Mootor tänapäevaseks
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Selge. Erksamaks läheb kindlasti ja sama kütuse põletab effektiivsemalt ära.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Selle vurri lisamisele olen ka mina pikka aega mõelnud, aga nüüd tekkis küsimus. Kas seda saab üldse panna tavalisele karbussile, või peab selleks pritsung olema?
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Ka karburaatormootoreid turbotati, täitsa tehasestuust wrote:Selle vurri lisamisele olen ka mina pikka aega mõelnud, aga nüüd tekkis küsimus. Kas seda saab üldse panna tavalisele karbussile, või peab selleks pritsung olema?


-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Proovida ju võib, aga peab arvestama tekkiva ülerõhuga.
Kuna sapika silingrid V-asetusega, siis ikka ju twin-turbo
ehk siis panna juba kaks turbot taha, kummalegi plokipoolele üks 
Kuna sapika silingrid V-asetusega, siis ikka ju twin-turbo


-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Väike vihje - Mazda 323 kütusemagistraalid istuvad 1:1 nende pihustite peale. Täpsem spetsifikatsioon on Mazda 323 BG 1,6L 1991 kui ma ei eksi. Need on rauast, ridamootorile mõeldud aga lõikad keskelt pooleks ja saad 2 ja 2 magistraali. Need ühendad voolikute ja niplitega-mille keevitad lõigatud otstesse. Mina tegin nii ja olen väga rahul tulemusega.sipelgas wrote:...Täna siis pihustiaugud puuritud ja nüüd tuleb kinnitused meisterdada.
Suur pluss on veel see, et mazda magistraali küljes on ka rõhureglaator, millest jookseb tagasivool, niiet mingit eraldi regulaatorit pole vaja taga otsima hakata. Ja mazda bg-sid pritsungiga leidub/vedeleb oi kui palju tallinnas ^^ Mille pihustid need roosad on muidu?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
valik on suur ja ilus, aga kuna sa ise tead nendest turbotest rohkem, siis teeme nii, et sa ise valid välja ja kui ma aega saan siis ehitan külge.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Pihustid on Clio omad. Latt on ka olemas (regulaator küljes) aga plastikust. Aga mul on veidi teine idee selle jaoks.
Ja tuust eks ma siis valin sulle midagi.
Ja tuust eks ma siis valin sulle midagi.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Ah jaa, sa juba mainisid seda mullesipelgas wrote:Pihustid on Clio omad. Latt on ka olemas (regulaator küljes) aga plastikust. Aga mul on veidi teine idee selle jaoks.


-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Kas sa oled pritsesüsteemi ka modinud vahepeal?
Mina näed, ei saa veel niipea seda nautida, mootor ei käi korralikult, sest pole õiget jagajat(ja cam/crank angle sensorit).

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Ei ole jõudnud aga tundub, et läheb veidi lahedamaks. Muidugi hetkel muid pakilisemaid asju (rooste eemaldada näiteks).
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Eile sai lõpuks muretsetud pleksiklaasist ketas põlemiskambrite mõõtmiseks. Vajalikest asjadest veel mootoriõli ja süstal.



Mõõtmistulemused ka siis:
Põlemiskamber 45-46 ml(cm3) (mõõtsin kahte kambrit). Sisselaskeklapp nõgus.
Kolvipealne vaba ruum silindris 1,1mm (ruumala 4,99 cm3)
Silindri läbimõõt 76 mm (ruumala 299,4 cm3)
Kolvikäik 66 mm
Kogu silindri ruumala 349,9 cm3
Tehaseandmete järgi peaks olema surveaste 7,2:1 (45hj mootoril 8,4:1)
Mootori töömaht 1197 cm3 ehk silindri maht 299,25 cm3
Nüüd tuleb siis arvutama hakkama ja mõtlema kui palju on vaja põlemiskambrit maha võtta, et saavutada soovitud surveaste. Hetkel veel ei ole otsustanud, mis surveastet ma taga ajan aga see selgub ka peagi.
Ja üks huvitav lugemine Muhuklubist sarnasel teemal.
Mõõtmistulemused ka siis:
Põlemiskamber 45-46 ml(cm3) (mõõtsin kahte kambrit). Sisselaskeklapp nõgus.
Kolvipealne vaba ruum silindris 1,1mm (ruumala 4,99 cm3)
Silindri läbimõõt 76 mm (ruumala 299,4 cm3)
Kolvikäik 66 mm
Kogu silindri ruumala 349,9 cm3
Tehaseandmete järgi peaks olema surveaste 7,2:1 (45hj mootoril 8,4:1)
Mootori töömaht 1197 cm3 ehk silindri maht 299,25 cm3
Nüüd tuleb siis arvutama hakkama ja mõtlema kui palju on vaja põlemiskambrit maha võtta, et saavutada soovitud surveaste. Hetkel veel ei ole otsustanud, mis surveastet ma taga ajan aga see selgub ka peagi.
Ja üks huvitav lugemine Muhuklubist sarnasel teemal.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Arvutuste järgi on 7,2 surveastme, 66mm kolvikäigu, 76mm silindri läbimõõdu ja 1,1mm kolvipealse vahe puhul põlemiskambri mahuks 43cm3. Saadud tulemus on üsna sama, mis minu mõõdetud. Samas aga 45 põlemiskabri puhul peaks olema vaheks 0,73 mm.
Arvestades, et vahe on 1,1mm ja põlemiskamber 45 siis on surveaste 7,0.
Kui aga vahe on 1,1 ja soovin surveastet 8,5 siis peaks olema põlemiskamber 35cm3.
9.0 surveastme puhul peaks see olema 32cm3.
Silindrit ei tahaks madalamaks teha kuna siis jääb ikkagi oht, et kolb hakkab vastu pead käima kui midagi nihu läheb.
Nüüd tuleb kuidagi välja mõelda mitu cm3 on 1mm põlemiskambrist. Silindris on 1mm 4,5cm3 aga põlemiskamber on väiksema pindalaga. Kui soovin vähendada põlemiskambrit 10cm3 (surveaste 8,5) siis peaks jämedalt 3mm maha võtma. Tundub hull aga homme süstin vastava koguse kambrisse ja mõõdan kõrguse ära.
Kuna originaalis on 45hj mootori surveaste 8,4 siis ilmselt üritaks ise saavutada 9,0. Tundub turvaline ja enamvähem saavutatav.
Kui aga panna 79 mm kolvid sisse ja kolvipealne jääks 1,1 siis peaks 8,5 surveastme puhul olema põlemiskambri maht 38 ja 9,0 puhul 35cm3.
76 kolvi puhul peaks aga 9.0 surveastme saavutamiseks vähendama põlemiskambrit 32cm3 peale.
Arvestades, et vahe on 1,1mm ja põlemiskamber 45 siis on surveaste 7,0.
Kui aga vahe on 1,1 ja soovin surveastet 8,5 siis peaks olema põlemiskamber 35cm3.
9.0 surveastme puhul peaks see olema 32cm3.
Silindrit ei tahaks madalamaks teha kuna siis jääb ikkagi oht, et kolb hakkab vastu pead käima kui midagi nihu läheb.
Nüüd tuleb kuidagi välja mõelda mitu cm3 on 1mm põlemiskambrist. Silindris on 1mm 4,5cm3 aga põlemiskamber on väiksema pindalaga. Kui soovin vähendada põlemiskambrit 10cm3 (surveaste 8,5) siis peaks jämedalt 3mm maha võtma. Tundub hull aga homme süstin vastava koguse kambrisse ja mõõdan kõrguse ära.
Kuna originaalis on 45hj mootori surveaste 8,4 siis ilmselt üritaks ise saavutada 9,0. Tundub turvaline ja enamvähem saavutatav.
Kui aga panna 79 mm kolvid sisse ja kolvipealne jääks 1,1 siis peaks 8,5 surveastme puhul olema põlemiskambri maht 38 ja 9,0 puhul 35cm3.
76 kolvi puhul peaks aga 9.0 surveastme saavutamiseks vähendama põlemiskambrit 32cm3 peale.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Vahepeal jälle hullumaja olnud (nagu ikka) ja pole midagi teha jõudnud. Kuna aga täna pidin varem töö lõpetama siis tekkis ka võimalus viia pead töösse. Selleks oli aga ju vaja välja mõõta kui palju pead vaja maha võtta. Mõeldud tehtud. Maha tuleb 3mm. Üsna palju on aga eks pärastised katsetused näitavad kas olin liiga julge. Uuel aastal ilmselt valmis ja lisaks käib pesumasinast läbi ja klapipesad lõigatakse ka üle.
Enne seda aga tuleb ülejäänud mootor pulkadeks võtta ja ka kokku panna. Seda aga juba uuel nädalal.
Enne seda aga tuleb ülejäänud mootor pulkadeks võtta ja ka kokku panna. Seda aga juba uuel nädalal.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Juhtusin lugema üht venekeelset lehte, kus teemaks sama mootori tuunimine. Kes tahab lähemalt lugeda siis link
Aga seal on ka üks tabel tehtud surveastme kohta. Kehtib see siis kui panna 79mm kolvid.
0 mm = 7,7
1 mm = 8,2
1,5 mm = 8,4
2 mm = 8,7
3 mm = 9,3
Minu pead saavad siis 3mm kergemaks ja Indrekul 2mm. Meil küll kolvid ikkagi 76mm
Eks näis mis tulemus on aga vajadusel saab seibidega surveastet alla tuua.
Aga seal on ka üks tabel tehtud surveastme kohta. Kehtib see siis kui panna 79mm kolvid.
0 mm = 7,7
1 mm = 8,2
1,5 mm = 8,4
2 mm = 8,7
3 mm = 9,3
Minu pead saavad siis 3mm kergemaks ja Indrekul 2mm. Meil küll kolvid ikkagi 76mm
Eks näis mis tulemus on aga vajadusel saab seibidega surveastet alla tuua.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests