Sapi-Vana sapikas
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Ega ta mootoriruumi lähegi. Vaatasin pumbale juba "kõhu" all koha valmis. See ülejooksupaak läheb tagaistme seljatoe kinnituse tagumise poldi külge. Alguses mõtlesin salongi sisse panna, aga ta lärmab ikka liiast.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Eila siis lõpetasin selle projekti. Kütusepump sai paagi ja seljatoe vahele, pumbale tõmbasin ümber 5cm vahtkummi, mis tema lärmamise vaigistas. Vahepaak läks seljatoe hoidja külge. Kõigele läks peale see aknaalune kate, nii et silmaga midagi huvitavat ei näe.
Voolujuhtme vedasin mattide alt tuhatoosi taha, kuhu läks siis lüliti. Nii et kui läheb sõiduks, siis lülitan pumba tööle ja keeran võtit.
Maru rahule jäin. Suures entusiasmihoos sai siis kohe ka ringrajale mindud. Masin nagu ümbersündinud, jäin tulemusega väga rahule. No ja siis kui suunurgad juba kõrvu puudutasid, sain teada, et isegi sapikas ilma kütuseta ei sõida. No ma kunagi ammu valasin paaki miski 5 liitrit ja eks sellest enamus katsetustesse ka kulus.
Egas midagist - masin käekõrvale ja tipa-tapa vastu mäge nii kilomeetrike töökojahoovi tagasi. Ei ole jupil ajal jälle nii kõvasti naerda saanud.
Voolujuhtme vedasin mattide alt tuhatoosi taha, kuhu läks siis lüliti. Nii et kui läheb sõiduks, siis lülitan pumba tööle ja keeran võtit.
Maru rahule jäin. Suures entusiasmihoos sai siis kohe ka ringrajale mindud. Masin nagu ümbersündinud, jäin tulemusega väga rahule. No ja siis kui suunurgad juba kõrvu puudutasid, sain teada, et isegi sapikas ilma kütuseta ei sõida. No ma kunagi ammu valasin paaki miski 5 liitrit ja eks sellest enamus katsetustesse ka kulus.
Egas midagist - masin käekõrvale ja tipa-tapa vastu mäge nii kilomeetrike töökojahoovi tagasi. Ei ole jupil ajal jälle nii kõvasti naerda saanud.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Avastasin hiljuti, et minu sapikas on uhkelt esindatud reklaamfilmis, millega Tõrva linna tutvustati Poola linna Gdovi kodanikele.
Aadress siis: http://www.youtube.com/watch?v=JuBpfwnp_6Q
Nautige
Aadress siis: http://www.youtube.com/watch?v=JuBpfwnp_6Q
Nautige

Last edited by Sapi-Vana on Wed Sep 02, 2009 4:18 pm, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Täna proovisin vaba tunni ajal sapikaga filmist "Ettevaatust Volga" pärit trikki. Ajasin masina nina allpool umbes 50-kraadise kallaku peale, hoidsin masinat kässariga kinni ja tõmbasin siis tagurpidikäiguga masina nõlvast üles sileda peale tagasi. Lahe oli. Nüüd ma tean täpselt, et pidurid ja mootor toimivad 100%. Kui nüüd vähe enam vaba aega jääb, siis teen paar värviparandust ära ja siis kohe ka ülevaatusele.
Kas keegi on ära proovinud seda kroomvärvi? masinal kroomiosad mõnest kohast juba kannatavad rooste all, peaks üle värvima, aga ei ole kroomvärviga kogemust.
Kas keegi on ära proovinud seda kroomvärvi? masinal kroomiosad mõnest kohast juba kannatavad rooste all, peaks üle värvima, aga ei ole kroomvärviga kogemust.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 296
- Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Kroomvärvi ära küll kasuta läheb veel inetumaks!Sapi-Vana kirjutas:
Täna proovisin vaba tunni ajal sapikaga filmist "Ettevaatust Volga" pärit trikki. Ajasin masina nina allpool umbes 50-kraadise kallaku peale, hoidsin masinat kässariga kinni ja tõmbasin siis tagurpidikäiguga masina nõlvast üles sileda peale tagasi. Lahe oli. Nüüd ma tean täpselt, et pidurid ja mootor toimivad 100%. Kui nüüd vähe enam vaba aega jääb, siis teen paar värviparandust ära ja siis kohe ka ülevaatusele.
Kas keegi on ära proovinud seda kroomvärvi? masinal kroomiosad mõnest kohast juba kannatavad rooste all, peaks üle värvima, aga ei ole kroomvärviga kogemust.
Last edited by incz on Thu Sep 03, 2009 10:22 am, edited 1 time in total.
968; 968M
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Eile avastasin ühe natuke muret tekitava asjaolu - vihmaga hakkab kusagilt kuratteabkustkohast vett esikapoti alla ajama. Akualune märg, samuti on loik tagavararatta koopas. Arvata võib, et see esipõllele rõõmu ei valmista.
Noh, nagunii tuleb esipõlle remont ette võtta... aga kas keegi oskaks anda ideed, kustkohast see vesi võiks sinna kapoti alla saada? Omast arust olen kõik kohad üle teinud, teoreetiliselt ei tohiks kusagilt vesi läbi joosta... aga jookseb raisk.
Noh, nagunii tuleb esipõlle remont ette võtta... aga kas keegi oskaks anda ideed, kustkohast see vesi võiks sinna kapoti alla saada? Omast arust olen kõik kohad üle teinud, teoreetiliselt ei tohiks kusagilt vesi läbi joosta... aga jookseb raisk.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 1843
- Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
soojenduse juurest, seal 6-8mm suurutst poldi auku, või kui vihma tuleb kõvemini siis tuleb soojenduse toru otsa üle kah, missest et seal on valts ülesse painutatu...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Täna siis ostsin sapikale uued GAZ53 küünlad. Minek oli kohe oluliselt teisem, mootor töötas 100% ühtlaselt, ka hääl oli kõvasti läänelikum. Egas midagist - kohe rajale. Äge oli. No ja siis Helme aleviku sees lõpetas bensiinipump oma elupäevad. Eks ta sai eelmisel korral kõvasti viga, sest bensiin ju lõppes ja pump töötas üsna pikka aega tühjalt. Tänase rallimisega ilmselt siis tõmbas paagist sette ülesse, see ummistas pumba ja oligi krantõ.
Aga lähipäevil saan uue pumba ja nüüd olen siis nii palju targem, et panen filtri ka ENNE pumpa süsteemile peale.
Aga lähipäevil saan uue pumba ja nüüd olen siis nii palju targem, et panen filtri ka ENNE pumpa süsteemile peale.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Eile õhtul pidin helindama keskerakondlaste kampaaniapäeva... oli väsitav ja sain alles öösel kodu. Mõtlesin, et sapikas on vahepeal äkki pättide ohvriks alngenud... aga kohale sõites selgus, et politseiauto oli end sinnasamasse parkinud ja parasjagu just käis aktiivne seiretöö. Lahe - jätad uuniku kuskile seisma ja pole vaja pabistada - sinikuued tulevad vabatahtlikult turvama. Viipasin meestele tänutäheks ja läksin rahus magama.
Täna siis panin masinale Opel Calibra pumba ja sapikas oli jälle lennuhoos. Käisin linnas tankimas... mööda sõitev politseinik andis au
Mis sest, et tehnoülevaatust ei olnud ja all olid naelrehvid.
Kuna masina tehniline seisund paistab olevat hea, siis katsun nüüd aega leida, et teha vajalikud värviparandused ja siis ÜV korda teha.
Mul on ammu tiksunud peas mõte taksondusega tegelema hakata. Ja mitte lihtsalt niisama taksondusega, vaid retrotaksondusega. Algatuseks mõtlesin oma sapikale taksoplafooni peale panna ja sapikaga taksot sõitma hakata. Pull värk iseenesest - pakid pannakse katusele, inimesed pakitakse salongi ja kui pärale ei jõua, saab pool rahast tagasi
Tegelikult on mul silmapiiril üks Pobeda, aga taksosapikas pole ju ka paha. Ma tean seda, et takso puhul tuleb kindlustus umbes 2x kallim ja sa pead olema FIE. Muid piiranguid eriti ei ole. Ootan praegu, millal ometi jõutakse niikaugele, et FIE-lt 40000 krooni suurust algkapitali ei nõuta...
Täna siis panin masinale Opel Calibra pumba ja sapikas oli jälle lennuhoos. Käisin linnas tankimas... mööda sõitev politseinik andis au

Kuna masina tehniline seisund paistab olevat hea, siis katsun nüüd aega leida, et teha vajalikud värviparandused ja siis ÜV korda teha.
Mul on ammu tiksunud peas mõte taksondusega tegelema hakata. Ja mitte lihtsalt niisama taksondusega, vaid retrotaksondusega. Algatuseks mõtlesin oma sapikale taksoplafooni peale panna ja sapikaga taksot sõitma hakata. Pull värk iseenesest - pakid pannakse katusele, inimesed pakitakse salongi ja kui pärale ei jõua, saab pool rahast tagasi

Tegelikult on mul silmapiiril üks Pobeda, aga taksosapikas pole ju ka paha. Ma tean seda, et takso puhul tuleb kindlustus umbes 2x kallim ja sa pead olema FIE. Muid piiranguid eriti ei ole. Ootan praegu, millal ometi jõutakse niikaugele, et FIE-lt 40000 krooni suurust algkapitali ei nõuta...
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 187
- Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
FIE-lt 40000.- omakapitali? Pigem kehtib see OÜ puhul.
Ja taksot kahjuks sapakaga sõita ei saa - nimelt takso peab olema vähemalt 4-ukseline-.
Ja taksot kahjuks sapakaga sõita ei saa - nimelt takso peab olema vähemalt 4-ukseline-.
-
- Posts: 202
- Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
- Location: Võru, Tartu
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
kui hästi tahta võib sapika neljaukseliseks ehitada:p
ZAZ 968M 91a., ZAZ 968MG 86a., LUAZ 969M 87a.
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Ja mingi aeg oli ka probleeme takso vanusega, oli see vist 10 või 15 aastat max. aga Pärnus Gaz 2410`91 aasta sõidutab küll raffast ringi. Mul endal ka nii tuttavad kui võõrad raha pakkunud, et lähme sõidame natuke ringi linnapeal, teenib sapikas vaikselt 

-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Täna tsekkasin profülaktika mõttes tulesid ja selgus, et parema suunatulesektsiooni pealt neljast lambist kaks ei tööta. Külje väike lamp hakkas tööle pärast pirni vahetust, esistange kohal olevast ümarast lambist voolas aga pärast klaaskupli mahavõtmist välja mehine kogus vett. Pärast kuivatamist ja oksiidist vabastamist hakkas ka see tööle.
Nüüd küsimus suurele ringile - kuidas teha nii, et lampi vesi enam sisse ei läheks? Kõvasti kinni keerata ei saa, sest see lõpeb klaasi purunemisega. Silikoonida kinni pole vist hea mõte, sest kuidas siis pärast pirni vahetada. Põhi läbi puurida, et vesi välja saaks minna ja jätta nii nagu on? Siis on see ju kiirtee roostesurma.
Nüüd küsimus suurele ringile - kuidas teha nii, et lampi vesi enam sisse ei läheks? Kõvasti kinni keerata ei saa, sest see lõpeb klaasi purunemisega. Silikoonida kinni pole vist hea mõte, sest kuidas siis pärast pirni vahetada. Põhi läbi puurida, et vesi välja saaks minna ja jätta nii nagu on? Siis on see ju kiirtee roostesurma.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
-
- Posts: 202
- Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
- Location: Võru, Tartu
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Tekitad ventileeritava lambi ehk puurid klaasile augu sisse, ise kunagi maadlesin kah pmst sama probleemiga et tagatule sisse vesi kogunes, ülevaatusel mainiti ära et mis akvaariumit siin pead, kala polegi sees w?, sai siis klaasile alla serva tilluke auk puuritud ja asi ants.Sapi-Vana kirjutas:
Nüüd küsimus suurele ringile - kuidas teha nii, et lampi vesi enam sisse ei läheks? Kõvasti kinni keerata ei saa, sest see lõpeb klaasi purunemisega. Silikoonida kinni pole vist hea mõte, sest kuidas siis pärast pirni vahetada. Põhi läbi puurida, et vesi välja saaks minna ja jätta nii nagu on? Siis on see ju kiirtee roostesurma.
ZAZ 968M 91a., ZAZ 968MG 86a., LUAZ 969M 87a.
-
- Posts: 745
- Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
- Contact:
RE: Sapi-Vana sapikas
Nädalavahetusel natu jälle tuunisin masinat. Kõigepealt lõpetasin jõuga kogu selle jama, mis on seotud akendega. Nimelt sapikal ei ole ju normaalseid aknatihendeid ja kõik vesi läheb ilusti ukse sisse. Natuke tööd silikooniga ja mure unustatud. Reaalselt ma nagunii aknaid lahti ei tee, seega mida masinat mädandada. Siseosa jätsin nii, nagu oli, et uks saaks hingata.
Siis jõudsin järeldusele, et kapotialuse märgumine on paranähtus, mida aitab kõrvaldada ilmselt ainult kere ülevärvimine.
Järgnevalt võtsin lahti kogu õhusüsteemi ja keevitust sihtotstarbeliselt kasutades panin asja uuesti kokku. Nüüd on süsteem jäik ja midagi kusagilt ei kolise. Süsteemi keevitamine karbussi küljes oli omamoodi huvitav ja närvekõditav. Bensiin ikkagi ja keevitus.
Järgnevalt lahendasin õliprobleemi. Kork alt maha, umbes pool liitrit pähe, ülejäänu siis masinasse tagasi. Õli oli ilus pruun, polnud mõtet vahetada. Aga juustele mõjus õli hämmastavalt. Pärast pesu mingi nurga alt vastu valget juuksed hiilgasid neoonroheliselt. Maru äge värk igastahes.
Ja kuna vihmase ilmaga võmme tee peal ei passi, tegin kontrolliks umbes 60 km ringi. Kütusenäidik selle aja jooksul allapoole ei kukkunud mitte üks millimeeter. Paagis oli kütust muidu miski 30L.
Ei julge küll hõisata, aga tundub, et mul on pärast kõiki neid uuendusi nüüd kolme liitri masin. Tõsi, ega ma sapikaga ei paaruta eriti, selle kilometraaži keskmine kiirus oli vast 70 km/h ja pinnakatteks oli teel asfalt.
Siis jõudsin järeldusele, et kapotialuse märgumine on paranähtus, mida aitab kõrvaldada ilmselt ainult kere ülevärvimine.
Järgnevalt võtsin lahti kogu õhusüsteemi ja keevitust sihtotstarbeliselt kasutades panin asja uuesti kokku. Nüüd on süsteem jäik ja midagi kusagilt ei kolise. Süsteemi keevitamine karbussi küljes oli omamoodi huvitav ja närvekõditav. Bensiin ikkagi ja keevitus.
Järgnevalt lahendasin õliprobleemi. Kork alt maha, umbes pool liitrit pähe, ülejäänu siis masinasse tagasi. Õli oli ilus pruun, polnud mõtet vahetada. Aga juustele mõjus õli hämmastavalt. Pärast pesu mingi nurga alt vastu valget juuksed hiilgasid neoonroheliselt. Maru äge värk igastahes.
Ja kuna vihmase ilmaga võmme tee peal ei passi, tegin kontrolliks umbes 60 km ringi. Kütusenäidik selle aja jooksul allapoole ei kukkunud mitte üks millimeeter. Paagis oli kütust muidu miski 30L.
Ei julge küll hõisata, aga tundub, et mul on pärast kõiki neid uuendusi nüüd kolme liitri masin. Tõsi, ega ma sapikaga ei paaruta eriti, selle kilometraaži keskmine kiirus oli vast 70 km/h ja pinnakatteks oli teel asfalt.
Last edited by Sapi-Vana on Mon Sep 28, 2009 8:07 am, edited 1 time in total.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests