Mootor tänapäevaseks
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Ei mäleta täpselt seega ei hakka umbes rääkima. Pean peale vaatama siis ehk meenub. Või siis kirjutan kui endal välja võetud. Loodetavasti laupäeval.
-
- Posts: 529
- Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks

veneklubist siis veidi kütusepeale laske jaoks inspiratsiooni

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Üritaks ikka üle trumbata selle. Seal pealegi ainult pritse elektrooniline, süüde tundub originaal olevat. Aga huvitav sellegipoolest. Jagad äkki linki ka kust pildi leidsid?
-
- Posts: 529
- Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Kahjuks ei oska jagada, pilt oli arvutisse salvestatud.
Kui ukraina keelt mõistad siis see hea lugemiseks: http://zaz.kiev.ua/forum Venekeelega peaks ka asja ära ajama. Ise vaatan aint pilte
Kui ukraina keelt mõistad siis see hea lugemiseks: http://zaz.kiev.ua/forum Venekeelega peaks ka asja ära ajama. Ise vaatan aint pilte

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 603
- Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Maru ilus pilt küll aga üks eluliselt oluline komponent on puudu. Õhkjahutuse värk, plekk mis ventikast tuleva "tuule" silindri ribide vahale ja õliradikasse suunab ei ole just iluvidin.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Nukkvõlli eemaldamine nägi siis välja nii:
Eemalda tõukurid
Mootori tagaosast kaas maha (nelja kruviga kinni)
Kaane alt balanssvõlli otsast raskus maha keerata (poldiga kinni kiilu otsas)
Balanssvõll välja tõmmata
Tekstoliithammasratast kinni hoidev mutter lahti keerata (kahe sisselõikega mutter)
Nukkvõll lüüa läbi tekstoliithammasratta (vaskhaamriga või puuklots vahele panna)
Eemaldada nukkvõll (tuleb välja tagantpoolt)



Ja väntvõll tuli pressi all välja nii:


Paraku selgus ka, et saaled ja väntvõll on kannatada saanud. Raamsaaled on olemas remontmõõdu omad aga kepsusaalesid pole paraku.



Rohkem pilte ALBUMIS
Eemalda tõukurid
Mootori tagaosast kaas maha (nelja kruviga kinni)
Kaane alt balanssvõlli otsast raskus maha keerata (poldiga kinni kiilu otsas)
Balanssvõll välja tõmmata
Tekstoliithammasratast kinni hoidev mutter lahti keerata (kahe sisselõikega mutter)
Nukkvõll lüüa läbi tekstoliithammasratta (vaskhaamriga või puuklots vahele panna)
Eemaldada nukkvõll (tuleb välja tagantpoolt)
Ja väntvõll tuli pressi all välja nii:
Paraku selgus ka, et saaled ja väntvõll on kannatada saanud. Raamsaaled on olemas remontmõõdu omad aga kepsusaalesid pole paraku.
Rohkem pilte ALBUMIS
Last edited by AhtiH on Sat Nov 19, 2011 9:09 pm, edited 1 time in total.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Kuna osa käesoleva mootori juppidest läks teise mootori sisse siis peab hakkama uusi leidma. Ilmselt on see isegi hea kuna siis saabki paremad asjad.
Silindrid ilmselt lähevad esimesse remontmõõtu ehk siis 76,4mm. Kolvid tulevad ilmselt Kolbenschmidt omad ja üks kolb koos rõngaste ja sõrmega 25.- tk ehk siis kogu komplekt 100.-
Väntvõll tuleb ilmselt samuti esimesse remontmõõtu lasta aga sellega juba keerulisem kuna mõlemal olemasoleval väntvõllil on vähemalt kepsukaelad juba remontmõõdus. Eks näis kas kannatab kasutada või leiab teise väntvõlli.
Raamsaaled peab ikka vene omad panema ja need on olemas aga kepsusaaled üritaks ikkagi panna ka Kolbenschmidt omad. 0,3mm remontmõõdu omad 12.-
Soov oleks väntvõll koos hoorattaga lasta ära ka tasakaalustada aga eks näis kuidas sellega läheb.
Silindrid ilmselt lähevad esimesse remontmõõtu ehk siis 76,4mm. Kolvid tulevad ilmselt Kolbenschmidt omad ja üks kolb koos rõngaste ja sõrmega 25.- tk ehk siis kogu komplekt 100.-
Väntvõll tuleb ilmselt samuti esimesse remontmõõtu lasta aga sellega juba keerulisem kuna mõlemal olemasoleval väntvõllil on vähemalt kepsukaelad juba remontmõõdus. Eks näis kas kannatab kasutada või leiab teise väntvõlli.
Raamsaaled peab ikka vene omad panema ja need on olemas aga kepsusaaled üritaks ikkagi panna ka Kolbenschmidt omad. 0,3mm remontmõõdu omad 12.-
Soov oleks väntvõll koos hoorattaga lasta ära ka tasakaalustada aga eks näis kuidas sellega läheb.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Vahepeal on puhunud mõttemaailmas jälle uued tuuled.
Üks uus nukkvõll sai ka soetatud suure raha eest, lausa 0,2 EUR maksis.
Aga mootoriprojekt jääb hetkel seisma. Otsustasin, et panen praegusele (remonditud) mootorile pritsungi peale ja siis teen projektimootori valmis ja tõstan ümber. Peal olevale mootorile panen ainult lihvitud silindripead külge, et surveastet tõsta. Loodetavasti liigub asi niipidi kiiremini.
Hetkel vaja muretseda gaasiklapp ning pihustid. Vaja ka välja mõelda kuidas pihustid kollektorisse kinnitada ning kas kasutada originaali või teha nullist. Ilmselt jääb esialgu originaal.
Väntvõllile andurratas külge pookida ja jagajale Halli andur aretada.
MegaSquirt tuleb ka ära tellida.
Üks uus nukkvõll sai ka soetatud suure raha eest, lausa 0,2 EUR maksis.
Aga mootoriprojekt jääb hetkel seisma. Otsustasin, et panen praegusele (remonditud) mootorile pritsungi peale ja siis teen projektimootori valmis ja tõstan ümber. Peal olevale mootorile panen ainult lihvitud silindripead külge, et surveastet tõsta. Loodetavasti liigub asi niipidi kiiremini.
Hetkel vaja muretseda gaasiklapp ning pihustid. Vaja ka välja mõelda kuidas pihustid kollektorisse kinnitada ning kas kasutada originaali või teha nullist. Ilmselt jääb esialgu originaal.
Väntvõllile andurratas külge pookida ja jagajale Halli andur aretada.
MegaSquirt tuleb ka ära tellida.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Kas halli anduri pookimine on tasuv töö, lihtsam ehk tänapäevane jagaja võlli otsa istutada?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Jagaja asemele ta lähebki jah. Eks näis kas panen terve uue jagaja (iseenesest on sealt vaja ainult anduri osa kuna säde lähe täiselektrooniliseks) või ehitan sinna midagi muud. Alguses pole tegelikult seda vaja kuna saab ka ainult väntvõlli anduriga hakkama aga hiljem peab lisama, et saaks pritset ja süüdet individuaalselt juhtida.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Mingi hetk sai soetatud üks "remonditud" mootor. Täna sai lõpuks surved ära mõõdetud ja need olid vahemikus 0-5. Pead sai maha võetud ja bensiini täis pandud. Lekkisid nagu mahlakased aga klapid uued, kolvid uued ja ilmselt muudki. Pead igatahes nüüd freesimisse saata ja siis klapid tihedaks teha.
Pihustid on ka olemas aga plaan neid kollektori alla panna ei vea ilmselt ikkagi välja kuna nurk jääb väga halvaks. Nüüd vaja ka kollektor keevitusse ja freesi saata, et pihustitele pesad keevitatada ja lõigata.
Pihustid on ka olemas aga plaan neid kollektori alla panna ei vea ilmselt ikkagi välja kuna nurk jääb väga halvaks. Nüüd vaja ka kollektor keevitusse ja freesi saata, et pihustitele pesad keevitatada ja lõigata.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Pane pihustid ikka nii nagu minugi piltidelt näed, jookseb otse põlemiskambrisse praktiliselt(võibolla natuke riivab sisselaske seinu). Ja jahutusplekk - pane sisselaskekollektori alla. Mina näiteks disainin enda pleki ümber, lõikan, keevitan, silun jne niikaua kuni ta sobib. Jääb ilusam ka - pihustid, muud mänguasjad kõik silma all ja nähasipelgas wrote:Pihustid on ka olemas aga plaan neid kollektori alla panna ei vea ilmselt ikkagi välja kuna nurk jääb väga halvaks.

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Mootor tänapäevaseks
Eks ma panen hetkel ikka üles jah. Tegelikult ma tahaks teha nii, et kõik oleks originaalilähedane ja pritse asjad oleks peidus. Karburaatori võiks ka alles jätta (kuivalt muidugi). Sedamoodi oleks asjatundmatule pilgule pritseosa nähtamatu. Aga see on hetkel vähemalt ulme ja jääb hetkel tegemata.
Hetkel tööga hullumaja (nagu ikka) ja kuna sapikaga oktoobri alguses pikk sõit ees (hetkel masin katki) siis pean enne auto liikuma saama ja hiljem alles püüan kollektori valmis meisterdada ja muude pritse asjadega tegeleda. Üritaks teha kohe võimalikult korraliku ja ideaalilähedase lahenduse.
Peadelt pean klapid välja võtma ja siis saadaks need kergendamisele.
Hetkel tööga hullumaja (nagu ikka) ja kuna sapikaga oktoobri alguses pikk sõit ees (hetkel masin katki) siis pean enne auto liikuma saama ja hiljem alles püüan kollektori valmis meisterdada ja muude pritse asjadega tegeleda. Üritaks teha kohe võimalikult korraliku ja ideaalilähedase lahenduse.
Peadelt pean klapid välja võtma ja siis saadaks need kergendamisele.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests