Sapi-Vana sapikas
-
- Posts: 1843
- Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
no kurat, sapakaga sõidetakse suvel ja suvel peab olema aken lahti... eitea kuhusuunas su mõtlemine vajunud on... Aken peab lahti olema juba sellepärast, et suvel foori taga hõisata roolist '' Hei tipsid''... Vaevalt et kütusenäidiku ebakorrektne töötamine tähendaks kolme liitri masinat:P
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
-
- Posts: 67
- Joined: Fri Oct 10, 2008 9:38 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
omal on old pikka aega selline küsimus/idee: kas ei anna sapiku ukse klaase vahetada näitex niva (vaz 2121) ukse klaaside vastu. enda omal ka need läbi ja pole veel seda proovida saand. mu oma veel talvekorteri viimata . kujult nad tunduvad sarnased aga kas ka suuruselt. omal plaan seda igastahes katsetada millalgi
ZAZ is back
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Niva varianti vahetada... ei tea. Küll aga saab sapika esiuksele panna tagumise küljeklaasi. Ava on samat mõõtu.
Aga "Hei tipsid..." saab hüüda ka avatud ukse vahelt ja see on ju tunduvalt ägedam
Suvise tuulutuse jaoks modifitseerisin esiotsa. Sinna sooja õhu auku sai siis installitud Fiati tuulutus... ja toimib suurepäraselt.
Aga "Hei tipsid..." saab hüüda ka avatud ukse vahelt ja see on ju tunduvalt ägedam

Suvise tuulutuse jaoks modifitseerisin esiotsa. Sinna sooja õhu auku sai siis installitud Fiati tuulutus... ja toimib suurepäraselt.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 1843
- Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
noh jah, varsti avastad et uksevahelt tuul vuhiseb läbi, keevitad ukse kinni kerekülge:D Palju sa ikka neid uksi kasutad:D
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Täna sai siis esimese lume ralli ära tehtud. Või noh, mis ralli... selline sapika kohta üsna väle sõit üle puulehtedest ja lumest kirju lageda.
Stardihetkel oli väljas miski kraad sooja maksimaalselt. Mõtlesin, et ei tea kuidas käivitub... aga hästi käivitus, miski neljanda starteriandmise ajal võttis juba tule torru ja pidas hästi. Noh, sapikas pidigi olema selline masin, mis talvel hangest välja kaevatakse, siis sõit ära tehakse ja uuesti lumme tagasi...
Paar pilti siis ka.
Stardihetkel oli väljas miski kraad sooja maksimaalselt. Mõtlesin, et ei tea kuidas käivitub... aga hästi käivitus, miski neljanda starteriandmise ajal võttis juba tule torru ja pidas hästi. Noh, sapikas pidigi olema selline masin, mis talvel hangest välja kaevatakse, siis sõit ära tehakse ja uuesti lumme tagasi...
Paar pilti siis ka.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Sapi-Vana on Thu Oct 14, 2010 7:47 pm, edited 2 times in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Koht: Helme koduloomuuseum.
Taust: ait ja peldik.
Aga muidu üldiselt ilus sügisene heiastus.
Taust: ait ja peldik.
Aga muidu üldiselt ilus sügisene heiastus.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Sapi-Vana on Thu Oct 14, 2010 7:48 pm, edited 2 times in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Panin siis üle pika aja taas soojenduse ka järele. Aga ma ei tea, kas see oli tingitud poolkülma mootoriga sõitmisest või millest, aga igal juhul mingil hetkel hakkasin tundma õhulisandit. Ei meeldinud väga.
No egas midagist, ajasin juba välja Volvo kliimaseadme, mis läheb siis salongi sisse. Ma ei ole veel 100% kindel, aga tundub nii, et see läheb tagaistme asemele. Nii et toa soojuse nimel paistab et tuleb tagaistmest loobuda.
Variant on ka, et leian väiksema kliimaseadme.
Küsimus suurele ringile - kas sapikal kuidagi paagi alt on võimalik ca. 10 cm diameetris toru läbi tuua või on see mingil põhjusel rumal mõte?
Kui saab, siis ehitan mootori juurde gerokambri ja sealt toon soojatoru sisse ning istmed jäävad alles. Kui ei saa, siis tuleb olemasolevast august voolikutega soe vesi sisse tuua ja prassai zadnije sidenije.
No egas midagist, ajasin juba välja Volvo kliimaseadme, mis läheb siis salongi sisse. Ma ei ole veel 100% kindel, aga tundub nii, et see läheb tagaistme asemele. Nii et toa soojuse nimel paistab et tuleb tagaistmest loobuda.
Variant on ka, et leian väiksema kliimaseadme.
Küsimus suurele ringile - kas sapikal kuidagi paagi alt on võimalik ca. 10 cm diameetris toru läbi tuua või on see mingil põhjusel rumal mõte?
Kui saab, siis ehitan mootori juurde gerokambri ja sealt toon soojatoru sisse ning istmed jäävad alles. Kui ei saa, siis tuleb olemasolevast august voolikutega soe vesi sisse tuua ja prassai zadnije sidenije.
Last edited by Sapi-Vana on Mon Oct 12, 2009 6:43 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Sapikasse kliimaseade?
suur ettevõtmine. Milline see kliimaseadme agregaat välja näeb, võiksid pilte lisada kui võimalik. Ja kuidas sa ta tööle kavatsed panna? Kuskohast sooja võtab? Minul plaanis ka proovida valmis saada mingi kütteseade, õliga.

-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
No krt kuidas ma sulle seda seletan, et mihuke ta välja näeb... No on selline kast tsirka 30X50x25cm. Seal sees on hunnik radikaid ja ventilaatoreid. Välja tuleb sealt neljast suunast sooja õhku. Sisse läheb kaks toruotsa - ühest läheb soe vesi sisse ja teisest tuleb ta jahedamana välja. Kastile on peale kirjutatud "VOLVO". ma ei ole veel täpselt aru saanud, kuidas ta funkab, aga enne mahavõtmist igal juhul toimis.
Selline lahedalt kompaktne süsteem, mis eeldab siis minu poolt ainult kahte asja - sooja vett ja selle tsirkuleerivat pumpamist.
Soe vesi tuleb nii: ühed spiraali keeratud vasktorud on ümber ühe poole kollektorite ja teised siis teisel pool. Kõik need on omavahel voolikute ja torudega jadaühenduses ja jada üks lüli on kliimaseade.
Mingid torud peavad siis minema salongi ja peab tegema varuvõimaluse, et suvel mitte kongi liiga üle kütta.
Selline lahedalt kompaktne süsteem, mis eeldab siis minu poolt ainult kahte asja - sooja vett ja selle tsirkuleerivat pumpamist.
Soe vesi tuleb nii: ühed spiraali keeratud vasktorud on ümber ühe poole kollektorite ja teised siis teisel pool. Kõik need on omavahel voolikute ja torudega jadaühenduses ja jada üks lüli on kliimaseade.
Mingid torud peavad siis minema salongi ja peab tegema varuvõimaluse, et suvel mitte kongi liiga üle kütta.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Nii ehk ongi kõige otstarbekam. Me siin kaalusime mootoriõli ringi ajada peenikeste iseloeeritud torudega, et ette armatuuri juurde ja tagasi mootorisse, seal väike radikas+ventilaator ja reserv õli jaoks. Selle varjandiga oleks tekkinud probleem, et kui mootor ja radikas pole õiges tasapinnas, siis voolab mootori seisma jättes õli mootorisse ära(kui radikas kõrgemal) ja õlitase tõuseb ohtlikult kõrgeks karteris.
Kui aga vastupidi, karteris õli normis ja nüüd mootor käivitada, siis jookseb karter tühjaks radikasse ja torude täitmiseks, jama oli sellega ainult.
Väljalaskekollektorite ümber veesärgi tegemine om tunduvalt otstarbekam. Kas peab olema eraldi pump või hakkab vesi ise liikuma ringi konvektsiooni teel? Mis pump peaks üldse seal olema, et ta kuumuse kätte ``ära ei sureks´´ ?
Olen näinud, et osadel bmw seeriatel on küljes väike pump, mis ajab mootorit seisma jättes vett väikeses veeringes(salongiradikas-mootor) pidevalt ringi, ja seetõttu on salong soe ja ka mootori soojus kasutatakse otstarbekalt ära.
Kui aga vastupidi, karteris õli normis ja nüüd mootor käivitada, siis jookseb karter tühjaks radikasse ja torude täitmiseks, jama oli sellega ainult.
Väljalaskekollektorite ümber veesärgi tegemine om tunduvalt otstarbekam. Kas peab olema eraldi pump või hakkab vesi ise liikuma ringi konvektsiooni teel? Mis pump peaks üldse seal olema, et ta kuumuse kätte ``ära ei sureks´´ ?
Olen näinud, et osadel bmw seeriatel on küljes väike pump, mis ajab mootorit seisma jättes vett väikeses veeringes(salongiradikas-mootor) pidevalt ringi, ja seetõttu on salong soe ja ka mootori soojus kasutatakse otstarbekalt ära.
Last edited by pooltelg4 on Wed Oct 14, 2009 10:37 am, edited 1 time in total.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Ei seal saa konvektsioonile loota, sest kollektorite "mähised" tikuvad tulema kõrgemale kui kliimaseade ise. Aga Fordil on igasugu toredaid tsirkulatsioonipumpasid, sest eks ka Transitis tahetakse tahapoole sooja saada.
Miski 300 eegu eest saaks toimiva pumba kätte. Ja tsirkulatsioonipump võib käia ka pikemalt. Akut koormab minimaalselt.
Miski 300 eegu eest saaks toimiva pumba kätte. Ja tsirkulatsioonipump võib käia ka pikemalt. Akut koormab minimaalselt.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Eila tegin teoks ultimatiivse sapikatesti. Kaardi pealt ajasin välja umbes 40 km pika trajektoori, mis koosnes valdavalt vanadest kruusateedest ja ülesõidetavatest lagendikest. Samas kõik see teekond oli enamasti Helmest umbeskombes 5 km raadiuses, nii et kui oleks midagi juhtunud, siis oleks saanud teise masinaga järele minna. Enamus teekonnast tuli läbida kolmanda käiguga, oli ka neid piirkondi, kus tuli teise ja lausa esimesega maurata. Tänu ekstreemsetele oludele ja paaris kohas mitmeid kordi ümbersõitmistele (kaart ja reaalsus ei olnud päris sama) vältas test umbes tunni. Siis ajasin masina kanali peale ja vaatasin põhja alt kõik üle. Oli kõik tipp-topp. Mootor kogu selle tralli peale üle ei kuumenenud (kusjuures ilgelt kaua läks soojaks), kordagi välja ei surnud ja ühtegi kahtlast turtsu ei teinud. Seega mootor ka tipp-topp. Kui uskuda kütusenäidikut, siis see lõbu läks mulle maksma miski paar liitrit kütet.
Seega masin on töökorras ja nüüd siis algavad keretööd.
Üks probleem siiski on - kusagilt eest puhub külma tuult põlvedele. Mitte palju, aga piisavalt, et põlvedel külm oleks. Kas on võimalik variant, et see külm tuleb roolisambast? Mujalt on nagu kõik kinni.
Värvimise idee on järgmine - põhiliselt siis elevandiluuks, külgedele tuleb must triip, mingeid "rallitriipe" üle masina ei tule, kuna sapikas on kulgemise ja kruiisimasin, mitte hullumeelse rikkuri peenisepikendus. Iluliistundus kaob kus kurat (seega, kes tahab, võib iluliistud omale saada), kinnitusaugud lähevad kinni. Kuna ralliperiood ja paar lolli parkimist on esistanged mõlki tagunud, siis need peksan kruustangide vahel sirgeks ning kuna selle tegevuse käigus kroomist nagunii midagi alles ei jää, siis läheb kõik see musta värvi alla. Tuuletaskute kroomääris on sisuliselt ainus asi, mis võib tasuda taastamist, aga ma kardan, et see hakkab mõjuma võõrkehana. Ennast tundes on üsna tõenäoline, et käiku läheb lintlihvija ning must värv.
Küljetriibule tuleb peale tekst "TÕRVA LINNA KOSMOSE JA KUBERNEETIKA INSTITUUT" Et kohalikel oleks mõtlemis- ja kõneainet. Enivei lähen viie aasta pärast kohalikel valimistel mingis nimekirjas peale, siis on hea rääkida, et näe - kuberneetik ka pundis.
___________
Värv tuleb kindlasti Läti pentaftaalvärv PENTAPRIM, kuna Passati puhul see näitas ennast ideaalse lahendusena. Valgas sai täni mustlastatikatele ühe Zafira külg kui karukäpaga ära rihitud, juhtum aga lahenes ülisoodsalt, kuna minu autol polnud MITTE ÜHTEGI kriimu ka küljes. Värv kõva kui kivi. Ning Pentaprim on ka "autovärvidest" üle kümne korra odavam.
Ainus teema on, et mis oleks hea kruntvärv? Omal ajal sai kasutatud mingit punast saasta nimega "Kruntvärv"... aga olen kindel, et praegu on poes olemas märksa paremaid lahendusi. Kohapeal on mul värvipüstol olemas.
Seega masin on töökorras ja nüüd siis algavad keretööd.
Üks probleem siiski on - kusagilt eest puhub külma tuult põlvedele. Mitte palju, aga piisavalt, et põlvedel külm oleks. Kas on võimalik variant, et see külm tuleb roolisambast? Mujalt on nagu kõik kinni.
Värvimise idee on järgmine - põhiliselt siis elevandiluuks, külgedele tuleb must triip, mingeid "rallitriipe" üle masina ei tule, kuna sapikas on kulgemise ja kruiisimasin, mitte hullumeelse rikkuri peenisepikendus. Iluliistundus kaob kus kurat (seega, kes tahab, võib iluliistud omale saada), kinnitusaugud lähevad kinni. Kuna ralliperiood ja paar lolli parkimist on esistanged mõlki tagunud, siis need peksan kruustangide vahel sirgeks ning kuna selle tegevuse käigus kroomist nagunii midagi alles ei jää, siis läheb kõik see musta värvi alla. Tuuletaskute kroomääris on sisuliselt ainus asi, mis võib tasuda taastamist, aga ma kardan, et see hakkab mõjuma võõrkehana. Ennast tundes on üsna tõenäoline, et käiku läheb lintlihvija ning must värv.
Küljetriibule tuleb peale tekst "TÕRVA LINNA KOSMOSE JA KUBERNEETIKA INSTITUUT" Et kohalikel oleks mõtlemis- ja kõneainet. Enivei lähen viie aasta pärast kohalikel valimistel mingis nimekirjas peale, siis on hea rääkida, et näe - kuberneetik ka pundis.
___________
Värv tuleb kindlasti Läti pentaftaalvärv PENTAPRIM, kuna Passati puhul see näitas ennast ideaalse lahendusena. Valgas sai täni mustlastatikatele ühe Zafira külg kui karukäpaga ära rihitud, juhtum aga lahenes ülisoodsalt, kuna minu autol polnud MITTE ÜHTEGI kriimu ka küljes. Värv kõva kui kivi. Ning Pentaprim on ka "autovärvidest" üle kümne korra odavam.
Ainus teema on, et mis oleks hea kruntvärv? Omal ajal sai kasutatud mingit punast saasta nimega "Kruntvärv"... aga olen kindel, et praegu on poes olemas märksa paremaid lahendusi. Kohapeal on mul värvipüstol olemas.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 11
- Joined: Sun Oct 04, 2009 10:50 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Värvivalik on praegu ikka väga suur. Ise olen kasutanud Standoxi oma. Seda hea mõnus siledaks lükata. Hind on küll kallis aga mõnda teist on jube raske lihvida.
-
- Posts: 1843
- Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
hmm, arnolts ilmselt otsib jälle odavaimat ja parimat suhet... Mis on odav ja mis kelle jaoks parim on?
Palju loeb see mida eeltöödena kastuad, parima tulemuse saad kui kasutad ühe tootja tooteid...
Palju loeb see mida eeltöödena kastuad, parima tulemuse saad kui kasutad ühe tootja tooteid...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Eks ta muidugi nii ole. Aga näiteks PRESTO toodangus pettusin kunagi räigelt. See on väga hea värv puidu jaoks, täidab ilusti poorid ja puha, aga metalli juures... ei mitte parem olnud kui see "color spray", mida kõik meistripoed süüdimatult värvi pähe pakuvad. Tõsi, see "color spray" kuivas ühe kandle peal umbes 2 nädalat ja PRESTO oma vaid 2 päeva, aga katvusega olid lood mädad.
Pentaprimi toodangut võis kartmatult 6 tundi hiljem üle lasta. Ei keetnud kusagilt vana värvi lahti ja sobis väga mõnusalt ka lakiga.
Täna uurisin MOTIPi kruntvärve, tundus täitsa pandav kraam olevat.
On kellelgi kogemusi MOTIPi kruntidega?
Pentaprimi toodangut võis kartmatult 6 tundi hiljem üle lasta. Ei keetnud kusagilt vana värvi lahti ja sobis väga mõnusalt ka lakiga.
Täna uurisin MOTIPi kruntvärve, tundus täitsa pandav kraam olevat.
On kellelgi kogemusi MOTIPi kruntidega?
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests