Kalle 3A3-966B 72'
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Mis asi on tühikäiguklapp ning kas sa ei karda, et õlitemperatuur jääb liiga madalaks ja salong samas ei saa väga soojaks? Aga muidugi kui ei katseta siis ei tea.
Ja kas siis talvel plaanis sapikaga palju sõita?
Ja kas siis talvel plaanis sapikaga palju sõita?
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Tühikäiguklapp on sissepritsega mootoril seade, mis vastavalt jahutusvedeliku temperatuurile tekitab külma mootoriga rikastusrezhiimi(nagu sapikal tooreklapp) ja sooja mootoriga klapp avaneb. Aga seda sa teadsid kindlasti ise ka... minu pritsungil on see klapp selline(toimib koos elektrilise klapiga (ISC valve) mootori aju juhib seda:sipelgas wrote:Mis asi on tühikäiguklapp ning kas sa ei karda, et õlitemperatuur jääb liiga madalaks ja salong samas ei saa väga soojaks? Aga muidugi kui ei katseta siis ei tea.
Ja kas siis talvel plaanis sapikaga palju sõita?

Õlitemperatuuri hakkan esialgu jälgima ja kui langeb liiga palju, keeran ventilaatoril pöördeid maha(PWM regulaator, saab 0...100% sujuvalt salongiventika pöördeid regullida).
Eks näha ole jah, kui soojaks salongi saan

Talveks ma seda masinat ehitangi, minujaoks on hooaeg aastaringselt. Põhi on ilusti krundiga mastiksiga tehtud ja roostetamist ei karda.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Ehk siis tühikäiguregulaatori ühendad õlitussüsteemi ahelasse? Ja sellega reguleerid seda, kas salongi jookseb õli või mitte? Hetkel jääb mulle arusaamatuks miks seda vaja aga eks sa siis selgitad. 

-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Nüüd ma seletasin vist tõesti halvastisipelgas wrote:Ehk siis tühikäiguregulaatori ühendad õlitussüsteemi ahelasse? Ja sellega reguleerid seda, kas salongi jookseb õli või mitte? Hetkel jääb mulle arusaamatuks miks seda vaja aga eks sa siis selgitad.

Tühipööreteklapp jääb ikka mootori tühikäiku reguleerima. Panen sealt pidevalt õli läbi jooksma - sellel on eraldi otsad vedeliku ja õhu jaoks. Seda, kui palju õli salongiradiaatorisse jookseb, ei hakka ma praegu piirama ega reguleerima. Õli jookseb vabalt läbi radiaatori ja soojendab samas ka tühipööreteklappi, kus sees bimetallvedru, mis liigutab omakorda õhuklappi.

Kui õli temp läheb üle 100kraadi, keeran radiaatori puhuril pöördeid juurde.
Lihtne süsteem alustuseks, hiljem aretan äkki mingi automaatse termostaatidega süsteemi

Last edited by pooltelg4 on Thu Oct 04, 2012 7:11 am, edited 1 time in total.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Nüüd ma mõistan jah. Kasutad soojendusahelas lihtsalt õli mitte jahutusvedelikku. Ausalt öelda alguses ma sain aru niimoodi, et sa lased õli sealt peakanalist läbi.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Jah, peakanalis jookseb ikka puhas õhk ^.-sipelgas wrote:Nüüd ma mõistan jah. Kasutad soojendusahelas lihtsalt õli mitte jahutusvedelikku. Ausalt öelda alguses ma sain aru niimoodi, et sa lased õli sealt peakanalist läbi.
Hiljem, kui mul sumpade soojusvahetid juba töös, panen seda tooreklappi juhtima tosooli. Siis hakkab asi juba vedelikjahutusega mootori moodi välja nägema, kui heitgaasid on piisavalt soojenenud, lülitatakse segu rikastus sujuvalt välja. Õli soojenemine võtab palju kauem aega.
Lisan veel siia, et eeltoodust selgub, et pean mootori karterisse hakkama rohkem õli lisama(kuna õlitorustik ja radiaator neelavad endasse õli). Pean ainult niipalju, kui mahub radikasse ja torudesse, panen radikale elektrilise solenoidklapi vahele, mootori seiskumise järel sulgub klapp ja takistab õli torustikust väja voolamist. Ja peale mootori käimist ja seiskamist läheb õlitase ise normi.

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Muideks oleme tuustiga 6. oktoobril Valgamaal (sapikatega). Ehk astuks läbi (vähemalt mina) ja puhuks veidi juttu ning vaataks, mis sa valmis oled teinud.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Kahjuks olen 6. oktoobril tartus kutsehariduskeskuse peol, terve nädalavahetus arvatavasti kinni.
Aga kui masina liikuma saan(pritsung, pidurid, ülevaatus, kindlustus) siis oli plaan tüdrukuga talllnna poole tulla. Loodan et see juhtub õige varsti. Kas oskad öelda, kus toimub see aasta uunikute talveralli? Plaanin selleks korraks masina liikvele saada
Aga kui masina liikuma saan(pritsung, pidurid, ülevaatus, kindlustus) siis oli plaan tüdrukuga talllnna poole tulla. Loodan et see juhtub õige varsti. Kas oskad öelda, kus toimub see aasta uunikute talveralli? Plaanin selleks korraks masina liikvele saada

Last edited by pooltelg4 on Thu Oct 04, 2012 7:12 am, edited 1 time in total.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Arusaadav aga ehk trehvab siis Tallinnas või kusagil mujal. Talveralli asukohta ei tea aga endalgi plaan sinna minna. Ilmselt küll veel karburaatori abil.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Sul gero muidu töötab ja jätad alles või jääd puhtalt õli ning vedelikkütte peale?
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Puhtalt vedelikkütte peale jääb, usun, et kui soojusvahetid töösse saan, võib sapikas särgiväel olla ka külmade ilmadega. Radiaator on piisavalt suur, puhur/ventilaator samuti, miks mitte. Vee peaks 70kraadi peale vähemalt saama püsivalt (kogun soojust kahe leegitoru pealt)kui mitte rohkem. Ülekuumenemisvastane süsteem on vaja veel välja mõelda. Paisupaaki on ka vaja, aurukorgiga. Juhul kui asi keema läheb(pump seisma jääb vms)sipelgas wrote:Sul gero muidu töötab ja jätad alles või jääd puhtalt õli ning vedelikkütte peale?

Gero võtsin kohe maha kui kere ostsin, soovid seda endale?

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Kui sa asja jooksma saad siis mõõda kindlasti kui kiiresti mingi temperatuur saauvatatakse. Kuhu plaanid muidu radika(d) panna ja kust voolikud vedada?
Gero otseselt endale ei taha aga kui tahad ära visata siis pigem paneks klubi varamusse.
Gero otseselt endale ei taha aga kui tahad ära visata siis pigem paneks klubi varamusse.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Kindlasti teen teiste jaoks a statistikat. Olen siin juba Metsamehe postitusi lugenud, kuidas ta ümber leegitoru vasktorud mähkis jne aga ilma suuremate tulemusteta, salong jäi endiselt jahedaks. Arvan, et vedelikjahutuse temperatuur hakkab koheselt kasvama peale mootori käivitamist ja väikest tühikäigul käimist. Süsteem pole ju nii suur(7..10liitrit, nagu vedelikjahutusega mootoritel). Vedelikku läheb sinna max 3liitrit. Kuna pump hakkab antifriisi ja vee segu(nt. tosooli)kiiresti ringi ajama süsteemis, siis jõuab soe kohe radiaatorini ka.sipelgas wrote:Kui sa asja jooksma saad siis mõõda kindlasti kui kiiresti mingi temperatuur saauvatatakse. Kuhu plaanid muidu radika(d) panna ja kust voolikud vedada?
Radika panen armatuuri alla. Voolikud jooksevad mootori poolel ainult bensiinipaagi juurde. Sealt edasi plastiktorud(mis eraldavad vähe soojust, et kaod väikesed oleks)mööda käigukangikanalit. Armatuuri juures hakkavad pihta uuesti kummivoolikud, et torusid radiaatoriga ühendada. Kogu torustik tuleb katta Armaflexiga, väga hästi soojust isoleriva toruja materjaliga.
Gerod jätan ikka alles, ei viska ära ^^ mul on neist lausa kollektsioon, kõik ilusad ja vähe kasutatud

-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Kalle 3A3-966B 72'
Homme plaan hakata jagaja korpust modifitseerima. Sapika jagaja korpus tuleb siis jalapealt maha lõigata ja selle jala külge tuleb istutada mazda 323 jagaja korpus. Miks? Sest mazda jagaja sisu ei mahu kahjuks sapika omasse ära, liiga pisike ruum seal. Esialgu teen jagajakaanega süsteemi. Hiljem poogin mazda ajule külge EDIS-4 süsteemi, kus kaob jagajakaas ja rootor, selle asemele tuleb jagajale lihtne plekk-kaas. Juurde tuleb üks elektronplokk, mis jagab süüteimpulsid kahe pisikese süütepooli vahel ära ja asja töökindlus peaks paranema(kuna kaob jagajakaane sädevahemik). Süütepoolidel on kummalgi kaks väljaviiku.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests