zaz 968M ahi

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
meelis
Posts: 101
Joined: Mon Dec 04, 2006 10:52 pm
Contact:

zaz 968M ahi

Post by meelis »

sai oma sapikal ahi esimest korda tööle pandud. läks jube kiiresti soojaks küll ja salongis olevatest avadest oli hõõgumist seal seespool näha. st selline tule kuma paistis. on see normaalne? teiseks kapoti alt hakkas mingisugust tossu tulema. ei ole kindel kas oli kuumaaur või mingi kärssamine, sest selline tolmuhais oli üleval igalpool (umbes nagu toa elekrtiradikatel tuleb kui neid pole ammu kasutatud). selle peale lülitasin ahju välja ja ootasin tulekustutiga auto kõrval nii kaua kuni kogu asi korralikult maha jahtus. õnneks seda seekord siiski vaja ei läinud. aga tahaksin teada, kas zazi ahi peabki nii töötama? mingisugust eelnevad kogemust mul sellise asjaga pole. kust otsast seda lahti saaks võtta üldse? vaikselt hakkasin mõtlema juba selle peale, et originaal ahi välja võtta ja mingisugune uuema aja elektripuhur sinna aretada, kuid originaal meeldiks loomulikult rohkem.

meelis
sapakahaige :D
Peugeot 406 2.0 turbo '98, Zaz 968M 1.2 '88
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: zaz 968M ahi

Post by metsamees »

Kõigepealt palju õnne töötava ahju puhul! Salongis olevatest avadest peabki alguses veidi kumama, kui mälu ei peta siis senikaua kuni armatuuris roheline lamp ära kustub. Kapoti alt toss- oleneb kust ta tuleb. kui tegelikult põhjaalt siis on normaalne, ahju "korsten" lähebki sinna kuhugi esisilla peale. kui aga tossu tuleb tõesti pakiruumist siis on kerge jama- õhk mida soendadakse ja hiljem salongi puhutakse tuleb ju tegelikult sealt ja peale pikemat sõitu on omal silmapupillid nagu punktid ja tüki aja pärast ka vaffa peavalu. Tegelikult kui peale pikemat pausi ahi kütte panna siis esimene kord on mul mõlemal autol salongi sinist suitsu täis visanud korraks aga see läheb varsti ära. Igaks juhuks siia kerge õpetus kah kuidas ahju kasutada: lüliti ühe astme võrra välja (kütma hakatakse ainult hõõgküünalt), u. poole minuti pärast lüliti päris välja tõmmata(läheb bensiinipump kah tööle) edasi veel veidi ootamist ja peab sooja hakkama tulema ja armatuuris roheline lamp ära kustuma- sellega lülitatakse küünal tagant ära ja põlemine käib "automaatselt" Igatahes kui roheline lamp armatuuris põlema jääb tõmbab aku suht ruttu tühjaks.
Originaal ahju saab kätte nii et pagasnikust ahju silindri alt 2 polti lahti mis teda korstna otsas hoiavad ja tulebki peaaegu.... Aga enne kui elektrilisi puhureid kokku ostma hakata peaks vist mõtlema sellepeale et sapaka generaator on 350 vatine, Eestis sõites peavad põlema tuled- 90W kokku arvestusega et tagatuled 10 vatti kahepeale, esimesed umbes 80. Aku laadimisele läheb päris hea tükk võimsust veel ära, kui juhtub et lund või vihma sajab siis kojameestele kah, veidi veel näitkeks makile ja jääbki järgi heal juhul sada vatti. 150 W autos käiva soojapuhuriga hoiab talvel sõites umbes 10 x 10 sentimeetrise ruudu esiklaasil jääst puhtana aga salongi soendamisest ei tasu eriti unistadagi. Originaal soendus teeb sooja umbes samapalju kui paari kilovatine soojapuhur toas. Kui ka lisageneraator panna hakkab ta sellise võimsuse korral üpris parasjagu mootorit pidurdama.
Igal juhul kui ültse ehitada siis kindlasti mitte elektri peal soendust.
Taga mootori juures on sooja küllalt aga kui otse sealt õhku salongi puhuma hakata tapavad tõenäoliselt bensiinihais ja muud aroomid maha.
Variandid on mingi torustik ümber sumpade keerata ja siis sealt õhku läbi puhuda või siis õliradiaator salongi tõsta ja ventikas külge pookida.
Üks asi on veel see et enamus kes leiutama on hakanud on lõpuks ikka peaaegu originaali juurde tagasi pöördunud, võibolla küll hõõgküünlalt kõrgepingele ümber ehitamisega ja bensiinipumba juures mõne ümberehitusega aga korras originaal tundub et on mõtekam kui mingi omaaretus.
Myrka00
Posts: 48
Joined: Sun Dec 10, 2006 8:25 pm
Contact:

RE: zaz 968M ahi

Post by Myrka00 »

Metsamees oskad äkki veel kommenteerida et milles siis probleem kui kõik suits tuleb salongi mitte ei lähe korstnasse?
ZAZ 968M ja Luaz 969m
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

RE: zaz 968M ahi

Post by metsamees »

ahi koosneb kahest erinevast kambrist, sisemises tehakse tuld ja välmisest siis käib salongi tulev õhk läbi. Hullemal juhul ei ole see kopsik kus tuli sees käib hermeetiline, parmal juhul on seesama kopsik lihtsalt pealtpoolt mingi kraamiga koos. Pane ahi kütte, paarikümne minutiga peaks juba õhk sees selgemaks minema. igaksjuhuks passi tulekustutiga kõrval.
katk
Posts: 213
Joined: Sun Dec 03, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: zaz 968M ahi

Post by katk »

Mina soovitaks ahju välja võtta ja seestpoolt ära puhastada - üldiselt ei tohiks selline tossamine ja kärssamine väga palju ja pikalt kesta.
Ise jamasin siin suht hiljuti selle ahjuga (tänud metsamehele abi eest) ja algul tossas küll suht palju, aga kui kõik on korralikult seadistatud siis pole mingit probleemi. Kusjuures mingi hetk seadistamise juures läks ahju sisemine osa (põlemiskamber) lausa punaselt hõõguma, aga peale seadistamist puhus ilusti sooja ja ahi ise ei ole ka enam väga kuumaks läinud.
Mina soovitaks igatahes kõigepealt ahi maha võtta, ära puhastada ja hermeetilisust kontrollida, igatahes mul ei tule küll kuskilt mujalt kui auto põhja alt seda tossu (sealt ei tohiks ka väga meeletus koguses tulla) ning seejärel see kvartsvarda süsteem ära regulleerida ning ahi peaks töötama - kui vaja siis on mul osadest detailidest ja asjadest ka pildikesi välja pakkuda.

Soojenduse ümberehituse koha pealt - kaalusin ise ka tõsiselt igasuguseid erinevaid variante kui mul soojendus veel ei töötanud, aga kõige lihtsam on originaalahi korda teha. Lihtsalt sapakas pole just kõige hermeetilisem masin ja kui nt tänase ilmaga sõita siis sooja auto puhub u 10min'ga juba selliseks kaunis jahedaks, mis tähendab elektriga pole võimalik masinat üldse soojaks saada - heal juhul hoiaksid akna puhtana.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests