Mägra 968A '79
-
- Posts: 49
- Joined: Tue Dec 01, 2020 6:16 pm
- Maakond: Võrumaa
- Contact:
Mägra 968A '79
Tere!
Vanaisa auto sai ~15 aastat tagasi Räpinast Tartusse toodud (ise sõitis) ja asjad on nüüd lõpuks sinnamaale jõudnud, et loodetavasti läheb kordategemiseks. Lisaks sellele konkreetsele isendile oli meil peres veel ka muhk, üks kollane 968A ja üks siniroheline 968M. Nii et sapikaarmastus on siin peres suur
Seisis küll kuivas garaazhis, aga vene plekk on vene plekk ja sestap on vaja mõned plekid uued leida.
Eesmärgiks on võimalikult "musta numbri" lähedane taastamine, aga eks jooksvalt vaatab, kui mõni asi üle mõistuse kalliks hakkab minema.
Seda pean küll kohe teema alguses ütlema, et minust endast suuremat asja ehitajat pole, aga olen tublid mehed leidnud, kel endil ka huvi see korralikult korda saada.
Mootor saadi eelmine nädal käima. Keretöödega hakkab pihta siis, kui kõik puuduvad plekid leitud on; ei mina ega ka tegijad taha asja pooleli jätta juppide puudumise tõttu.
Pildid praegusest olukorrast manuses, natuke rohkem näha aadressilt https://imgur.com/a/3lHEyFu
Vanaisa auto sai ~15 aastat tagasi Räpinast Tartusse toodud (ise sõitis) ja asjad on nüüd lõpuks sinnamaale jõudnud, et loodetavasti läheb kordategemiseks. Lisaks sellele konkreetsele isendile oli meil peres veel ka muhk, üks kollane 968A ja üks siniroheline 968M. Nii et sapikaarmastus on siin peres suur
Seisis küll kuivas garaazhis, aga vene plekk on vene plekk ja sestap on vaja mõned plekid uued leida.
Eesmärgiks on võimalikult "musta numbri" lähedane taastamine, aga eks jooksvalt vaatab, kui mõni asi üle mõistuse kalliks hakkab minema.
Seda pean küll kohe teema alguses ütlema, et minust endast suuremat asja ehitajat pole, aga olen tublid mehed leidnud, kel endil ka huvi see korralikult korda saada.
Mootor saadi eelmine nädal käima. Keretöödega hakkab pihta siis, kui kõik puuduvad plekid leitud on; ei mina ega ka tegijad taha asja pooleli jätta juppide puudumise tõttu.
Pildid praegusest olukorrast manuses, natuke rohkem näha aadressilt https://imgur.com/a/3lHEyFu
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by m2ger on Thu Dec 17, 2020 9:31 am, edited 1 time in total.
968A '79, Land Cruiser 120 '07, Octavia '09, E-Pace '18
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: Mägra 968A '78
Tere tulemast! Tundub üsnagi korralik isend olevat!
Must number on atraktiivne eesmärk, eriti kui arvestada asjaolu, et tuleval aastal langeb ka vajalik originaalsusprotsent antud masinale 95% pealt 90% peale.
Ja kindlasti tasub tööprotsessist siia palju pilte panna kuna siis võib õigel ajal jaole saada kui midagi hakkab originaalist mööda minema.
Jõudu ja edu masinaga!
Must number on atraktiivne eesmärk, eriti kui arvestada asjaolu, et tuleval aastal langeb ka vajalik originaalsusprotsent antud masinale 95% pealt 90% peale.
Ja kindlasti tasub tööprotsessist siia palju pilte panna kuna siis võib õigel ajal jaole saada kui midagi hakkab originaalist mööda minema.
Jõudu ja edu masinaga!
-
- Posts: 49
- Joined: Tue Dec 01, 2020 6:16 pm
- Maakond: Võrumaa
- Contact:
Re: Mägra 968A '79
Tere!
2020 detsembris sai kõvasti plekkide otsimisega tegeletud ja Tartu, Tallinna ning Kaunase inimeste abil sai soetatud uued esitiivad, esiplekk ja tagaplekk. Plekid olid ka tööde alustamise takistuseks, aga nüüd on sellega servast alustatud.
Pildid hetkeseisust manuses, originaalid leiduvad aadressilt https://imgur.com/a/HxymnhI
Viimased paar nädalat on olnud sisustatud uute tulede/tuleklaaside otsimisega ja need on juba peaaegu, et kõik koos; puudu on veel tiibades suunatuled, esimesed gabariidid ja tagumised reflektorid. Lisaks olen ka velgede otsimisega tegelenud, et saaks ühe viiese komplekti enam-vähem korralikke kokku, et taastamisse saata.
Järgmine väljakutse on kõik mõistliku hinnaga saadalolevad kroomjupid uued osta: esitulede rõngad, õhuvõtuavade servad, stanged.
Eks neid väljavahetamist vajavaid juppe ole veel ja veel, aga hetkel on eesmärk väljast nii ilus saada kui vähegi võimalik.
PS Kaunase kontakti leidsin täiesti mingi ime läbi leedukeelsest kohalikust "kuldsest bõrsist". Temalt sain tagapaneeli ja võimalik, et sealt saab veel üht-teist, mida Eestis ei liigu. Räägib vabalt inglise keelt ja on "Zazclub/ZAZklubas Lithuania founder". Kui kellegil huvi, võin kontakti (WhatsApp) saata.
2020 detsembris sai kõvasti plekkide otsimisega tegeletud ja Tartu, Tallinna ning Kaunase inimeste abil sai soetatud uued esitiivad, esiplekk ja tagaplekk. Plekid olid ka tööde alustamise takistuseks, aga nüüd on sellega servast alustatud.
Pildid hetkeseisust manuses, originaalid leiduvad aadressilt https://imgur.com/a/HxymnhI
Viimased paar nädalat on olnud sisustatud uute tulede/tuleklaaside otsimisega ja need on juba peaaegu, et kõik koos; puudu on veel tiibades suunatuled, esimesed gabariidid ja tagumised reflektorid. Lisaks olen ka velgede otsimisega tegelenud, et saaks ühe viiese komplekti enam-vähem korralikke kokku, et taastamisse saata.
Järgmine väljakutse on kõik mõistliku hinnaga saadalolevad kroomjupid uued osta: esitulede rõngad, õhuvõtuavade servad, stanged.
Eks neid väljavahetamist vajavaid juppe ole veel ja veel, aga hetkel on eesmärk väljast nii ilus saada kui vähegi võimalik.
PS Kaunase kontakti leidsin täiesti mingi ime läbi leedukeelsest kohalikust "kuldsest bõrsist". Temalt sain tagapaneeli ja võimalik, et sealt saab veel üht-teist, mida Eestis ei liigu. Räägib vabalt inglise keelt ja on "Zazclub/ZAZklubas Lithuania founder". Kui kellegil huvi, võin kontakti (WhatsApp) saata.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968A '79, Land Cruiser 120 '07, Octavia '09, E-Pace '18
-
- Posts: 49
- Joined: Tue Dec 01, 2020 6:16 pm
- Maakond: Võrumaa
- Contact:
Re: Mägra 968A '79
Mul puudub igasugune kogemus sel teemal. Oskad Sa seletada, miks see protsent allapoole kukub? Niipalju kui ma suudan netiavarustest infot leida, siis sõiduk peab olema vähemalt 35 a. vana (mis on täidetud) ja:Must number on atraktiivne eesmärk, eriti kui arvestada asjaolu, et tuleval aastal langeb ka vajalik originaalsusprotsent antud masinale 95% pealt 90% peale.
või ühelt teiselt lehelt:1970. aasta 1. jaanuarist olema originaalseisukorras vähemalt 95% ulatuses, seevastu kui sõidukid valmistamisajaga enne 1930. aastat vaid 70%.
Siiani on küll 100% ulatuses taastamine olnudOriginaalsus on sõltuvuses valmistamise aastast:
a) valmistamisajaga enne 1. jaanuari 1930 – vähemalt 70 % ulatuses;
b) valmistamisajaga alates 1. jaanuarist 1930 kuni 31. detsembrini 1945 – vähemalt 75 % ulatuses;
c) valmistamisajaga alates 1. jaanuarist 1946 kuni 31. detsembrini 1960 – vähemalt 85 % ulatuses;
d) valmistamisajaga alates 1. jaanuarist 1961 kuni 31. detsembrini 1970 – vähemalt 90 % ulatuses;
e) valmistamisajaga alates 1. jaanuarist 1970 ja vähemalt 35 aastat tagasi – vähemalt 95 % ulatuses.
968A '79, Land Cruiser 120 '07, Octavia '09, E-Pace '18
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: Mägra 968A '79
Protsent hakkab nüüdsest fikseeritud väljalakse aastate asemel ajaga kaasas käima, nt. 35 kuni 45 aastat vana jne. Muutmise põhjus on see, et senised tingimused olid 10+ aastat vanad ning ei käinud ajaga kaasas.m2ger wrote:Mul puudub igasugune kogemus sel teemal. Oskad Sa seletada, miks see protsent allapoole kukub? Niipalju kui ma suudan netiavarustest infot leida, siis sõiduk peab olema vähemalt 35 a. vana (mis on täidetud) ja:Must number on atraktiivne eesmärk, eriti kui arvestada asjaolu, et tuleval aastal langeb ka vajalik originaalsusprotsent antud masinale 95% pealt 90% peale.
...
e) valmistamisajaga alates 1. jaanuarist 1970 ja vähemalt 35 aastat tagasi – vähemalt 95 % ulatuses.
Info on pärit ajakirja Vanad Veljed eelmise suve numbrist.
Siis tasub nii ka jätkata. Ise näen esimese ohukohana kereplekkide liitekohti. Need peavad jääma sellised "süvendatud" joonekohaga nagu tehasest. Nende täiskeevitamine ja pahteldamine viib kindlasti originaalsust alla ning näitab asjatundmatut lähenemist juba kaugelt.m2ger wrote: Siiani on küll 100% ulatuses taastamine olnud
Lugesin et käivad ka tuleklaasid otsingud. Lisan kohe ära, et antud 1979. aasta masinal peavad plastist tulede klaasid olema markeeringutega: Nt. siin õige asi:
https://www.osta.ee/zaz-966-tagatuli-88485842.html
Siin aga väga levinud ilma kirjadeta variant:
http://sovietcarparts.com/shop/zaz-kroo ... asid-uued/
Õiged markeeringud peavad olema ka kõigil teistel plasttuledel.
Need kaks väljatoodud asja siis kindlasti musta numbri suhtes vajalikud kuna hakkavad juba kaugelt esmasel vaatlusel silma võrreldes nt. põhja ja luukide alla jäävate asjadega.
Edu masinaga!
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: Mägra 968A '79
Paar asja jäi märkimata.
Esipaneeli vahetuse juures soovitan kõigepealt selles osas nõu pidada meistriga, et seal asub auto identiteet- kerenumber. Küll meister ütleb, et kas tasub ära vahetada nt. pool esipaneeli (alumine osa) või ehk hoopis kerenumber keevitada uue paneeli sisse.
Kui musta numbrit ei soovi, siis saaks tõenäoliselt ka ilma kerenumbrita hakkama (vana paneel MNT ametisse kaasa ning saab uue kerenumbri MNTametist). Kui on olemas numbrirauad siis võib muidugi ka ise õige numbri paneelile sisse lüüa. Küll aga tunneb musta numbri komisjon hetkega ära kui number ise löödud ja sellest võib probleem tulla. Tava (mitte musta numbri) autoga ise sisselöödud numbrist probleemi tõenäoliselt ei tule.
Tagapaneeli vahetusel juhin kindlasti tähelepanu, et sellel asub tehasesilt. Kui ikka musta numbri plaan on jätkuv, siis tuleks tehasesilt ümberpaigutada koos õigete neetidega.m2ger wrote:... PS Kaunase kontakti leidsin täiesti mingi ime läbi leedukeelsest kohalikust "kuldsest bõrsist". Temalt sain tagapaneeli...
Esipaneeli vahetuse juures soovitan kõigepealt selles osas nõu pidada meistriga, et seal asub auto identiteet- kerenumber. Küll meister ütleb, et kas tasub ära vahetada nt. pool esipaneeli (alumine osa) või ehk hoopis kerenumber keevitada uue paneeli sisse.
Kui musta numbrit ei soovi, siis saaks tõenäoliselt ka ilma kerenumbrita hakkama (vana paneel MNT ametisse kaasa ning saab uue kerenumbri MNTametist). Kui on olemas numbrirauad siis võib muidugi ka ise õige numbri paneelile sisse lüüa. Küll aga tunneb musta numbri komisjon hetkega ära kui number ise löödud ja sellest võib probleem tulla. Tava (mitte musta numbri) autoga ise sisselöödud numbrist probleemi tõenäoliselt ei tule.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 296
- Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
- Contact:
Re: Mägra 968A '79
Tuledega on nii, et kui tagaotsal on helkurid siis ei pea tulel endal neid olema (968A)
Kui helkureid ei ole siis peavad olema helkurid tulede punasel osal (966 ja 968)
Kui helkureid ei ole siis peavad olema helkurid tulede punasel osal (966 ja 968)
968; 968M
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: Mägra 968A '79
Käesolevale autole on hiljem tagapaneelile paigaldatud VAZ 2101 helkurid kuna tõenäoliselt on originaalid ära pleekinud. Originaalid on nähtavad siin:incz wrote:Tuledega on nii, et kui tagaotsal on helkurid siis ei pea tulel endal neid olema (968A)
Kui helkureid ei ole siis peavad olema helkurid tulede punasel osal (966 ja 968)
https://www.drive2.ru/l/501259105839612548/
Siin on omakorda näha ärapleekinud varianti samast helkurist: https://www.youtube.com/watch?v=L26piLa7J2o
Kõnealusel "Mägra 968A '79" autol on tagatuled ilma helkurita. Algsetel piltidel on vähemalt tagaosal veel küljes ka originaaltuled- Sdelano v SSSR kirjaga all servas.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 296
- Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
- Contact:
Re: Mägra 968A '79
Kui Mäger tahab musta numbrit ja ka ülevaatust läbida siis peavad olema tal taga helkurid koodiga фп-312 ning tagatulede punased osad ilma helkurita.
Minul on 968 ja tagaotsal helkureid ei ole vaid on tagatule punasel osal. vt kuhu sinine nool viitab
Minul on 968 ja tagaotsal helkureid ei ole vaid on tagatule punasel osal. vt kuhu sinine nool viitab
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968; 968M
-
- Posts: 49
- Joined: Tue Dec 01, 2020 6:16 pm
- Maakond: Võrumaa
- Contact:
Re: Mägra 968A '79
Tere!
Palju vett on merre voolanud viimasest postitamisest, aga aastaga oleme siis jõudnud värvimise etappi.
Kevadel sai ühest Ukraina poest p-täis uusi (või peaaegu uusi) juppe tellitud:
Muuhulgas ka uus esiklaas, mis täiesti ühes tükis Tartusse kohale jõudis.
Klaas ise maksis ~12€, postikulu oli 120€
Palju vett on merre voolanud viimasest postitamisest, aga aastaga oleme siis jõudnud värvimise etappi.
Kevadel sai ühest Ukraina poest p-täis uusi (või peaaegu uusi) juppe tellitud:
Muuhulgas ka uus esiklaas, mis täiesti ühes tükis Tartusse kohale jõudis.
Klaas ise maksis ~12€, postikulu oli 120€
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968A '79, Land Cruiser 120 '07, Octavia '09, E-Pace '18
-
- Posts: 49
- Joined: Tue Dec 01, 2020 6:16 pm
- Maakond: Võrumaa
- Contact:
Re: Mägra 968A '79
Pildialbum, mis jooksvalt täieneb: https://photos.app.goo.gl/hnAcHApMd6RUMFw36
968A '79, Land Cruiser 120 '07, Octavia '09, E-Pace '18
-
- Posts: 49
- Joined: Tue Dec 01, 2020 6:16 pm
- Maakond: Võrumaa
- Contact:
Re: Mägra 968A '79
Peale pikki aastaid ja sadu tunde (ja eurosid) on see projekt siis lõpusirgel. Juulis sai ülevaatus ilma ühegi veata tehtud
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968A '79, Land Cruiser 120 '07, Octavia '09, E-Pace '18
-
- Posts: 3
- Joined: Sun Dec 13, 2020 5:38 pm
- Maakond: Tartumaa
- Contact:
Re: Mägra 968A '79
N.-ö. lähedase kõrvaltvaatajana märgin, et "musta numbrisse ajamisest" loobuti üsna varakult. See andis mitmesuguseid vabadusi, alates esisillas isekontreeruvate mutrite kasutamisest ja lõpetades kabiini põrandale vaiba paigaldamisega.
Ahjah, mootorisse õli kallamise toru korki (ilusat & tervet) võib ikka pakkuda.
Ahjah, mootorisse õli kallamise toru korki (ilusat & tervet) võib ikka pakkuda.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest