Peedu90 ZAZ 968M ´86
-
- Posts: 86
- Joined: Wed Jul 14, 2010 3:54 pm
- Contact:
RE: Peedu90 ZAZ 968M ´86
Siis pole sellest peedule mitte mingit kasu. Mis seal ikka.
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
RE: Peedu90 ZAZ 968M ´86
Kui tihendid ära vahetada/silikooniga kinni panna, siis ei tohiks midagi hullu olla.
968M ja 968A vahe on selles, et A-l on õlikork madalamal ja M-i mootori jahutusplekk jääb ette. Samas ei sega mitte miski õlilisamistoru õige vastu vahetada v. siis üldse ilma selle pelkita sõita, sest paljudel pole seda küljes ja temp. on normis.
Muidu istub mootor ideaalselt.
968M ja 968A vahe on selles, et A-l on õlikork madalamal ja M-i mootori jahutusplekk jääb ette. Samas ei sega mitte miski õlilisamistoru õige vastu vahetada v. siis üldse ilma selle pelkita sõita, sest paljudel pole seda küljes ja temp. on normis.
Muidu istub mootor ideaalselt.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
RE: Peedu90 ZAZ 968M ´86
Tere. Zaporozetsitele paigaldati tehase poolt ju nii 30hj kui ka 40 hj mootoreid, näiteks minu masin 966B peale on ette nähtud 30hj mootor, samas tiksub mul peal 968M mootor MeMz 986, 40hj.Peedu90 kirjutas:
On keegi teinud mootori vahetuse ma masinal ja oskab nõu anda.
Keegi õpetas küll et ei , see mootor ei hakka seal tööle, kuna 966 ja 968 mootoritel jahutuse suund erinev(ventilaatori labad teisipidi), aga siiani pole üle kuumenenud ka 36 kraadise õhusoojaga(~90kraadi peal).

1. Võimsam tunduvalt, plus võimsam generaator;
2. Ei kulu nii kiiresti, ei kuumene üle nii kergelt;
3. Jagaja korpus on kõrgemal, lombist läbi sõites võib juhtuda, et 30 hj mootor lakkab töötamast, kui vesi juhtub läbi tulema plekkide vahelt;
4. Võibolla on ka juppe rohkem saada, mõtle tuleviku peale.
Samas pole mul otseselt 30 hj mootori vastu midagi, väga hea mootor kui originaali säilitada vaja jne.

-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Peedu90 ZAZ 968M ´86
Tere. Zaporozetsitele paigaldati tehase poolt ju nii 30hj kui ka 40 hj mootoreid, näiteks minu masin 966B peale on ette nähtud 30hj mootor, samas tiksub mul peal 968M mootor MeMz 986, 40hj.pooltelg4 kirjutas:
Keegi õpetas küll et ei , see mootor ei hakka seal tööle, kuna 966 ja 968 mootoritel jahutuse suund erinev(ventilaatori labad teisipidi), aga siiani pole üle kuumenenud ka 36 kraadise õhusoojaga(~90kraadi peal).

[/quote]
Seda minagi siin mõtlema jäin. Esimest korda kuulen, et 30hj mootorit ei saa 40hj vastu vahetada. Samas tuleb muidugi arvestada sellega, et ulakad ukrainlased tegid igasuguseid vahemodifikatsioone... aga siiani tabatult on need piirdunud põhimõtteliselt kosmeetilise osaga.
Peedu, kirjutasid et miskid augud ei klapi. Mis augud konkreetsemalt?
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 67
- Joined: Tue Jan 26, 2010 9:59 pm
- Contact:
RE: Peedu90 ZAZ 968M ´86
Nonii, jõudsin jälle koju ja sain uuesti mootoritele pilgu peale visata.
Tegin oma mõõtmistest veidi pilte:
1. Pilt 30hj mootori käigukasti otsast. kaugus on mõõdetud sellest kohast kus ta mootoriga ühineb. mõõduks tuli 62.5 cm. http://public.fotki.com/Peedu90/zaz/pilt0316.html
2. Pilt 40 hj mootori käigukasti otsast mis mõõdetud samuti mootori ja käigukasti üheinmiskohast. http://public.fotki.com/Peedu90/zaz/pilt0317.html#media
nagu näha tuli mõõtetulemuseks umbes 70 sentimeetrit ehk siis vahe on 7.5 senti. Siin olekski mul vaja teada, et kas seda hooba mis tuleb käigukangi juurest sinna käigukasti otsani saab reguleeerida või on neid siis kahes erinevas pikkuses ja tuleb see välja vahetada.
Nüüd siis pilte veel nendest käiguakasti ühendustest mootoritega.
30hj käigukasti kinnitumine: http://public.fotki.com/Peedu90/zaz/pilt0315.html#media
ja 40hj käigukasti kinnitumine: http://public.fotki.com/Peedu90/zaz/pilt0320.html#media
Lisasin piltidele seletused ka juurde, aga mainiks veel ära et 40 hj käigukasti ülemised kinnituspoldid(need samused mida ma siin mõõtnud ja pildistanud olen) jäävad selle kinnitusraami taha peitu, 30 hj käigukastil on naad raami kõrval. Loodan et piltide abil sai asi selgemaks.
Ja tegin veel kerge skeemi kah paintis. et anda siis üldine pilt sellest probleemist: http://public.fotki.com/Peedu90/zaz/sap ... html#media
ja veidi seletust kah pildile juurde: vasakpoolne ehk 30hj variant on see mis mul algselt oli. käigukangi juurest tulev hoob on täpselt käigukastini.
Hallid jooned, mõlemal pildil töhistavad seda seina siis mis on salongi ja mootoriruumi vahel
Kahte autot risti läbiv must joon on originaalmootori piirjoon(40hj mootor on pikem aga mahub siiski ära)
see hall joon peaks kah tegelikult olem akõik üks pikka joon kuna pole muutuva asukohaga. igaljuhul selline see asi on. Homme üritan lõunapaiku auto alla ronida ja teha seal kah väike mõõtmistöö enne kui hakkan punnitama seda 40st mootorit sinna alla.
Kuigi praeguseks on mul juba tekkinud mõte et ma ei hakka seda uut mootorit alla punnimagi kui tuleb midagi veel välja vahetada (suht tõenäoliselt vist tuleb), vaid otsin vanale mootorile juppe, ja samal ajal lammutan masina laiali et sügisel-talvel keretööd ära teha ja kevadeks siis oleks auto ilus, puhas ja töökorras. Suvi juba läbi kah niikuinii.
Tegin oma mõõtmistest veidi pilte:
1. Pilt 30hj mootori käigukasti otsast. kaugus on mõõdetud sellest kohast kus ta mootoriga ühineb. mõõduks tuli 62.5 cm. http://public.fotki.com/Peedu90/zaz/pilt0316.html
2. Pilt 40 hj mootori käigukasti otsast mis mõõdetud samuti mootori ja käigukasti üheinmiskohast. http://public.fotki.com/Peedu90/zaz/pilt0317.html#media
nagu näha tuli mõõtetulemuseks umbes 70 sentimeetrit ehk siis vahe on 7.5 senti. Siin olekski mul vaja teada, et kas seda hooba mis tuleb käigukangi juurest sinna käigukasti otsani saab reguleeerida või on neid siis kahes erinevas pikkuses ja tuleb see välja vahetada.
Nüüd siis pilte veel nendest käiguakasti ühendustest mootoritega.
30hj käigukasti kinnitumine: http://public.fotki.com/Peedu90/zaz/pilt0315.html#media
ja 40hj käigukasti kinnitumine: http://public.fotki.com/Peedu90/zaz/pilt0320.html#media
Lisasin piltidele seletused ka juurde, aga mainiks veel ära et 40 hj käigukasti ülemised kinnituspoldid(need samused mida ma siin mõõtnud ja pildistanud olen) jäävad selle kinnitusraami taha peitu, 30 hj käigukastil on naad raami kõrval. Loodan et piltide abil sai asi selgemaks.
Ja tegin veel kerge skeemi kah paintis. et anda siis üldine pilt sellest probleemist: http://public.fotki.com/Peedu90/zaz/sap ... html#media
ja veidi seletust kah pildile juurde: vasakpoolne ehk 30hj variant on see mis mul algselt oli. käigukangi juurest tulev hoob on täpselt käigukastini.
Hallid jooned, mõlemal pildil töhistavad seda seina siis mis on salongi ja mootoriruumi vahel
Kahte autot risti läbiv must joon on originaalmootori piirjoon(40hj mootor on pikem aga mahub siiski ära)
see hall joon peaks kah tegelikult olem akõik üks pikka joon kuna pole muutuva asukohaga. igaljuhul selline see asi on. Homme üritan lõunapaiku auto alla ronida ja teha seal kah väike mõõtmistöö enne kui hakkan punnitama seda 40st mootorit sinna alla.
Kuigi praeguseks on mul juba tekkinud mõte et ma ei hakka seda uut mootorit alla punnimagi kui tuleb midagi veel välja vahetada (suht tõenäoliselt vist tuleb), vaid otsin vanale mootorile juppe, ja samal ajal lammutan masina laiali et sügisel-talvel keretööd ära teha ja kevadeks siis oleks auto ilus, puhas ja töökorras. Suvi juba läbi kah niikuinii.
-
- Posts: 187
- Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
- Contact:
RE: Peedu90 ZAZ 968M ´86
Tegin tsipa lihtsamaks neile, kes ei viitsi copy-paste'da 










Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
Ford Focus 05'
Goped 03'
-
- Posts: 67
- Joined: Tue Jan 26, 2010 9:59 pm
- Contact:
RE: Peedu90 ZAZ 968M ´86
Tänud
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
RE: Peedu90 ZAZ 968M ´86
Antud käiguhoova varda pikkust saab timmida nii salongist kulissi liigutades ja vajadusel kinnitrusauke pikendades kui ka sealt samast kust varras kasti otsa kinnitub, sest seal reguleeritav keermestatud polt koos kummipuksiga. Kujutan ette ,et see 7-8 cm poleks eriline probleem.
Muidu peaks kõik 1:1 istuma, sest kere ja kinnitused ju põhimõtselt samad.
Arvan, et lisaks 40 hj mootori jõu ja töökindluse lisale on uus mootor peale visata 100x lihtsam, kui antdu 30 hj parandama hakata.
Muidu peaks kõik 1:1 istuma, sest kere ja kinnitused ju põhimõtselt samad.
Arvan, et lisaks 40 hj mootori jõu ja töökindluse lisale on uus mootor peale visata 100x lihtsam, kui antdu 30 hj parandama hakata.
Last edited by marek on Sat Aug 14, 2010 2:59 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 202
- Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
- Location: Võru, Tartu
- Contact:
RE: Peedu90 ZAZ 968M ´86
Mul on plaanis kah üks 30hj isend 40-seks teha: kui mootor koos vastava käigukastiga ringi tõsta, siis peaks ju istuma 1:1 või...?:|
ZAZ 968M 91a., ZAZ 968MG 86a., LUAZ 969M 87a.
-
- Posts: 67
- Joined: Tue Jan 26, 2010 9:59 pm
- Contact:
RE: Peedu90 ZAZ 968M ´86
Käisin korra auto all ära. Lasin sinna varda otsa juures keerme kohta wd40 homme tõstan autot kõrgemale et vaadata kas annab siis seda lühemak keerata. käigukangi juurest vaatasin et saab ilma uke laiendamat ca 15mm varrast liigutada
-
- Posts: 67
- Joined: Tue Jan 26, 2010 9:59 pm
- Contact:
RE: Peedu90 ZAZ 968M ´86
Kuna auto all oli ebamugav seda varda reguleerimist teostada, võtsin ta maha. Varrast ei õnnestu lühemaks saada muudmoodi kui lõigata jupp vahelt ära. Mõõtsin varda ära kah, kui õigesti mäletan siis oli pikkust 95cm. seda siis ilma selle kummipuksiga osata. Pilte lisan õhtu poole, et oleks selgem, Siiski mõtlesin et lükkan mootori auto alla ära ja panen kinni et kui uus varras õnnestub saada siis läheks kiiresti. Hakkasin ettevalmistusi tegema ja selgus et ka pooltelgede kinnitused on einevatele kastidele erinevad.
Selleks et uus mootor peale ja tööle saada on mul veel vaja:
1. Käiguvarrast
2. summuteid
3. Pooltelgi
Parajad lisakulutused jälle. Ehk siiski õnnestub kellegiga teha vahetuskaupa 40hj mootor 30hj vastu ja panen kahest ühe kokku.
Selleks et uus mootor peale ja tööle saada on mul veel vaja:
1. Käiguvarrast
2. summuteid
3. Pooltelgi
Parajad lisakulutused jälle. Ehk siiski õnnestub kellegiga teha vahetuskaupa 40hj mootor 30hj vastu ja panen kahest ühe kokku.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Peedu90 ZAZ 968M ´86
mis olukord sul on? kas oled midagi saanud juba? mul nimelt seisab 30hp mootor kuuri nurgas.
-
- Posts: 67
- Joined: Tue Jan 26, 2010 9:59 pm
- Contact:
Re: Peedu90 ZAZ 968M ´86
Mootoriga seis sama. Leidsin jagaja võlli aga kuna Tallinnas olles läks kiireks jäi kaup veel tegemata. Kus kandis asud vaataks su mootori üle.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Peedu90 ZAZ 968M ´86
15 km Haapsalust. Mootor täis komplektne, kuid kas ka töökorras seda ei tea.
-
- Posts: 67
- Joined: Tue Jan 26, 2010 9:59 pm
- Contact:
Re: Peedu90 ZAZ 968M ´86
Ammu pole kirjutanud, aga vaikselt olen lammutanud. Talvel lammutasin mootorit, hetkel seisab laua peal ja ootab kokkupanekut. Viimased nädalavahetused olen tegelenud siis lammutamisega, et saaks keretöid hakata tegema. Mõned pildid, mis kiirelt valmis klõpsasin tänasest seisust: https://picasaweb.google.com/1066306870 ... 17TBrv74Vw#
Nüüd veel jäänud demonteerida:
Esi- ja tagaklaas
Uksed
Kapotid
Piduri- ja kütuse- ja siduritorustik
Sillad
Kesktunnelist akujuhe ja käsipiduri tross koos käsipiduri kangiga.
Eks näis palju enne sõtta minekut valmis saab. Roostele tahask piduri peale panna.
Nüüd veel jäänud demonteerida:
Esi- ja tagaklaas
Uksed
Kapotid
Piduri- ja kütuse- ja siduritorustik
Sillad
Kesktunnelist akujuhe ja käsipiduri tross koos käsipiduri kangiga.
Eks näis palju enne sõtta minekut valmis saab. Roostele tahask piduri peale panna.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests