Mootor tänapäevaseks

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Esimene katsetus "Trigger wheel" paigaldusest. Sellega seoses jäi sapikas ilma ka vändaga käivitamise võimalusest. Eks näis kas ma teen selle kunagi ümber.
Image

Lihvist kätte saadud kaaned. Maha võetud 3mm
Image

Ühe kaane sisse sai paigaldatud temperatuuriandur, et külma mootori rikastust täpsemini juhtida. Karteripõhja temperatuuriandur ei ole selleks sobiv kuna õli soojeneb aeglaselt.
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:...ise pole vaja programmaatorit külge ühendada kuigi see on ka igapäevatööst olemas....
Kas sa tegeled igapäevaselt PICide jms programmeerimisega ka? :)

Tubli tulemus muidu!
sipelgas wrote:...jäi sapikas ilma ka vändaga käivitamise võimalusest...
Vaevalt sa pritsega masinat vändast käivitama hakkadki :D kui siis ainult süüte sättimiseks võibolla oleks hea vänta kasutada. Mina keevitasin üldse vändaaugu tagapõlles kinni, riivas mu silma :D

sipelgas wrote:Ühe kaane sisse sai paigaldatud temperatuuriandur...
Aga kas sa panid ECT sensori auku mingit õli või termopastat ka ennem paika keeramist? Eeldan, et nii peaks paremini soojust vahetama ja plokikaane temperatuuri "nuusutama" :) ECT on ju vedelikjahutuse puhul vedeliku sees. Reageerib äkki kiiremini. Sest ega rikastust kaua ju vaja pole(eriti veel sapikal).
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Hetkeseis;

Image

Natuke on vaja ümber/paremaks teha ja osad asjad veel paigaldamata kuna ei tea täpselt mis süsteemi kasutan. Aga enamvähem valmis ta on.

Mitte päris igapäevaselt aga ikka üsna tihti vaja autode juhtplokkide kive lugeda ja kirjutada. Seepärast ka mingil määral vahendid olemas.

Anduril mingit termopastat ei pannud, kuna reageeriv osa on niikuinii ots mitte korpus. Kuigi jah kandub see teatud määral edasi. Andur ise hetkel näpuga sisse keeratud kuna pea tegemise ajaks niikuinii vaja välja võtta. Kuna rikastuse graafikut saan ise sättida täpselt vastavalt vajadusele siis ei tohiks mingeid probleeme tekkida.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:...mingit termopastat ei pannud, kuna reageeriv osa on niikuinii ots mitte korpus...
Aga seda ju pidasingi silmas, et soojus jõuaks kiiremini plokikaanest otsani(kus on takisti) peab ots kuidagi vastu plokikaant puutuma(mitte ainult keermega)näiteks õli kaudu. Keskküttekatelde eemaldatavatesse termomeetritesse pannakse ka soojust juhtivat pastat sisse, et asi kiiremini reageeriks temp. muutustele. ;) ise panin oma sapikale alumiiniumitolmuga segatud trafoõli süstlaga ja siis keerasin temp. anduri järgi.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Homme lähevad tellimusse taaskord ühed kolvirõngad. Kui kellelgi veel huvi siis võib märku anda. Standardmõõdus komplekt maksab 22,56 EUR.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Täna plaati üle vaadates avastasin, et olen ühe dioodi valetpidi pannud. Nüüdseks viga kõrvaldatud aga öösel ei tasu ikka sellist tööd teha.

Plaat ka puhastatud jääkidest ja nüüd jääb riiulisse seni kuni mootor koos ja selge, mis süütesüsteemiga edasi saab.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Selgunud ka silindripeade freesimise hind (sh tõukurvarraste torude eemaldamine). Kahe pea hind 156,82 EUR
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by tuust »

Aga torud lähevad ju ikka tagasi, nagu enne?
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Torud ikka jah tagasi aga enne galvaanikast läbi. Mainisin seda selle pärast, et ise eemaldades oleks odavamalt saanud.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Selgunud ka silindripeade freesimise hind (sh tõukurvarraste torude eemaldamine). Kahe pea hind 156,82 EUR
Suurlinna rõõmud, Tartu Kutsehariduskeskuses tehakse 10 eur plokikaas :D torud võib ise eemaldada aga õpetaja aitas ka(imelihtsalt käisid ära). Täpsus heal tasemel, spetsialistid teevad seal. Mõistetamatu, kuskohast selline hind Tallinnas... :s aga vaja ju oli, midagi pole teha. Tartusse sõit jällegi maksab.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Kooli ja äriettevõtte hinnad ei saagi samad olla. Tõsi ta on, et pole odav ja võiks olla vähem aga olles ise ettevõtja siis ma üldiselt saan sellest hinnast aru küll.

Ja ei ole vist mõtet öeldagi, et tegu "alega" hinnaga.

Kusjuures kunagi sai tuttavalt küsitud TTHK-st ja vastuseks oli et ei saa sellist asja teha. Tea kas polnud tahtmist või päriselt ka polnud vahendeid.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

Jah, seal võeti ju sümboolne hind ja ega õpetaja ise seda ei saanud(läks kooli eelarvesse). Usun, et alega oli tegu. Ega jah, mõistan ettevõtjaid(peab võtma suurema summa, vastasel korral ei teeniks ju kasumit). TKHK-s (Tartu Kutsehariduskeskuses) saab kõike teha, kui vaid tutvusi on :) freesid, treipungid ja muud vajalikud sisseseaded on kõik olemas. Erinevaid automaat-ja manuaalfreese oli kokku vist 4..5, kui ma ei eksi. Kaasi pealt ei freesita(lihvitakse suure kiviga), mis on veel täpsem ja puhtam ilusam pind jääb. Freesitakse ainult süvendeid(nagu sapikal sa lasid teha). Ise olen selle kooli lõpetanud ja tunnen kõiki õpetajaid hästi. Tegime seal igasuguseid plokikaasi(BMW 5 seeria 3.0L ridamootori oma, Mazda 626 kaane jne). Rakised mõeldi kohapeal välja(pean mainima, et seal on väga väga helged pead härradel õpetajatel).

Kas sa paned ka mootori siis ennem karburaatoriga tööle või loodad kohe pritsega katsetada? :)
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Ei lähe sinna karpat peale. Kohe algusest läheb elektrooniliseks.

Teist mootorit jääb karpa toitma.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by pooltelg4 »

Ja selle teise mootoriga lähed siis ülevaatusele?
Olen ka varsti 0-mõõdus Mahle saaledest huvitatud, tahaks originaalid ikkagi kindluse mõttes välja vahetada. Raamsaaled olemas 0-mõõt 40sele mootorile. Arvan, et suvel hakkan isegi sapikat igapäevamasinana kasutama(mitte, et Mazda kuhugile kaoks, aga sapikas on vahvam) ;)
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Mootor tänapäevaseks

Post by AhtiH »

Teise mootoriga jah ülevaatusele kuna see niikuinii hetkel peal.

Ja saaled olid küll Kolbenschmidt omad aga see selleks. Laupäeval püüan ära testida ka mõõtude poolest muidu sobib (Plastigaugega).
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests