Tuust 968m roheline Konn 86
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Tuust 968m roheline Konn 86
Saalede talgud ei ole üldse paha mõte, on vaid kaks mure sellega, kust saada saalesi ja aega.
mis oma kogemuse põhjal võtab aega üks saalede ringi vahetus?
mis oma kogemuse põhjal võtab aega üks saalede ringi vahetus?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Tuust 968m roheline Konn 86
Kepsusaaled saab paari tunniga tehtud. Kui all jahutusplekke pole siis veel lihtsam. Saalesid on mul üks jooks 0 ja üks jooks 0,25 mõõdus. 0 läheb endale külge ja see üldse defka asi. Volgast võib jälle uurida aga viimati seal polnud ja enne seda ostsin ma kepsu ja raamsaalede jooksu 25.- eest.tuust wrote:Saalede talgud ei ole üldse paha mõte, on vaid kaks mure sellega, kust saada saalesi ja aega.
mis oma kogemuse põhjal võtab aega üks saalede ringi vahetus?
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Tuust 968m roheline Konn 86
Tere, rääkides saaledest...ostsin omale komplekti tuttuusi kepsusaalesid, standardmõõdus 0. Aga probleem selline - õli augud on puudu. Kas siis on tegu ainult kepsukaane omadega? Saalesid on 8 tk, täpselt nagu komplekt olema peab, aga kõik on kinnised ja õliavavusi pole.
Kas võib need ise ka puurida, faasida... nende õigete kohtade peale muidugi, kus kepsu sees õlikanal asetseb?
Kas mul on mootoril vaja saaled vahetada, kui sees on Valvoline Turbo 10W-40 poolsünt. õli, ja 90 kraadi juures hakkab tühipööretel õlituli kergelt vilksatama vahel? Või on see lubatud ja normaalne? 70...80 kraadi juures on surve korras ja ka tühipöörete juures. Ega sapperi õlipump ka vist suurem asi pole.
Huvitav, kas seda vahetada ei anna, mõne lääne auto pumba vastu?
Kas võib need ise ka puurida, faasida... nende õigete kohtade peale muidugi, kus kepsu sees õlikanal asetseb?
Kas mul on mootoril vaja saaled vahetada, kui sees on Valvoline Turbo 10W-40 poolsünt. õli, ja 90 kraadi juures hakkab tühipööretel õlituli kergelt vilksatama vahel? Või on see lubatud ja normaalne? 70...80 kraadi juures on surve korras ja ka tühipöörete juures. Ega sapperi õlipump ka vist suurem asi pole.
Huvitav, kas seda vahetada ei anna, mõne lääne auto pumba vastu?

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Tuust 968m roheline Konn 86
Kepsusaaledel ei peagi olema auke, õli jookseb väntvõlli kanalist saale ja vända vahele.
Kui sul 90c juures tuli vahel vilksatab tühipööretel, siis mina isiklikult küll arvan, et see on normaalne ja pole vaja hakata vahetama. Teine asi oleks, kui tuli pidevalt põleb.
Endal ma siiski veel vahetama ei hakka, proovin enne uuesti õli vahetada- arvan et sisse läks väga kehv õli.
Kui sul 90c juures tuli vahel vilksatab tühipööretel, siis mina isiklikult küll arvan, et see on normaalne ja pole vaja hakata vahetama. Teine asi oleks, kui tuli pidevalt põleb.
Endal ma siiski veel vahetama ei hakka, proovin enne uuesti õli vahetada- arvan et sisse läks väga kehv õli.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Tuust 968m roheline Konn 86
Kepsusaaledel pole jah auke sees ja kepsus endas ka pole ju. Õli soovitaks proovida racing oma 10W-60 näiteks. Sõites peab arvestama, et suur koormus ja madal pööre on halb. Õlituli võib kustus olla aga surve ikka liiga madal. Minu masina saaled seetõttu ära kulusidki.
Kindlasti on vaja vahetada siis kui õlituli põleb neljanda käiguga 90 km/h sõites nagu mul oli.
Kindlasti on vaja vahetada siis kui õlituli põleb neljanda käiguga 90 km/h sõites nagu mul oli.

-
- Posts: 152
- Joined: Sat Jul 17, 2010 11:44 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Tuust 968m roheline Konn 86
sapika normaalne mootori töötemp on 90-110 kraadi.Kas mul on mootoril vaja saaled vahetada, kui sees on Valvoline Turbo 10W-40 poolsünt. õli, ja 90 kraadi juures hakkab tühipööretel õlituli kergelt vilksatama vahel? Või on see lubatud ja normaalne? 70...80 kraadi juures on surve korras ja ka tühipöörete juures. Ega sapperi õlipump ka vist suurem asi pole.
Huvitav, kas seda vahetada ei anna, mõne lääne auto pumba vastu?
Kui vaadata K.Aleksius raamtud Sõiduautod, siis seal on öeldud sapika kohta nii:
Õlirõhu signaallambi süttimist kuumamootori tühikäigul ei loeta rikkeks, kui pöörete tõstmisel lamp kustub.
Samas kui temp on 80 kraadi ja see õlirõhu tuluke süttib siis vist peab nagu midagi viga olema
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Tuust 968m roheline Konn 86
Rikkeks võib seda ju mitte lugeda aga kui 90 kraadi juures tühikäigul õlituli põleb/vilgub siis asi ikka korras pole. 110 kraadi juures võib ehk andeks anda kuna minu remonditud mootor vilgutas madalal tühikäigupöördel sel temperatuuril ka tuld. Fakt on see, et madal õlirõhk ei ole mootorile hea.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Tuust 968m roheline Konn 86
Kas enne LADA õli vahetamist sünteetilise vastu peab mootori läbi ka pesema, või võib pidada pesemiseks ka seda, et panin nädal tagasi uue LADA õli?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Tuust 968m roheline Konn 86
LADA õli ja tänapäevase sünteetilise õli pesuomadused on võrreldamatud. Võid läbi pesta aga ilmselt ei ole otseselt vajalik. Uus õli muutub mustemaks kindlasti kiiremini. Aga kõik oleneb sellest, kui must sul mootor on.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 603
- Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Tuust 968m roheline Konn 86
Uus LADA õli just väga palju ei pese.
Sõber google koos erinevate autofoorumitega pakub mõned erinevad vastused sellele küsimusele.
1.On olemas õlilisand mis lada õlist pesuõli teeb.(Millegipärast rahvas peab seda mõtetuks)
2. Suure kanistri kaupa on õiget pesuõli müügil mis ~10 minutiks mootorisse käib. (Olen proovinud, hullemaks küll asja ei teinud)
3. Eriti hullud on õli asemel diiselkütuse karterisse valanud ja siis hästi korraks mootori käima pannud. Seda küll avalikult soovitada ei julge. Kui siiski selline plaan peaks päevakorda tulema siis päris käivitamise asemel tundub küünlad maha ja starterit natuke ohutum
Siis on veel seltskond kes ei julge üldse mootorit pesta kartes et peale pesu mõni mustuse tükk õlikanalid ära ummistab. Selle peale vastatakse kohe et kui mootor on seestpoolt nii must siis nagunii lähitulevikus jookseb kokku.
Ainuke ,millega google 100% nõus on mootori algosakesteks lahti lammutamine ja seestpoolt korralik läbipesu.
Sõber google koos erinevate autofoorumitega pakub mõned erinevad vastused sellele küsimusele.
1.On olemas õlilisand mis lada õlist pesuõli teeb.(Millegipärast rahvas peab seda mõtetuks)
2. Suure kanistri kaupa on õiget pesuõli müügil mis ~10 minutiks mootorisse käib. (Olen proovinud, hullemaks küll asja ei teinud)
3. Eriti hullud on õli asemel diiselkütuse karterisse valanud ja siis hästi korraks mootori käima pannud. Seda küll avalikult soovitada ei julge. Kui siiski selline plaan peaks päevakorda tulema siis päris käivitamise asemel tundub küünlad maha ja starterit natuke ohutum
Siis on veel seltskond kes ei julge üldse mootorit pesta kartes et peale pesu mõni mustuse tükk õlikanalid ära ummistab. Selle peale vastatakse kohe et kui mootor on seestpoolt nii must siis nagunii lähitulevikus jookseb kokku.
Ainuke ,millega google 100% nõus on mootori algosakesteks lahti lammutamine ja seestpoolt korralik läbipesu.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Tuust 968m roheline Konn 86
Selge, olen juba unustanud sapika mootori ehituse, kuna pole seda nii kaua lahti võtnud 
Eksisin, kepsu sees tõesti ei jookse õlikanalit. On vaid kolvisõrme ja selle puksi õlitusauguke üleval.
Soovitan ka mitte väga vedelaid ja sünteetilisi õlisid sapika mootoris kasutada, kui mootorit pole lahti võetud ja korralikult seest puhtaks pestud-õlikanalid läbi puhutud. Muidu võib varsti kolin sees olla-mõni õlikanal kinni mustuse tõttu. Ikka mingisugune 10W-40 poolsünteetiline õli. Aga mitte mingil juhul avtool või ziguli õli, need muutuvad 80...90 kraadi juures lihtsalt nii vedelaks, et surve muutub olematuks(õli tuleb saalede vahelt kohe välja ja mujale ei jõuagi).

Eksisin, kepsu sees tõesti ei jookse õlikanalit. On vaid kolvisõrme ja selle puksi õlitusauguke üleval.
Soovitan ka mitte väga vedelaid ja sünteetilisi õlisid sapika mootoris kasutada, kui mootorit pole lahti võetud ja korralikult seest puhtaks pestud-õlikanalid läbi puhutud. Muidu võib varsti kolin sees olla-mõni õlikanal kinni mustuse tõttu. Ikka mingisugune 10W-40 poolsünteetiline õli. Aga mitte mingil juhul avtool või ziguli õli, need muutuvad 80...90 kraadi juures lihtsalt nii vedelaks, et surve muutub olematuks(õli tuleb saalede vahelt kohe välja ja mujale ei jõuagi).
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Tuust 968m roheline Konn 86
Panin siis sisse poolsünt 10w-40 ja puhastasin "filtri", eks paistab täna tööle sõites, kas kaob ikka surve. Vana õli välja laskes oli see kergelt leige, aga vedel nagu vesi.
Proovisin ka ahju soojaks ajada, aga sellega on mingi jama, kord töötab siis jälle mitte. Ilmselt on asi ahju karpas.
Proovisin ka ahju soojaks ajada, aga sellega on mingi jama, kord töötab siis jälle mitte. Ilmselt on asi ahju karpas.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Tuust 968m roheline Konn 86
Et "tähesõit" on ukse ees, siis veetsin tänase päeva mootori kallal. Maha käisid mõlemad silindripead, vaatasin üle klapid, puurisin ühe silindripoldi jaoks uue keerme. Ühe silindripea vahetasin täielikult välja, asendasin selle remonditud peaga (klapid ja väljalaske kollektorid).Õhtul sain asja käima, kuid proovisõit jääb hommikuks, eks näib, kas saab nüüd julgelt peipsi äärde kimada.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Tuust 968m roheline Konn 86
Väike lühikokkuvõte möödunud nädalavahetusest. "Uunikute tähesõit" möödus kenasti, oli huvitav ja meeletult pikk rada, mis võttis aega 00.20-09.00 ehk 8h ja 40min pluss päevased lisakatsed. Sapikas pidas kenasti vastu, ära kippus kaduma õlisurve , kuid seda vaid tühikäigul. kokku sai sõidetud kahe päevaga 920km. Järgmine aasta kindlasti jälle.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: Tuust 968m roheline Konn 86
Eile võttsin kätte ja tegin ka midagi sapikaga pideva sõitmise vahepeale. Kiskusin lahti ja korrastasin esi silda. Võtsin lahti sarniirid- puhastasin ja määrisin, samuti torsooni otsad.
Vasakul pool vahetasin välja lühikese roolivarda. Kahel piduriklotsil olid katted pooleldi lahti- need said kinni needitud.
Paremal pool ootas mind väike üllatus. Roolivardal, mille vahetasin välja 26 mail tutika vastu, oli sees meeletu loks. Üllatus oli suur, kui avastasin, et kausse polegi sees. Kausside asemel oli pruun pudi (pärast 20+ aastat rahulikult keldris seisnud roolivarras ja juustust tehtud kausid ehmatasid end pudiks, kui pidid end järsku liigutama hakkama
).
Asemele läksid minu varude viimased neli kaussi.
Mõlemalt amordilt eemaldasin keerdvedrud, kuna selle auto esiots on nii paganama jäik. Esiosa muutus sellega veidi madalamaks, kuid tundub ikkagi kangevõitu, kuigi sõita on nüüd parem. Eks näis, sõidan natuke ja kui ei ole hea, siis panen tagasi.
Möödunud reedel tuli idee visata vahelt välja gero pump ja ühendada kero mootori pumba otsa. Kuna mul on karpa tagasivooluga, siis läks kolmik tagasivoolu vahele ja tagasivool sai piiratud kõrgtehnoloogilise vidinaga (6mm parajal määral kokkupressitud vask toru jupp
), et tagada piisav surve gerole. Nüüd olen gero kasutanud igal sõidul ja töötab.
Ah jaa, kui kellelgi on, või teab kust saab uusi torsooni kaitse kumme, siis palun teada anda, aitähh.
Vasakul pool vahetasin välja lühikese roolivarda. Kahel piduriklotsil olid katted pooleldi lahti- need said kinni needitud.
Paremal pool ootas mind väike üllatus. Roolivardal, mille vahetasin välja 26 mail tutika vastu, oli sees meeletu loks. Üllatus oli suur, kui avastasin, et kausse polegi sees. Kausside asemel oli pruun pudi (pärast 20+ aastat rahulikult keldris seisnud roolivarras ja juustust tehtud kausid ehmatasid end pudiks, kui pidid end järsku liigutama hakkama

Asemele läksid minu varude viimased neli kaussi.
Mõlemalt amordilt eemaldasin keerdvedrud, kuna selle auto esiots on nii paganama jäik. Esiosa muutus sellega veidi madalamaks, kuid tundub ikkagi kangevõitu, kuigi sõita on nüüd parem. Eks näis, sõidan natuke ja kui ei ole hea, siis panen tagasi.
Möödunud reedel tuli idee visata vahelt välja gero pump ja ühendada kero mootori pumba otsa. Kuna mul on karpa tagasivooluga, siis läks kolmik tagasivoolu vahele ja tagasivool sai piiratud kõrgtehnoloogilise vidinaga (6mm parajal määral kokkupressitud vask toru jupp

Ah jaa, kui kellelgi on, või teab kust saab uusi torsooni kaitse kumme, siis palun teada anda, aitähh.
Who is online
Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 4 guests