
ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
No ei anna rahu
, nüüd oli vaja minna reede õhtal 23.30 kuuri alla vaatama seda siduri koda. Viga äkki veovõllis, kulunud teine. Võlli ots kahtlaselt ümaraks käiand ennast (mul eeskujulikult kandiline), järelikult ka mujalt peenemaks kulunud. Asendasid selle ju, sest see oli puru?

-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Tikkpolt puudu?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 296
- Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Tikkpolt on olemas aga alguses kahtlustasin leket sealt kaudu seega liimisin korralikumalt selle koha. Üks polt oli õline ka veidi kuid sellist kogust õli sealt ei oleks tulnud. Samuti olid kõik mutrid paigaldatud.
Mikropreagusid ajasin ka taga u pool tundi aga sealt ka ei saanuks sellist kogust tulla. Ja ühtegi leket ei leidnud.
Ma eeldan, et metsamees ja tuust mõtlevad veovõlli all siis sidurivõlli ehk vedavat võlli. Aga võll oli väga korraliku tööpinnaga tihendi kohalt ja täitsa õiges mõõdus ka. Samuti oli see terve.
Täpsustame siis, et viga oli võllis kuid õiget vastust poel veel olnud. Vihjeks panen alloleva pildi. Infoks, et sellest kastist läks kasutusele kõik peale peaülekande ja korpuse ning laagrite. Nüüd peaks küll kiiruse peale olema.

Mikropreagusid ajasin ka taga u pool tundi aga sealt ka ei saanuks sellist kogust tulla. Ja ühtegi leket ei leidnud.
Ma eeldan, et metsamees ja tuust mõtlevad veovõlli all siis sidurivõlli ehk vedavat võlli. Aga võll oli väga korraliku tööpinnaga tihendi kohalt ja täitsa õiges mõõdus ka. Samuti oli see terve.
Täpsustame siis, et viga oli võllis kuid õiget vastust poel veel olnud. Vihjeks panen alloleva pildi. Infoks, et sellest kastist läks kasutusele kõik peale peaülekande ja korpuse ning laagrite. Nüüd peaks küll kiiruse peale olema.
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Võll ok, simmer ok, kust siis veel lekkida saab? Tsiteerides Ivo Linnat, siis tõstan käed ja annan alla.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Viga oli sidurivõllis aga mis täpsemalt?
-
- Posts: 222
- Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Viga oli kõveras sidurivõllis jah. Viimasel pildil olnud peaülekanne oli purunedes kõveraks löönud ka sidurivõlli. Jäljed olid peal kuid koostamisel kõverus silma ei jäänud ja eraldi ei kontrollinud.
Reaalselt viskas nii palju, et vahepeal oli võlli ja tihendi vahel u 1mm vahe. Sel hetkel ei olnud mul aega ega tahtmist seda mõõta kuid millalgi teen selle huvipärast ära.

Reaalselt viskas nii palju, et vahepeal oli võlli ja tihendi vahel u 1mm vahe. Sel hetkel ei olnud mul aega ega tahtmist seda mõõta kuid millalgi teen selle huvipärast ära.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Lisageneraatori paigaldamisega tekkis probleem, et varuratast ei saa enda kohale panna. Kuna reis varsti tulemas ning iga ruum vajalik siis täna sai lõpuks generaator endale uue koha ning varuratas saab oma koju naasta.
Algselt tahtsin tõsta teisele poole mootorit kuid kuidagi ei tahtnud sinna mahtuda. Õnneks aga tekkis originaalkütusepumba eemaldamisega vaba koht ning seetõttu sai generaatori allapoole viia. Uus kinnitus on kütusepumba poldiaukudes kinni. Esimene (lühem) variant ennast ei õigustanud kuid teisega sai hea.
Õige pikkusega rihma valimisega on olnud eelnevalt probleeme seega seekord toimisin teisiti. Lõikasin vana (peaaegu uue) rihma puruks ning lühendasin seni kuni sobiv pikkus teada. Uuel nädalal siis juba õiges mõõdus rihm olemas ja selgub lõplik tõde. Originaalis on rihma laius 9,5(10)mm kuid juba mõnda aega kasutan 12,5(13)mm rihma kuna väntvõlli rihmaratas juba niipalju kulunud, et rihm hakkas põhja käima. Tegelikult oleks 11mm parem kuid sellist pole saada ja 13mm sobib ka kenasti.


Algselt tahtsin tõsta teisele poole mootorit kuid kuidagi ei tahtnud sinna mahtuda. Õnneks aga tekkis originaalkütusepumba eemaldamisega vaba koht ning seetõttu sai generaatori allapoole viia. Uus kinnitus on kütusepumba poldiaukudes kinni. Esimene (lühem) variant ennast ei õigustanud kuid teisega sai hea.
Õige pikkusega rihma valimisega on olnud eelnevalt probleeme seega seekord toimisin teisiti. Lõikasin vana (peaaegu uue) rihma puruks ning lühendasin seni kuni sobiv pikkus teada. Uuel nädalal siis juba õiges mõõdus rihm olemas ja selgub lõplik tõde. Originaalis on rihma laius 9,5(10)mm kuid juba mõnda aega kasutan 12,5(13)mm rihma kuna väntvõlli rihmaratas juba niipalju kulunud, et rihm hakkas põhja käima. Tegelikult oleks 11mm parem kuid sellist pole saada ja 13mm sobib ka kenasti.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Esmaspäeval käisin Volgas. Sain ainult käigukasti väikse jupi.

Täna siis võtsin kasti maha ja lahti ning hakkasin uut võlli sisse panema. Mingi hetk hakkas takerduma ja peagi selgus põhjus. Täielik ebaõnn kuna muidu oleks kast juba koos olnud.
Üleval uus ja all vana.

Külge sai ka paagi tasemeandur ning tagasivoolu tegin ka ümber. Vähe asjalikum lahendus kui originaal joodetud variant.

Täna siis võtsin kasti maha ja lahti ning hakkasin uut võlli sisse panema. Mingi hetk hakkas takerduma ja peagi selgus põhjus. Täielik ebaõnn kuna muidu oleks kast juba koos olnud.
Üleval uus ja all vana.
Külge sai ka paagi tasemeandur ning tagasivoolu tegin ka ümber. Vähe asjalikum lahendus kui originaal joodetud variant.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Poest ostetud võlli võrdlesin kahe olemasolevaga ning mõlemad vanad olid ühesugused.
Täna kiskusin lahti oma eelmise kasti ja sealt vaatas vastu samasugune nagu uus. Ehk siis neid on erinevaid variante. Selles kastis oli puudu tagurpidikäigu võlli seib ja seetõttu oli see korpusesse ennast sisse hammustanud. Lisaks lõtv ka alumise võlli mutter.
Praeguse seisuga on kast juppideks ning peale pesu läheb uute laagritega kokku. Kuna võll ise on väga ilus siis veel ei tea kas panen uue sisse. Aga laupäeva õhtuks võiks järjekordne kast koos olla. Ehk saab seekord soovitud tulemuse ka.
Täna kiskusin lahti oma eelmise kasti ja sealt vaatas vastu samasugune nagu uus. Ehk siis neid on erinevaid variante. Selles kastis oli puudu tagurpidikäigu võlli seib ja seetõttu oli see korpusesse ennast sisse hammustanud. Lisaks lõtv ka alumise võlli mutter.
Praeguse seisuga on kast juppideks ning peale pesu läheb uute laagritega kokku. Kuna võll ise on väga ilus siis veel ei tea kas panen uue sisse. Aga laupäeva õhtuks võiks järjekordne kast koos olla. Ehk saab seekord soovitud tulemuse ka.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Järgmine kast koos ja sai parem kui eelmine. Uut võlli aga sisse ei pannud ja jätsin selle teise kasti jaoks. Esimesena remonditud kasti tahan ka ikka korralikuks saada.
Ühe erinevuse avastasin veel kastide vahel. Aga võlle saab omavahel vahetada kui kaks puksi ka ära vahetada. Ja huvitava vea leidsin ka kolmanda käigu hammasrattalt.



Ja üks otsevaade generaatori lahendusest.

Teisipäevast alates tahaks sapika igapäevasesse kastusse ikkagi võtta. Tänamatult vähe on see aasta sõita saanud.
Ühe erinevuse avastasin veel kastide vahel. Aga võlle saab omavahel vahetada kui kaks puksi ka ära vahetada. Ja huvitava vea leidsin ka kolmanda käigu hammasrattalt.
Ja üks otsevaade generaatori lahendusest.
Teisipäevast alates tahaks sapika igapäevasesse kastusse ikkagi võtta. Tänamatult vähe on see aasta sõita saanud.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Endale infoks, et täna sai vahetatud mootori ja käigukasti õli. Mootorisse läks Kroon Emperol Racing 10W-60 ja kasti 80W-90 GL-4. Odokas näitab 25914.
Remonti said uuesti ka rooliotsad. Eelmisest korrast on möödas u 2500 km aga lõtkud olid juba ammu sees.
Peaks ikka uue lahenduse lõpuks töösse panema.
Remonti said uuesti ka rooliotsad. Eelmisest korrast on möödas u 2500 km aga lõtkud olid juba ammu sees.
Peaks ikka uue lahenduse lõpuks töösse panema.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Pea nädal tagasi pühapäeval laekusin tagasi reisilt. Autol midagi olulist häda ei olnud kuid eks tegemist leiab ikka.
Liikusin siis koosseisus kaks täiskasvanut ja kaks last. Kõik kohad asju täis topitud (sealhulgas istme tagune ja alune) ning ka katuseraam.
Odokal ilutseb number 28998 ehk siis garaažist garaažini sai läbitud 2615 mõnusat kilomeetrit. Ei tea kui palju see valetab aga suurusjärk ikka õige.
Pritsungiga (ja üldse see aasta) on läbitud 5750 km. Aasta lõpuks peaks ikka 30000 numbri odokale ette kerima.
Liikusin siis koosseisus kaks täiskasvanut ja kaks last. Kõik kohad asju täis topitud (sealhulgas istme tagune ja alune) ning ka katuseraam.
Odokal ilutseb number 28998 ehk siis garaažist garaažini sai läbitud 2615 mõnusat kilomeetrit. Ei tea kui palju see valetab aga suurusjärk ikka õige.
Pritsungiga (ja üldse see aasta) on läbitud 5750 km. Aasta lõpuks peaks ikka 30000 numbri odokale ette kerima.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests