ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
-
- Posts: 56
- Joined: Wed Nov 23, 2011 3:43 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Palju see pritsung sapikale juurde andis ?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Sa mõtled jõudu juurde?Elvis wrote:Palju see pritsung sapikale juurde andis ?
Kuna seadistamata ja sõitnud ka ainult max kilomeetri siis vara sellest rääkida. Juurde tuli ikka parasjagu tagumikutunnetuse järgi aga kui seadistatud siis tahaks minna huvipärast dünost ka läbi.
Aga asi liiga toores veel mingisugusteks järeldusteks.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Dünatest pole paha mõte. Sapika rattamutrid/poldid on jah sellised nõrgukesed. Peaks midagi paremat sinna leidma, teised tikkpoldid -ja mutrid.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Ju ma olin mutrid lahti jätnud mingi hetk.
Igatahes täna sai algust tehtud pumba paaki paigaldamisega. Originaalauk nii väike, et pump sisse ei mahu. Seega tuleb pump paaki panna tasemeanduri august. Pihustilatte hakkasin ka valmistama aga kõigest sellest juba teises teemas kui midagi näitamiseks ka on.
Igatahes täna sai algust tehtud pumba paaki paigaldamisega. Originaalauk nii väike, et pump sisse ei mahu. Seega tuleb pump paaki panna tasemeanduri august. Pihustilatte hakkasin ka valmistama aga kõigest sellest juba teises teemas kui midagi näitamiseks ka on.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
6 sumpat (3 komplekti) on tellimuses ja eile jõudis lausa pool komplekti kohale. Tehasest vist otsa saanud. 

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
On see seal peal kadunud eesti rahas 95 krooni või eurodes? Tunduvad olevat roostevabast terasest - sellisel juhul hind suhteliselt loogiline, kui eurodes ikka on. Aga samas paar tundi tööd ja ise sellised suht lihtsad pütid kokku keevitada, tuleb suts odavam 

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Eks ta ikka eurodes ole aga tundusid tavalised värvitud olevad, mitte roostevabad.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
sipelgas wrote:Eks ta ikka eurodes ole aga tundusid tavalised värvitud olevad, mitte roostevabad.
Wow, mis siis viga neid teha lasta ja edasi müüa

Millised endale külge jätad siis, need tellitud või Volgapoe omad?
Kuidas sa lambda pesad (või pesa) keevitasid, kas leegitoru peale või pütiotsa, nagu mina? Ja kas tavaline 1 juhtmega lambda või küttega?
Ise mõtlesin endal, et ikka küttega mõlemad, sest mootor jääl kaugele püttidest, need soojenevad aeglaselt. Kui just kohe peale käivitamist pähe ei hakka andma. Küttega HEGO-d soojeneksid kiiresti ja oleks kohe töövalmis. Aga olen kuulnud, et osad ei ühildu omavahel, mis seal siis vahet on(jaapanlased DENSOd ja sakslased BOSCHid ei pidanud omavahel vahetatavad olema, signaal erinev neil)? Või on see jamajutt.
Ja kujuta pilti - mingil vanal Seati pirukal, mida sügisel UnitedMotorsis diagnostisin, oli WideBand lambda peal, viie juhtmega. Miks tal midu niipalju juhtmeid on?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Peab vist igaks juhuks järgine kord magnetiga poodi minema. Aga külge jäävad ikka need, mis tellisin.
Lambda tahtsin panna toru külge aga kardan, et võib saada liiga palju kuuma mingil hetkel. Ja lambda ei kannata ülekuumenemist. Seega läheb püti külge keskele.
Kasutusele läheb ikka soojendusega wideband. Ausalt öeldes nägin viimati ilma soojenduseta lambdat üle 5 aasta tagasi ehk. Ühe juhtmega asjad on üldse saatanast kuna neil signaali maandus läbi kere ja puuduliku massi korral jamab. Mul tavalisi 4 juhtmega lambasid ikka leidub aga mõõtepiirkond on liiga väike.
Wideband lambdasid on nii nelja, viie kui ka kuue juhtmega. Tööpõhimõte on keeruline ja ei hakka seda siinkohal lahkama. Erinevad tootjad/tehnoloogiad kasutavad erinevaid lahendusi. Algselt kasutati seda üldjuhul lahjasegumootoritel aga tänapäeval kasutatakse väga palju esimese andurina. Peale katalüsaatorit seda vaja pole ja kasutusel üldjuhul tsirkooniumandur.
NTK vs Denso ei ole ühe puuga löödav. Tegelikult on lambdasid kolme tüüpi. Tsirkooniumandur, Titaanandur ja lineaarandur (wideband). Ükski neist pole omavahel vahetatavad aga enamus tootjaid teevad kõiki variante. Vahe on ka erinevate sama tüüpi andurite küttekeha takistuses, mis võib vea anda juhtplokis. Aga see kõik juba pikem jutt ja pole vist mõtet seda siinkohal jätkata.
Lambda tahtsin panna toru külge aga kardan, et võib saada liiga palju kuuma mingil hetkel. Ja lambda ei kannata ülekuumenemist. Seega läheb püti külge keskele.
Kasutusele läheb ikka soojendusega wideband. Ausalt öeldes nägin viimati ilma soojenduseta lambdat üle 5 aasta tagasi ehk. Ühe juhtmega asjad on üldse saatanast kuna neil signaali maandus läbi kere ja puuduliku massi korral jamab. Mul tavalisi 4 juhtmega lambasid ikka leidub aga mõõtepiirkond on liiga väike.
Wideband lambdasid on nii nelja, viie kui ka kuue juhtmega. Tööpõhimõte on keeruline ja ei hakka seda siinkohal lahkama. Erinevad tootjad/tehnoloogiad kasutavad erinevaid lahendusi. Algselt kasutati seda üldjuhul lahjasegumootoritel aga tänapäeval kasutatakse väga palju esimese andurina. Peale katalüsaatorit seda vaja pole ja kasutusel üldjuhul tsirkooniumandur.
NTK vs Denso ei ole ühe puuga löödav. Tegelikult on lambdasid kolme tüüpi. Tsirkooniumandur, Titaanandur ja lineaarandur (wideband). Ükski neist pole omavahel vahetatavad aga enamus tootjaid teevad kõiki variante. Vahe on ka erinevate sama tüüpi andurite küttekeha takistuses, mis võib vea anda juhtplokis. Aga see kõik juba pikem jutt ja pole vist mõtet seda siinkohal jätkata.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Endale meeldetuletuseks, et vasak tagumine ratas sai endale täna uued laagrid.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
sipelgas wrote:
WB on parem jah ku NB lambda. Aga kallim ka ju, kui paljude euridega peab arvestama, et enam-vähem korralikku saada(ma ei pea silmas mingit tuuning-vidinat Motoralist vms)
WB lambda tööpõhimõtte sain juba teada.
Aga kui selle Mazda aju tööle saan, siis ikkagi tavaline küttega tsirkooniumandur NGK oma, nagu Mazda 323-l originaalis on? Või võib BOSCHi köetava ka panna?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Kõik oleneb, mis andur tal originaalis küljes on. Aga kataloogist võimalik vaadata milline sobib.
Widebandid ikka üle paarisaja euro aga paljusid polegi saada muid kui originaale ja see hind juba vastav.
"Tuunimise" jaoks on näiteks Innovate lambdad koos kontrolleriga alates 200.-
Endale tellisin kellaga variandi ja maksis u 205.-
Kallis on aga ilma selleta asja paika ei saa. Ja lisaks saab ka kasutada ka karpade seadistamisel.
Widebandid ikka üle paarisaja euro aga paljusid polegi saada muid kui originaale ja see hind juba vastav.
"Tuunimise" jaoks on näiteks Innovate lambdad koos kontrolleriga alates 200.-
Endale tellisin kellaga variandi ja maksis u 205.-
Kallis on aga ilma selleta asja paika ei saa. Ja lisaks saab ka kasutada ka karpade seadistamisel.
-
- Posts: 22
- Joined: Sun Aug 05, 2007 10:18 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Kui te katalüsaatoreid ei kasuta siis mis mõte teil lambda anduril üldse on? 

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Andur on ikka segu paika panemiseks mitte katalüsaatori jaoks.ToM wrote:Kui te katalüsaatoreid ei kasuta siis mis mõte teil lambda anduril üldse on?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests