
Auto kiiruse andur(käigukasti külge lisavidin);
Ideaalis HEGO sensorid(LAMBDA 2 tükki) closed loop-i jaoks.
TÄITURMEHANISMID:
Pihustid 4 tükki;
Tühipöörete mootor(solenoid);
mõned releed;
kõrgsurve bensiinipump;
ja aju, mis seda kõike juhtima hakkb, lühendatult ECU.
Lihtne.?

Valisin lihtsa süsteemi, elementaarselt läheb vaja:
ANDURID:
MAP- sensor(sisselaske kollektori absoluutse rõhu(hõrenduse) mõõtja);
TPS- Õhuklapi asendi andur(potentsiomeeter, ühendatud mehaaniliselt gaasisiibriga pmt);
Sisselaske kollektori temperatuuri andur;
Hooratta hammasvöö andur(hammastega probleem, tuleb neid modifitseerida natuke vist);
Auto kiiruse andur(käigukasti külge lisavidin);
Ideaalis HEGO sensorid(LAMBDA 2 tükki) closed loop-i jaoks.
TÄITURMEHANISMID:
Pihustid 4 tükki;
Tühipöörete mootor(solenoid);
mõned releed;
kõrgsurve bensiinipump;
ja aju, mis seda kõike juhtima hakkb, lühendatult ECU.
Lihtne.?

-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Täna sai veits juhtmetega, sumpadega möllatud ja autos oli nii mõnus soe tegutseda
selline vene masina lõhn ka sees päikese käes 



tahaks nii ülevaatust ja kindlustust juba.
Ahjaa, käis kolme silindriga täna. Küünal arvatavasti rikkis.
Küsimus: millised küünlad peavad sapikal Memz 968-l olema?
Kuumad, külmad või midagi vahepealset?
Ja mis see tähis võiks olla vene markeeringuga küünalde peal siis?






tahaks nii ülevaatust ja kindlustust juba.
Ahjaa, käis kolme silindriga täna. Küünal arvatavasti rikkis.
Küsimus: millised küünlad peavad sapikal Memz 968-l olema?
Kuumad, külmad või midagi vahepealset?
Ja mis see tähis võiks olla vene markeeringuga küünalde peal siis?

Last edited by pooltelg4 on Thu Oct 04, 2012 10:05 am, edited 1 time in total.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 603
- Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
3a3-965 - A11H sädevahe 0,6...0,75. Süütepooli (vene B)115 korral 0,7..0.9
3a3-965A, 3a3966 - A13H sädevahe 0,6...0,75. Süütepooli (vene B)115 korral 0,7..0.9
3a3-968M -A23 sädevahe 0,75...0,9
Ja nüüd A23 "välismaa asendused"
champion NK-10L-5
BOSCH W225T1
NGK B9HS
Andmed Kalju Aleksiuse ramstust "Autode elektriseadmed" Kolmas, ümbertöötatud trükk.
Tallinn "Valgus" 1989
Muide, targemad pead räägivad et ega sapikas väga nende kapitalistide rämps küünaldega käia ei taha.
3a3-965A, 3a3966 - A13H sädevahe 0,6...0,75. Süütepooli (vene B)115 korral 0,7..0.9
3a3-968M -A23 sädevahe 0,75...0,9
Ja nüüd A23 "välismaa asendused"
champion NK-10L-5
BOSCH W225T1
NGK B9HS
Andmed Kalju Aleksiuse ramstust "Autode elektriseadmed" Kolmas, ümbertöötatud trükk.
Tallinn "Valgus" 1989
Muide, targemad pead räägivad et ega sapikas väga nende kapitalistide rämps küünaldega käia ei taha.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Ise panin oma sapikale GAZ-51 küünlad ja toimivad suurepäraselt. Olid muuseas odavad ka, kas 12 või 17 eeku tükk.
Selle Championi "asendusküünla" kohta olen ise ka kuulnud, et pidada jura olema. Hiljuti proovisin miskit Championi ka võrri peale panna ja no nii essult pole see mootor ikka jupp aega kohe käinud.
NGK küünalde kohta ei ole siiani veel kelleltki halbu sõnu kuulnud.
Ahjaa - vaata täpselt järgi, mis markering see MeMZ sul on ikkagi. Ainult 968A markeeringuga mootorid tehti 93-ga sõitmiseks. 965 laskis hellalt 72-ga, 966 samuti, 968 jõi 76, 968M samuti 76 ja 968A 93, mis on suhteliselt sarnasem tänapäevase 95-ga. Kui MeMZ tahab madala oktaanarvuga kütust saada, siis ära küünla koha pealt koonrit mängi ja elektroodide vahe tuleks tiba laiemaks lükata, et säde ärevamaks ajada. Aleksiusel on ju kõik sulatõde, mis ta seal raamatus kirjutab, aga see kõik kehtis ainult Aleksiuse raamatu esmatrüki ajal. Praegu sa neid kütuseid enam kätte ei saa, seega pead küünla kohandama laisa 95 jaoks. Point selles, et tänapäevased küünlad toimivad 95-ga hästi kui on olemas tänapäevane silindri surve. Sapikal on selle survega mitte kõige paremad lood ning ma isiklikult natuke kahtlen ka õlifiltri võimes 95-le sobilikku õhuhulka tekitada. Sealsamas Aleksiuse raamatus on ju ära toodud ka küttesegud ja rikaste ning vaeste küttesegude efekt mootorile. Mulle tundub nii, et 95-ga sõites originaalse küttesüsteemiga tekib kogu aeg rikas küttesegu (mootor läheb ju hästi pöördesse), paraku aga suur osa kütusest lendub sumpa kaudu, kuna küünal jääb tema jaoks alarõhus viletsa õhustamisega jänni. Veneaegsete kütustega polnud ju probleemi, sest nii 72 kui 76 olid koodiga AI, kus I näitas pliietüülühendit, milles oli lisahapnik seotud kujul olemas. Praegune 95 on sellest ergutist ilma...
Kui nii mõelda, siis küünla puhul ehk ongi veoauto küünal see parim asi sapika jaoks?
Selle Championi "asendusküünla" kohta olen ise ka kuulnud, et pidada jura olema. Hiljuti proovisin miskit Championi ka võrri peale panna ja no nii essult pole see mootor ikka jupp aega kohe käinud.
NGK küünalde kohta ei ole siiani veel kelleltki halbu sõnu kuulnud.
Ahjaa - vaata täpselt järgi, mis markering see MeMZ sul on ikkagi. Ainult 968A markeeringuga mootorid tehti 93-ga sõitmiseks. 965 laskis hellalt 72-ga, 966 samuti, 968 jõi 76, 968M samuti 76 ja 968A 93, mis on suhteliselt sarnasem tänapäevase 95-ga. Kui MeMZ tahab madala oktaanarvuga kütust saada, siis ära küünla koha pealt koonrit mängi ja elektroodide vahe tuleks tiba laiemaks lükata, et säde ärevamaks ajada. Aleksiusel on ju kõik sulatõde, mis ta seal raamatus kirjutab, aga see kõik kehtis ainult Aleksiuse raamatu esmatrüki ajal. Praegu sa neid kütuseid enam kätte ei saa, seega pead küünla kohandama laisa 95 jaoks. Point selles, et tänapäevased küünlad toimivad 95-ga hästi kui on olemas tänapäevane silindri surve. Sapikal on selle survega mitte kõige paremad lood ning ma isiklikult natuke kahtlen ka õlifiltri võimes 95-le sobilikku õhuhulka tekitada. Sealsamas Aleksiuse raamatus on ju ära toodud ka küttesegud ja rikaste ning vaeste küttesegude efekt mootorile. Mulle tundub nii, et 95-ga sõites originaalse küttesüsteemiga tekib kogu aeg rikas küttesegu (mootor läheb ju hästi pöördesse), paraku aga suur osa kütusest lendub sumpa kaudu, kuna küünal jääb tema jaoks alarõhus viletsa õhustamisega jänni. Veneaegsete kütustega polnud ju probleemi, sest nii 72 kui 76 olid koodiga AI, kus I näitas pliietüülühendit, milles oli lisahapnik seotud kujul olemas. Praegune 95 on sellest ergutist ilma...
Kui nii mõelda, siis küünla puhul ehk ongi veoauto küünal see parim asi sapika jaoks?
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Nüüd uus mure. Olen seda varemgi tähele pannud, ja tean , et kõik mootorid teevad nii aga... karterituulutuse torust tuleb jube palju heitgaase. Kas see on sapperi mootorile normaalne nähtus või on mul midagi valesti kokku laotud või mõõdust väljas?
Suits on sinakat värvi(summutitest tuleb läbipaistvaid heitgaase) , kas võib lugeda see, et mootoriõli sai veidike ülemisest õlimõõtevarda kriipsust 2mm rohkem karterisse?
Mootoril vahetatud kolvid, rõngad, (silindrid olid nagu uued, hoonluiskude jäljed sees ilusti). Ja läbitud kilomeetreid 100 ringis.
Vähe sisse töötanud alles?
Mingeid võõraid hääli, kolinaid vms mootoris ei ole, läbi kuulatud. Ja need gaasid lämmatavad mootorit ka, eemaldasin tuulutuse toru ja suunasin hoopis generaatori ventika peale, (ka hea tõmme ju) ja mootor hakkas ühtlasemalt käima.
Ja Sapi-Vana, selles suhtes on sul õigus, et vana õhupuhasti võiks asendada millegi etemaga. Vahetasin süüteküünlad ära õigete vastu(A-23) ja tegin proovisõidu, õhupuhasti küljes. Kiirendab uimaselt, tahab surra, paugutab summutis.
Teine katse, võtsin õhupuhasti suure lõdvikutoru karburaatori küaljest ära, ja läksin sõitma. Tulemus: erk kiirendamine, läheb tunduvalt paremini pöördesse(isegi üks Kawasaki Ninja mootorrattaga vend tuli juurde ja kiitis sapperi mootori erksust)
Suits on sinakat värvi(summutitest tuleb läbipaistvaid heitgaase) , kas võib lugeda see, et mootoriõli sai veidike ülemisest õlimõõtevarda kriipsust 2mm rohkem karterisse?
Mootoril vahetatud kolvid, rõngad, (silindrid olid nagu uued, hoonluiskude jäljed sees ilusti). Ja läbitud kilomeetreid 100 ringis.
Vähe sisse töötanud alles?
Mingeid võõraid hääli, kolinaid vms mootoris ei ole, läbi kuulatud. Ja need gaasid lämmatavad mootorit ka, eemaldasin tuulutuse toru ja suunasin hoopis generaatori ventika peale, (ka hea tõmme ju) ja mootor hakkas ühtlasemalt käima.
Ja Sapi-Vana, selles suhtes on sul õigus, et vana õhupuhasti võiks asendada millegi etemaga. Vahetasin süüteküünlad ära õigete vastu(A-23) ja tegin proovisõidu, õhupuhasti küljes. Kiirendab uimaselt, tahab surra, paugutab summutis.
Teine katse, võtsin õhupuhasti suure lõdvikutoru karburaatori küaljest ära, ja läksin sõitma. Tulemus: erk kiirendamine, läheb tunduvalt paremini pöördesse(isegi üks Kawasaki Ninja mootorrattaga vend tuli juurde ja kiitis sapperi mootori erksust)

-
- Posts: 529
- Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Võib küll olla sellest ,et palju õli. Aga kui piisavalt kaua sõita siis põletab ära selle üleliigse õli.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Õli palju jah. Sinine suits ikka õlist, millest muust. Eriti siniseks peaks siis minema, kui pargid kallaku peale ja siis käiad koha peal. Samas sissesõitmise jaoks hea ju kui õlitusega probleeme pole. Aga enne ülevaatusele minekut tee siis nõks enne üks segu koos Nitroxiga ka. Peksab silindri õlipigist puhtaks ja heitgaasid mahuvad ilusamini normidesse.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Pikne Mcqueen-i juhtmestik jm. elektriseadmestik sai niipalju täiendust, et 1) Võtmest käib süüde korralikult sisse(kui auto välja peaks surema ja süaüade sisse jääb, siis piiksub väike kõlar, nagu läänekatel, põlema jäänud tulede vms puhul), starter pöörleb ka võtmest keerates. 2)Kõik tuled töötavad(v.a. esimesed suured kaug/lähituled ja tagurdustulesid ka pole veel), suunda saab näidata, ohutuled vilguvad nupule vajutusega. 3)Kojamehed töötavad kahel erineval kiirusel.
Vaja korralikku summutit ehitama hakata, mis välimuselt ka tehnoülevaatuse meestele meeldiksid. Täna sai soetatud ka uued 13 tollised suverehvid.
Vaja korralikku summutit ehitama hakata, mis välimuselt ka tehnoülevaatuse meestele meeldiksid. Täna sai soetatud ka uued 13 tollised suverehvid.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Tsitaat: "3)Kojamehed töötavad kahel erineval kiirusel."
Oot, kas sapikatel on siis muidu vaid ühe kiirusega kojamehed? Minu masinal on küll kahe kiirusega...
Oot, kas sapikatel on siis muidu vaid ühe kiirusega kojamehed? Minu masinal on küll kahe kiirusega...
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Sapi-Vana:
Tsitaat: "3)Kojamehed töötavad kahel erineval kiirusel."
Oot, kas sapikatel on siis muidu vaid ühe kiirusega kojamehed? Minu masinal on küll kahe kiirusega...
Oleks sa näinud ennem mismoodu mu kojamehed töötasid. Juhe käis talvel teise juhtmega kokku ja kõik


-
- Posts: 86
- Joined: Wed Jul 14, 2010 3:54 pm
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Mul on kah praegu selline jama, et kojamehed töötavad vaid ühel kiirusel kuid lülitusi on kaks. Mootor rikkis..?
-
- Posts: 529
- Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Pigem lülitis... Proovi otse ühendada seal pistikutest.Martin968 wrote:Mul on kah praegu selline jama, et kojamehed töötavad vaid ühel kiirusel kuid lülitusi on kaks. Mootor rikkis..?
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Tere hommikut klubilistele!
tekkis küsimus, et kas sapikale võib alla panna muhu kitsad rehvid kui ülevaatusele lähen? Täiesti kasutamata muidu need. Mingeid piiranguid selle kohta on? Vedelevad ja kahju seidma jätta. Stiilsed rehvid muidu.
tekkis küsimus, et kas sapikale võib alla panna muhu kitsad rehvid kui ülevaatusele lähen? Täiesti kasutamata muidu need. Mingeid piiranguid selle kohta on? Vedelevad ja kahju seidma jätta. Stiilsed rehvid muidu.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Kui seadusi väga rangelt lugeda, siis muhu rehviga sa sõita ei tohi. Vähemalt mitte ülevaatusele. On ju kirjas paragrahv umbes selline, et "tuleb kasutada tootja rehve või sellele analoogseid" või midagi selletaolist. Ma usun, et kui lähed lääne rehviga, siis keegi virisema ei hakka, vana vene rehvi puhul võidakse just sellepärast vinguma hakata, et on ju näha, et vanad... Mis sest et kobedad.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests